Diskuse

Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci

18.4.2017

Jeden z nejlepších sportovních vozů současnosti je sice pro řadu automobilových nadšenců nedosažitelný, Toyota však nehodlá jeho tažení utnout.

 

  • 10 Reagovat !

    foto michael-snow

    michael.snow 18.04.  15:36

    Cena

    přes 800 tis není malá, ale protože toto auto se nekupuje na 2 roky na operák, tak se vyplatí počkat ke konci roku, kdy jsou pak skladové vozi běžně kolem 650 tis a to se už vyplatí a někteří dealři jsou ochotni se k této ceně přiblížit i při objednání během roku.

    Tomu autu chybí jen silnější varianta v podobě motoru z STI (turbo a cca 300 koní), protože podvozek na to stavěný je a viděl jsem na okruhu v Itálii i úpravy s Turbokity a výkonem přes 400 koní a to auto fungovalo perfektně.
  • 30 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 18.04.  15:38

    GT86

    Co si budeme povídat. Kdyby (já vím zase to kdyby ;-\) do GT86 naroubovala Toyota 2.0l Turbo, které už teď mají v Lexusu, tak ty prodeje budou úplně jinde. Museli by ale zachovat stávající ceny. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto adamzprahy

      adamzprahy 18.04.  17:13

      « Re: GT86

      Přesně tak, u stávající generace vidím problém s cenou jen v kontextu výkonu. Tohle auto mě láká, ale když si to srovnám s čímkoliv v dané cenové kategorii, tak je to prostě nejpomalejší, bohužel :-(
      • 20 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 18.04.  17:29

        « Re: Re: GT86

        Každá sranda něco stojí. A kupé s pohonem zadních kol prostě HH cenově konkurovat nebude. Musíš se rozhodnout, jaké máš priority.
        • 10 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 18.04.  18:29

          « Re: Re: Re: GT86

          a hlavne sa musi zaplatit vyvoj, ked to ma mat zmysel zakaznici by si toho mali byt vedomi a podporit.. .aspon ti kt na to maju
          • 10 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 18.04.  19:07

            « Re: Re: Re: Re: GT86

            Já pocházím z řad majitelů Celic. Měl jsem jich několik. Se všemi jsem jezdil klubové závody na okruzích. Když Celica skončila šel jsem do Hondy. Pak Mazdy. No a pak se v roce 2007 objevil koncept GT 86, originálně s V6 a elektromotorem. Zajásal jsem a chystal místo v garáži. K mému velkému zklamání produkční verze v roce 2009 byla už o úplně něčem jiném. Mezi tím se totiž Toyota spojila se Subaru a v GT 86 se ocitla mechanika ze Subaru s motorem s minulého století. V tu dobu jsem řídil Mazdu MPS s 191kW a 380Nm a ať jsem dělal co dělal, přesvědčit sám sebe, že těch 147kw a 205Nm bude stačit, se mě nepodařilo. Sorry jako..... ;-\
            • 20 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 18.04.  21:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: GT86

              neda sa cakat, ze s tym 2.0 atmo v produkcnej verzii budes stacit na nejake zbesile oturbene torquesteery, ale stale je to uplne iny level jazdenia a ovladania stroja... ta sekunda na 100kmh alebo brutalnejsia sila vo vyssich rychlostiach nemusi vyvazit koncepciu... myslim, ze je to nieco ako mx5 je to o ovladatelnosti a klasickej koncepcii maleho kupatka z tych spravnych cias ak nahanas kazdy Nm za tu cenu tak musis hladat inde... zaciatky su vzdy tazke ak tu bude 2gen a prida i na vykonoch je to obrovsky uspech
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 18.04.  19:15

            « Re: Re: Re: Re: GT86

            Přesně na to jsem narážel. Objem je úplně někde jinde. A tohle je samostatný model, není to ani kupé odvozené od něčeho praktičtějšího. Tedy ta nejhorší varianta.
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 18.04.  21:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: GT86

              urcite... vsetky kupatka ktore mali a do dnes maju skutocny potencial boli koncipovane ako samostatny projekt podriadeny ucelu... ci je to sylvia a vlastne cely s chassis alebo integra atd... sice sa niekedy pouzila technika co bola po ruke napr napravy ale ziadne orezavatka, prakticky to najlepsie co bolo k dispo v serii a vyhovelo by ucelu... predna naprava s dvojitym lichobeznikom na S chassis prvej sylvii bola z maximy A31 ale co na tom bola robustna jak prasa, vyspela konstrukcne tak uz len odladit a narubovat ju na paltformu...
        • 00 Reagovat !

          foto adamzprahy

          adamzprahy 18.04.  18:41

          « Re: Re: Re: GT86

          Tomu rozumím, ale v kontextu motorizací na trhu je 0-100 za 7.6s (ano vím, že to není jen o 0-100) u "sportovního" auta za 800-900 tisíc to prostě podle mě není odpovídající. Jak jsem psal, já jsem z toho auta na jednu stranu nadšený, ale v kontextu toho co můžu za dané peníze mít jinde je to zklamání.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 18.04.  19:33

            « Re: Re: Re: Re: GT86

            Určitě se dá debatovat o tom, jestli to, vzhledem k tomu, jak drahý koncept to je, po motorové stránce nepodstřelili (obrazně řečeno, příliš levný motor v tak drahém receptu). Jestli tam neměli dát třeba 2,5 B4, jako jedinou motorizaci. Náklady by to zase o tolik nezvedlo. Negativem by byla menší rezerva pro další úpravy. Řekněme, že bys dostal extra 50 koní za cenu vyšší o 50 tisíc. Když VW uvedl G7, tak 1 kW vycházel myslím na cca. dva tisíce (v obyčejných verzích). Jen pro představu. Byla by to lepší nabídka?
  • 20 Reagovat !

