Toyota láká na letošní Festival rychlosti v Goodwoodu

 

Sérií nových snímků svých soutěžních vozů ze sedmdesátých, osmdesátých a devadesátých let připomíná svou slavnou minulost v rallye a zároveň účast v Goodwoodu.

Na letošním Festivalu rychlosti, pořádaném na konci června, hodlá sice Toyota vyzdvihnout především své dosavadní úspěchy ve vytrvalostních závodech a předvede zde divákům čtveřici vytrvalostních speciálů pro 24 hodin v Le Mans.

Vedle nich má být v Goodwoodu připomenuta i slavná éra Toyoty v rallye. V akci se zde předvede Björn Waldegård s Celicou TA64 z poloviny osmdesátých let, startující tehdy v rámci Skupiny B. David Llewellin, britský mistr v rallye z let 1989 a 1990, se pak projede s Celicou GT-Four.

Zároveň s připomínáním někdejších úspěchů svých soutěžních strojů, začíná Toyota připravovat veřejnost na svůj návrat do světa rallye. Ten byl prostřednictvím facebooku závodní divize Toyota Motorsport GmbH (TMG) ohlášen letos v březnu a japonská značka hodlá zamířit opět do nejvyšší třídy WRC.

Toyota se vrací do WRC, začala testovat závodní Yaris

Dosavadní účast Toyoty v mistrovství světa rallye je korunována čtyřmi jezdeckými a třemi týmovými tituly. Ty nejlepší vozy z období od konce sedmdesátých do druhé poloviny devadesátých let jsou uchovány v historické sbírce TMG a uloženy ve veřejnosti nepřístupném továrním muzeu, umístěném ve vývojovém a výrobním centru závodní divize v Kolíně nad Rýnem.

Jeden den v TMG: Toyota TS030 aneb supervýkonný hybrid

Právě sem mohl zamířit fotograf G.F. Williams, aby zvěčnil, některé ze dnes již klasických soutěžních speciálů značky Toyota. Na sérii zveřejněných fotografií je tak zachycen postupný vývoj soutěžních derivátů Celicy a raritní prototyp odvozený od první generace modelu MR2.

Nejstarším z nafocených vozů je fastback Celica RA40 z roku 1979, kterou na společném snímku mírně zastiňuje její mladší příbuzná Celica TA64 z roku 1983, vedle níž stojí celý v černém prototyp pro Skupinu S (nástupce Skupiny B) z roku 1985. Tento stroj s označením 222D vychází z MR2 a má stejně jako ona motor před zadní nápravou, ale její přeplňovaný čtyřválec mohl disponovat výkonem až 560 kW (750 k).

Toyota Celica – japonský Mustang

Přelom osmdesátých a devadesátých let zastupuje Celica ST165 s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem a pohonem všech kol, s níž Carlos Sainz a Luis Moya vybojovali v roce 1990 titul Mistra světa.

Poslední Celicou na nových fotografiích je ST185 z roku 1994, které na dělá společnost dvojice Coroll WRC z roku 1998, s nimiž Toyota uzavřel svou účast v nejvyšších kategoriích rallye, aby se mohla naplno věnovat svému programu Formule 1, spuštěnému oficiálně v roce 1999.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye! Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye!

V první polovině 90. let kralovala světovým rallye…

Ojetá Toyota Celica (1999-2005): Šetřit se vyplatí Ojetá Toyota Celica (1999-2005): Šetřit se vyplatí

Celica bývala tradiční sportovní modelovou řadou japonské…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…