A AMAROK TO MUZE ROVNOU ZABALIT
Hilux opet jeste lepsi a peknejsi tady by se hosi od VW meli ucit jak se dela poradne a kvalitni auto do terenu.
A prodeje hovori za vse.
V tehle kategorii vozidel se lide nenechaji oblbnout rohlikem a motorem z golfu.
>:D
Tak jak to bude s prodejem se teprve uvidí až se podle plánu přesune výroba Amaroku do Hannoveru a bude to tak jediný pick-up na světě vyráběný v civilizované zemi. Nehledě na to, jsi zas o krok nazpět, protože Amaroky má již nyní objednaná spousta klíčových firem v ČR používající tento typ vozidel. Pouze se čeká na jejích dodání.
Takže nesundávej kalhoty když brod je ještě daleko :-) V nejbližší době uvidíš jak se s registracemi Amaroku roztrhne pytel :-)
A to jako jiný země nejsou civilizovaný?Blbost!!!..Hilux se vyrábí v JAR(DC) a v Thajsku(SC a EC)...Amarok je myslím z Brazílie.. Hiluxe kupujou lidi na práci ,protože je prověřený léty a vydrží prostě všechno.. mrkněte na video z Kladna!!! Mazec :-) [odkaz]
Jsem zvědavej jak se Amaroku "roztrhne pytel" s registracemi,ale pochybuju,že 100ks ztrátu dožene za 3 měsíce..to leda,že by VW přestěhoval továrnu do Čech a to se ani nikdy stejně nestane..
Jinak není nad 3.0 D-4D u Hiluxe..Amarok má myslím pouze BiTDI, objem 2,0 litru max...
No však proto píšu že Amarok bude jistě ještě zajímavější až se bude vyrábět v Hannoveru. A sorry, ale JAR ( Hilux), Thajsko ( Ranger ) či Turecko ( L200) neberu oproti Německu jako civilizované země.
Ztrátu letos nedožene, protože e nestihne dodat, ale příští rok bude Amarok v Čechách pick-up č. 1
Co je na otázce "Proč nebereš JAR, Thajsko, či Turecko oproti Německu jako civilizované země?", reagující na větu "A sorry, ale JAR ( Hilux), Thajsko ( Ranger ) či Turecko ( L200) neberu oproti Německu jako civilizované země." blbého?
A ten palec zvedáš mé blbé otázce, nebo své dechberoucí odpovědi?
A v čem bude zajímavější,až se bude vyrábět v Hannoveru? Asi se z toho stane teprve "Das Auto" :-D..kluci já Vás žeru..a hlavně ten tvůj intisemitismus vůči jiným zemím a značkám..hnus velebnosti!
Takže Amarok vlastně žádné prodeje letos mít nebude a příští rok taky ne...
I kdyby to bylo tak jak říkáš (což je dosti hloupé), to je právě pro Hilux výhoda, protože jádro pudla je skryto právě v těchto necivilizovaných zemích, kde Toyota získává potřebné zkušenosti pro stavbu robustních vozů. Tento hendikep bude Amarok dohánět 20 let a nejpíše jej nikdy nedožene. Nebude to trvat ani rok a už se budeme dozvídat o poruchách toho a onoho a ty firmy, které zmiňuješ, se s prosíkem vrátí k Toyotě.
Mimochodem, za pár měsíců se ukáží nové BT50 a Ranger a Amarok definitivně utře.
Napr. nemá tradíciu, VW nemá skúsenosti v produkcii takýchto áut a ľudia čo ich kupujú tým pádom nemajú skúsenosti s VW. To znamená, že keď niekto 20 rokov jazdí na Hiluxe a je s ním spokojný, tak asi ťažko si kúpi Amarok.
A tomu 2,0 TDI biturbo by som ani ja moc neveril v aute tohoto typu. Ale možno...
To nepopírám a taky by se mi tam líbil víc. Ale neznamená to, že by stávající motor na konkurenci ztrácel. Otázku životnosti, nebo poruchovosti zodpoví až čas.
Jestli je tento motor v Amaroku špatný nebo dobrý mohou posoudit až uživatelé po nějakých zkušenostech. Parametrově to je srovnatelné. Díky dvěma turbům má průběh srovnatelný, ne-li lepší než větší motory v Hyluxu. Výkone není vyšponovaný na úplné maximum, aby to nějak ohrožovalo životnost. 120KW na biturbo není moc. (s jedním turbem mají Audi 130KW) a dá se usoudit, že dvě turba tam budou právě pro vylepšení křivky krouťáku. Navíc podobný, dokonce výkonnější motor (132KW 2,0BiTDI) používá transporter od roku 2009.
Kdyby něco, kamaráde, tak Hilux - nauč se to. 2,5 litrové a 3 litrové motory jsou robustnější a pracují s daleko větší rezervou. Co se týče výdrže, Amarok nemá šanci, pokud bude používán mimo silnice. Tm bude dvoulitr přetěžovaný a půjde brzy pod kytky. Pokud bude Amarok používán jako salónní pick-up pouze na silnici, nebude mít s motorem problém.
