Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci

Jeden z nejlepších sportovních vozů současnosti je sice pro řadu automobilových nadšenců nedosažitelný, Toyota však nehodlá jeho tažení utnout.
Zpět na článek
18. 4. 2017 15:36
18. 4. 2017 15:38
18. 4. 2017 17:13
18. 4. 2017 17:29
18. 4. 2017 18:29
18. 4. 2017 19:07
18. 4. 2017 21:20
18. 4. 2017 19:15
18. 4. 2017 21:28
18. 4. 2017 18:41
18. 4. 2017 19:33
18. 4. 2017 15:46
18. 4. 2017 16:03
18. 4. 2017 17:04
18. 4. 2017 17:10
18. 4. 2017 19:54
18. 4. 2017 20:37
18. 4. 2017 16:15
18. 4. 2017 16:56
18. 4. 2017 18:08
18. 4. 2017 16:45
18. 4. 2017 17:00
18. 4. 2017 17:20
18. 4. 2017 17:26
18. 4. 2017 17:40
18. 4. 2017 18:48
18. 4. 2017 19:56
18. 4. 2017 18:49
18. 4. 2017 19:06
18. 4. 2017 23:07
19. 4. 2017 08:46
19. 4. 2017 15:12
18. 4. 2017 18:36
18. 4. 2017 18:50
18. 4. 2017 19:05
18. 4. 2017 21:03
18. 4. 2017 23:12
19. 4. 2017 07:09
19. 4. 2017 11:40
19. 4. 2017 08:27
19. 4. 2017 10:44
19. 4. 2017 11:49
19. 4. 2017 12:55
19. 4. 2017 16:53
19. 4. 2017 12:13
19. 4. 2017 13:05
19. 4. 2017 13:42
19. 4. 2017 16:55
19. 4. 2017 14:36
20. 4. 2017 05:27
19. 4. 2017 18:23
18. 4. 2017 16:28
18. 4. 2017 17:22
18. 4. 2017 20:01
18. 4. 2017 17:18
18. 4. 2017 17:56
18. 4. 2017 19:21
18. 4. 2017 20:51
18. 4. 2017 21:04
18. 4. 2017 20:18
18. 4. 2017 20:47
18. 4. 2017 21:05
19. 4. 2017 07:06
19. 4. 2017 10:28
19. 4. 2017 09:23
19. 4. 2017 10:38
19. 4. 2017 12:54
18. 4. 2017 15:36
Cena
přes 800 tis není malá, ale protože toto auto se nekupuje na 2 roky na operák, tak se vyplatí počkat ke konci roku, kdy jsou pak skladové vozi běžně kolem 650 tis a to se už vyplatí a někteří dealři jsou ochotni se k této ceně přiblížit i při objednání během roku.

