Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D - Dvojitý nástup

Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D - Dvojitý nástup

 
 

Toyota Land Cruiser se dočkala jedenácté generace a v nejnovější verzi nahradí jak řadu 90, tak i v současnosti prodávaný Land Cruiser 100. Po vám nyní přinášíme i praktické zkušenosti z denního provozu z tohoto off-roadu.

Toyota Land Cruiser se dočkala jedenácté generace a v nejnovější verzi nahradí jak řadu 90, tak i v současnosti prodávaný Land Cruiser 100. Po představení vám nyní přinášíme i praktické zkušenosti z denního provozu z tohoto off-roadu.

Označení off-road používáme záměrně, neboť na SUV, kam by snad Land Cruiser mohl někdo řadit, je vůz až nezdravě odolný a terénně zdatný. Už zvenku dává značnou výškou a agresivním výrazem masky najevo, že se jen tak ničeho nelekne. Pokud navíc víme, že vůz disponuje tuhým rámem, zvětšeným zdvihem všech kol, prodlouženým rozvorem a oproti klasickým SUV i bezkonkurenčním rozchodem, není proč se obávat téměř jakéhokoli výletu mimo silnici.

Při nastupování s využitím plastem obložené stupačky pocítíme výšku vozu dvojnásobně. Když už sedíme, či spíše trůníme v kůží potaženém sedadle, hned napoprvé zaujme bohaté prosklení a velmi dobrý výhled do všech stran. Vzadu trochu překáží na dveřích zavěšené náhradní kolo, hodně práce ale zastanou rozměrná zrcátka. Palubní deska je na asijský vůz poměrně decentní, a tradičně kvalitně zpracovaná. Dojem luxusu v námi testované verzi podporuje i doplňkové obložení imitací dřeva. Nadstandardní výbava zahrnující například CD měnič, dvouzónovou klimatizaci či šestici airbagů uspokojí určitě každého, v souladu s tradicí Toyoty si ji nelze objednat samostatně, ale pouze jako součást jednotlivých úrovní výbav. K ergonomii nelze mít vážných výhrad, pouze skupina přepínačů vlevo pod volantem byla i přes své málo časné použití přece jen skryta a vyžadovala více pozornosti na úkor plynulé jízdy.

K využitelnosti vozu přispívá i množství odkládacích prostor, jimž vévodí obrovský tubus ve středové konzole, kam se vejde nejen profesionální fotoaparát, ale například i několik lahví s nápoji… Všestranně elektricky nastavitelná a pohodlná přední sedadla jsou vzorem pro ta vzadu, ta mají sice pouze sklopná opěradla, ale vzhledem k dlouhému rozvoru a značné vnitřní výšce vozu není problém zde převážet tři cestující i na delší vzdálenosti. Námi testovaný vůz byl v pětimístné úpravě s oddělovací „daňovou“ přepážkou a tak jsme nemohli posoudit míru pohodlí na zadních, ze stěn sklápěných sedadel.

O to více místa zůstalo pro zavazadla, ke kterým je přístup po „japonském“ tedy nepohodlně pravostranném otevření pátých dveří. Objem 668 litrů v této konfiguraci ale považujeme za dostatečný.

Třílitrový turbodiesel o výkonu 120 kW stačí na velmi svižnou jízdu a je díky nadstandardní elasticitě schopen zvládat leckterý manévr i bez přeřazování. I díky tempomatu jsme při nikterak pomalé jízdě ujeli přes 600 km s průměrnou spotřebou 9,8l/100 km, což se v podstatě shoduje s hodnotou udávanou výrobcem. Agregát je průměrně hlučný jen po nastartování, při plynulé jízdě téměř není slyšet a ani dynamické testy nezatěžují uši posádky víc, než je příjemné.

Na jízdu po silnici je potřeba si zvykat – v pozitivním slova smyslu. Vzdor tuhému rámu jsou všechna kola zavěšena nezávisle a i přes tlumivý efekt balónových pneumatik je chování vysokého a těžkého Land Cruiseru příjemným překvapením. I bez příplatkového volitelného nastavení tuhosti podvozku se vůz chová příkladně, mírně tužší charakteristika pak pomáhá stabilitě i při razantnější jízdě. Brzdy mají ostrý nástup a jejich účinek neslábne ani při opakovaném použití.

