Autosalon Ženeva: Toyota Verso – První dojmy

Autosalon Ženeva: Toyota Verso – První dojmy

 
 

Na stánku automobilky Toyota v Ženevě probíhá světová premiéra modelu Verso, který na trhu nastoupí na místo modelu Corolla Verso a přichází s designem navazujícím na novou generaci modelu Avensis.

Toyota se u Aurise i nového Avensise drží klasického uspořádání palubní desky, nové MPV Verso ale přešlo na uspořádání s přístrojovým štítem uprostřed, natočeným směrem k řidiči a rozděleným do dnes tolik populárních tubusů. Čitelnost nejvíc vlevo umístěného otáčkoměru ovšem negativně ovlivňuje jeho poloha vůči volantu. I při různém nastavení výšky sedadla se nám nepodařilo dosáhnout toho, aby byl přes věnec vidět celý otáčkoměr.

Posaz odpovídá kategorii MPV. Toyotě Verso ovšem musíme, stejně jako Mazdě3, vytknout umístění přední středové loketní opěrky. Při opření paže je řadicí páka na hranici dosahu a i u verze s automatickou převodovkou bychom uvítali podepření větší části předloktí. Před sedadlem spolujezdce se nacházejí dvě prakticky navržené uzavíratelné přihrádky.

Zadní sedadla budou vhodná spíše pro děti. Druhá řada sedadel má výrazně třímístné uspořádání, při obsazení krajních míst tak sedí cestující zbytečně blízko dveří. Navíc ani při posunutí sedadel do nejzazší pozice není prostor pro nohy příliš velký. Komfort nastaveni sklonu opěradla se jiným MPV, která jsme měli možnost vidět, nevyrovná. Provedeni plastových pultíků ze zadní strany předních sedadel v Toyotě Verso nedosahuje úrovně zpracování stejného prvku ve vozech Renault, ale Toyoty jak známo vynikají spíše v dlouhodobějších měřítkách, než jsou první dojmy…

Třetí řada sedadel je určena čistě pro nouzové využití nebo pro nejmenší děti, jak je to v této kategorii ostatně běžné. Prostor na nich je velmi omezený, navíc sklon opěradla lze nastavovat jen popruhem přístupným ze zavazadlového prostoru. Všech pět sedadel v zadních dvou řadách lze sklápět jednotlivě a vždy vznikne zcela rovná plocha podlahy.

Interiér je vybaven zdokonaleným systémem sedadel Toyota Easy Flat-7, který nabízí 32 různých kombinací uspořádání interiéru. V nové Toyotě Verso je tento systém přepracován tak, aby bylo plně využito prodloužení rozvoru o 30 mm a bylo zjednodušeno ovládání samostatných sedadel druhé i třetí řady. Zavazadlový prostor nabízí v sedmimístném uspořádání minimální objem 155 l a při složení sedadel třetí i druhé řady nabídne až 1645 l.

Jak ukazuje porovnání rozměrů v tabulce, tak nové Verso oproti modelu Corolla Verso povyrostlo ve všech směrech kromě celkové výšky, která zůstala stejná.

Toyota Verso vs. Toyota Corolla Verso
RozměrVersoCorolla Versorozdíl
Délka [mm]4440437070
Šířka [mm]1790177020
Výška [mm]162016200
Rozvor [mm]2780275030
Rozchod vpředu [mm]1535151223
Rozchod vzadu [mm]1545149748

Automobilka Toyota u všech motorizací nového modelu Verso aplikovala koncepci Toyota Optimal Drive, která má mít zásluhu na nárůstu výkonu až o 20 % při současném snížení spotřeby paliva a hladiny emisí CO2 až o 12 %. Pětice nabízených motorů zahrnuje přeplňované vznětové motory D-4D 2,0 l o výkonu 93 kW (126 k), 2,2 l o výkonech 110 kW (150 k) a 130 kW (177 k), ale i zážehové jednotky Valvematic 1,6 a 1,8 l, disponující výkonem 97 kW (132 k) a 108 kW (147 k).

Toyota Verso - vznětové motorizace
Motor2.0 D-4D 1252.2 D-4D 1502.2 D-4D 180
Zdvihový objem [cm3]199822312231
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]93/3600110/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]310/1800-2400340/2000-2800400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]185195210
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,310,18,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,46,86,0

Podvozek Toyoty Verso má na přední nápravě vzpěry MacPherson, které mají přepracovaný dvojitý systém uchycení v horní části, kde je tužší vnější uchycení se zabudováním pružiny a měkčí vnitřní uchycení tlumiče. Díky tomuto řešení se zvýšil úhel závleku i torzní tuhost a dvojitý systém uchycení, tak má spojovat optimální ovladatelnost, s nízkým přenosem hluku a kvalitním jízdním pohodlím.

Přepracováno bylo i zavěšení kol zadní nápravy s torzní příčkou a zabudovaným stabilizátorem. Konstrukce zvolená z důvodu kompaktních rozměrů a nízké hmotnosti jen minimálně proniká do zavazadlového prostoru. Změněn byl i úhel vlečeného ramene kvůli lepší reakci řízení. Oddělený úchyt pružiny a tlumiče zase zlepšuje prostorové nároky, jízdní pohodlí i chování vozu za jízdy.

Toyota Verso - zážehové motorizace
Motor1.6 Valvematic1.8 Valvematic
Zdvihový objem [cm3]15981798
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]97/6400108/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]160/4400180/4000
Max. rychlost [km/h]185190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,710,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,76,9

K vyššímu cestovnímu komfortu i lepším jízdním vlastnostem přispívá i koeficient aerodynamického odporu cx na úrovni 0,295. Automobilka u nového modelu Verso přímo počítá s dosažením maximálního pětihvězdičkového ohodnocení v nárazových testech organizace Euro NCAP podle nových zpřísněných specifikací.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Toyota Verso 2016 má posílenou bezpečnost a hezčí interiér Toyota Verso 2016 má posílenou bezpečnost a hezčí interiér

Radikální změny nejsou potřeba, řekli si u Toyoty a Verso…

Toyota Verso s motorem BMW stojí od 479.900 Kč Toyota Verso s motorem BMW stojí od 479.900 Kč

Nový dieselový základ má objem 1,6 litru a výkon 82 kW.

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…