Tomu autu chybí jen silnější varianta v podobě motoru z STI (turbo a cca 300 koní), protože podvozek na to stavěný je a viděl jsem na okruhu v Itálii i úpravy s Turbokity a výkonem přes 400 koní a to auto fungovalo perfektně.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
18. 4. 2017 15:38
GT86
Co si budeme povídat. Kdyby (já vím zase to kdyby ;-\) do GT86 naroubovala Toyota 2.0l Turbo, které už teď mají v Lexusu, tak ty prodeje budou úplně jinde. Museli by ale zachovat stávající ceny. :-!
Rozbalit vlákno
9
18. 4. 2017 17:13
Re: GT86
Přesně tak, u stávající generace vidím problém s cenou jen v kontextu výkonu. Tohle auto mě láká, ale když si to srovnám s čímkoliv v dané cenové kategorii, tak je to prostě nejpomalejší, bohužel :-(
18. 4. 2017 17:29
Re: GT86
Každá sranda něco stojí. A kupé s pohonem zadních kol prostě HH cenově konkurovat nebude. Musíš se rozhodnout, jaké máš priority.
Avatar - lamal
18. 4. 2017 18:29
Re: GT86
a hlavne sa musi zaplatit vyvoj, ked to ma mat zmysel zakaznici by si toho mali byt vedomi a podporit.. .aspon ti kt na to maju
Avatar - praděda7
18. 4. 2017 19:07
Re: GT86
Já pocházím z řad majitelů Celic. Měl jsem jich několik. Se všemi jsem jezdil klubové závody na okruzích. Když Celica skončila šel jsem do Hondy. Pak Mazdy. No a pak se v roce 2007 objevil koncept GT 86, originálně s V6 a elektromotorem. Zajásal jsem a chystal místo v garáži. K mému velkému zklamání produkční verze v roce 2009 byla už o úplně něčem jiném. Mezi tím se totiž Toyota spojila se Subaru a v GT 86 se ocitla mechanika ze Subaru s motorem s minulého století. V tu dobu jsem řídil Mazdu MPS s 191kW a 380Nm a ať jsem dělal co dělal, přesvědčit sám sebe, že těch 147kw a 205Nm bude stačit, se mě nepodařilo. Sorry jako..... ;-\
Avatar - lamal
18. 4. 2017 21:20
Re: GT86
neda sa cakat, ze s tym 2.0 atmo v produkcnej verzii budes stacit na nejake zbesile oturbene torquesteery, ale stale je to uplne iny level jazdenia a ovladania stroja... ta sekunda na 100kmh alebo brutalnejsia sila vo vyssich rychlostiach nemusi vyvazit koncepciu... myslim, ze je to nieco ako mx5 je to o ovladatelnosti a klasickej koncepcii maleho kupatka z tych spravnych cias ak nahanas kazdy Nm za tu cenu tak musis hladat inde... zaciatky su vzdy tazke ak tu bude 2gen a prida i na vykonoch je to obrovsky uspech
18. 4. 2017 19:15
Re: GT86
Přesně na to jsem narážel. Objem je úplně někde jinde. A tohle je samostatný model, není to ani kupé odvozené od něčeho praktičtějšího. Tedy ta nejhorší varianta.
Avatar - lamal
18. 4. 2017 21:28
Re: GT86
urcite... vsetky kupatka ktore mali a do dnes maju skutocny potencial boli koncipovane ako samostatny projekt podriadeny ucelu... ci je to sylvia a vlastne cely s chassis alebo integra atd... sice sa niekedy pouzila technika co bola po ruke napr napravy ale ziadne orezavatka, prakticky to najlepsie co bolo k dispo v serii a vyhovelo by ucelu... predna naprava s dvojitym lichobeznikom na S chassis prvej sylvii bola z maximy A31 ale co na tom bola robustna jak prasa, vyspela konstrukcne tak uz len odladit a narubovat ju na paltformu...
18. 4. 2017 18:41
Re: GT86
Tomu rozumím, ale v kontextu motorizací na trhu je 0-100 za 7.6s (ano vím, že to není jen o 0-100) u "sportovního" auta za 800-900 tisíc to prostě podle mě není odpovídající. Jak jsem psal, já jsem z toho auta na jednu stranu nadšený, ale v kontextu toho co můžu za dané peníze mít jinde je to zklamání.
18. 4. 2017 19:33
Re: GT86
Určitě se dá debatovat o tom, jestli to, vzhledem k tomu, jak drahý koncept to je, po motorové stránce nepodstřelili (obrazně řečeno, příliš levný motor v tak drahém receptu). Jestli tam neměli dát třeba 2,5 B4, jako jedinou motorizaci. Náklady by to zase o tolik nezvedlo. Negativem by byla menší rezerva pro další úpravy. Řekněme, že bys dostal extra 50 koní za cenu vyšší o 50 tisíc. Když VW uvedl G7, tak 1 kW vycházel myslím na cca. dva tisíce (v obyčejných verzích). Jen pro představu. Byla by to lepší nabídka?
Avatar - JDM
18. 4. 2017 15:46
Turbo
A není to pravé o tom že je to bez turba? Na co 300koni 99% řidičů v provozu neumí řídit a rychle umí jet jen rovně na to jim stačí nafta v čipu. Problém je cena to je prostě moc za takový auto.
Rozbalit vlákno
40
Avatar - praděda7
18. 4. 2017 16:03
Re: Turbo
Ale ano, souhlas. Otázkou však zůstává, zda ta hrstka hard core řidičů "bez turba", bude stačit na to, aby se Toyotě zaplatil alespoň vývoj. ;-\ A cena? Když vyrábíš a prodáváš v malých sériích, tak nemáš moc prostoru v cenové politice. A vývoj stojí pořád stejně. Jestli pak prodáváš 10 aut za rok nebo 10 mil. Zákazníci to ale musí zaplatit. To je ten teror economy of scale... ;-\ Proto Toyota pokračuje v prodeji GT86. Potřebuje zaplatit alespoň vývoj... :-!
Avatar - JDM
18. 4. 2017 17:04
Re: Turbo
Právě, těch aut se tolik neprodá ale že by se prodávala nějak málo? Nepřijde mi v USA je to celkem hodně upravované auto i třeba brz v Austrálii bylo vyprodaný během pár hodin :). V Evropě je v módě HH je levnější, praktičtější a výkonnější. Zadní náhon, samosvor, atmosféra to lidi nebere a radši utratí peníze za něco "smysluplnejsiho" a to je případně ten HH
Avatar - praděda7
18. 4. 2017 17:10
Re: Turbo
Ano, v Austrálii se prodává dobře. Viděl jsem vloni na vlastní oči...
18. 4. 2017 19:54
Re: Turbo
Tak ono je to prakticky o třech trzích - Japonsko, USA, Austrálie. Zbytek jsou drobty ...
18. 4. 2017 20:37
Re: Turbo
Tady najdeš prodeje GT86 a klonů v Evropě a USA. Mezi roky 2013 a 2016 pokles o 50-75% na dnes skoro zanedbatelná čísla vzhledem k velikosti trhů.

[odkaz]
18. 4. 2017 16:15
Re: Turbo
S první myšlenkou souhlas. K té druhé mám trochu výhrady. V evropském kontextu těch peněz za to auto není zase až tolik. Problém je v tom, že máme jednu z nejmenších evropských a nejspíš i euroatlantických, kupních sil. Prostě jsme takový bazar a smetiště ojetých aut Evropy. :-)
Avatar - praděda7
18. 4. 2017 16:56
Re: Turbo
No jak se vezme. Češi jsou střádalkové a kolenovrti. A kdyby nás Babiš neojebával na daních, tak i s tou kupní silou by to nebylo nejhorší.

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - CHerokee
18. 4. 2017 18:08
Re: Turbo
Souhlas, máme jedno z nejvyšších daňových zatížení v Evropě, abychom uživili hordu vyžírků a aby měl ministr financí, co "spravedlivě" přerozdělovat. A mimochodem i přesto se stát zadlužuje prožírá důvody budoucím generacím. Což při ekonomickém růstu je docela umění.
Avatar - KANKUNEN
18. 4. 2017 16:45
Re: Turbo
Problém je v tom, že každý kdo má na GT 86 má hlavní auto tak 3,0 D. A to pak naštve, když ti rodinný kombík zrychluje líp než sporťák.
Avatar - JDM
18. 4. 2017 17:00
Re: Turbo
Jo tomu rozumím ale mě osobně by to nevadilo :-)
18. 4. 2017 17:20
Re: Turbo
No přesně tak, já samozřejmě rozumím tomu, že se s tím autem zabavím a že to auto není o brutálním výkonu v přímce, nicméně když si někdo kupuje auto pod milion korun, tak evidentně rozpočet chce řešit a v tom případě je poměr cena/výkon (dynamika) velmi špatný a člověk si ani nemusí kupovat sportovní model k tomu aby byl rychlejší. Všechny HH nižší střední ujíždějí Toyobaru s prstem v nose za stejnou nebo spíš nižší cenu.

