Měl jsem možnost jet silnějším z uvedené dvojice dieselů a jsem ttálně unešen. Když pominu to, že za autem se nikdy nevalí černý dým, tak jízdní výkony jsou neskutečné. Pružnost na všechny rychlosti od cca 1600 otáček je vynikající a navíc lze motor točit až k 5000 aniž by uvadal. Zvuk i jízda hodně připomíná benzín a v tomto případě spíše šestiválec o objemu dva a půl až tři litry. Jediný rozdíl je v tom, že jezdíte za 6,5 litru, při hodně ostré jízdě se dostanete k 8.
Podvozek v Avensisu je starej deset let, mekej jak laguna, dobre auto pro duchodce, ale ti ten vykon stejne nevyuzijou. Nehlede na to ze vsude kde merili realne zrychleni z 0 na 100 a pruzne zrychleni (videl jsem asi tri testy) bylo vse na urovni maximalne Mondea TDCI 155k nebo 320D 163k a ty maji podvozek nekde uplne jinde... Vykon neni vse, pockam na Passata 2.0 TDI 125kW (uz se da objednat asi mesic, budou tu tak 45 tyden) ty TDI PD kone tam jdou citit u vsech verzi, tak snad nezklame ani tenhle, u toyoty D jsem zatim nejel dieselem ktery by za neco stal a skutecne jel...
Souhlas! Tehle Richie psal něco podobného i na autorevue.cz. Vypadá to, že je to nějaká organizovaná akce prodejců nejmenovaného německéko koncernu, protože právě (pro většinu lidí uvažující o koupi vozu v této kategorii) padla poslední překážka přoč si nekoupit Avensis. Tyhle nový diesely jsou fakt skvělý, známej v tom jel a říkal něco podobného jako Nekopa v předchozím příspěvku: velká pružnost, lze to točit a přitom to skoro vůbec nepřipomíná traktor. Tohle prostě prodejci konkurenční značky nemohou rozdýchat!!! Navíc Passat s motorem dieselem o výkonu 170 koní a v obdobné výbavě bude stát mnohem víc (troufnu si tvrdit, že o víc jak 200,000 Kč)
Nejsem organizovaný prodejce německé značky. ale její zákazník. O Toyotě vím to, že corolla nemá okenní airbagy ani za příplatek ,kdežto golf ve standardu. A jak si povede avensis ? Stačí se podívat za půl roku do statistik prodejů.
Ty jsi ale vůl To já se v tý svý corolle dívám asi okení mžitky, když tam pořád vidím srs airbag Nejdřív si zjisti co tvrdíš a pak to ze sebe vyblij - corolla má v základu(sol) 8 airbagů a verso 9
Mame sluzebni Avensisy a nemohu potvrdit Tva slova...a uz vubec ne to, ze podvozek je stary 10 let, navic si troufam rici, ze zakazniku preferujicich tvrdy podvozek je mensina, tohle auto se totiz nekupuje kvuli strihani zatacek na okreskach, ale k polykani kilometru po silnicich 1.tridy a dalnicich, navic snese i trochu toho hrubsiho zachazeni (na fungl novy Passat samozrejme nema, ale B6 strcil hrave do kapsy). Proklamovane zrychleni z klidu na 100km/h je krasna vec, dulezitejsi je pruznost (tu jsi uz nezminil). Navic dostanes kultivovanost, kterou Ti system PD nikdy neda! Nicmene jsi me svym tvrzenim nezklamal (beru Te jako serioveho zakaznika Passatu, ktery odsuzuje vse ostatni, ackoliv v tom nejel a pripada si jako pan silnic). Avensis ma jediny problem...a to design, verim, ze snad pristi generace bude individualistictejsi (navic design je i problemem noveho Passatu).