To jsou zase myšlenkový průjmy. Ty by jsi potřeboval imodium. >:D
"Co se týče výdrže, Amarok nemá šanci"
Kolik jsi s tím najel? A kde jsi zjistil, jak moc je motor v Amaroku přetěžovaný?
Takže zase VWkill kecy.
Jak motor bude v Amaroku fungovat a jakou bude mít výdrž se zjistí až z užívání. Klidně to může být průser a VW si tím model pohřbí. Klidně to ale taky může být držák a pro VW to dopadne dobře.
Fakt nevím, kde bereš tu jistotu o výdrži Amaroku. Co má jiného, než toyota?
Můžeš VW obhajovat donekonečna, já často mluvím s uživateli slavných motorů 2,0 TDI. A ta písnička, kterou poslouchám, nezní moc dobře. Tím ovšem neříkám, že ostatní jsou výrazně lepší (v dodávkových a osobních vozidlech).
Ano, o Amaroku toho mnoho nevíme, o Toyotě toho ale víme dost. Uvidíme v jakém stavu budou motory Amaroku po 1 mil. km, kdy motory Toyoty běžně slouží.
No ono je třeba ale vždy "srovnat" letopočet. Současné D-4D s DPF rozhodně milion kilometrů neujedou. Na druhou stranu staré TDI s rotačním čerpadlem taky zvládlo stovky tisíc km bez větších problémů.
No tak informace JPP jako nějaký ukazatel neberu.
To že toyota má v tomto segmentu svou hystorii je pravda. VW teprve začíná, ale vždycky se nějak začít musí. A jestli nějaký amarok vydrží milion se dozvíme, až se to někomu podaří, nebo nepodaří.
Zjisti si poruchovost u Transporteru s 2,0 BiTDI a částečně ti to napoví. Ten je v něm od roku 2009. Já ten údaj neznám, ale nikde jsem nečetl informace o tom, jak je se spolehlivostí. Z toho se dá usoudit, že prů*ser to asi nebude.
Nedávno jsem byl u svého dopravce který byl dlouhodobým loajálním zákazníkem VW. Poté co mu odešlo vstřikování Bosch na Crafteru a Passatu, už nechce o VW ani slyšet. Dnes k němu jedu a zeptám se do čeho půjde (v žádném případě si mnoho nepolepší, to vím). Ale zajímá mne to.
kari.laz : možná máme společného známého, ten můj taky vyměnil Craftery za Sprintery a říkal mi, že to zatím vypadá tak, že si s Mercedesem spíše pohoršil.
Takže čekání na novou generaci Hiluxe se zase o nějakou dobu prodlužuje, na rozdíl od některých předřečníků si ale myslím, že na generační výměnu už je nejvyšší čas. VW je nový hráč na trhu a i když je AMAROK podle mého názoru technicky lepší než Hilux, tak na afrických a asijských trzích bude nějakou dobu trvat než jeho existenci zaregistrují:-). Ale třeba takový Ford Ranger už je etablovaný a právě se představuje v nové generaci, vzhledem k tomu, že už stávající Ranger byl v terénu lepší než Hilux, náskok se ještě zvýší kvalitou interiéru a jízdními vlastnostmi na silnici, prostě žádné dobré zprávy pro Toyotu. Od ledna se stěhuje výroba Nissanu Navara do Thajska do továrny Mitsubishi, kde se vyrábí L200, lze také očekávat technické změny.
Chtělo by se říct, pěkné video z doby, kdy Toyota (i v Evropě) prodávala opravdové off-roady. HDJ 80 to je v terénu trochu jiná liga nejen než stávající Hilux, ale i než stávající LC 150 nebo 200. V době, kdy se prodával LC 80 vypadal Hilux taky trochu jinak, přední tuhá náprava a pancéřové klouby... to jsou ty ingredience, které mu zajistily celosvětovou pověst nezničitelnosti. To však nemá se stávajícím Hiluxem nic společného, na opravdu hrubé použití dnes ve světě Toyota nenabízí Hilux, ale řadu J7 (k nám dováží f. Dajbych).
Nemyslím si, Toyota je pojem který neohrozí ani Amarok, ani Ranger. Amarok je na papíře s technikou lépe - praxe je to co rozhodne. V praxi začal VW vyhrávat Dakar až tehdy, kdy Mitsubishi kvůli nedostatku peněz na závodění z Dakaru odešlo..... :-)
Ovšem nový Ranger a BT50 budou mít vylepšenou kabinu - to je ovšem něco, co zajímá pouze Evropu.