Machrovat jak na parkovišti hodím drifta s tím, že při výjezdu z parkoviště mi ujede obyčejný kombík je pro mě strašlivá představa teda >:D

Mně se to auto strašně moc líbí, ale na druhou stranu na mě působí jak vytuněná Felicie (právě kvůli špatné dynamice). Obrazně řečeno něco jako byl RS paket pro Fabii s 1.2 HTP.
Avatar - JDM
18. 4. 2017 17:26
Re: Turbo
To vůbec nemá tak špatnou dynamiku že by tomu ujel rodinný kombík >:D zase to neprehanej
Avatar - white label
18. 4. 2017 17:40
Re: Turbo
Třeba "obyčejný" Golf vaRiant tomu ujede jak nic... ;-)
Avatar - JDM
18. 4. 2017 18:48
Re: Turbo
Golf vaRiant možná ale obyčejný rodinný kombík ne :-)
Avatar - white label
18. 4. 2017 19:56
Re: Turbo
Jen možná? Golf vaRiant určitě! ;-)
18. 4. 2017 18:49
Re: Turbo
Srovnání s Golfem bije přímo do očí.

Golf GTI: výrazně lepší dynamika, nižší cena, ale chápu, že je to jen předokolka, ačkoliv performance verze to trochu vylepšuje
Golf R: dynamikou je tak jinde, že se to nedá ani srovnávat, cena zhruba o 10% vyšší (otázkou je co sleva, kterou Subaru nedává), 4x4 (ačkoliv Haldex)

Kdyby Toyobaru stálo 600-700, tak je to super. Za 850-900 už je to, podle mého názoru a nároků, mimo.
Avatar - JDM
18. 4. 2017 19:06
Re: Turbo
Ale s golfem se takhle nesvezes a ani s eRkem [odkaz] Souhlasím že je ta cena moc oproti výkonnější konkurenci ale ridicsky je to auto mnohem zajímavější teda aspoň pro mě :-) a za to holt v dnešní době musíme připlatit.
18. 4. 2017 23:07
Re: Turbo
Jo tohle je moc hezké a přesně to mě na tom láká...jenže utratit 850 tisíc Kč za to abych si párkrát do roka vzal kruháč bokem s tím, že mě na rovince za ním kdekdo předjede už mě tolik nepřitahuje >:D
Avatar - Cuba66
19. 4. 2017 08:46
Re: Turbo
Teda chlapci, já vám něco řeknu - začal jsem řídit pořádný auta hned po revoluci, začal jsem BMW 318i E30 a potom přešel na BMW 325i E30 M-technik, který mělo 125kW/5.800ot. a 226Nm/4.000. To auto vážilo cca 1180kg. Už nikdy jsem pak neměl lepší auto podvozkově.
Když to srovnám s GT86, která má 147kW/7.000ot. a 205Nm/6.400-6.600ot. tak vidím, že GT86/BRZ je prostě motorově točivější (jasně 4 vs. 6 hrnků), ale největší problém je ve váze: 1180 vs. cca 1300. Osobně bych přivítal ne turbo, ale odlehčenou verzi (karbonové kapoty, střecha, odlehčený interiér o zadní sedačky atp.)

GT86 - ujede ti kde jaký kombi s pořádným dieselem, ale o tom to prostě není, tady je to o radosti z jízdy. Běžte si to někam zkusit a uvidíte, pokud máte jen trošku slušný nervový zakončení tam, kde končej záda, a máte něco najeto, budete se rozhodně cítit líp v GT86 než v Passatu.
Ale na cestu po dálnici třeba do Francie bych si vybral samozřejmě Passata :-)
20. 4. 2017 12:55
Re: Turbo
Souhlas, puritánská verze o celkové pod 1100 kg. Motor a klidně nechají. K čemu zadní sedačky, kam si majitel odloží sotva tašku s nákupem. Stačí volant, pedály, kvedlačka a za mě osobně Klíma. Nic vic, nic min.

Cena by ale kluci odtucnovaci kůře nezůstala pod milionem, bohužel
Avatar - JDM
19. 4. 2017 15:12
Re: Turbo
Ber to tak že jet rychle se slabým autem je mnohem těžší než se silným a pak když někde na zatáčkach utavis frajera v Gti budeš se cejtit líp než když budeš ujizdet s tím gti toyobaru někde na rovince >:D
18. 4. 2017 18:36
Re: Turbo
Z hlavy mě za stejně nebo spíš o dost méně peněz napadá Leon/Octa 1.8 tsi nebo Megane GT... Minimálně se srovnatelnou dynamiku bych jich našel určitě víc :-)

Jde mi prostě o to, že za stejné peníze tomu ujedou všechny HH naprosto suverénně. A v tom vidím problém s nízkými prodeji. Osobně jsem si totiž zrovna minulý týden dělal menší průzkum trhu a právě srovnání s konkurencí mě z Toyobaru celkem rychle probralo.
Avatar - JDM
18. 4. 2017 18:50
Re: Turbo
Na to aby si někomu vyloženě ujel potřebuješ víc než 50koni :-) a taky jsem přemýšlel o brz ale ta cena mě taky rychle vrátila na zem :-(
18. 4. 2017 19:05
Re: Turbo
Jak jsem napsal, kupé prostě bude dražší. HH vychází z relativně levných, masově vyráběných modelů. Není problém udělat výkonnější kupé. A na trhu něco najdeš. Jen za ten výkon navíc budeš muset zaplatit. Osobně si nemyslím, že by vyšší výkon zrovna v EU vedl k výrazněji vyšším prodejům. Možná, kdyby ho zvedli zadarmo. I tak bych si na to ale nevsadil. Pohled na prodeje mi naznačuje, že lidé kupující nepraktická auta v téhle cenové relaci mají jiné priority.
18. 4. 2017 21:03
Re: Turbo
Podle mne se toto auto prostě míjí cenou s cílovou skupinou. V této cenové kategorii drtivá většina lidí dá přednost univerzálnějším, levnějším a přitom i výrazně dynamičtějším autům, možná ne tak zábavným. Mít to jako nepraktický jediný daily car, kde pro jakous takous dynamiku i v běžném provoze musím pořád točit přes 5.000, není zrovna ok, zvláště pokud nejezdím sám.