Máš pravdu ,že by Avensis potřeboval nový kabát,současný model působí opravdu hodně usedle a odpuzuje spoustu zákazníků svým vzhledem. No ale nový Prassat se taky moc nepovedl.
nevím, nevím, mě se například Avensis kombi hodně líbí, ale design je přeci jen usedlejší, to je pravda. Kdo tady píše o podvozku, že je špatný, tak opravdu neví o čem mluví. Zajímalo by mě, zda-li ví, že Avensis má např. samonatáčecí zadní nápravu a kdo s tím autem něco projel, ví, jak skvělý vliv to má na jízdní vlastnosti..
Jinak příplatek 130k mi nepřijde tak strašný, samozřejmě je to spousta peněz, ale za prvé je tam výrazně vyšší výbava a podívej se na konkurenci
Vzadu ma viceprvkovou napravu s pruznym ulozenim (myslim), ale bez aktivniho nataceni, pravda, je laden vice do komfortu, ale proc ne...jezdi se s nim skvele.
Plně s tebou souhlasim. V rodině němáme jiná auta než toyoty a jsme více než spokojený a že nám pod rukou už prošlo vw a srovnat se to dá velmi těžko, a podvozek má Avensis vice než dostačující !!!!!!!
Parametry těch motorů vypadají výborně. Akorát ta cena mě přijde šílená :o( Chápu, že se platí za kvalitu Toyoty i moderní motory, 130kkč příplatek (ač vyšší výbava) je enormní.
:o) No, a když už jsme u toho, tak info o těchto motorech poprvé vyšlo v Autocaru někdy minulý měsíc včetně prvních dojmů (číslo bych musel zjistit). Takže zaspali AR i Auto.cz
Carauto - 22/05 Jinak se tady zapomnelo, ze by Avensis mel mit i nejaky drobny upravy - jako vice tlumici hmoty, akusticky predni sklo a nejaky zmeny na prednim zkrutn. stabilizatoru nebo co. predpokladam, ze by mohl bejt zas o fous tissi a mozna i pritvrzenejsi o chlup.
Měl se možnost se projet Avensisem s tím novým motorem, byla to ta slabší verze se 150 koni. Byla to fakt síla, vůbec se mi nechtělo věřit, že je to dízl. Mohl by mi někdo vysvětlit, jak je možná, že to vůbec nezní jako dízl? Já si totiž vždycky myslel, že na dízlové motory je nejlepší Volkswagen. V dubnu jsem si koupil Oktávii s motorem 2.0 TDi. Nechápu jak je možné, že je mezi dízlem od Toyoty a tím co je v Oktávii takový rozdíl. Copak ten 2.0 TDi není nový motor? Díky za odpověď
System primeho vstrikovani v Octavii se jmenuje Pumpe-Dusse (cerpadlo-tryska), ktery krome spousty vyhod bohuzel zatim prinasi i nectnost v podobe hlucneho a relativne nekultivovaneho behu. Zatimco bezneji vyuzivany a neustale cizelovany system centralni vstrikovaci listy (common rail) nema sice tak prudky nastup tociveho momentu a vykonu (ja jeho plynulost povazuji spise za prednost), ale jeho beh je tissi a vyrovnanejsi.
Už je to tady! Toyota právě zahájila útok na Evropu!!! Tohohle se báli všichni evropští výrobci automobilů - jejich zlý sen se pomalu stává skutečností. Viz tisková zpráva: Toyota v Evropě zvýšila prodeje svých vozů o 3,6% na celkových 256 tisíc aut. V příštím roce by však ráda prodala přes milion nových vozů. !!!???!!! To mi přijde trochu přehnaně optimistické, ale na druhou stranu, Toyota své plany většinou naplní. Co vy na to? Zvládne to?
Ty motory budou asi dost levné !!! Vyrábějí se v Polsku a vstřikování Denso v Maďarsku (110 kW). Pouze piezzoelektricky ovládané vstřikovače se vyrábí v Japonsku (130 kW, asi kvůli Lexusu).