    foto JDM

    JDM 18.04.  15:46

    Turbo

    A není to pravé o tom že je to bez turba? Na co 300koni 99% řidičů v provozu neumí řídit a rychle umí jet jen rovně na to jim stačí nafta v čipu. Problém je cena to je prostě moc za takový auto.
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 18.04.  16:03

      « Re: Turbo

      Ale ano, souhlas. Otázkou však zůstává, zda ta hrstka hard core řidičů "bez turba", bude stačit na to, aby se Toyotě zaplatil alespoň vývoj. ;-\ A cena? Když vyrábíš a prodáváš v malých sériích, tak nemáš moc prostoru v cenové politice. A vývoj stojí pořád stejně. Jestli pak prodáváš 10 aut za rok nebo 10 mil. Zákazníci to ale musí zaplatit. To je ten teror economy of scale... ;-\ Proto Toyota pokračuje v prodeji GT86. Potřebuje zaplatit alespoň vývoj... :-!
      • 10 Reagovat !

        foto JDM

        JDM 18.04.  17:04

        « Re: Re: Turbo

        Právě, těch aut se tolik neprodá ale že by se prodávala nějak málo? Nepřijde mi v USA je to celkem hodně upravované auto i třeba brz v Austrálii bylo vyprodaný během pár hodin :). V Evropě je v módě HH je levnější, praktičtější a výkonnější. Zadní náhon, samosvor, atmosféra to lidi nebere a radši utratí peníze za něco "smysluplnejsiho" a to je případně ten HH
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 18.04.  17:10

          « Re: Re: Re: Turbo

          Ano, v Austrálii se prodává dobře. Viděl jsem vloni na vlastní oči...
          • 10 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 18.04.  19:54

            « Re: Re: Re: Re: Turbo

            Tak ono je to prakticky o třech trzích - Japonsko, USA, Austrálie. Zbytek jsou drobty ...
        • 00 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 18.04.  20:37

          « Re: Re: Re: Turbo

          Tady najdeš prodeje GT86 a klonů v Evropě a USA. Mezi roky 2013 a 2016 pokles o 50-75% na dnes skoro zanedbatelná čísla vzhledem k velikosti trhů.

          [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto cert

      čert 18.04.  16:15

      « Re: Turbo

      S první myšlenkou souhlas. K té druhé mám trochu výhrady. V evropském kontextu těch peněz za to auto není zase až tolik. Problém je v tom, že máme jednu z nejmenších evropských a nejspíš i euroatlantických, kupních sil. Prostě jsme takový bazar a smetiště ojetých aut Evropy. :-)
      • 10 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 18.04.  16:56

        « Re: Re: Turbo

        No jak se vezme. Češi jsou střádalkové a kolenovrti. A kdyby nás Babiš neojebával na daních, tak i s tou kupní silou by to nebylo nejhorší.

        [odkaz]

        [odkaz]

        [odkaz]

        [odkaz]
        • 20 Reagovat !

          foto CHerokee

          CHerokee 18.04.  18:08

          « Re: Re: Re: Turbo

          Souhlas, máme jedno z nejvyšších daňových zatížení v Evropě, abychom uživili hordu vyžírků a aby měl ministr financí, co "spravedlivě" přerozdělovat. A mimochodem i přesto se stát zadlužuje prožírá důvody budoucím generacím. Což při ekonomickém růstu je docela umění.
    • 11 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 18.04.  16:45

      « Re: Turbo

      Problém je v tom, že každý kdo má na GT 86 má hlavní auto tak 3,0 D. A to pak naštve, když ti rodinný kombík zrychluje líp než sporťák.
      • 10 Reagovat !

        foto JDM

        JDM 18.04.  17:00

        « Re: Re: Turbo

        Jo tomu rozumím ale mě osobně by to nevadilo :-)
      • 00 Reagovat !

        foto adamzprahy

        adamzprahy 18.04.  17:20

        « Re: Re: Turbo

        No přesně tak, já samozřejmě rozumím tomu, že se s tím autem zabavím a že to auto není o brutálním výkonu v přímce, nicméně když si někdo kupuje auto pod milion korun, tak evidentně rozpočet chce řešit a v tom případě je poměr cena/výkon (dynamika) velmi špatný a člověk si ani nemusí kupovat sportovní model k tomu aby byl rychlejší. Všechny HH nižší střední ujíždějí Toyobaru s prstem v nose za stejnou nebo spíš nižší cenu.

        Machrovat jak na parkovišti hodím drifta s tím, že při výjezdu z parkoviště mi ujede obyčejný kombík je pro mě strašlivá představa teda >:D

        Mně se to auto strašně moc líbí, ale na druhou stranu na mě působí jak vytuněná Felicie (právě kvůli špatné dynamice). Obrazně řečeno něco jako byl RS paket pro Fabii s 1.2 HTP.
        • 00 Reagovat !

          foto JDM

          JDM 18.04.  17:26

          « Re: Re: Re: Turbo

          To vůbec nemá tak špatnou dynamiku že by tomu ujel rodinný kombík >:D zase to neprehanej
          • 02 Reagovat !

            foto white-label

            white label 18.04.  17:40

            « Re: Re: Re: Re: Turbo

            Třeba "obyčejný" Golf vaRiant tomu ujede jak nic... ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto JDM

              JDM 18.04.  18:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

              Golf vaRiant možná ale obyčejný rodinný kombík ne :-)
            • 10 Reagovat !

              foto adamzprahy

              adamzprahy 18.04.  18:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

              Srovnání s Golfem bije přímo do očí.