A pokud to někdo má jako druhé auto (a má na provoz dvou aut), tak je pravděpodobné, že zase sáhne po něčem dražším, originálnějším, výkonnějším.
18. 4. 2017 23:12
Re: Turbo
Popsal jsi to dobře. Tohle auto by dávalo smysl kdyby všechny HH byli tak o 100 tisíc dražší, nikoliv naopak.
19. 4. 2017 07:09
Re: Turbo
EU trh je sterilný. Bežný ľud nakupuje vyložene účelovo a ty čo máju peniaze si potrpia na image.
19. 4. 2017 11:40
Re: Turbo
Záleží, o jakém trhu mluvíš. EU je celkem specifická a dalo se to čekat. Myslím si, že jsem to tu i psal, když šla GT86 na trh (zaměření bylo jasně primárně na Japonsko, v USA to mohlo fungovat a tady bude spíš do počtu). Někdo si myslí, že by stačil silnější motor, ale podle mne ne. Od HH zákazníky jen tak neodlákáš. Praktičnost je silný argument a za stejné peníze to prostě nebude. A z prodejů je vidět, že kupující nepraktických aut volí spíš zvučnější značky. Prodeje toho zbytku jsou povětšinou tristní. Podobné auto to tu tedy bude mít těžké. Zato doma v Japonsku určitě nelze mluvit o nějakém míjení.

Jak jsem napsal, nevím, jak se jejich spokojenost vyvíjela v pozdějších letech, ale nespokojenost jsem zaznamenal jen z evropské Toyoty. Možná si mysleli, že se dotáhnou na MX-5. Mohli v to doufat, ale to by byl odvážný cíl. A ani tam nejsou prodeje zázračné na to, že je to nejlevnější sportovní auto na trhu (když pominu Caterham).
19. 4. 2017 08:27
Re: Turbo
Chápem, ze chceš wow efekt za co najmenej peňazí, ale to je práve ta chyba. Najlepšie auta sú presným opakom. Pozri sa na legendy z rokov 90. Ak si zoberieme auta s cenami bežnej konfekcie väčšinou išlo o sparťanskejšie a viac šoférskejšie variácie, nie výkon za každú cenu. Samozrejme bolo to dané tým, že väčšina boli homologizačné špeciály, ale práve to tvorilo charakter šoférskeho auta. Vyšší výkon v štandardnom setupe je proste len viac výkonu, ničím sa to nelíši (napr. 1.8tsi vs. 1,4tsi) . Zadokolka s charakterom je úplne iná liga.

Je na tebe, či je cieľom predviesť sa na výjazde z obce a diaľnici alebo si chceš zajazdiť na cestách 3. tiredy a horských serpentínach. Na to druhé sú však HH o ničom v porovnaní so zadokolkou s atmosférickým motorom a samosvorom. A ver, že na zakrútennej okreske ti nikto neujde. Jedine, že by ju poznal a mal aspoň semislicky >:-[] Ak je dosť zákrut, rozhoduje len schopnosť šoféra, auto je takmer nepodstatné, resp. ešte gumy urobia dosť.
Avatar - iudex
19. 4. 2017 10:44
Re: Turbo
To je viac wishful thinking než realita. Práveže na tých okreskách má hotheč so samosvorom veľkú výhodu oproti pretáčavej zadokolke. Tam, kde so zadokolkou musíš dávať pozor, aby Ti neustrelil zadok, môžeš predokolke stúpiť na krk a samosvor Ťa z tej zákruty pekne vytiahne. Skrátka rýchlosť prejazdu zákrutami s nejakou Cuprou bude podstatne vyššia, ako s Toyobaru.
19. 4. 2017 11:49
Re: Turbo
Skor by som povedal, ze je to presne opacne ale asi sa dohodnime kto co chape pod rychlostou prejazdu zakrutou? Rychlost v apexe? Priemernu rychlost v zakrute? Nie je rychlost prejazdu o mechanickej prilnavosti auta? Ako ti pomoze samosvor a predny nahon v najazde do zakruty a samotnom prechode apexom, pridava sa predsa az v nom / za nim, nie? :-)

S 200 konovou atmosferou je nejake ustrelenie zadku na suchu mozne akurat tak pri vodicskej chybe, ked si to s plynom proste prehnal. To je ale predokolka v rovnako v *, dokonca viac, lebo predne kolesa musia zvladnut nie len priecne, ale aj pozdlzne zrychlenie. Toybaru ma vraj v zaklade gumy a geometriu tak, aby lahsie driftovalo, ale zmenit je najmenej, ak ide o efektivitu jazdy.