Tyhle nový naftový motory, to je rána na komoru evropskému automobilovému průmyslu! Zapamatujte si tento den - den kdy to začala Toyota myslet vážně s evropským trhem. Ne, nejsem prodejcem Toyot ani nejsem s automobilkou Toyota nijak spojený. Jen mám oči otevřené. Střední třída má novou hvězdu (až na ten design), Prassat puká žalem, protože se svou cenovou politikou to nemůže daleko dotáhnout. Nacionalismus a kult značky VW ho nemůže dluho ochránit, moc dobře ví, že pokud nezmění svou cenovou politiku, tak půjde do propadliště dějin.. Ty motory, ta výbava a ta cena! To je kombinace, která hrozí, že ho zadusí. Největší krize ovšem nastává, když si v konfiguátoru sestavíte novou Octávii (ale pouze traktor se 140 koníky) a vybavíte ji podobnou výbavou jako nabízí Avensis (ovšem s tichým nafťákem se 180 koníky).. Co zjistíte? Já se úplně zhrozil, když sem to viděl - Octávie byla jen o něco levnější, to mě fakt dostalo. Avensis neníčí jen Passata, ale ve vhodné kombinaci zarazí do země i Octávii! V ČR to Avensisu nejspíš moc nepude, ale co tomu řeknou zákazníci v Británii, Francii, Německu či Itálii??? Teď bez emoci: musím přiznat, že se jako Evropan bojím o budoucnost evropských značek a ztrátu pracovních míst! Ještě pár takovýchto útoků a s evropským automobilovým průmyslem to půjde z kopce. Opravdu mám obavy, tohle je fakt rána na komoru (to ani nemluvím o tom plánu prodat milion aut příští rok). Modleme se ať to evropský trh zvládne alespoň jako US trh a ať nedopadne jako britský výrobci automobilů..
Krasne plamenite.... Nemusis mit obavu, Avensis je vyraben v britskem Burnastonu. Prave nacionalismus brani vetsimu rozmachu japonskych vozu v Evrope, pozadavky zajiste splni, ale vetsi cast Nemcu, Francouzu, nebo Italu da prednost domacim, nebo alespon evropskym vyrobkum. Navic tradicni skoupost moznosti specifikace vybavy automobilu (tedy to co evropane bezne nabizi a to co vsichni zadame) jejich prodejum prilis neprospiva. Japoncum take dost uskodila skoupost pri zavadeni bezpecnostnich prvku do zakladni vybavy aut v minulosti. Osobne predsudky nemam, rozlisuji auta na vyborna a dobra bez rozdilu znacky. Ale to co se stalo v USA na trhu novymi vozy si myslim Evropu nepotka...
Proto zde v minule dekade vystaveli tolik montaznich zavodu a evropske modely vyvijeji primo tady...to nesvedci o okrajovem zajmu... Japonskou mentalitu znam shodou okolnosti velmi dobre, tady nejde ani tak o ovladnuti trhu, ale technologii. Spousta z nich si paradoxne behem sluzebniho pobytu v Evrope poridila vuz domacich znacek...FYI
Tak to si dovolím nesouhlasit, zas tak moc montážních závodů v Evropě nestojí, ale je pravda že jich bude v nejbližší budoucnosti hodně dokončeno. V našem regionu: Kolín už jede, pak je tu Trnava, Žílina a několik v Polsku. Útok teprve začíná. O okrajovém zájmu svědčí spousta faktorů, například i omezená nabídka modelů a poměrně malá podpora prodeje. Do teďka rostli prodeje Toyoty "pouze" o několik procent ročně - příští rok se Toyota chystá prodat ČTYŘIKRÁT, OPAKUJI ČTYŘIKRÁT více aut než letos. Tomu teprve říkám zvýšení zájmu o evropských trh! "tady nejde ani tak o ovladnuti trhu, ale technologii" nepochopil jsem co tím chceš říci. Podle mě jde vždy o peníze = ovládnutí trhu (tím myslím získání významného podílu - 15-20%). Tahle technologie je nástroj, jak toho dosáhnout
Kolik modelů Honda se v GB vyrábí a kolik se jich dováží z Japonska? Proč se už dávno všechny modely nevyríbejí v Evropě? Proč nejde do Hondy Accord koupit ani doobjednat navigace? Že by ji Honda ještě nevyráběla? Proč nová Honda Legend jezdí už dva roky v Japonsku a Evropě ještě ani neměla výstavní premiéru? Proč už dávno v Evropě nepusobí značka Acura? A to sem zatím probral jen Hondu.. Japonský automobilky zastoupení v Evropě mají, mají tu i výrobní kapacity, ale zatím je to jen takové "šolíchání", žádná pořádná ofenziva
Protoze vetsina taznych modelu je vyvijena s ohledem na japonsky a US trh, ty jsou pro ne nejdulezitejsi a tristeni sil by pro ne nebylo prilis stastnou volbou. Honda Legend vejde s jednim motorem do tridy, kde i Jag nabizi V6, V8 a naftu...kam spechat, kdyz zustane pouze okrajovym zbozim, kdo bude vedet, ze ma v soucasne chvili jeden z nejpropracovanejsich pohonu vsech ctyr kol a jeden z nejlepsich benzinovych sestivalcu na svete? Prodejce a par tisic lidi v cele Evrope.