              Golf GTI: výrazně lepší dynamika, nižší cena, ale chápu, že je to jen předokolka, ačkoliv performance verze to trochu vylepšuje
              Golf R: dynamikou je tak jinde, že se to nedá ani srovnávat, cena zhruba o 10% vyšší (otázkou je co sleva, kterou Subaru nedává), 4x4 (ačkoliv Haldex)

              Kdyby Toyobaru stálo 600-700, tak je to super. Za 850-900 už je to, podle mého názoru a nároků, mimo.
              • 10 Reagovat !

                foto JDM

                JDM 18.04.  19:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                Ale s golfem se takhle nesvezes a ani s eRkem [odkaz] Souhlasím že je ta cena moc oproti výkonnější konkurenci ale ridicsky je to auto mnohem zajímavější teda aspoň pro mě :-) a za to holt v dnešní době musíme připlatit.
                • 00 Reagovat !

                  foto adamzprahy

                  adamzprahy 18.04.  23:07

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                  Jo tohle je moc hezké a přesně to mě na tom láká...jenže utratit 850 tisíc Kč za to abych si párkrát do roka vzal kruháč bokem s tím, že mě na rovince za ním kdekdo předjede už mě tolik nepřitahuje >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Cuba66

                    Cuba66 19.04.  08:46

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                    Teda chlapci, já vám něco řeknu - začal jsem řídit pořádný auta hned po revoluci, začal jsem BMW 318i E30 a potom přešel na BMW 325i E30 M-technik, který mělo 125kW/5.800ot. a 226Nm/4.000. To auto vážilo cca 1180kg. Už nikdy jsem pak neměl lepší auto podvozkově.
                    Když to srovnám s GT86, která má 147kW/7.000ot. a 205Nm/6.400-6.600ot. tak vidím, že GT86/BRZ je prostě motorově točivější (jasně 4 vs. 6 hrnků), ale největší problém je ve váze: 1180 vs. cca 1300. Osobně bych přivítal ne turbo, ale odlehčenou verzi (karbonové kapoty, střecha, odlehčený interiér o zadní sedačky atp.)

                    GT86 - ujede ti kde jaký kombi s pořádným dieselem, ale o tom to prostě není, tady je to o radosti z jízdy. Běžte si to někam zkusit a uvidíte, pokud máte jen trošku slušný nervový zakončení tam, kde končej záda, a máte něco najeto, budete se rozhodně cítit líp v GT86 než v Passatu.
                    Ale na cestu po dálnici třeba do Francie bych si vybral samozřejmě Passata :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Varlamow25242

                      Varlamow25242 20.04.  12:55

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                      Souhlas, puritánská verze o celkové pod 1100 kg. Motor a klidně nechají. K čemu zadní sedačky, kam si majitel odloží sotva tašku s nákupem. Stačí volant, pedály, kvedlačka a za mě osobně Klíma. Nic vic, nic min. Cena by ale kluci odtucnovaci kůře nezůstala pod milionem, bohužel
                  • 00 Reagovat !

                    foto JDM

                    JDM 19.04.  15:12

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                    Ber to tak že jet rychle se slabým autem je mnohem těžší než se silným a pak když někde na zatáčkach utavis frajera v Gti budeš se cejtit líp než když budeš ujizdet s tím gti toyobaru někde na rovince >:D
          • 01 Reagovat !

            foto adamzprahy

            adamzprahy 18.04.  18:36

            « Re: Re: Re: Re: Turbo

            Z hlavy mě za stejně nebo spíš o dost méně peněz napadá Leon/Octa 1.8 tsi nebo Megane GT... Minimálně se srovnatelnou dynamiku bych jich našel určitě víc :-)

            Jde mi prostě o to, že za stejné peníze tomu ujedou všechny HH naprosto suverénně. A v tom vidím problém s nízkými prodeji. Osobně jsem si totiž zrovna minulý týden dělal menší průzkum trhu a právě srovnání s konkurencí mě z Toyobaru celkem rychle probralo.
            • 10 Reagovat !

              foto JDM

              JDM 18.04.  18:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

              Na to aby si někomu vyloženě ujel potřebuješ víc než 50koni :-) a taky jsem přemýšlel o brz ale ta cena mě taky rychle vrátila na zem :-(
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 18.04.  19:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

              Jak jsem napsal, kupé prostě bude dražší. HH vychází z relativně levných, masově vyráběných modelů. Není problém udělat výkonnější kupé. A na trhu něco najdeš. Jen za ten výkon navíc budeš muset zaplatit. Osobně si nemyslím, že by vyšší výkon zrovna v EU vedl k výrazněji vyšším prodejům. Možná, kdyby ho zvedli zadarmo. I tak bych si na to ale nevsadil. Pohled na prodeje mi naznačuje, že lidé kupující nepraktická auta v téhle cenové relaci mají jiné priority.
              • 00 Reagovat !

                foto tesnav

                tesnav 18.04.  21:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                Podle mne se toto auto prostě míjí cenou s cílovou skupinou. V této cenové kategorii drtivá většina lidí dá přednost univerzálnějším, levnějším a přitom i výrazně dynamičtějším autům, možná ne tak zábavným. Mít to jako nepraktický jediný daily car, kde pro jakous takous dynamiku i v běžném provoze musím pořád točit přes 5.000, není zrovna ok, zvláště pokud nejezdím sám.

