Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota i-Unit: pojízdné křeslo 1+0

Ondřej Láník
Diskuze (10)
New York Motor Show je místem premiéry nezvyklého jednomístného konceptu i-Unit. Že by to byla narážka na velká SUV s osmiválcovými motory, v nichž jezdí pouze samotní řidiči?

New York Motor Show je místem premiéry nezvyklého jednomístného konceptu i-Unit. Toyota Američanům nabízí vizi osobní mobility, která ale respektuje životní prostředí a okolní společnost. Že by to byla narážka na velká SUV s osmiválcovými motory, v nichž jezdí pouze samotní řidiči?

Futuristicky vyhlížející kolečkové křeslo bychom od Toyoty očekávali spiše na autosalonu v Tokiu, ale newyorská předpremiéra je asi ospravedlněna prezentací studie na světové výstavě Expo 2005 v Aichi, která začíná již tento týden.

I-Unit zabírá vzhledem k jediné přepravované osobě pouze minimální prostor, potřebuje jen velmi málo energie k pohybu a na konci životnosti je snadno rozebiratelný a recyklovatelný. Zajímavé je zkracování rozvoru, které se podle Toyoty uplatní při popojížďkách malými rychlostmi třeba i v pěších zónách, zatímco na běžné silnici se rozvor prodlouží na obvyklejší rozměr. Konkrétně se rozvor i-Unitu mění z 1300 mm na 540 mm, délka z 1800 mm na 1100 mm a výška z 1250 mm na 1800 mm. Rozchod kol činí vpředu 850 a vzadu 830 mm. Provokací ostatnímu mobilnímu světu je poloměr otáčení 0,9 m.

180 kg těžké vozidlo je poháněno elektromotory v nábojích zadních kol, které jsou napájeny energií z Li-Ion akumulátorů.

Ondřej Láník
Diskuze (10)