Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota: Modulární platforma TNGA je japonská odpověď na MQB

První vůz s novou platformou bude představen ještě letos. V budoucnu novou techniku použije velká část modelů japonské značky.
Zpět na článek
27. 3. 2015 12:32
27. 3. 2015 12:48
27. 3. 2015 13:16
27. 3. 2015 13:20
27. 3. 2015 13:24
27. 3. 2015 15:11
28. 3. 2015 00:11
27. 3. 2015 12:32
Preco ?!
"nerozumiem" jednej veci. Preco, ze ked vsetci vyrabaju tak lacno na zaklade "modularnej platformy", tak sa to VOBEC NEPREJAVI na vyslednej cene automobilov. Najkonkretnejsie je to hadam u aut postavenych na MQB >:-[]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
27. 3. 2015 12:48
Re: Preco ?!
Ale projeví, stačí se podívat kolik stál Golf nebo Auris/Corolla před 10 roky a kolik stojí stejný nebo lépe vybavený dnes. Zároveň si spočítat kolik za těch 10 let užrala inflace a každému musí být jasné, že auta je jedna z mála komodit, která jde s cenou dolů. Nakolik je to díky modulárním platformám a nakolik díky ostatním opatřením v oblasti snižování nákladů se můžeme jen dohadovat, protože přesná čísla znají jen automobilky.
Navíc modularita platforem není nic nového, platformy, které podporují víc modelů jedné značky nebo i více značek najednou jsou zde už několik desetiletí, rozdíl je snad jenom ten, že dnes tyto platformy podporují nebývalé široký počet kombinací od elekter, přes hybridy až po klasické spalováky, což dříve nebylo potřeba.
27. 3. 2015 13:11
Re: Preco ?!
Neprejavi sa to. Urcite ni vplyvom modularnej platformy. To je to na co narazam. Nie na cenu aut spred 10-tich rokov, inflaciu, novsie technologie ...
27. 3. 2015 13:16
Re: Preco ?!
To co se ušetří na věcech, které nejdou vidět, se investuje tam, kde to jde vidět. Tedy do světel, palubní desky, displeje a hlavně do reklamy a PíáR. To je to co podle čeho dnešní zákazník nakupuje a kdo chce být jednička na trhu to prostě akceptuje.
Avatar - Ham.
27. 3. 2015 13:20
Re: Preco ?!
To je ale jen tvůj názor, který nedokážeš ničím doložit. Automobilky mají evidentně názor jiný a řekl bych že podložený trochu větší zkušeností ve výrobě aut než máš ty.
Avatar - N6600
27. 3. 2015 13:24
Re: Preco ?!
Skusim ja :-)

Automobilka usetri peniaze na nakladoch na vyrobu. Peniaze, co usetri, vrazi do vyvoja novych systemov, elektroniky, designu, marketingu... Ale v konecnom dosledku auto nebude lacnejsie, pretoze to, do coho investovala, sa jej musi vratit. Preto stoji vodikove, hybridne auto na zaciatku tolko a tym ze sa preda viac kusov sa zaplati vyvoj a cena klesa. A tak stale dokola.

Je to v principe ako s platom. Tiez mas nejaky objem penazi, ktory prerozdelujes. Samozrejme, ak si optimalizujes naklady, mozes usetrit. Automobilky sa spravaju rovnako. Peniaze, co usetria na A, investuju do B.
27. 3. 2015 14:45
Re: Preco ?!
kriste ludia aspon citajte ked reagujete.
JA HOVORIM ZE AUTO KOLI TOMU LACNEJSIE NEBUDE.
A teraz si precitajte co a na co mi odpisujete ...
Chapem, je piatok a weekend sa blizi ... ;-)
Avatar - Ham.
27. 3. 2015 15:11
Re: Preco ?!
Všichni ti odepisují na to co jsi napsal. Auta jsou levnější i díky modulárním platformám. Výrobci je zavádí a klesají jim výrobní náklady, něco z toho poklesu dají zpátky do vývoje, něco z toho si vrazí do svého zisku a něco z těchto nižších výrobních nákladů promítnou do nižší prodejní ceny.