                A pokud to někdo má jako druhé auto (a má na provoz dvou aut), tak je pravděpodobné, že zase sáhne po něčem dražším, originálnějším, výkonnějším.
                • 00 Reagovat !

                  foto adamzprahy

                  adamzprahy 18.04.  23:12

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                  Popsal jsi to dobře. Tohle auto by dávalo smysl kdyby všechny HH byli tak o 100 tisíc dražší, nikoliv naopak.
                • 00 Reagovat !

                  foto Niemand

                  Niemand 19.04.  07:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                  EU trh je sterilný. Bežný ľud nakupuje vyložene účelovo a ty čo máju peniaze si potrpia na image.
                • 10 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 19.04.  11:40

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                  Záleží, o jakém trhu mluvíš. EU je celkem specifická a dalo se to čekat. Myslím si, že jsem to tu i psal, když šla GT86 na trh (zaměření bylo jasně primárně na Japonsko, v USA to mohlo fungovat a tady bude spíš do počtu). Někdo si myslí, že by stačil silnější motor, ale podle mne ne. Od HH zákazníky jen tak neodlákáš. Praktičnost je silný argument a za stejné peníze to prostě nebude. A z prodejů je vidět, že kupující nepraktických aut volí spíš zvučnější značky. Prodeje toho zbytku jsou povětšinou tristní. Podobné auto to tu tedy bude mít těžké. Zato doma v Japonsku určitě nelze mluvit o nějakém míjení.

                  Jak jsem napsal, nevím, jak se jejich spokojenost vyvíjela v pozdějších letech, ale nespokojenost jsem zaznamenal jen z evropské Toyoty. Možná si mysleli, že se dotáhnou na MX-5. Mohli v to doufat, ale to by byl odvážný cíl. A ani tam nejsou prodeje zázračné na to, že je to nejlevnější sportovní auto na trhu (když pominu Caterham).
            • 00 Reagovat !

              foto Redmex

              Redmex 19.04.  08:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

              Chápem, ze chceš wow efekt za co najmenej peňazí, ale to je práve ta chyba. Najlepšie auta sú presným opakom. Pozri sa na legendy z rokov 90. Ak si zoberieme auta s cenami bežnej konfekcie väčšinou išlo o sparťanskejšie a viac šoférskejšie variácie, nie výkon za každú cenu. Samozrejme bolo to dané tým, že väčšina boli homologizačné špeciály, ale práve to tvorilo charakter šoférskeho auta. Vyšší výkon v štandardnom setupe je proste len viac výkonu, ničím sa to nelíši (napr. 1.8tsi vs. 1,4tsi) . Zadokolka s charakterom je úplne iná liga.

              Je na tebe, či je cieľom predviesť sa na výjazde z obce a diaľnici alebo si chceš zajazdiť na cestách 3. tiredy a horských serpentínach. Na to druhé sú však HH o ničom v porovnaní so zadokolkou s atmosférickým motorom a samosvorom. A ver, že na zakrútennej okreske ti nikto neujde. Jedine, že by ju poznal a mal aspoň semislicky >:-[] Ak je dosť zákrut, rozhoduje len schopnosť šoféra, auto je takmer nepodstatné, resp. ešte gumy urobia dosť.
              • 00 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 19.04.  10:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                To je viac wishful thinking než realita. Práveže na tých okreskách má hotheč so samosvorom veľkú výhodu oproti pretáčavej zadokolke. Tam, kde so zadokolkou musíš dávať pozor, aby Ti neustrelil zadok, môžeš predokolke stúpiť na krk a samosvor Ťa z tej zákruty pekne vytiahne. Skrátka rýchlosť prejazdu zákrutami s nejakou Cuprou bude podstatne vyššia, ako s Toyobaru.
                • 00 Reagovat !

                  foto Redmex

                  Redmex 19.04.  11:49

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                  Skor by som povedal, ze je to presne opacne ale asi sa dohodnime kto co chape pod rychlostou prejazdu zakrutou? Rychlost v apexe? Priemernu rychlost v zakrute? Nie je rychlost prejazdu o mechanickej prilnavosti auta? Ako ti pomoze samosvor a predny nahon v najazde do zakruty a samotnom prechode apexom, pridava sa predsa az v nom / za nim, nie? :-)

                  S 200 konovou atmosferou je nejake ustrelenie zadku na suchu mozne akurat tak pri vodicskej chybe, ked si to s plynom proste prehnal. To je ale predokolka v rovnako v *, dokonca viac, lebo predne kolesa musia zvladnut nie len priecne, ale aj pozdlzne zrychlenie. Toybaru ma vraj v zaklade gumy a geometriu tak, aby lahsie driftovalo, ale zmenit je najmenej, ak ide o efektivitu jazdy.

                  Inak ja som v predokolke rychlejsi, lebo v nich mam nepomerne viac najazdene, ale to nie je chyba zadneho nahonu >:D
                  • 10 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 19.04.  12:55

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                    Keď sa bavíme o výkonovej kategórii Toyobaru, tu ešte nie je predný pohon takou nevýhodou. Podľa môjho názoru pri aktuálnom stave techniky majú zadokolky význam až od tých 300 koní vyššie, pri 200 PS nejakú výhodu z hľadiska efektivity nepociťuješ. A ono tá zábavnosť ide priamo proti efektivite, Toyobaru je tak zábavné práve preto, že zadok ustrelí na požiadanie aj pri relatívne malom výkone. Ale na rýchly a teda efektívny prejazd zákrut to nie je. Vieš samozrejme vymeniť tie sériové Primacy HP za semislicky Cup 2 a bude to držať oveľa lepšie, ale zase stratíš tú zábavnosť a rozšafnosť poletujúceho zadku.
                    A možno je to ako píšeš, tiež mám v zadokolkách najazdené málo a ten pocit pomalosti je možno spôsobený mojím priveľkým rešpektom. ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Redmex

