Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D - Dvojitý nástup

Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D - Dvojitý nástup

 
 

Toyota Land Cruiser se dočkala jedenácté generace a v nejnovější verzi nahradí jak řadu 90, tak i v současnosti prodávaný Land Cruiser 100. Po vám nyní přinášíme i praktické zkušenosti z denního provozu z tohoto off-roadu.

Toyota Land Cruiser se dočkala jedenácté generace a v nejnovější verzi nahradí jak řadu 90, tak i v současnosti prodávaný Land Cruiser 100. Po představení vám nyní přinášíme i praktické zkušenosti z denního provozu z tohoto off-roadu.

Označení off-road používáme záměrně, neboť na SUV, kam by snad Land Cruiser mohl někdo řadit, je vůz až nezdravě odolný a terénně zdatný. Už zvenku dává značnou výškou a agresivním výrazem masky najevo, že se jen tak ničeho nelekne. Pokud navíc víme, že vůz disponuje tuhým rámem, zvětšeným zdvihem všech kol, prodlouženým rozvorem a oproti klasickým SUV i bezkonkurenčním rozchodem, není proč se obávat téměř jakéhokoli výletu mimo silnici.

Při nastupování s využitím plastem obložené stupačky pocítíme výšku vozu dvojnásobně. Když už sedíme, či spíše trůníme v kůží potaženém sedadle, hned napoprvé zaujme bohaté prosklení a velmi dobrý výhled do všech stran. Vzadu trochu překáží na dveřích zavěšené náhradní kolo, hodně práce ale zastanou rozměrná zrcátka. Palubní deska je na asijský vůz poměrně decentní, a tradičně kvalitně zpracovaná. Dojem luxusu v námi testované verzi podporuje i doplňkové obložení imitací dřeva. Nadstandardní výbava zahrnující například CD měnič, dvouzónovou klimatizaci či šestici airbagů uspokojí určitě každého, v souladu s tradicí Toyoty si ji nelze objednat samostatně, ale pouze jako součást jednotlivých úrovní výbav. K ergonomii nelze mít vážných výhrad, pouze skupina přepínačů vlevo pod volantem byla i přes své málo časné použití přece jen skryta a vyžadovala více pozornosti na úkor plynulé jízdy.

K využitelnosti vozu přispívá i množství odkládacích prostor, jimž vévodí obrovský tubus ve středové konzole, kam se vejde nejen profesionální fotoaparát, ale například i několik lahví s nápoji… Všestranně elektricky nastavitelná a pohodlná přední sedadla jsou vzorem pro ta vzadu, ta mají sice pouze sklopná opěradla, ale vzhledem k dlouhému rozvoru a značné vnitřní výšce vozu není problém zde převážet tři cestující i na delší vzdálenosti. Námi testovaný vůz byl v pětimístné úpravě s oddělovací „daňovou“ přepážkou a tak jsme nemohli posoudit míru pohodlí na zadních, ze stěn sklápěných sedadel.

O to více místa zůstalo pro zavazadla, ke kterým je přístup po „japonském“ tedy nepohodlně pravostranném otevření pátých dveří. Objem 668 litrů v této konfiguraci ale považujeme za dostatečný.

Třílitrový turbodiesel o výkonu 120 kW stačí na velmi svižnou jízdu a je díky nadstandardní elasticitě schopen zvládat leckterý manévr i bez přeřazování. I díky tempomatu jsme při nikterak pomalé jízdě ujeli přes 600 km s průměrnou spotřebou 9,8l/100 km, což se v podstatě shoduje s hodnotou udávanou výrobcem. Agregát je průměrně hlučný jen po nastartování, při plynulé jízdě téměř není slyšet a ani dynamické testy nezatěžují uši posádky víc, než je příjemné.

Na jízdu po silnici je potřeba si zvykat – v pozitivním slova smyslu. Vzdor tuhému rámu jsou všechna kola zavěšena nezávisle a i přes tlumivý efekt balónových pneumatik je chování vysokého a těžkého Land Cruiseru příjemným překvapením. I bez příplatkového volitelného nastavení tuhosti podvozku se vůz chová příkladně, mírně tužší charakteristika pak pomáhá stabilitě i při razantnější jízdě. Brzdy mají ostrý nástup a jejich účinek neslábne ani při opakovaném použití.

Mimo silnici si pak Land Cruiser může dovolit skutečně hodně. I když jsme auto nevláčeli rozbahněnými roklemi, ani při extrémních sklonech či zlomechjsme nedokázali přinutit kolo k opuštění povrchu. Na prudký svah stačilo připojit pohon přední nápravy a boční náklony jsme neřešili vůbec. Ono se hned jinak jezdí s autem, o kterém víte, že kdyby na věc přišlo, nabízí světlou výšku 215 mm, stoupavost 42°, nájezdové úhly 23° vpředu a 29° vzadu. Mezním hodnotám vystaví auto jen málokdo a i bez příplatkových elektronických pomocníků pro sjíždění či vyjíždění prudkých svahů se lze s Land Cruiserem pustit do lecjaké strže. Mezinápravový diferenciál s omezeným prokluzem a uzávěrka zadního diferenciálu jsou pak jen třešní na dortu tohoto výjimečného vozu. Takže SUV mu raději neříkejme.

Cena v základní výbavě: 1 295 082 Kč Cena v testované výbavě: 1 295 082 Kč

Základní výbava:centrální diferenciál s omezeným prokluzem, uzávěrka diferenciálu zadní nápravy, ocelové disky kol s kryty, kryt rezervy, střešní lišty, dvouose nastavitelný volant, digitální hodiny a ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, el. ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední a zadní nášlapy, ABS, EBD, BA, audio – 6x repro, 6CD changer, ochranné obložení spodní části dveří, rozšířené blatníky, přední mlhové světlomety, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední sedadla, kožené potahy sedadel, kožený volant a hlavice řadicí páky, optitronová přístrojová deska, tempomat, barevná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:základní

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 

Štítky Testy Toyota

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2982
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 343 / 1600 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 8.2 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 668 / 2287
Objem nádrže (l):87
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2055 / 795
Rozměr pneu:265/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4850
b) šířka (mm): 1875
c) výška (mm): 1905
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 






 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…