27. 3. 2015 18:41
Re: Preco ?!
sranda - rovnake motory, rovnaka technologia, rovnaka technika - iny design kasne, nova modularna platforma (co zlacnuje cenu ;-)) a napr. novy passat drahsi ako stary. Ja viem, je to novy model a ten musi byt drahsi aj ked je v podstate lacnejsi :-). Ale na druhej strane preco by davali vsetci cenu dole ked 95% ovci im to zere a dokonca to preberaju za svoje a este to aj obhajuju. Proste marketeri tychto automobiliek su genialny ludia. Chapem platenych PR diskuterov, ale ten zvysok ? Co uz. Kupujte dalej "lacnejsie auta s modularnou platformou" aspon budu mat ostatni co kupovat v dalsom kole. Ja stale zostanem pri nemodularnej a drahsej. A kazde 4 roky si do firmy kupim niekolko nemodularnych aut ;-).
Avatar - Ham.
28. 3. 2015 00:11
Re: Preco ?!
Je tu volný trh a každý si může koupit co chce. A ceny tvoří trh, když je o tvůj výrobek zájem, tak zvedneš cenu tak aby si stíhal vyrábět, není o tvůj výrobek zájem, tak snížíš cenu až na úroveň kdy se objeví dostatečný zájem. Nebo pokud chceš cenu nechat, tak musíš zlepšit kvalitu nabízeného výrobku až na úroveň, kdy ti jej budou lidé kupovat za stávající cenu. Je to prosté, nehledej v tom žádnou vědu a kup si co chceš.
Obecně v autoprůmyslu platí, že modulární platformy, které se používají už řadu let praktický všemi masovými výrobci (jedním s velkých průkopníků bylo svého času BMW), snižují výrobní náklady a umožňují automobilkám cenu pro zákazníky mírně snižovat i přes každoroční růst nákladů jako je lidská práce (jejíž cena roste prakticky s inflací), přes růst ceny materiálů, nemovitostí a celé další řady vstupů, které také rostou s inflací. Prostě dnešní ceny 3er, Passatu, Avensisu jsou o něco nižší než před 15 roky u podobného auta dokonce hůře vybaveného a se slabším motorem a to přes to, že BMW, Toyotě nebo VW za těch 15 let vzrostla cena lidské práce, materiálů a celé další řady položek. Jedním z hlavních faktorů kterým toho dosáhly jsou modulární platformy.
27. 3. 2015 13:05
Toyoty "ještě atraktivnější"?
Že budou Toyoty "ještě atraktivnější"? ;-\ Nevšiml jsem si, že by nějaká Toyota v poslední době byla "atraktivní". Určitě tedy ne s tím zoufalým designem, co v posledních letech předvádějí...(snad s výjímkou GT86). Hybridy rozhodně nepovažuju za něco, co by učinilo auto "atraktivní", je to jen z (emisní) nouze ctnost....
Rozbalit vlákno
9
Avatar - N6600
27. 3. 2015 13:31
Re: Toyoty "ještě atraktivnější"?
Nuz, design je subjektivna zalezitost. Ale sudiac podla Tvojho nazoru, urcite jazdis na niecom talianskom, ze? :-)
Z emisnej nudze cnost? To tvrdim ja o 1.0TSI... K tej atraktivite - uz aj EU znacky zistili, ze hybridy asi maju nieco do seba a bude ich tu cochvila na mraky.
27. 3. 2015 14:13
Re: Toyoty "ještě atraktivnější"?
Jo, to jsi trefil :-) Jednoho Itala mám doma. A Toyota je pro mě přímo prototyp designérské zoufalosti a naprosté jízdní i charakterové nudy. Prostě typická značka automobilových konzumentů, takže spojení "ještě ataktivnější" mě docela pobavilo :-) Když se řekne Toyota, vybaví se mi kvalita (i když i s tou má tato značka v posledních letech obrovské potíže, hl. v USA), ale určitě ne "atraktivita" :-!