                      Redmex 19.04.  16:53

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                      Pre mna je to pocitoch. Spojenie s autom, precitenie. Najviac zabavy zazijem casto v autach, ktore su objektivne pomale, ale je narocne s nimi byt rychly. Je to asi tym, ze som mal dlho hracku (niekde medzi gr. N a gr. A) s vykonom biednych 90 koni, ale suchou vahou 800kg, takze som musel byt rychly tam, kde su silnejsie auta pomale >:-[]

                      Dokazem zadokolku ocenit nezavysle od vykonu, lebo jej riadenie je pre mna preciznejsie, tym ze je pohon odeleny od riadenia a v pripade potreby dokazem plynom kontrolovat prejazd zakrutou. Bonusom je lepsie rozlozenie vahy, kde tlmice na predku nemusia byt tak tuhe, takze sa auto lepsie funguje na nerovnostiach. Samozrejme realne to viem vyuzit tak na suchom asfalte >:-[]
                • 10 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 19.04.  12:13

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                  Není zábava právě v tom, že se musíš snažit? Na okresce je velkým faktorem, jak je kdo ochoten riskovat. Alespoň na těch, které mám rád. Je problém udělat auto, které je rychlé a zároveň zábavné v nižších rychlostech. Mám rád technické okresky, takže dám přednost tomu druhému. I u motorky je to skvělá věc. Podstatné je se dobře bavit. Čím nižší rychlost je k tomu potřeba, tím lépe (samozřejmě v rámci mezí, nemá smysl brzdit provoz). Na rychlý okruh s tím pak asi jen tak nepojedeš. Horses for courses. A když si chceš jednou za čas zablbnout, pořád je tu možnost zapůjčení vhodného stroje. Alespoň si nebudeš huntovat svoje a nebudeš riskovat ztrátu záruky. A pokud to myslíš s okruhy vážně, tohle auto bylo postaveno s ohledem na úpravy pro amatérské soutěže všeho druhu.
                  • 00 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 19.04.  13:05

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                    Jasné, hourses for courses a práve Toyobaru nie je ten správny kôň na okruh. Ja si občas vybehnem aj na horský prechod, aj na ten okruh a teda viac sa bavím na okruhu, na tej okreske je to jednak o vodičák, jednak sú tu riziká ako cyklisti, lesná zver, výtlky či štrk na krajnici, skrátka bezpečne si zabavíš iba na tom okruhu.
                    • 10 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 19.04.  13:42

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                      A proto je fajn, když se člověk baví v 70 a nepotřebuje jet 140. Některých rizik se samozřejmě nezbavíš.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Redmex

                        Redmex 19.04.  16:55

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                        Amen. Na velkych okruhoch je to samozrejme inak, ale my tu na vychode nic poriadne nemame, tak ostali len tie okresky a horske priechody (a ze ich je!) :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto JDM

                  JDM 19.04.  14:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                  Jo nájizdis s cuprou do zatáčky, šlápne na brzdu trochu víc, hned cejtis ABS protože v pedálu nemáš cit, Neva elektronika hlídá, podrazujes bez meziplynu, elektronika hlídá, zatapis, elektronika hlídá, ESP bliká pribrzduje vnitřní kolo, plný plyn že zatáčky elektronika bliká... Nájizdis s toyobaru brzda, spojka podradit zatočit trefit apex plynem podržet trochu kontra, s citem plyn cejtim trakci plnej ven...
                • 00 Reagovat !

                  foto Niemand

                  Niemand 20.04.  05:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turbo

                  Ved to je práve ono. Predokolky sú vlahšie zvládnuteľné a do istého výkonu výhodnejšie. Ale hlavne HH sú dnes plné elektroniky a vedia s nimi jazdiť rýchlo aj ľudia čo nevedia poriadne šoférovať. A potom sú auta, kde si rýchlosť musíš zaslúžiť.
      • 00 Reagovat !

        foto praptak

        praptak 19.04.  18:23

        « Re: Re: Turbo

        Normálního člověka to nenaštve, jakoby jediný smysl života byl se pořád za něčím honit.
  • 31 Reagovat !

    foto RS

    RS 18.04.  16:28

    Propadák

    Docela se divím, protože celosvětové prodeje od začátku byly nevalné a poslední dva roky jsou přímo tristní. Pořád to beru jako relativní masovku, žádný "image maker" pro značku. Ekonomicky to je dle mého solidní propadák.
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 18.04.  16:31

      « Re: Propadák

      máš nejaké predaje tých toyobaru? len pre zaujímavosť,ani netuším kolko ich predávajú.
      • 00 Reagovat !

        foto JDM

        JDM 18.04.  17:22

        « Re: Re: Propadák

        Co jsem tak na rychlo našel tak od roku 2012 se v Evropě prodalo 16tis aut a v USA 30tis
      • 10 Reagovat !

        foto RS

        RS 18.04.  20:01

        « Re: Re: Propadák

        V prvních dvou letech v Evropě prodali v průměru 5000ks/ročně. Loni a předloni 1500 ...
    • 20 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 18.04.  17:18

      « Re: Propadák

      S tím si dovolím nesouhlasit. Po cca. dvou letech byli spokojení jak v USA, tak třeba v Austrálii. Snad jediný, kdo si postěžoval, byla evropská Toyota. A tady jim výkonnější motor podle mne moc nepomůže. Toyota pak od začátku počítala s tím, že jde o okrajový produkt. Byl to dárek a měli bychom za něj být vděční.
      • 20 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 18.04.  17:34

        « Re: Re: Propadák

        Fakt je, že prodeje v Evropě tedy bůhvíjaké nejsou. Za 2016 GT86 + BRZ nějakých 1920 kusů. Podobně "praktická" MX-5 má za stejné období skoro 14.000 ks. A upřímně řečeno, i já bych se spíš přidal k tomu cechu kadeřníků. ;-)
        • 01 Reagovat !