Pokud jde o Amarok tak ten je lepší nejen na papíře (nechci tady opakovat věci z minulých diskusí na toto téma), jediný otazník zůstává u spolehlivosti, protože ta se projeví až časem. U aut téhle kategorie je spolehlivost na prvním místě, tady má Toyota velkou výhodu a proto si může dovolit tak trochu pospávat.... ne však dlouho, stačí připomenout jak dopadl třeba v Africe Land Rover (symbol motorizace černého kontinentu), který spal dlouho a po probuzení zjistil, že africké Land vládne už nikoli Rover ale Cruiser :-)
Tak panove jak uz jsem tu jednou psal ja s timto typem auta od VW -Amarok uz mam zkusenosti nejen jako pani redaktori po asfaltovych silnickach a po meste ale i bohuzel v zaprahu za vlekem a v terenu.
Dobre jsem si ho vyzkousel u mych pratel na farme v nemecku kde ho meli bezplatne na tyden od mistniho dealera zapujceny.
Takze muzu i zdelit jejich dojmy.
U nich vladne toyota hilux a land a VW se zkouselo prosadit a zatnout drapky.
Takze k motoru.
Hilux ma 2 standartni baterie ktere jsou opravdu k nezaplaceni v zime, ma klasicke rucni cerpadlo na naftu kdyz zavzdusnis motor,ma klasicke odlucovace vody ktere vypustis jak u traktoru.
VW motor z ALA golf a podob. je v tomto uplne mimo..
Celkove je Hilux motor predimenzovan traktorove hruby projev je ale co je hlavni tahne od volnobehu a na volnobeh se proste s nim rozjedes i nalozeny.
To amarok nalozeny proste nezvlada neustale musis turovat motor a pres spojku se snim trapit pri manevrovani couvani totalni opruz .
Amarok v kombinaci s plnym 2500 kg vlekem je k uzoufani motor je potreba maximalne vytacet protoze jakmile spadnou trochu otacky tak 2.0 na to proste nema..
Nm jsou ale asi jen na papire...
Dimenzovani spojky u hiluxu je povestne a tez turba ktere si toyota vyrabi sama.
A ergonomie?Hilux je malinko mensi ale interier prijemnejsi a jednoduse nikde i po 180 000 km nic nevrze ani neskripe neupada..
O tom jsem se presvedcil.
U amaroka co jsme meli na pujceni stredova operka (jeji panty)byla uz v poslednim tazeni a stred pristrojovky podivne chrul v terenu na pastvinach.(16000 km)
A nemuzu zapomenout na VW UNIKAT v teto tride absence ukazatele teploty motoru..
Tak absudrni hloupost v teto tride ukazatel nemit se jeste nikomu nepodarilo.Vzhledem k pouziti auta je to kontrolka velmi velmi dulezita...
Takze v tahu nebo v zatezi az kdyz budes varit se rozsviti hm tak to je k popukani od Firmy VW,.
A co jsme zjistili pri kontretnim srovnani Hilux je v zadu proste vetsi ano je to tak a sedacky o tridu pohodlnejsi.
Tez tuhost kastle a podvozek na hrbolech je jinde a to uz mel hilux neco nakroutino..
Celkove je amarok dobry pokus ale nic vic jako konkurence je cenove predrazeni a kvalitativne pod prumerem hiluxu..
Spolehlivost ? Ta uz je jasna u Hiluxe a Amarok?Ten mestky 2.0 bi je fakt jen pro mesto v terenu nebo v tahani vleku brzo zařve..
Lepsi je mit motor 2x predimenzovan nez toto.
Proc nenainstalovali 3.0 tdi dodnes je ne zcela pochopitelne..
Ale prevodovka kardany by asi sli brzo tez do pr...
Jinak samozrejme ze Toyotu za Amaroka nevimenili a jejich dojem je asi tak:hezke ale jdete o dum dal s tim..
Tady bych jen poznamenal že šestivál 3,0 by nic nevyřešil - byl by drahý a u 4 válu se u pracovního stroje prostě cení velikost válce která přináší přirozený zátah od volnoběhu. 6 vál má vyšší výkon a krouťák ale jinak jsou válce pořád stejně velké a nic to u pracovního stroje neřeší.
dicky: k tomu jak je motor Amaroku slaboučký a poddimenzovaný, když má jen dvoulitr (120kW a 400 Nm) bych rád napsal, že krom toho, že těch 400 Nm nikdo z konkurentů (zatím) nemá, dále je taky třeba vědět, že Hilux si celá léta vystačil s motorem 2.4D s výkonem okolo 66kW a krouťákem 270Nm, ten současný třílitr je pod jeho kapotou opravdu krátkou dobu, většinou v lépe vybavených modelech, které se prodávají na "bohatších" trzích...
Pokud jde o možnou nespolehlivost Amaroku tak nemá teď cenu psát věty typu "v terénu nebo při tahání vleku brzo zařve", protože to ještě nemůže nikdo vědět. Není nad prověření reálným provozem, neboj se, na možné vady se přijde brzo - příkladem může být Nissan Navara.