Toyota nabídne tři sportovní modely a oživí ducha MR2
Toyota podobně jako konkurenční japonské značky Mazda a Nissan měla v osmdesátých a devadesátých letech dvacátého století poměrně pestrou nabídku sportovních vozů, z nichž se jich řada pyšnila i úspěchy na závodních tratích.
Koncem devadesátých let začal bohužel prodej sportovních vozů na důležitém severoamerickém trhu klesat a Toyota se nejprve v roce 2002 vzdala šestiválce Supra a následně v letech 2006 a 2007 ukončila výrobu modelů Celica a MR2.
Mezi výrobce sportovních vozů se Toyota vrátila až s modelem GT86, jenž byl v sériové podobě oficiálně představen na podzim roku 2011 a na trh uveden v roce následujícím. Prakticky ihned po jeho premiéře se objevily spekulace o dalších sportovních vozech japonské značky.
Řada z nich se nepotvrdila, ale některým přeci jen bude odpovídat skutečný stav, což je například případ znovuzrození modelu Supra, který již byl mnohokrát nafocen s důkladně maskovanou karoserií a podle posledních zpráv se představí letos na podzim na Tokyo Motor Show.
Vedle modelů GT86 a Supra se máme ovšem dočkat ještě jednoho sportovního vozu značky Toyota a nejnovější informace britského magazínu Evo zmiňují, že se má jednat o lehký vůz, který má oživit ducha a možná i jméno modelu MR2. Představení jeho podoby velmi blízké sériovému provedení se přitom očekává rovněž na letošní podzimní Tokyo Motor Show.
Bohužel podle dostupných zpráv nemá tento model oživit i koncepci s motorem uloženým před zadní nápravou, ale má vycházet z konceptu Toyota S-FR z roku 2015, odkazujícího svým designem na klasiky Sports 800 a 2000GT ze šedesátých let s motory uloženými vpředu.
Podle starších zpráv pak má být sériový automobil spřízněn s Mazdou MX-5, s níž má sdílet platformu, zatímco design i pohonné jednotky budou vlastním dílem vývoje značky Toyota. Pod kapotou máme očekávat přeplňované čtyřválce s Atkinsonovým cyklem o objemu 1,2 l a 1,5 l, z nichž ten menší má disponovat přeplňováním a výkony okolo 85 kW (115,5 k), zatímco větší s atmosférickým plněním má mít okolo 97 kW (132 k).
Motory mají prostřednictvím šestistupňových manuálních a na přání i automatických převodovek pohánět zadní kola. Novinka má vynikat nízkou hmotností a skutečně sportovním jízdním projevem.