          foto white-label

          white label 18.04.  17:43

          « Re: Re: Re: Propadák

          To já taky, teda kdybych se tam (nemyslím "kadeřníkovu" pr.del) vlezl... :*) >:-[]
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 18.04.  17:56

          « Re: Re: Re: Propadák

          Tak MX-5 je nová. Bude mít vyšší prodeje i v průměru přes celý cyklus, ale srovnávat to s nástupem nové generace na trh nemá moc smysl. A povedla se. Čistě v jízdních vlastnostech bych jí dal přednost (nejel jsem faceliftovanou). Problém je ta divná nabídka Mazdy. A kdyby to mělo být jediné auto, tak bych radši kupé. Z hlediska (tolik kritizované) rychlosti je to však spíš úkrok stranou.
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 18.04.  19:14

            « Re: Re: Re: Re: Propadák

            Když jedeš po měste v MX-5 se střechou dole, tak nemusíš nikomu nic dokazovat... ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 18.04.  19:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Propadák

              Nevím, na co přesně narážíš. Pokud na to, že bych radši kupé, tak to je otázka přepravy lyží, kol, většího množství zavazadel atp. U roadsteru se to také dá řešit, jen je to ještě složitější. Pevná střecha (na kterou můžeš dát nosič), odkládací prostor (jinak známý jako druhá řada :-) ), větší kufr, to se počítá.
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 18.04.  19:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Propadák

                ...já měl na mysli tu rychlost. Ta opravdu není u MX-5 podstatná. :-!
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 18.04.  20:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Propadák

                  Já si nestěžoval, jen konstatuji, že v tomto (u GT86 značně diskutovaném) ohledu si moc nepomůžeš.
          • 10 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 18.04.  20:20

            « Re: Re: Re: Re: Propadák

            Ano, nabídka Mazdy je opravdu divná a žene Miatu cenově přímo proti GT-86. Dvoulitr (a s tím spojené věci jako "samosvor", Bilsteiny) až od Revolution, když chceš Recara, musíš ještě výš a koupit si zbytné asistenty....to už se tady probralo stokrát.

            Jako o jediném autě bych neuvažoval ani o GT-86, ani o MX-5. A v případě druhého či třetího auta do rodiny to beru tak, jak píšeš, tedy jako dárek....a pak mi výše zmíněné věci typu "ujede mi rodinný kombík" prostě nevadí. A v duelu Miata vs. Subota mě zkrátka víc bere reálně (-270 kg) ale hlavně pocitově lehčí a mrštnější MX-5, u které mě vlastně ani nenapadlo, že by mi těch 160 atmo koní nestačilo. A tím nijak nezpochybňuji výhody kupátka.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 18.04.  21:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Propadák

              Ano, mne také MX-5 jízdně přesvědčila (v té top specifikaci). Ale jak jsem napsal, nejel jsem faceliftovanou GT86. Ber to tak, že se na to dívám pohledem člověka bez manželky a bez dětí. I tak bych nechtěl, aby to bylo jediné auto (v ČR), protože zima (ne kvůli pohonu ale soli, štěrku atp.). :-) Tím by padla otázka (ne)praktičnosti MX-5.
      • 20 Reagovat !

        foto RS

        RS 18.04.  20:18

        « Re: Re: Propadák

        Celý tento segment je okrajový, ale pokud to není vyloženě image maker jako třeba Alpine A110, Alfa 4C atd., tak to tvoří hlavně za účelem zisku. Dost pochybuji, že takové počty plánovali. Při vší úctě je to "jen" velmi zábavné obyčejné auto. Žádný luxus, žádné extra materiály, žádný exkluzivní design či motor. "Jen" dobře jezdící, zábavné, jednoduché auto.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 18.04.  20:47

          « Re: Re: Re: Propadák

          A nebo na chvíli zavřou účetní do sklepa a odsouhlasí si projekt, který není zrovna dobrou investicí, ale nadšencům udělá radost. Ti se najdou i ve vedení automobilek. Jinak by to auto asi nikdy nevzniklo. VW měl také připravený prototyp malého sportovního auta, ale tam převážil ekonomický aspekt a nebylo to pro ně dostatečně perspektivní. Nevím, co si představovali později v životním cyklu, ale na začátku, pokud si dobře vzpomínám, muselo Subaru zvýšit kapacitu, protože poptávka výrazně předčila očekávání.

          Ano, celý segment je okrajový v kontextu osobních aut. S tímhle autem se však záměrně snažili jít proti proudu, vyhovět okrajovějším skupinám (rozhodně z pohledu EU). Určitě počítali i s prodeji běžnějším kupcům v tomto segmentu, podepsalo se to ale na něm.

          Uvidíme, jaká bude druhá generace. Na kolik se odchýlí od původního receptu. Největší strach mám o motor. Aby tam pod tlakem na (normovanou) spotřebu neskončil menší motor s turbodmychadlem.
          • 11 Reagovat !

            foto RS

            RS 18.04.  21:05

            « Re: Re: Re: Re: Propadák

            Předpokládám, že to bude moc pěkně SUV s pořádným motorem >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto Niemand

          Niemand 19.04.  07:06

          « Re: Re: Re: Propadák

          Máš síce pravdu. Ale len v USA sa predalo oboch modelov asi 100 tisíc. pre ďalšie trhy som nenašiel ucelene štatistiky, ale Dva roky malo Japonsko cca 20% vyššie predaje ako USA a Australia predaje na úrovni cca 30% USA. Len tieto tri krajiny spravili predaje na úrovni 250tisíc kusov a to zas nie je tak málo. Skôr sa môže stať, že ten model zmizne z EU, akože zmizne celkovo.
          • 00 Reagovat !