Mimo silnici si pak Land Cruiser může dovolit skutečně hodně. I když jsme auto nevláčeli rozbahněnými roklemi, ani při extrémních sklonech či zlomechjsme nedokázali přinutit kolo k opuštění povrchu. Na prudký svah stačilo připojit pohon přední nápravy a boční náklony jsme neřešili vůbec. Ono se hned jinak jezdí s autem, o kterém víte, že kdyby na věc přišlo, nabízí světlou výšku 215 mm, stoupavost 42°, nájezdové úhly 23° vpředu a 29° vzadu. Mezním hodnotám vystaví auto jen málokdo a i bez příplatkových elektronických pomocníků pro sjíždění či vyjíždění prudkých svahů se lze s Land Cruiserem pustit do lecjaké strže. Mezinápravový diferenciál s omezeným prokluzem a uzávěrka zadního diferenciálu jsou pak jen třešní na dortu tohoto výjimečného vozu. Takže SUV mu raději neříkejme.

Cena v základní výbavě: 1 295 082 Kč Cena v testované výbavě: 1 295 082 Kč

Základní výbava:centrální diferenciál s omezeným prokluzem, uzávěrka diferenciálu zadní nápravy, ocelové disky kol s kryty, kryt rezervy, střešní lišty, dvouose nastavitelný volant, digitální hodiny a ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, el. ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední a zadní nášlapy, ABS, EBD, BA, audio – 6x repro, 6CD changer, ochranné obložení spodní části dveří, rozšířené blatníky, přední mlhové světlomety, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední sedadla, kožené potahy sedadel, kožený volant a hlavice řadicí páky, optitronová přístrojová deska, tempomat, barevná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:základní

Glosa Jany Havligerové: Jde o kejhák Glosa Jany Havligerové: Jde o kejhák

Pan ministr spravedlnosti si s nestranností hlavu příliš…

Kraje ruší kojenecké ústavy, i když vláda návrh na jejich postupný konec neschválila Kraje ruší kojenecké ústavy, i když vláda návrh na jejich postupný konec neschválila

Vláda neschválila materiál, na jehož základě mělo dojít…

 

Štítky Testy Toyota

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2982
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 343 / 1600 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 8.2 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 668 / 2287
Objem nádrže (l):87
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2055 / 795
Rozměr pneu:265/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4850
b) šířka (mm): 1875
c) výška (mm): 1905
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí

Drtivá většina aut, která jsou v současnosti k dostání na…

Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako…

 



Icon FJ je terénní klasik původem od Toyoty, který má osmiválec Chevrolet Icon FJ je terénní klasik původem od Toyoty, který má osmiválec Chevrolet

Společnost Icon již více než dvacet let nabízí proměny…

FJ Company Sport je nádhernou modernizací klasické Toyoty Land Cruiser FJ Company Sport je nádhernou modernizací klasické Toyoty Land Cruiser

Společnost FJ Company je specialistou na renovace a…

 



 
Překvapivá premiéra: Ferrari odhaluje krásné Portofino, vylepšeného nástupce Californie T

Překvapivá premiéra: Ferrari odhaluje Portofino, vylepšeného nástupce Californie T

Dnes 13:52

Automobilka z Maranella trochu nečekaně odhalila fotky a informace o novém modelu Portofino.




Blesk.cz

Kubišovou po infarktu trápí další nemoc! Přitom chystá turné a operaci odmítá

Kubišovou po infarktu trápí další nemoc! Přitom…

Sotva se Marta Kubišová (74) dala dohromady po infarktu, začaly ji trápit další zdravotní potíže. Zpěvačka se…

Diana Kobzanová u ošklivé bouračky: Tahala chlapa z vraku, pak dostala pokutu!

Diana Kobzanová u ošklivé bouračky: Tahala chlapa z…

Když si dlouhonohá kráska Diana Kobzanová (35) jela pro nového pejska, stala se svědkem ošklivé autonehody. Když…

 

iSport.cz

Kvitová ukázala, jak ji lupič zmrzačil: Ukazováček držel na vlásku!

Kvitová ukázala, jak ji lupič zmrzačil: Ukazováček…

Z toho pohledu mrazí! Přeříznutých sedm šlach na všech pěti prstech, dva nervy, všude krev, ukazováček visící na…

LIGA NARUBY: klokanovy superžongly, mariáš za lavičkou i padající Krmenčík

LIGA NARUBY: klokanovy superžongly, mariáš za…

Sparta, Slavia, Plzeň, Baník – žádné obavy: ve čtvrtém pokračování Ligy naruby se na všechny čtyři největší…

 

Reflex.cz

Snímky s lechtivým nádechem a humorným nadhledem od oblíbeného ukrajinského fotografa

Snímky s lechtivým nádechem a humorným nadhledem od…

Talentovaného fotografa David Dubnickij z ukrajinského Dněpropetrovska jsme vám, našim čtenářům, již jednou…

Horáková jde nezadržitelně na popravu. Film Milada se představuje v první delší ukázce

Horáková jde nezadržitelně na popravu. Film Milada…

Velice silné záběry ze života velice silné ženy odhaluje teaser na film Milada Davida Mrnky. Snímek mapující…