Toyota i-Road: Tříkolový koncept pro město
Toyota v Ženevě představí koncept i-Road, který má namířeno na zcela jinou cílovou skupinu než koncept FT-86 Open, který bude mít premiéru na stejném místě. Nejnovější příspěvek japonské značky do kategorie městských vozítek má kombinovat hbitost skútru nebo motocyklu s komfortem automobilu.
Koncept tříkolky i-Road je dlouhý 2350 mm, široký jen 850 mm, vysoký 1445 mm a má rozvor 1700 mm. K pohonu využívá dvojici elektromotorů instalovaných v předních kolech, z nichž má každý výkon 2 kW. Potřebnou energii jim poskytují lithium-iontové baterie, které se na plnou kapacitu dobijí za tři hodiny.
V městském provozu má být plně dostačující maximální rychlost 45 km/h a dojezd okolo 50 km při stabilní rychlosti 30 km/h. Stroj o hmotnosti 300 kg se pohybuje na kolech obutých do pneumatik o rozměrech 80/80 R16 vpředu a 130/170 R10 vzadu.
V interiéru konceptu jsou umístěna dvě sedadla za sebou, čímž se i-Road přibližuje motocyklům. Těm se podobá i díky schopnosti náklonu v zatáčkách. Ten zajišťuje systém zvaný Active Lean, který podle natočení volantu, rychlosti a dalších faktorů nastavuje náklon tříkolky pro dosažení co nejefektivnějšího průjezdu zatáčkou.