            foto RS

            RS 19.04.  10:28

            « Re: Re: Re: Re: Evropský propadák

            Musim uznat, že US trh je mnohem lepší. Celkově cca 61 + 29 tisíc ks obou značek není zas tak špatný :yes:
            Je třeba upravit názor, že to je propadák jen v EU. Díky za info :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Tommy911

    Tommy911 19.04.  09:23

    Zabavne auto

    Stale tu porovnavate vykon a cenu a pod. Vsetci chcete mat 500 koni ale ako tu jeden pisal 99 % vodicov vie jazdit iba rovno a nikdy skutocne nejazdili. Kolko krat ste boli jazdit na okruhu, kolko krat ste jazdili slalom, viete zvladat drifty, smyky, krizove situacie????
    Toto a podobne auta sa tazko vysvetluju ludom, ktori sa citia ako zavodnici v dislovej Octavii a pod. A nedajte sa vysmiat ze nejaky Golf GTI bud elepsi ako toto...Iba tak papierovo....Tu nejde o to ci prejde okruh rychlejsie, ci ma lepsie zrychlenie, lepsiu max rychlost. Tu ide o tu zabavu, o ten FUN FACTOR, ktory vam da len zopar aut, ktory v zivote nezazijete v Golfe ani keby mal 600 koni.
    A do tych 30 tisic EUR ak chcete zabavne auto tak vela moznosti mozno okrem MX5 nemate.
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 19.04.  10:38

      « Re: Zabavne auto

      Samozrejme ten, komu ide o čistú zábavu, pre toho je zadokolka s rozšafným zadkom najlepšou voľbou. Ale do tej zábavy nesmie zahŕňať tú rýchlosť a nesmie vziať Toyobaru na okruh. Pretože ak to spraví, bude to musieť byť veľmi vyrovnaný človek, aby ho nerozhádzalo, že na tom okruhu mu to natrie nejaké Clio RS a že na cieľovej rovinke takého Slovakiaringu si môže otvoriť noviny, kým sa s 200 atmokoňmi dostane na jej koniec.
      Ak spomínaš okruh, neviem, či tam chodíš, ja áno a v prevažnej väčšine tam vidím hotheče typu Megane RS, Leon Cupra a pod. a Toyobaru som tam nestretol ani raz (z lacných zábavných áut sporadicky MX-5). A teda nemám pocit, že by tam vodiči hothečov zívali nudou a nebavili sa. Samozrejme nejaký Megane RS nie je superšport a nemôže sa rovnať s nejakou 911 GT3, ale poskytuje slušnú rýchlosť nielen na rovinke, ale aj v tých zákrutách. Naopak s tým Toyobaru či MX-5kou budeš frustrovaný, aké pomalé tie autá na okruhu sú a fakt, že môžeš prechádzať zákruty (efektným, ale neefektívnym) driftom, to úplne nevytrhne. Skrátka zrovna okruh nie je revírom takýchto áut a zrejme preto majitelia týchto áut na okruhy nechodia.
      • 00 Reagovat !

        foto Tommy911

        Tommy911 19.04.  12:48

        « Re: Re: Zabavne auto

        Ten okruh som myslel v spojitotsti s tym ze ludia nevedia jazdit.
        To je mi jeasne ze GT86 nebude vhodna na okruhy.
        Tym ze som stara skola tak mam asi taky nekompromisny nazor ze sportove auto musi aj ako sportove vyzerat. Bol som vychovanay v dobe kupatiek. Leon ano Megane pre mna nebudu nikdy sportove auta. Chapem ze teraz dosla doba kde aj Audi combi je nadupane, ale ak by som si mal vybrat sportove auto, tak urcite nema byt prakticke a vybral by som si radsej MX5,GT86 aj na ukor toho ze bude pomalsia, mensi vykon.
        A brat to podla toho ze mi to natru na okruhu to mi je fuk, to mi natre aj kamion urceny na preteky co ma 700 koni heh, ale urcite si v nom nebudem pripadat ako v sportovom aute.
        Mam rad sportove nizke dvojdverove, lahke auta, kde je aj posed nizky.
        Ale ako pisem je to iba moj subjektivny nazor ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto adamzprahy

        adamzprahy 19.04.  12:51

        « Re: Re: Zabavne auto

        :yes: Přesně to se tu snažím vysvětlit mými komentáři
  • 30 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 19.04.  12:54

    auto

    Ja tu normalne zasnem. Co vam akoze nie je jasne na - "V dnešní době, kdy nové technologie používané v automobilech čím díl tím více vedou k odsunutí řidiče na druhou kolej, je neuvěřitelná slast posadit se do puristického sporťáku se zadním pohonem a minimem elektronických vymožeností a prostě jej řídit zcela sám." ??? Ved to presne vystihli. Toto sa nekupuje ako prve auto "do rodiny", ale kvoli zabave a radosti.
    Tu sa to porovnava s nejakymy oturbenymi HH ? Ved GT86/BRZ je UMYSELNE ine auto a je presne take, ako ho Toyota/Subaru chcu mat - ine ako zvysok, ine ako vsetky tie nasekane verzie GT*, postavene na rovnakom zaklade a podobne ako vajce vajcu jednak sebe a aj seriovym modelom. Keby tam chceli mat turbo, tak ho tam maju. Ale to by potom nebolo o linearnom zatahu motora, jemnom davkovani plynu. Plus k tomu zvuk boxera.
    Tu sa argumentuje praktickostou ?!? Pri takomto aute ?
    Mimochodom, len nedavno sa tu napr. pisalo, aky je Golf GTI vlastne sterilny, co sa tyka jazdy.