Úplně s tebou souhlasim. To o čem mluvíš je to samé co tvrdím já. Modely jsou vyvíjeny s ohledem na japonský a US trh = evropský trh je okrajová záležitost. Ale podle mě se to teďka z pohledu Toyoty trochu změní, protože se začně soustředit i na Evropu (jak jinak by chtěla během roku zečtyřnásobit prodeje?). Myslím si, že Toyota je dost velká automobilka, aby to zvládla..
Nezapomina, jednoduse pouzili vetsi objem...neni problem ve vykonu, ale v jeho podani, kultivovanosti a ekologii. Je to stejne jako kdyz srovnavas 1.9tdi PD105 s 1.6hdi110, jednoduse patri do stejne vykonove skupiny. Jsou to srovnatelne motory se srovnatelnou cenou.
...ani jeden z udavanych prikladu nema ambice byt parametrove prvni ve sve tride... Tady jde o neco jineho...o postaveni nejlepsiho motoru dane kategorie a tam jednoduse momentalne PD system ztraci (nic neni vecne), navic me zarazi, ze u novych TDI motoru V6 a V8 dava koncern prednost technologii CR.
Ja bych ani ty dve decky moc neresil.Aspon u nas je ti jedno,jestli mas 1.9, 2.0, nebo 2.2.Spoteba+-stejna a pojistka taky.Spis sem zvedavej,co z toho vydupou za dalsich pet let
A co podle tebe rozhoduje při koupi vozu? Objem motoru nebo výkonové charakteristiky? To jako Audi A6 3.2 FSI není konurence pro BMW 530i? BTW motory o objemu 1.9 až 2.2 jsou chápány jako jedna třída
Avensis je také předjezdcem Lexusu. První dieselový motor použitý v Lexusu musí mít prostě mimořádné parametry. Avensis + nový IS200 = kladivo na německá auta (možná, jejich loajalita k německým značkám je obrovská).
Vždť taky, je to dvojboj, Avensis proti Passatu a Lexusu proti dražším německým (a jiným)značkám. Toyota jde do toho tvrdě. když nemůžeš být levný (korejci) musíš být kvalitní. Na Němce to možná působit nebude, ale na ostatní Evropany ano. U nás je to otázka, jsem zvědav zda lidi co maj cca 700 až 900 tisíc a chtějí střední třídu - budou schopni přes různé superby, octavie, passaty, vectry a mondea Avensis ocenit.
Přesně tak. Lexus konečně dostane naftový motor, což podstatně zvýší jeho šance na evropském trhu. BTW: prej se chystá IS460, konkurence pro BMW M3. Nejlepší na tom je, že tenhle motor budou montovat i do některých dalších motorů. Např. Toyota Corolla Verso s tímhle motorem je docela zajímavá volba..
Ten motor 2.2L je jen začátek, věřte, že už nyní pracuje TOYOTA na nových diesel motorech větších objemů a s více válci. Nový IS220d je jen první vlaštovka, ale s nastupující expanzí do Evropy musí přijít i ostatní modely LEXUS s diesel motory a musí to být vždy jen to nejlepší, to je filozofie zn. LEXUS. Mimochodem, doufám, že model IS doastane i verzi Coupé, určitě by si ji zasloužil a koneckonců mi také.
