Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota iQ míří na český trh, první vozy příjdou v červnu 2009

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Původně se na český trh vůbec nemělo iQ dostat, ale nakonec dostalo zelenou.

Vedení společnosti Toyota Motor Czech rozhodlo o dovozu miniautomobilu do města s názvem Toyota iQ. Uvedení na trh v České republice nebylo původně plánováno. Po zvážení prodejní strategie Toyoty v ČR je však konečné rozhodnutí ve prospěch brzké premiéry tohoto městského automobilu na domácím trhu.

Model iQ se poprvé objevil ve finální podobě na loňském autosalonu v Paříži. Cílem konceptu iQ bylo postavit nový typ vozidla do města – takového, které by pojalo čtyři pasažéry, ale při zachování celkové délky do 3 metrů. Dominance modelu iQ je v prostornosti interiéru – ve voze o délce pouhých 2985 mm, o šířce 1680 mm a výšce 1500 mm mohou cestovat až čtyři osoby, například trojice dospělých s dítětem.

„Toyota iQ je vůz, který byl s neobyčejně pozitivními ohlasy přijat veřejností a automobilovými médii ve všech metropolích po celé Evropě. Od začátku letošního roku převzalo klíčky od nového modelu iQ téměř 20.000 zákazníků.“, říká Mika Elojärvi, vicepresident společnosti Toyota Motor Czech.

V České republice by se měla Toyota iQ objevit v červnu 2009. České ceny ani jednotlivé nabízené specifikace zatím nebyly zveřejněny.

Doporučujeme
Toyota iQ – 3+1 pro Evropu

Malý konkurent Smartu se v sousedním Německu začal prodávat 24. ledna 2009. Čtyřmístný, ale jen 3 m dlouhý automobil má bohatou výbavu, ale také sebevědomě nastavené ceny.

Za základní model s motorem 1,0 VVT-i (50 kW, 91 Nm) známým z Ayga i Yarise, dají němečtí zájemci 12.700 Euro, za druhý motor v nabídce, vznětový čtyřválec 1,4 D-4D, zaplatí nejméně 14.900 Euro. Prémiově bohatá výbava zahrnuje nejen ESP, klimatizaci, rádio a kola z lehkých slitin, ale také například 9 airbagů.

Za bezstupňovou samočinnou převodovku CVT pro základní zážehovou motorizaci zaplatíte navíc 1200 Euro. Standardem je pětistupňová ručně řazená převodovka, v turbodieselu je vždy šestistupňová převodová skříň.

Příplatek za luxusnější výbavu IQ+ činí dalších 1.400 Euro. Dostanete ale navíc automatickou klimatizaci, automatické stěrače, samostmívací zrcátko, kola z lehkých slitin mají leštěný povrch a navíc je ve voze bezklíčový systém startování i otevírání dveří.

Toyota iQ: Ceny v Německu
Motor1,0 VVT-i1,4 D-4D
Zdvihový objem [cm3]9981364
Válce/ventily3/44/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]50/600066/3400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]91/4800190/2000
Max. rychlost [km/h]150170
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,711,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34
Cena iQ v Německu [Euro]12.70014.900
Cena iQ+ v Německu [Euro]14.10016.300

V průběhu roku 2009 se objeví zcela nový zážehový motor 1,33 Dual VVT-i se systémem stop-and-start.

Na první pohled se může iQ jevit jako ten nejmenší model značky Toyota, který bude v Evropě nabízen, ale při přímém srovnání vnějších rozměrů s třídveřovým provedením modelu Aygo je jasné, že novinka přichází pouze s nejmenší celkovou délkou. Toyota iQ je sice o 420 mm kratší, ale zároveň je o 65 mm (!) širší a o 35 mm vyšší než model Aygo.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
27. 5. 2009 06:24
Re: předražený prcek
Trúfam si tvrdiť, že voči Wartburgu 353 je to kráľovná krásy. ;-)
27. 5. 2009 00:39
POLITIKA CEN
Divné na tom je to, že stejná výbava a cena jde u Toyoty trochu proti proudu. Čím menší tím větší cena - dle ceny nejdražší 1.IQ, 2.AYGO, 3. YARIS. Kdyby Toyota místo lití pěnez do nesmyslu viz F1 raději udělala auto co má emoce - Supra i Celica jsou bez nástupce a v Toyotě si myslí, že chce každý MPV(Verso) nebo pidiauto. Co pamatuji, tak poslední auto s kterým byla zábava byla Corolla 1.8TS. Ach jo.
Avatar - Mira328i
26. 5. 2009 17:49
Děs běz
Todle jakoby auto testovali v auto tipu,šílený..hrozný..musel sem se smát když za todle ve výbavě chtěli 450tis.!!!!
26. 5. 2009 13:20
Re: předražený prcek
trochu me mrzi, ze ackoliv je to technologicky jiste vyspele auto, je bohuzel nepekne
26. 5. 2009 11:51
cena
No kdyby to stálo 10tis. euro, ale 12? :-O