    Tu je namotavka: [odkaz] - specialne od 1:50 az do konca, poznamky o motore, turbe atd. . Odporucam pozorne pocuvat az do konca (aj zvuk boxeru...), uplne dokonale to auto popisal. Si vsimnite, aky ma rohlik na tvari :-) O tom to je.
    Alebo [odkaz] , aj ked to je na snehu/lade.

    Tato debata ma uistuje, ze vlastne ludia, hoci na tie VW / Skody nadavaju, tak im ta uniformita v skutocnosti vyhovuje , vratane tych oturbenym motorov.

    Tieto auta treba brat ako darcek soferom a istej cielovej skupine, ako tu niekto uz napisal.
    Subaru a Toyota uz vobec, nie su odkazane na co najvacsie predaje tychto modelov. Nastastie.
  • 01 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 19.04.  13:07

    Nízké těšiště atd. ?

    Pověstný Boxer Subaru je tady umístěný vysoko nad přední nápravou, z jehož vysoko posazené převodovky vybíhá vysoko umístěná kardanka. Boxer níže umístit nelze, a tím ani převodovka s kardankou.

    Nízké těžiště se tím ztratilo.
    Přístupnost k motoru také.

    Motor není posunut aspoň zčásti za přední nápravu, takže vyváženost (sportovního) vozu je také pochybná.

    Předvádění lehce dosažitelného driftování zadní nápravy - notabene snadněji a názorněji umožněnému kluzčími podmínkami - je jen pronikavější důsledek druhého aspektu.
    • 00 Reagovat !

      foto Niemand

      Niemand 20.04.  15:22

      « Re: Nízké těšiště atd. ?

      No a teraz my ešte vysvetli ako by si pri klasickej koncepcii dostal ťažisko nižšie s L4, alebo V6? Motor je nad nápravou, ale jeho ťažisko je len mierne na osou predných kolies. A motor je umiestnený tak, že zotrvák je už za nápravou, takže ťažisko celej hnacej sústavy motor + prevodovka je za nápravou. Rozloženie hmotnosti je 53:47 čo ma blízko k optimu a pochybujem, že je na tom nejaký HH lepšie. Nejaké rezy sú k videniu tu [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 20.04.  16:00

        « Re: Re: Nízké těšiště atd. ?

        Celé je to výš, protože ležatým válcům vadí závěsy kol. Najdi si boční průhled stojatého motoru s převodovkou a kardankou. Vodorovná kardanka vstupuje kolikrát až dole tečně do rozvodovky vzadu (BMW to mívali i u sedanů). Takže kartér je tak hluboko, že je olejová vana za nápravnicí - až téměř pod dní. Samotná nápravnice je až téměř před motorem. U starších (anglicjých) roadsterů to bylo úplně - u závodních vozů zcela (než přišla éra motorů před zadní nápravou i s převodovkou, jak je to dnes, která ukázala lepší jízdní vlastnosti, tj. lepší časy na okruh).

        Težiště boxeru u normálních Subaru je opravdu nízko, protože je motor uložen před přední nápravou. Ale to je právě to: před přední nápravou!!!! A to už Subaru nepředkládá jako "výhodu" !
        Mimochodem i tady má ale Subaru s příčnou vestavbou potíže. Proto jsou jeho motory narozdíl od jiných podčtvercové. Proč je mají ostatní od jisté doby nadčtvercové, to je jiná kapitola.
        • 00 Reagovat !

          foto Niemand

          Niemand 21.04.  05:27

          « Re: Re: Re: Nízké těšiště atd. ?

          Lenže ja som si práve tie rezy našiel. Sú na tom linku čo som tam dal. Blok leží na nápravici, vaňa je pred ňou. Mal som 7 rokov Imprezu a ako píšeš motor bol pred nápravou, ale nebol o moc nižšie. A myslím, že ľudia u Toyoty si dobre spočítali či je lepšie poslnuť celkové ťažisko o 2-3 cm dole, alebo zlepšiť rozloženie hmotnosti. A práve motor výrazne pred nápravou bolo na Impreze cítiť.
          Môj motor bol ešte výrazne podštvorcoví a otáčky mal fakt rád. Dnes už majú cca štvorec zasluhou kompaktnejších hláv.
          • 00 Reagovat !

            foto stary-kluk

            starý_kluk 21.04.  09:13

            « Re: Re: Re: Re: Nízké těšiště atd. ?

            Koukni se, prosím, třeba - abychom porovnávali srovnatelné - na BMW Z3 nebo Z4 (zvláště Z3 - u 4 pak BMW maličko polevilo). Tam je motor posunut skoro za přední náravu, kdežto tady je motor nad ní.

            Můžeme vést polemiku, že výše položený kartér boxera Toyoty nezvyšuje těžiště příliš, protože je motor plochý, kdežto níže položený kartér stojatého motoru BMW bude mít nakonec těžiště podobně vysoko, ale celkově má pohonná jednotka motoru BMW s nízkou převodovkou a kardankou těžiště níž. Tady u Toyoty prochází kardanka mezi lidmi!

            Chci tím jen říct, že boxer není ve výsledku žádná výhoda, ba v těchto (i jiných) ohledech naopak. Je to jen jiné - a to je trochu málo.
            • 00 Reagovat !

              foto Beefcake

              Beefcake 21.04.  11:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nízké těšiště atd. ?

              Vo vysledku je to aj tak o celkovom pocite z auta a jazdy a nie o cislach.
      • 00 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 21.04.  11:22

        « Re: Re: Nízké těšiště atd. ?

        Tie foto a grafiky su paradne.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…