Inak ja som v predokolke rychlejsi, lebo v nich mam nepomerne viac najazdene, ale to nie je chyba zadneho nahonu >:D
Avatar - iudex
19. 4. 2017 12:55
Re: Turbo
Keď sa bavíme o výkonovej kategórii Toyobaru, tu ešte nie je predný pohon takou nevýhodou. Podľa môjho názoru pri aktuálnom stave techniky majú zadokolky význam až od tých 300 koní vyššie, pri 200 PS nejakú výhodu z hľadiska efektivity nepociťuješ. A ono tá zábavnosť ide priamo proti efektivite, Toyobaru je tak zábavné práve preto, že zadok ustrelí na požiadanie aj pri relatívne malom výkone. Ale na rýchly a teda efektívny prejazd zákrut to nie je. Vieš samozrejme vymeniť tie sériové Primacy HP za semislicky Cup 2 a bude to držať oveľa lepšie, ale zase stratíš tú zábavnosť a rozšafnosť poletujúceho zadku.
A možno je to ako píšeš, tiež mám v zadokolkách najazdené málo a ten pocit pomalosti je možno spôsobený mojím priveľkým rešpektom. ;-)
19. 4. 2017 16:53
Re: Turbo
Pre mna je to pocitoch. Spojenie s autom, precitenie. Najviac zabavy zazijem casto v autach, ktore su objektivne pomale, ale je narocne s nimi byt rychly. Je to asi tym, ze som mal dlho hracku (niekde medzi gr. N a gr. A) s vykonom biednych 90 koni, ale suchou vahou 800kg, takze som musel byt rychly tam, kde su silnejsie auta pomale >:-[]

Dokazem zadokolku ocenit nezavysle od vykonu, lebo jej riadenie je pre mna preciznejsie, tym ze je pohon odeleny od riadenia a v pripade potreby dokazem plynom kontrolovat prejazd zakrutou. Bonusom je lepsie rozlozenie vahy, kde tlmice na predku nemusia byt tak tuhe, takze sa auto lepsie funguje na nerovnostiach. Samozrejme realne to viem vyuzit tak na suchom asfalte >:-[]
19. 4. 2017 12:13
Re: Turbo
Není zábava právě v tom, že se musíš snažit? Na okresce je velkým faktorem, jak je kdo ochoten riskovat. Alespoň na těch, které mám rád. Je problém udělat auto, které je rychlé a zároveň zábavné v nižších rychlostech. Mám rád technické okresky, takže dám přednost tomu druhému. I u motorky je to skvělá věc. Podstatné je se dobře bavit. Čím nižší rychlost je k tomu potřeba, tím lépe (samozřejmě v rámci mezí, nemá smysl brzdit provoz). Na rychlý okruh s tím pak asi jen tak nepojedeš. Horses for courses. A když si chceš jednou za čas zablbnout, pořád je tu možnost zapůjčení vhodného stroje. Alespoň si nebudeš huntovat svoje a nebudeš riskovat ztrátu záruky. A pokud to myslíš s okruhy vážně, tohle auto bylo postaveno s ohledem na úpravy pro amatérské soutěže všeho druhu.
Avatar - iudex
19. 4. 2017 13:05
Re: Turbo
Jasné, hourses for courses a práve Toyobaru nie je ten správny kôň na okruh. Ja si občas vybehnem aj na horský prechod, aj na ten okruh a teda viac sa bavím na okruhu, na tej okreske je to jednak o vodičák, jednak sú tu riziká ako cyklisti, lesná zver, výtlky či štrk na krajnici, skrátka bezpečne si zabavíš iba na tom okruhu.
19. 4. 2017 13:42
Re: Turbo
A proto je fajn, když se člověk baví v 70 a nepotřebuje jet 140. Některých rizik se samozřejmě nezbavíš.
19. 4. 2017 16:55
Re: Turbo
Amen. Na velkych okruhoch je to samozrejme inak, ale my tu na vychode nic poriadne nemame, tak ostali len tie okresky a horske priechody (a ze ich je!) :-)
Avatar - JDM
19. 4. 2017 14:36
Re: Turbo
Jo nájizdis s cuprou do zatáčky, šlápne na brzdu trochu víc, hned cejtis ABS protože v pedálu nemáš cit, Neva elektronika hlídá, podrazujes bez meziplynu, elektronika hlídá, zatapis, elektronika hlídá, ESP bliká pribrzduje vnitřní kolo, plný plyn že zatáčky elektronika bliká... Nájizdis s toyobaru brzda, spojka podradit zatočit trefit apex plynem podržet trochu kontra, s citem plyn cejtim trakci plnej ven...
20. 4. 2017 05:27
Re: Turbo
Ved to je práve ono. Predokolky sú vlahšie zvládnuteľné a do istého výkonu výhodnejšie. Ale hlavne HH sú dnes plné elektroniky a vedia s nimi jazdiť rýchlo aj ľudia čo nevedia poriadne šoférovať. A potom sú auta, kde si rýchlosť musíš zaslúžiť.
19. 4. 2017 18:23
Re: Turbo
Normálního člověka to nenaštve, jakoby jediný smysl života byl se pořád za něčím honit.
18. 4. 2017 16:28
Propadák
Docela se divím, protože celosvětové prodeje od začátku byly nevalné a poslední dva roky jsou přímo tristní. Pořád to beru jako relativní masovku, žádný "image maker" pro značku. Ekonomicky to je dle mého solidní propadák.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - speedfred
18. 4. 2017 16:31
Re: Propadák
máš nejaké predaje tých toyobaru? len pre zaujímavosť,ani netuším kolko ich predávajú.
Avatar - JDM
18. 4. 2017 17:22
Re: Propadák
Co jsem tak na rychlo našel tak od roku 2012 se v Evropě prodalo 16tis aut a v USA 30tis
18. 4. 2017 20:01
Re: Propadák
V prvních dvou letech v Evropě prodali v průměru 5000ks/ročně. Loni a předloni 1500 ...
18. 4. 2017 17:18
Re: Propadák
S tím si dovolím nesouhlasit. Po cca. dvou letech byli spokojení jak v USA, tak třeba v Austrálii. Snad jediný, kdo si postěžoval, byla evropská Toyota. A tady jim výkonnější motor podle mne moc nepomůže. Toyota pak od začátku počítala s tím, že jde o okrajový produkt. Byl to dárek a měli bychom za něj být vděční.
Avatar - woody-alien
18. 4. 2017 17:34
Re: Propadák
Fakt je, že prodeje v Evropě tedy bůhvíjaké nejsou. Za 2016 GT86 + BRZ nějakých 1920 kusů. Podobně "praktická" MX-5 má za stejné období skoro 14.000 ks. A upřímně řečeno, i já bych se spíš přidal k tomu cechu kadeřníků. ;-)
Avatar - white label
18. 4. 2017 17:43
Re: Propadák
To já taky, teda kdybych se tam (nemyslím "kadeřníkovu" pr.del) vlezl... :*) >:-[]
Avatar - woody-alien
18. 4. 2017 20:22
Re: Propadák
>:-[] Nj, i pro mě je to tak tak.
Avatar - white label
18. 4. 2017 23:15
Re: Propadák
Ten kadeřník...? >:D ;-)
Avatar - woody-alien
19. 4. 2017 01:10
Re: Propadák
>:-[] Kdo se moc ptá....
18. 4. 2017 17:56
Re: Propadák
Tak MX-5 je nová. Bude mít vyšší prodeje i v průměru přes celý cyklus, ale srovnávat to s nástupem nové generace na trh nemá moc smysl. A povedla se. Čistě v jízdních vlastnostech bych jí dal přednost (nejel jsem faceliftovanou). Problém je ta divná nabídka Mazdy. A kdyby to mělo být jediné auto, tak bych radši kupé. Z hlediska (tolik kritizované) rychlosti je to však spíš úkrok stranou.
Avatar - praděda7
18. 4. 2017 19:14
Re: Propadák
Když jedeš po měste v MX-5 se střechou dole, tak nemusíš nikomu nic dokazovat... ;-)
18. 4. 2017 19:21
Re: Propadák
Nevím, na co přesně narážíš. Pokud na to, že bych radši kupé, tak to je otázka přepravy lyží, kol, většího množství zavazadel atp. U roadsteru se to také dá řešit, jen je to ještě složitější. Pevná střecha (na kterou můžeš dát nosič), odkládací prostor (jinak známý jako druhá řada :-) ), větší kufr, to se počítá.
Avatar - praděda7
18. 4. 2017 19:47
Re: Propadák
...já měl na mysli tu rychlost. Ta opravdu není u MX-5 podstatná. :-!
18. 4. 2017 20:51
Re: Propadák
Já si nestěžoval, jen konstatuji, že v tomto (u GT86 značně diskutovaném) ohledu si moc nepomůžeš.
Avatar - woody-alien
18. 4. 2017 20:20
Re: Propadák
Ano, nabídka Mazdy je opravdu divná a žene Miatu cenově přímo proti GT-86. Dvoulitr (a s tím spojené věci jako "samosvor", Bilsteiny) až od Revolution, když chceš Recara, musíš ještě výš a koupit si zbytné asistenty....to už se tady probralo stokrát.

