Toyota Highlander přichází do Evropy, ale jen té východní

 

Toyota Highlander se brzy podívá do staré dobré Evropy. Nejásejme předčasně, k mání bude jen v Rusku a zřejmě i v dalších bývalých sovětských republikách.

Toyota rozšířila nabídku o model Highlander již na počátku tohoto století. Současná, v pořadí třetí generace se představila loni na autosalonu v New Yorku a vyrábí se od prosince 2013 v čínském Kantonu a v Princetonu ve státě Indiana. To také jasně říká, pro které hlavní trhy je určena. Země střední a západní Evropy mají zkrátka smůlu, Rusové ale nikoliv, tam se „horal“ prodával už dříve a získal si značnou oblibu. V Japonsku a Austrálii se obdobné auto jmenovalo Kluger, s původním názvem si jej mohli koupit třeba i Izraelci.

Ale vraťme se zpět do Ruska. Od aktuálního modelu prodávaného v Severní Americe se tamní verze vzhledově nijak neliší. Velkému crossoveru dominuje opravdu výrazná maska chladiče s chromovanou lištou a logem automobilky. Přední i zadní světla jsou protažena hluboko do boků karoserie. Žádné stylistické výstřelky se až na zmíněnou příď nekonají, důraz byl kladen hlavně na eleganci, byť je nejnovější generace tvarovaná asi nejdynamičtěji ze všech. To samé platí o interiéru, který je spíše usedlý. Zkrátka Toyota, jak má být, bez extravagancí, ale plně funkční a jistě i spolehlivá...

Pod kapotami také nečekejme žádnou naftu, jen benzinové motory. Menší z nich, řadový čtyřválec má objem 2,7 l a výkon 138 kW. Je vybaven šestistupňovým automatem, pokud počítáte standardně s pohonem všech kol, jste na omylu. Nejlevnější verze zabírá pouze na předek. Z klidu na stovku zrychluje za 10,3 s, jede až 188 km/h. Větší vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l dává 184 kW, sprint na 100 km/h sice zvládne za mnohem lepších 8,7 s, ale není rychlejší, dosahuje o 8 km/h méně. Zde už mohou být poháněné obě nápravy.

Výbava může být opravdu bohatá. K mání jsou například bi-xenonová přední světla, parkovací senzory, zadní kamera, osm airbagů, hill holder, varování při vybočení z pruhu, detekce objektů ve slepém úhlu, střešní okno, palubní počítač, integrovanou navigaci, vyhřívaný volant, kožené sedačky, ty přední pochopitelně elektrické s vytápěním a větráním a v neposlední řadě třízónová klimatizace.

Základní model 2.7i Elegance stojí 1,76 milionu rublů, tedy necelých 1,016 milionu korun., Špičkový sedmimístný 3.5i V6 AWD Prestige přijde Rusy na 2.091 milionu rublů (1,21 mil. Kč).

Psali jsme: Toyota Highlander 2014: Nový horal s předkusem

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
Zdroj: Autoblog Espaňol
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Toyota svolává 516.000 vozů: Potíže s brzdami, airbagy a rezervou Toyota svolává 516.000 vozů: Potíže s brzdami, airbagy a rezervou

Automobilka Toyota Motor svolává po celém světě do…

Toyota a Lexus ve světě stahují k opravám 369.000 vozů, týká se i ČR Toyota a Lexus ve světě stahují k opravám 369.000 vozů, týká se i ČR

Japonský koncern Toyota má problém: jen v Evropě svolává…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…