Avatar - N6600
27. 3. 2015 15:09
Re: Toyoty "ještě atraktivnější"?
Ja som to aj tipoval :-) Taliani maju pekny design a tiez sa mi paci. Bohuzial (triezvo a bez predsudkov), to je asi tak vsetko. Mam vo svojom okoli majitelov Fiatov (Bravo i 500L), ale ani jeden z nich nie je nadseny. Kolega ma Alfu 156 a ziadal ma o preklad nazvov nahradnych dielov (z EN do CZ), lebo potreboval nieco objednat.
Niekto to nazyva zufalost, niekto osobitost. Je to aziat kazdym "coulem" i filozofiou. Ze je iny, nez kaze europsky "diktat", beriem osobne ako plus. Neviem, ako Teba, ale to, ze sa vsetci opicia po VW (napr. Peugeot 308, Renault Megane,Citroen C4...), mi prijde velmi smutne. Takze vitam kazdu odlisnost.
Ked nad tym premyslam, ako vlastne definujes pojem "atraktivita"?
27. 3. 2015 15:42
Re: Toyoty "ještě atraktivnější"?
To, že "kolega u AR 156 žádal o překlad některých názvů ND" přece nic neznamená, to může potřebovat klidně i majitel Fordu nebo třeba Peugeotu :-) Odlišnost beru, ale ne za každou cenu (viz. např. současná Honda Civic). Když se ale někomu takoví Japonci libí, proč ne, je to jeho názor. Mě se třeba velice zamlouvá současné Suzuki Swift (hlavně sportovní verze) a klidně to přiznám ;-) Co se týče pojmu "atraktivita", tak požaduju, aby mě to auto chytlo za srdíčko (designem, charakterem, jízdním projevem, zvukem motoru), aby nebylo jenom spotřební bezduchý produkt jako třeba lednička, tedy jen užitkový předmět bez emocí, kterým se majitel jen chvíli nechá bez emocí vozit a pak ho po pár letech vymění za něco podobně bezduchého...
Avatar - N6600
27. 3. 2015 21:12
Re: Toyoty "ještě atraktivnější"?
Boli to suciastky do motora a pomahal som mu asi 3x, ale inak mas samozrejme pravdu. Neber to ako nutna snaha si kopnut. Len konstatujem.
Ale taki Japonci su. Su odlisni ako v pouzitej technike, tak designu. Nie kazdemu je to po chuti. Kazdy ma pravo na nazor, ale ja sobne by som nikdy nijaky design nenazval zufaly, skaredy, ci akokolvek inak negativne. Mozno nemusi byt atraktivny, ale ked je funkcny, preco nie.
Nuz a preto mam Japonca :)))
27. 3. 2015 18:10
Re: Toyoty "ještě atraktivnější"?
1.0TSI no, jen počkej do května na 1.2T. >:-[]
Avatar - N6600
27. 3. 2015 21:13
Re: Toyoty "ještě atraktivnější"?
Nie som z toho osobne nadseny. Myslim, ze vacsia atmosfera, kombinovana s HSD, odvedie lepsiu pracu. Ale chapem, ze fleetove emisie nepustia :/
28. 3. 2015 09:42
Re: Toyoty "ještě atraktivnější"?
Fleetové emise jdou přece daleko lépe splnit s pomocí hybridů než přeplňováním, už dnes řada hybridů vykazuje spotřebu pod 2 litry na sto a pokud bude potřeba, tak pár baterek navíc a spotřeba půjde ještě dál k nule. Takže fleetové emise určitě nejsou důvodem pro vývoj turbobenzínů u Toyoty.
Avatar - N6600
28. 3. 2015 17:29
Re: Toyoty "ještě atraktivnější"?
Podla statistik, co som videl, je Toyota 2. v celkovom poradi. Prvy je Fiat. A kedze do roku 2020 musi dostat emisie este nizsie, nema inu moznost. Elektromobily Toyota skrtla, plugin hybridy tiez, no velkolitrazne motory v Land Cruisery a Lexuse zostali. Vodikove auta zatial nebudu tvorit vyznamne percento, takze ako inak to dosiahnut...