Jako o jediném autě bych neuvažoval ani o GT-86, ani o MX-5. A v případě druhého či třetího auta do rodiny to beru tak, jak píšeš, tedy jako dárek....a pak mi výše zmíněné věci typu "ujede mi rodinný kombík" prostě nevadí. A v duelu Miata vs. Subota mě zkrátka víc bere reálně (-270 kg) ale hlavně pocitově lehčí a mrštnější MX-5, u které mě vlastně ani nenapadlo, že by mi těch 160 atmo koní nestačilo. A tím nijak nezpochybňuji výhody kupátka.
18. 4. 2017 21:04
Re: Propadák
Ano, mne také MX-5 jízdně přesvědčila (v té top specifikaci). Ale jak jsem napsal, nejel jsem faceliftovanou GT86. Ber to tak, že se na to dívám pohledem člověka bez manželky a bez dětí. I tak bych nechtěl, aby to bylo jediné auto (v ČR), protože zima (ne kvůli pohonu ale soli, štěrku atp.). :-) Tím by padla otázka (ne)praktičnosti MX-5.
18. 4. 2017 20:18
Re: Propadák
Celý tento segment je okrajový, ale pokud to není vyloženě image maker jako třeba Alpine A110, Alfa 4C atd., tak to tvoří hlavně za účelem zisku. Dost pochybuji, že takové počty plánovali. Při vší úctě je to "jen" velmi zábavné obyčejné auto. Žádný luxus, žádné extra materiály, žádný exkluzivní design či motor. "Jen" dobře jezdící, zábavné, jednoduché auto.
18. 4. 2017 20:47
Re: Propadák
A nebo na chvíli zavřou účetní do sklepa a odsouhlasí si projekt, který není zrovna dobrou investicí, ale nadšencům udělá radost. Ti se najdou i ve vedení automobilek. Jinak by to auto asi nikdy nevzniklo. VW měl také připravený prototyp malého sportovního auta, ale tam převážil ekonomický aspekt a nebylo to pro ně dostatečně perspektivní. Nevím, co si představovali později v životním cyklu, ale na začátku, pokud si dobře vzpomínám, muselo Subaru zvýšit kapacitu, protože poptávka výrazně předčila očekávání.

Ano, celý segment je okrajový v kontextu osobních aut. S tímhle autem se však záměrně snažili jít proti proudu, vyhovět okrajovějším skupinám (rozhodně z pohledu EU). Určitě počítali i s prodeji běžnějším kupcům v tomto segmentu, podepsalo se to ale na něm.