Z 2,0 TDI 170 PS a 350 Nm je celkom dobra hodnota. Je o velmi malo horsi od Toyoty ale je lepsi ako ostatny v tejto triede. A v porovnani s 2,0 TDI 140 PS je drahsi len o 40 000 Sk.
Mno, Renault má již připraven 2,0 dCi se 170 k a 360 Nm také... No a Peugeot vjede za 1-2 měsíce se 180 k biturbo (400 Nm), takže bouhužel bude mít Prassat skutečně velký problém. Nikdo ovšem nebude mít tak nízké emise jako Toyota (jak částice, tak NOx). A kupodivu, na to Němci HODNĚ SLYŠÍ !!! Tak pozor, Prassate, máš velký problém.
Jedna věc je výkon a krouťák, ale druhá věc je zvukový projev a ekologie. 170 koní bde dobrejch, ale když to bude drnčet jako verze se 140 koni, tak to bude docela ostuda. A to ani nemluvím o těch oblakách dýmu. Na to jak VW sází na dieselové motory, tak docela nestíhaj (viz následující příspěvky). Nechápu, proč nedělá VW common raily i u malejch dieselů jako to dělaj ostatní?
VW PD splna Euro IV bez DPF. Ostatny na to potrebuju DPF. A aj ostatne TDI budu casom dostavat DPF aby emisie boli este nizsie. A pri tych oblakoch dymu sa musim zasmiat. Motor ti bude dymit hocijaky dost zalezi na tom ako sa k nemu spravas ako ho zajazdis.
GTI se asi někal vytratil a chvilku na tenhle server nepoleze, protože tohle je pro něj těžká rána. Pravděpodobně nemůže rozdýchat, že Passat nemá nejlepší motory ve třídě (maloobjemové FSI i TDi jsou slabej průměr), jak by se na guru patřilo. Navíc mu došli argumenty a je mu jasné, že by ho tu všichni rozcupovali
Tome, GTI může být na dovolené...Z mých příspěvků víš že nemám rád VW ale pravdou je, že 170k motor může být dost dobrý protože má sice PD, ale ne Bosch protože SIEMENS piezzo (2-3x ryxchlejší spínání vstřikování, více vstřiků v jednom cyklu) a navíc 2 vyvažovací hřídele. Takže uvidíme (Toyota má nějaký supertlumicí vynález - novou hmotu, takže i tady náskok.)
OK? ale co ta ekokologie? Někde sem četl, že ten motor od Toyoty by měl mít emise až o 80% nižší (nevím jestli než konkurence nebo než požadují normy EURO V). O té nové hmotě jsem ještě neslyšel, ale jak znám Toyotu, tak to zas bude něco hig-tech supervynález! Němci chytli modú od Amíků (samo i další, ale Němci docela dost) a hrajou hodně na ekologii, tak že Prassat dostal docela slušnej políček nejenom na poli technologií, ale i na poli ekologie Nemáš jaké informace o nový dieselech, které vyvíjí Toyota? Mám na mysli hlavně ty s více válci a větším objemem, které by se mohli objevit v Lexusech..
No, pracuje se na nějakém novém motoru pro Hilux, ale to bude 2,4 nebo 2,5 (tam teď výkonem vede Nissan). Samozřejmě že budou velké motory, není ještě jisté, zda bude pokračovat Landcruiser 100, pokud ano, těš se na nabouchaný ekologický 4,2 D4D D-CAT - bude snad sdílen s velkými Lexusy. U Lexusů je ale problém - Toyota musí respektovat své americké zájmy a tak tam někde asi mohou zvítězit hybridy. Momentálně se ale Toyota musí soustředit na přepracování většiny svých motorů na Euro 4 a D-CAT, zatím má pouze 2 a to 2,0 D4D D-CAT (v ČR se neprodává) a 2,2 D4D D-CAT. 2,0 D4D D-CAT se dva roky prodával pouze v UK a SRN aby se ten nový systém řádně odladil - povedlo se.
