Toyota Highlander přichází do Evropy, ale jen té východní
Toyota rozšířila nabídku o model Highlander již na počátku tohoto století. Současná, v pořadí třetí generace se představila loni na autosalonu v New Yorku a vyrábí se od prosince 2013 v čínském Kantonu a v Princetonu ve státě Indiana. To také jasně říká, pro které hlavní trhy je určena. Země střední a západní Evropy mají zkrátka smůlu, Rusové ale nikoliv, tam se „horal“ prodával už dříve a získal si značnou oblibu. V Japonsku a Austrálii se obdobné auto jmenovalo Kluger, s původním názvem si jej mohli koupit třeba i Izraelci.
Ale vraťme se zpět do Ruska. Od aktuálního modelu prodávaného v Severní Americe se tamní verze vzhledově nijak neliší. Velkému crossoveru dominuje opravdu výrazná maska chladiče s chromovanou lištou a logem automobilky. Přední i zadní světla jsou protažena hluboko do boků karoserie. Žádné stylistické výstřelky se až na zmíněnou příď nekonají, důraz byl kladen hlavně na eleganci, byť je nejnovější generace tvarovaná asi nejdynamičtěji ze všech. To samé platí o interiéru, který je spíše usedlý. Zkrátka Toyota, jak má být, bez extravagancí, ale plně funkční a jistě i spolehlivá...
Pod kapotami také nečekejme žádnou naftu, jen benzinové motory. Menší z nich, řadový čtyřválec má objem 2,7 l a výkon 138 kW. Je vybaven šestistupňovým automatem, pokud počítáte standardně s pohonem všech kol, jste na omylu. Nejlevnější verze zabírá pouze na předek. Z klidu na stovku zrychluje za 10,3 s, jede až 188 km/h. Větší vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l dává 184 kW, sprint na 100 km/h sice zvládne za mnohem lepších 8,7 s, ale není rychlejší, dosahuje o 8 km/h méně. Zde už mohou být poháněné obě nápravy.
Výbava může být opravdu bohatá. K mání jsou například bi-xenonová přední světla, parkovací senzory, zadní kamera, osm airbagů, hill holder, varování při vybočení z pruhu, detekce objektů ve slepém úhlu, střešní okno, palubní počítač, integrovanou navigaci, vyhřívaný volant, kožené sedačky, ty přední pochopitelně elektrické s vytápěním a větráním a v neposlední řadě třízónová klimatizace.
Základní model 2.7i Elegance stojí 1,76 milionu rublů, tedy necelých 1,016 milionu korun., Špičkový sedmimístný 3.5i V6 AWD Prestige přijde Rusy na 2.091 milionu rublů (1,21 mil. Kč).