Uvidíme, jaká bude druhá generace. Na kolik se odchýlí od původního receptu. Největší strach mám o motor. Aby tam pod tlakem na (normovanou) spotřebu neskončil menší motor s turbodmychadlem.
18. 4. 2017 21:05
Re: Propadák
Předpokládám, že to bude moc pěkně SUV s pořádným motorem >:-[]
19. 4. 2017 07:06
Re: Propadák
Máš síce pravdu. Ale len v USA sa predalo oboch modelov asi 100 tisíc. pre ďalšie trhy som nenašiel ucelene štatistiky, ale Dva roky malo Japonsko cca 20% vyššie predaje ako USA a Australia predaje na úrovni cca 30% USA. Len tieto tri krajiny spravili predaje na úrovni 250tisíc kusov a to zas nie je tak málo. Skôr sa môže stať, že ten model zmizne z EU, akože zmizne celkovo.
19. 4. 2017 10:28
Re: Propadák
Musim uznat, že US trh je mnohem lepší. Celkově cca 61 + 29 tisíc ks obou značek není zas tak špatný :yes:
Je třeba upravit názor, že to je propadák jen v EU. Díky za info :yes:
19. 4. 2017 09:23
Zabavne auto
Stale tu porovnavate vykon a cenu a pod. Vsetci chcete mat 500 koni ale ako tu jeden pisal 99 % vodicov vie jazdit iba rovno a nikdy skutocne nejazdili. Kolko krat ste boli jazdit na okruhu, kolko krat ste jazdili slalom, viete zvladat drifty, smyky, krizove situacie????
Toto a podobne auta sa tazko vysvetluju ludom, ktori sa citia ako zavodnici v dislovej Octavii a pod. A nedajte sa vysmiat ze nejaky Golf GTI bud elepsi ako toto...Iba tak papierovo....Tu nejde o to ci prejde okruh rychlejsie, ci ma lepsie zrychlenie, lepsiu max rychlost. Tu ide o tu zabavu, o ten FUN FACTOR, ktory vam da len zopar aut, ktory v zivote nezazijete v Golfe ani keby mal 600 koni.
A do tych 30 tisic EUR ak chcete zabavne auto tak vela moznosti mozno okrem MX5 nemate.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
19. 4. 2017 10:38
Re: Zabavne auto
Samozrejme ten, komu ide o čistú zábavu, pre toho je zadokolka s rozšafným zadkom najlepšou voľbou. Ale do tej zábavy nesmie zahŕňať tú rýchlosť a nesmie vziať Toyobaru na okruh. Pretože ak to spraví, bude to musieť byť veľmi vyrovnaný človek, aby ho nerozhádzalo, že na tom okruhu mu to natrie nejaké Clio RS a že na cieľovej rovinke takého Slovakiaringu si môže otvoriť noviny, kým sa s 200 atmokoňmi dostane na jej koniec.
Ak spomínaš okruh, neviem, či tam chodíš, ja áno a v prevažnej väčšine tam vidím hotheče typu Megane RS, Leon Cupra a pod. a Toyobaru som tam nestretol ani raz (z lacných zábavných áut sporadicky MX-5). A teda nemám pocit, že by tam vodiči hothečov zívali nudou a nebavili sa. Samozrejme nejaký Megane RS nie je superšport a nemôže sa rovnať s nejakou 911 GT3, ale poskytuje slušnú rýchlosť nielen na rovinke, ale aj v tých zákrutách. Naopak s tým Toyobaru či MX-5kou budeš frustrovaný, aké pomalé tie autá na okruhu sú a fakt, že môžeš prechádzať zákruty (efektným, ale neefektívnym) driftom, to úplne nevytrhne. Skrátka zrovna okruh nie je revírom takýchto áut a zrejme preto majitelia týchto áut na okruhy nechodia.
19. 4. 2017 12:48
Re: Zabavne auto
Ten okruh som myslel v spojitotsti s tym ze ludia nevedia jazdit.
To je mi jeasne ze GT86 nebude vhodna na okruhy.
Tym ze som stara skola tak mam asi taky nekompromisny nazor ze sportove auto musi aj ako sportove vyzerat. Bol som vychovanay v dobe kupatiek. Leon ano Megane pre mna nebudu nikdy sportove auta. Chapem ze teraz dosla doba kde aj Audi combi je nadupane, ale ak by som si mal vybrat sportove auto, tak urcite nema byt prakticke a vybral by som si radsej MX5,GT86 aj na ukor toho ze bude pomalsia, mensi vykon.
A brat to podla toho ze mi to natru na okruhu to mi je fuk, to mi natre aj kamion urceny na preteky co ma 700 koni heh, ale urcite si v nom nebudem pripadat ako v sportovom aute.
Mam rad sportove nizke dvojdverove, lahke auta, kde je aj posed nizky.
Ale ako pisem je to iba moj subjektivny nazor ;-)
19. 4. 2017 12:51
Re: Zabavne auto
:yes: Přesně to se tu snažím vysvětlit mými komentáři
Avatar - Beefcake
19. 4. 2017 12:54
auto
Ja tu normalne zasnem. Co vam akoze nie je jasne na - "V dnešní době, kdy nové technologie používané v automobilech čím díl tím více vedou k odsunutí řidiče na druhou kolej, je neuvěřitelná slast posadit se do puristického sporťáku se zadním pohonem a minimem elektronických vymožeností a prostě jej řídit zcela sám." ??? Ved to presne vystihli. Toto sa nekupuje ako prve auto "do rodiny", ale kvoli zabave a radosti.
Tu sa to porovnava s nejakymy oturbenymi HH ? Ved GT86/BRZ je UMYSELNE ine auto a je presne take, ako ho Toyota/Subaru chcu mat - ine ako zvysok, ine ako vsetky tie nasekane verzie GT*, postavene na rovnakom zaklade a podobne ako vajce vajcu jednak sebe a aj seriovym modelom. Keby tam chceli mat turbo, tak ho tam maju. Ale to by potom nebolo o linearnom zatahu motora, jemnom davkovani plynu. Plus k tomu zvuk boxera.
Tu sa argumentuje praktickostou ?!? Pri takomto aute ?
Mimochodom, len nedavno sa tu napr. pisalo, aky je Golf GTI vlastne sterilny, co sa tyka jazdy.