Ale aby se nemluvilo pouze o Toyotě - je pravděpodobné, že SUBARU převezme diesel od ISUZU (V6) s výkonem 184kW a 550Nm. Zatím tento motor jezdí v Opelech, Renaultech a Saabu 9-5 (135kW, 400 Nm), jeho druhou generaci tedy asi uvidíme i v SUBARU a uvažovala o něm i Alfa ve verzi turbo a biturbo (biturbo snad 300k, ale ISUZU patří do GM, tak to možná spadne.) Zdravím.
Novy diesel v Avensisu je vyborny, cas ukaze jeho spolehlivost a trvanlivost. Nicmene, kdyby VW potazmo Audi nezacalo pred 16 lety davat prvni TDI motory do osobnich aut, dneska by v Japonsku jeste nevedeli co je to nafta... ) Uci se kluci docela rychle, trvalo jim to jen asi 15 let )
Nepřipomíná ti to malinko současnou situaci s hybridy? Toyota je vyrábí již pěknou řádku let, zatímco evropské značky nic. Já vím, podle Škodovky v hybridech není budoucnost. Lepší koukat na ten černý humus, co leze z TDi motorů..
Otazka nezni proc tak pozde ale proc vubec. Nejem totiz presvedcen ze davat naftu do osobnich vozidel je spravne. Udelejme si kratkou rekapitulaci: dnesni moderni preplnovane naftaky se svoji charakteristikou snazi prispusobit benzinovym motorum bohuzel ruku v ruce s tim jde zvyseni spotreby a snizeni zivotnosti celeho motoru. Nehlede na fakt ze naftaky stale bojuji s cistotou provozu. Dale pak je zde otazka ceny nafty a ceny takovych motoru. Moderni tdi cdi tdci atd. jsou proste drazsi nez klasicke benzinove motory jak z hlediska vyberu materialu (kvuli vyraznemu snizeni hmmotnosti) tak z hlediska konstrukce. Takze je otazkou zda cesta kterou se evropa vydala je spravna nebo maji americane a japonci pravdu ????. Z pohledu toyoty a hondy je zrejme ze temito motory chteji prorazit pouze v evrope nikoliv na americkem ci japonskem trhu.
Je pravda, ze VW trosku zapomina na alternativni pohony, ale Evropa,to prece neni jen VW, ostatni vyrobci jako Mercedes, BMW, Opel prece uz davno vyvijeji auta na alternativni pohon. Jenom z jejich pohledu jeste neuzrala situace na to, aby je dotahli a uvedli na trh. To je i muj nazor, ze za najaky cas (cca 10 let) budeme jezdit na neco jineho nez je benzin a nafta, uz z toho duvodu ze bude moc draha (dost ji zrejme bude, straseni o tom, ze dochazi uz slysime 30 let a stale ji je dost), cena bude zrejme nejvetsi problem. A co se tyka prvenstvi japoncu v hybridech, tak to je sice velice pekne, ale kdo si takovou toyotu prius koupi? Nadseny bohaty ekologicky zamereny clovek? Fakt nevim, a na vlastni oci jsem videl jet po silinici vseho vsudy 2 kousky... snad se to zlepsi
Prius se prodava zatim spise pro image toho, ze jezdim ekologickym autem. Je to dano jak vzhledem, tak uzitnou hodnotou. Ale to byl zamer Toyoty - predstavit hybrid v uplne novem, odlisnem voze. Ale napriklad Lexus RX400h alias hybrid se prodavat bude a taky prodava, jedinym limitem je vyrobni kapacita..
Pravda je takova, ze jedinym duvodem vyvoje dieselu japonskych znacek je opravdu uspech v Evrope, protoze bez poradneho dieselu se tezko v Evrope prosazuje..
ahoj,zdravim vas,uvazuju o koupi avens.combi,jezdil jsem jen benzinove vozy,ale tyto članky me jen usvedčuji že asi naftaka.ale i benzinove motory jsou na s*** i ve spotrebe..