Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota nabídne tři sportovní modely a oživí ducha MR2

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Toyota se chce opět stát silným hráčem mezi výrobci sportovních vozů. Model GT86 má ještě letos doplnit novinka, která naváže na čtyři generace modelu Supra a po ní se máme těšit na minimálně ještě jeden sportovní vůz japonské značky.

Toyota podobně jako konkurenční japonské značky Mazda a Nissan měla v osmdesátých a devadesátých letech dvacátého století poměrně pestrou nabídku sportovních vozů, z nichž se jich řada pyšnila i úspěchy na závodních tratích.

Koncem devadesátých let začal bohužel prodej sportovních vozů na důležitém severoamerickém trhu klesat a Toyota se nejprve v roce 2002 vzdala šestiválce Supra a následně v letech 2006 a 2007 ukončila výrobu modelů Celica a MR2.

Mezi výrobce sportovních vozů se Toyota vrátila až s modelem GT86, jenž byl v sériové podobě oficiálně představen na podzim roku 2011 a na trh uveden v roce následujícím. Prakticky ihned po jeho premiéře se objevily spekulace o dalších sportovních vozech japonské značky.

Řada z nich se nepotvrdila, ale některým přeci jen bude odpovídat skutečný stav, což je například případ znovuzrození modelu Supra, který již byl mnohokrát nafocen s důkladně maskovanou karoserií a podle posledních zpráv se představí letos na podzim na Tokyo Motor Show.

Vedle modelů GT86 a Supra se máme ovšem dočkat ještě jednoho sportovního vozu značky Toyota a nejnovější informace britského magazínu Evo zmiňují, že se má jednat o lehký vůz, který má oživit ducha a možná i jméno modelu MR2. Představení jeho podoby velmi blízké sériovému provedení se přitom očekává rovněž na letošní podzimní Tokyo Motor Show.

Bohužel podle dostupných zpráv nemá tento model oživit i koncepci s motorem uloženým před zadní nápravou, ale má vycházet z konceptu Toyota S-FR z roku 2015, odkazujícího svým designem na klasiky Sports 800 a 2000GT ze šedesátých let s motory uloženými vpředu.

Podle starších zpráv pak má být sériový automobil spřízněn s Mazdou MX-5, s níž má sdílet platformu, zatímco design i pohonné jednotky budou vlastním dílem vývoje značky Toyota. Pod kapotou máme očekávat přeplňované čtyřválce s Atkinsonovým cyklem o objemu 1,2 l a 1,5 l, z nichž ten menší má disponovat přeplňováním a výkony okolo 85 kW (115,5 k), zatímco větší s atmosférickým plněním má mít okolo 97 kW (132 k).

Motory mají prostřednictvím šestistupňových manuálních a na přání i automatických převodovek pohánět zadní kola. Novinka má vynikat nízkou hmotností a skutečně sportovním jízdním projevem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Avatar - CHerokee
10. 3. 2017 22:33
Re: Pramagor
Další zelenatec co si myslí, že za vše může jen doprava. Uvědom si, že tady nejsme v Pekingu. Peking má na malé ploše 20 miliónů obyvatel....ty je třeba zahřát, zaměstnat a dát jim práci. To je naprosto extrémní případ. A pak tady je jiná doprava - neregulovaná. Tisíce lodí, které se v denně na východě Asie pohybují, ovlivňují ovzduší především na pobřeží Číny, ale také v Koreji, Japonsku nebo Hong Kongu. V Číně, Koreji a Japoonsku sídlí osm z deseti největších námořních přístavů na světě.
10. 3. 2017 22:01
Re: Pramagor
Ty nejsi pradeda ale pramagor. Chapu ze provokujes, ale je to tak hloupý až to bolí.

Zájeď si do Pekingu abys viděl jak to dopadne, když se kašle na emise, ty bojovníku za smrady.
10. 3. 2017 20:25
Re: Celá pravda
V Expertní komisi která stanovuje emise jsou i zástupci autoprůmyslu..
Ale když nejsou schopni přijít s ničím lepším, tak se musí podřídit řešení které získá největší podporu..
To platí v politice i v soukromém sektoru..
Avatar - lamal
10. 3. 2017 19:36
Re: Celá pravda
rozumiem ti, ale nasiel si si dost alibisticke dovody a priklady na to aby si ju zavrhol... treba rozlisovat o tom to je, ak nie si schopny chapat, alebo akceptovat viac tak musis uznat, ze aj ty sam mas obmedzeny pohlad
Avatar - CHerokee
10. 3. 2017 19:29
Re: Celá pravda
I ekolog může milovat auta. Vždyť sám musíš uznat, že šikana evropského automobilového průmyslu je byznys a propaganda. Jako by doprava byla za táním ledovců. A to doslova. Nic jiného se neřeší. Na jedné stránce není norma proto, aby státy omezily vytápění pevnými palivy (v Polsku stále většina), na druhé straně auta se 4 válci se stávají pomalu luxusem. A pak nastupují další faktory hybridy a elektrická auta - jako podporované projekty, které křiví trh a přitom jejich ekologický přínos je minimálně sporný (lithium, těžké kovy, výroba elektřiny, rozvodové sítě).... Celé je to ošklivé. Kdysi jsme sympatizoval se Zelenými, ale nyní už ne. Cesta větrníků a solárů místo polí a šikana řidičů je mi hrubě proti srsti.