Tu je namotavka: [odkaz] - specialne od 1:50 az do konca, poznamky o motore, turbe atd. . Odporucam pozorne pocuvat az do konca (aj zvuk boxeru...), uplne dokonale to auto popisal. Si vsimnite, aky ma rohlik na tvari :-) O tom to je.
Alebo [odkaz] , aj ked to je na snehu/lade.

Tato debata ma uistuje, ze vlastne ludia, hoci na tie VW / Skody nadavaju, tak im ta uniformita v skutocnosti vyhovuje , vratane tych oturbenym motorov.

Tieto auta treba brat ako darcek soferom a istej cielovej skupine, ako tu niekto uz napisal.
Subaru a Toyota uz vobec, nie su odkazane na co najvacsie predaje tychto modelov. Nastastie.
Rozbalit vlákno
0
19. 4. 2017 13:07
Nízké těšiště atd. ?
Pověstný Boxer Subaru je tady umístěný vysoko nad přední nápravou, z jehož vysoko posazené převodovky vybíhá vysoko umístěná kardanka. Boxer níže umístit nelze, a tím ani převodovka s kardankou.

Nízké těžiště se tím ztratilo.
Přístupnost k motoru také.

Motor není posunut aspoň zčásti za přední nápravu, takže vyváženost (sportovního) vozu je také pochybná.

Předvádění lehce dosažitelného driftování zadní nápravy - notabene snadněji a názorněji umožněnému kluzčími podmínkami - je jen pronikavější důsledek druhého aspektu.
Rozbalit vlákno
6
20. 4. 2017 15:22
Re: Nízké těšiště atd. ?
No a teraz my ešte vysvetli ako by si pri klasickej koncepcii dostal ťažisko nižšie s L4, alebo V6? Motor je nad nápravou, ale jeho ťažisko je len mierne na osou predných kolies. A motor je umiestnený tak, že zotrvák je už za nápravou, takže ťažisko celej hnacej sústavy motor + prevodovka je za nápravou. Rozloženie hmotnosti je 53:47 čo ma blízko k optimu a pochybujem, že je na tom nejaký HH lepšie. Nejaké rezy sú k videniu tu [odkaz]
20. 4. 2017 16:00
Re: Nízké těšiště atd. ?
Celé je to výš, protože ležatým válcům vadí závěsy kol. Najdi si boční průhled stojatého motoru s převodovkou a kardankou. Vodorovná kardanka vstupuje kolikrát až dole tečně do rozvodovky vzadu (BMW to mívali i u sedanů). Takže kartér je tak hluboko, že je olejová vana za nápravnicí - až téměř pod dní. Samotná nápravnice je až téměř před motorem. U starších (anglicjých) roadsterů to bylo úplně - u závodních vozů zcela (než přišla éra motorů před zadní nápravou i s převodovkou, jak je to dnes, která ukázala lepší jízdní vlastnosti, tj. lepší časy na okruh).

Težiště boxeru u normálních Subaru je opravdu nízko, protože je motor uložen před přední nápravou. Ale to je právě to: před přední nápravou!!!! A to už Subaru nepředkládá jako "výhodu" !
Mimochodem i tady má ale Subaru s příčnou vestavbou potíže. Proto jsou jeho motory narozdíl od jiných podčtvercové. Proč je mají ostatní od jisté doby nadčtvercové, to je jiná kapitola.
21. 4. 2017 05:27
Re: Nízké těšiště atd. ?
Lenže ja som si práve tie rezy našiel. Sú na tom linku čo som tam dal. Blok leží na nápravici, vaňa je pred ňou. Mal som 7 rokov Imprezu a ako píšeš motor bol pred nápravou, ale nebol o moc nižšie. A myslím, že ľudia u Toyoty si dobre spočítali či je lepšie poslnuť celkové ťažisko o 2-3 cm dole, alebo zlepšiť rozloženie hmotnosti. A práve motor výrazne pred nápravou bolo na Impreze cítiť.
Môj motor bol ešte výrazne podštvorcoví a otáčky mal fakt rád. Dnes už majú cca štvorec zasluhou kompaktnejších hláv.
21. 4. 2017 09:13
Re: Nízké těšiště atd. ?
Koukni se, prosím, třeba - abychom porovnávali srovnatelné - na BMW Z3 nebo Z4 (zvláště Z3 - u 4 pak BMW maličko polevilo). Tam je motor posunut skoro za přední náravu, kdežto tady je motor nad ní.

Můžeme vést polemiku, že výše položený kartér boxera Toyoty nezvyšuje těžiště příliš, protože je motor plochý, kdežto níže položený kartér stojatého motoru BMW bude mít nakonec těžiště podobně vysoko, ale celkově má pohonná jednotka motoru BMW s nízkou převodovkou a kardankou těžiště níž. Tady u Toyoty prochází kardanka mezi lidmi!

Chci tím jen říct, že boxer není ve výsledku žádná výhoda, ba v těchto (i jiných) ohledech naopak. Je to jen jiné - a to je trochu málo.
Avatar - Beefcake
21. 4. 2017 11:27
Re: Nízké těšiště atd. ?
Vo vysledku je to aj tak o celkovom pocite z auta a jazdy a nie o cislach.
Avatar - Beefcake
21. 4. 2017 11:22
Re: Nízké těšiště atd. ?
Tie foto a grafiky su paradne.