Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D - Dvojitý nástup

Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D - Dvojitý nástup

 
 

Toyota Land Cruiser se dočkala jedenácté generace a v nejnovější verzi nahradí jak řadu 90, tak i v současnosti prodávaný Land Cruiser 100. Po vám nyní přinášíme i praktické zkušenosti z denního provozu z tohoto off-roadu.

Toyota Land Cruiser se dočkala jedenácté generace a v nejnovější verzi nahradí jak řadu 90, tak i v současnosti prodávaný Land Cruiser 100. Po představení vám nyní přinášíme i praktické zkušenosti z denního provozu z tohoto off-roadu.

Označení off-road používáme záměrně, neboť na SUV, kam by snad Land Cruiser mohl někdo řadit, je vůz až nezdravě odolný a terénně zdatný. Už zvenku dává značnou výškou a agresivním výrazem masky najevo, že se jen tak ničeho nelekne. Pokud navíc víme, že vůz disponuje tuhým rámem, zvětšeným zdvihem všech kol, prodlouženým rozvorem a oproti klasickým SUV i bezkonkurenčním rozchodem, není proč se obávat téměř jakéhokoli výletu mimo silnici.

Při nastupování s využitím plastem obložené stupačky pocítíme výšku vozu dvojnásobně. Když už sedíme, či spíše trůníme v kůží potaženém sedadle, hned napoprvé zaujme bohaté prosklení a velmi dobrý výhled do všech stran. Vzadu trochu překáží na dveřích zavěšené náhradní kolo, hodně práce ale zastanou rozměrná zrcátka. Palubní deska je na asijský vůz poměrně decentní, a tradičně kvalitně zpracovaná. Dojem luxusu v námi testované verzi podporuje i doplňkové obložení imitací dřeva. Nadstandardní výbava zahrnující například CD měnič, dvouzónovou klimatizaci či šestici airbagů uspokojí určitě každého, v souladu s tradicí Toyoty si ji nelze objednat samostatně, ale pouze jako součást jednotlivých úrovní výbav. K ergonomii nelze mít vážných výhrad, pouze skupina přepínačů vlevo pod volantem byla i přes své málo časné použití přece jen skryta a vyžadovala více pozornosti na úkor plynulé jízdy.

K využitelnosti vozu přispívá i množství odkládacích prostor, jimž vévodí obrovský tubus ve středové konzole, kam se vejde nejen profesionální fotoaparát, ale například i několik lahví s nápoji… Všestranně elektricky nastavitelná a pohodlná přední sedadla jsou vzorem pro ta vzadu, ta mají sice pouze sklopná opěradla, ale vzhledem k dlouhému rozvoru a značné vnitřní výšce vozu není problém zde převážet tři cestující i na delší vzdálenosti. Námi testovaný vůz byl v pětimístné úpravě s oddělovací „daňovou“ přepážkou a tak jsme nemohli posoudit míru pohodlí na zadních, ze stěn sklápěných sedadel.

O to více místa zůstalo pro zavazadla, ke kterým je přístup po „japonském“ tedy nepohodlně pravostranném otevření pátých dveří. Objem 668 litrů v této konfiguraci ale považujeme za dostatečný.

Třílitrový turbodiesel o výkonu 120 kW stačí na velmi svižnou jízdu a je díky nadstandardní elasticitě schopen zvládat leckterý manévr i bez přeřazování. I díky tempomatu jsme při nikterak pomalé jízdě ujeli přes 600 km s průměrnou spotřebou 9,8l/100 km, což se v podstatě shoduje s hodnotou udávanou výrobcem. Agregát je průměrně hlučný jen po nastartování, při plynulé jízdě téměř není slyšet a ani dynamické testy nezatěžují uši posádky víc, než je příjemné.

Na jízdu po silnici je potřeba si zvykat – v pozitivním slova smyslu. Vzdor tuhému rámu jsou všechna kola zavěšena nezávisle a i přes tlumivý efekt balónových pneumatik je chování vysokého a těžkého Land Cruiseru příjemným překvapením. I bez příplatkového volitelného nastavení tuhosti podvozku se vůz chová příkladně, mírně tužší charakteristika pak pomáhá stabilitě i při razantnější jízdě. Brzdy mají ostrý nástup a jejich účinek neslábne ani při opakovaném použití.

