Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Highlander přichází do Evropy, ale jen té východní

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Toyota Highlander se brzy podívá do staré dobré Evropy. Nejásejme předčasně, k mání bude jen v Rusku a zřejmě i v dalších bývalých sovětských republikách.

Toyota rozšířila nabídku o model Highlander již na počátku tohoto století. Současná, v pořadí třetí generace se představila loni na autosalonu v New Yorku a vyrábí se od prosince 2013 v čínském Kantonu a v Princetonu ve státě Indiana. To také jasně říká, pro které hlavní trhy je určena. Země střední a západní Evropy mají zkrátka smůlu, Rusové ale nikoliv, tam se „horal“ prodával už dříve a získal si značnou oblibu. V Japonsku a Austrálii se obdobné auto jmenovalo Kluger, s původním názvem si jej mohli koupit třeba i Izraelci.

Ale vraťme se zpět do Ruska. Od aktuálního modelu prodávaného v Severní Americe se tamní verze vzhledově nijak neliší. Velkému crossoveru dominuje opravdu výrazná maska chladiče s chromovanou lištou a logem automobilky. Přední i zadní světla jsou protažena hluboko do boků karoserie. Žádné stylistické výstřelky se až na zmíněnou příď nekonají, důraz byl kladen hlavně na eleganci, byť je nejnovější generace tvarovaná asi nejdynamičtěji ze všech. To samé platí o interiéru, který je spíše usedlý. Zkrátka Toyota, jak má být, bez extravagancí, ale plně funkční a jistě i spolehlivá...

Pod kapotami také nečekejme žádnou naftu, jen benzinové motory. Menší z nich, řadový čtyřválec má objem 2,7 l a výkon 138 kW. Je vybaven šestistupňovým automatem, pokud počítáte standardně s pohonem všech kol, jste na omylu. Nejlevnější verze zabírá pouze na předek. Z klidu na stovku zrychluje za 10,3 s, jede až 188 km/h. Větší vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l dává 184 kW, sprint na 100 km/h sice zvládne za mnohem lepších 8,7 s, ale není rychlejší, dosahuje o 8 km/h méně. Zde už mohou být poháněné obě nápravy.

Výbava může být opravdu bohatá. K mání jsou například bi-xenonová přední světla, parkovací senzory, zadní kamera, osm airbagů, hill holder, varování při vybočení z pruhu, detekce objektů ve slepém úhlu, střešní okno, palubní počítač, integrovanou navigaci, vyhřívaný volant, kožené sedačky, ty přední pochopitelně elektrické s vytápěním a větráním a v neposlední řadě třízónová klimatizace.

Základní model 2.7i Elegance stojí 1,76 milionu rublů, tedy necelých 1,016 milionu korun., Špičkový sedmimístný 3.5i V6 AWD Prestige přijde Rusy na 2.091 milionu rublů (1,21 mil. Kč).

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - kosmonaut
31. 1. 2014 03:34
Re: Dělo!
Jo, i současný Higlander po FL je nádherný vůz. Jezdil jsem jej též a špička v pohodlí. No taková loď, komfortem jde ještě dál než XC70.
30. 1. 2014 20:11
Re: Nic..
No neviem, neviem. V USA stoji polovicu, co Landcruiser. Takze to nie je ziadne prestizne vozidlo. ;-)
Avatar - Bubáq
30. 1. 2014 16:00
Re: Dělo!
Souhlasím. Jezdil jsem se současnou generací (mod. 2012) a je to opravdu skvěle jezdící a skvěle se řídící auto... Myslím, že by se našlo více zájemců o Highlander i ve staré částí kontinentu...
Avatar - kosmonaut
30. 1. 2014 15:43
Dělo!
Nádherný vůz, jak z venku, tak zevnitř :yes: S tím šestiválcem awd, paráda :-!
30. 1. 2014 14:12
Fortuner
Highlander ať sem klidně Toyota nevozí, ale Fortuner by měli Japonci zvážit. Je to de facto osobní verze Hiluxu, takže více než vhodné do terénu a cenově daleko níže než Land Cruiser... žádný kanibalismus v rámci značky by tedy nehrozil, protože konkurent RAVu to není už vůbec.