Mimo silnici si pak Land Cruiser může dovolit skutečně hodně. I když jsme auto nevláčeli rozbahněnými roklemi, ani při extrémních sklonech či zlomechjsme nedokázali přinutit kolo k opuštění povrchu. Na prudký svah stačilo připojit pohon přední nápravy a boční náklony jsme neřešili vůbec. Ono se hned jinak jezdí s autem, o kterém víte, že kdyby na věc přišlo, nabízí světlou výšku 215 mm, stoupavost 42°, nájezdové úhly 23° vpředu a 29° vzadu. Mezním hodnotám vystaví auto jen málokdo a i bez příplatkových elektronických pomocníků pro sjíždění či vyjíždění prudkých svahů se lze s Land Cruiserem pustit do lecjaké strže. Mezinápravový diferenciál s omezeným prokluzem a uzávěrka zadního diferenciálu jsou pak jen třešní na dortu tohoto výjimečného vozu. Takže SUV mu raději neříkejme.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Cena v základní výbavě: 1 295 082 Kč Cena v testované výbavě: 1 295 082 Kč

Základní výbava:centrální diferenciál s omezeným prokluzem, uzávěrka diferenciálu zadní nápravy, ocelové disky kol s kryty, kryt rezervy, střešní lišty, dvouose nastavitelný volant, digitální hodiny a ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, el. ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední a zadní nášlapy, ABS, EBD, BA, audio – 6x repro, 6CD changer, ochranné obložení spodní části dveří, rozšířené blatníky, přední mlhové světlomety, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední sedadla, kožené potahy sedadel, kožený volant a hlavice řadicí páky, optitronová přístrojová deska, tempomat, barevná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:základní

Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman

Malý div, že sociální demokracie přepřahá. Spíše je s…

Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) dnes v Průhonicích…

ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle

Královéhradecký kulturní dům Střelnice už něco pamatuje.…

 

Štítky Testy Toyota

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2982
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 343 / 1600 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 8.2 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 668 / 2287
Objem nádrže (l):87
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2055 / 795
Rozměr pneu:265/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4850
b) šířka (mm): 1875
c) výška (mm): 1905
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých…

BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné! BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné!

V prosinci minulého roku světem proletěla zpráva o…

 






 
Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Včera

Výroba Scirocca loni skončila. Pojďme si připomenout jeho dávného předchůdce ze sedmdesátých let.




Blesk.cz

Tisíce lyžařů nalákal čerstvý sníh a sluníčko. Hory hlásí rekordní návštěvnost

Tisíce lyžařů nalákal čerstvý sníh a sluníčko. Hory…

Výborné sněhové podmínky a dobré počasí přilákaly do zimních areálů v Česku desítky tisíc lyžařů, na své si…

Pavla Zedníčka obchází smrt: Sebevražda v jeho domě!

Pavla Zedníčka obchází smrt: Sebevražda v jeho domě!

Zdá se, že kolem Pavla Zedníčka (68) nebezpečně krouží smrt. Stále ještě truchlí po synovci Jakubovi (†27),…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu postoupili přímo do čtvrtfinále, když bez…

Erbanové cesta ke hvězdám: nařčení ze zrady, finanční krize a sladký bronz

Erbanové cesta ke hvězdám: nařčení ze zrady,…

Nechtěla hrát v české reprezentaci druhé housle. Proto se Karolína Erbanová rozhodla pro riskantní krok a odešla…

 

Reflex.cz

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

Sociální demokracii povede dosavadní místopředseda strany a místopředseda Poslanecké Sněmovny Jan Hamáček. V…

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení hromadných sebevražd kytovců

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení…

Vědci už dlouho hledají příčiny, proč velryby vplouvají na mělčiny, kde hromadně hynou. Jednu z nich teď možná…