Toyota obnovila výrobu automobilů v USA a Kanadě
Společnost zároveň potvrdila, že připravuje řešení problémů brzd u nové verze modelu Prius. Informované zdroje a japonský tisk uvádějí, že firma svolá k opravám až 300.000 těchto hybridních vozů.
Podle serveru iDnes.cz Toyota uvedla, že v Česku se možná závada plynového pedálu týká více než 14 tisíc vozů. "Na svolávací akci bude pozváno 14.196 vozů," řekl serveru viceprezident Toyota Motor Czech Mika Elojärvi.
Nejčastěji se podle něj akce bude patrně týkat nejprodávanějších modelů Yaris a Auris. Majitelé dotčených toyot začnou být tento týden oslovováni dopisem, aby se objednali na rychlou opravu do některého z autorizovaných servisů. Ta by neměla být delší než 30 minut a bude zdarma.
Toyota kvůli závadě plynového pedálu svolala minulý měsíc k opravám po celém světě 4,5 milionu vozů. Od loňska kvůli riziku nezamýšlené akcelerace již sezvala k opravám majitele více než osmi milionů automobilů. V USA svolala k dealerům 2,2 milionu vozů.
Na severoamerickém trhu Toyota pozastavila prodej osmi svých modelů a přerušila jejich výrobu. Týká se to modelů RAV4, Corolla, Matrix, Avalon, Camry, Highlander, Tundra a Sequoia. Dalších 1,8 milionu aut Toyota stahuje k opravám v Evropě. Americké úřady nyní masivní svolávání vozů Toyoty podrobují vyšetřování.
Podle zdrojů agentury Reuters i japonské tiskové agentury Kjódó oznámí Toyota v úterý svolání nové verze nejpopulárnějšího světového hybridního vozu Prius k opravám brzdného systému v Japonsku. Následovat by měl stejný krok ve Spojených státech, Evropě a na dalších trzích. Toyota informovala o stížnostech na brzdy nové verze, která se prodává od května, minulý týden.
Mluvčí evropské pobočky Toyoty sdělil, že rozhodnutí o dalších krocích ohledně modelu Prius firma podnikne "velmi brzy". Americký mluvčí sdělil, že firma by měla oznámit řešení v první polovině tohoto týdne.
Masivní celosvětové svolávání vozů Toyoty k opravám poškodilo pověst firmy jako výrobce spolehlivých a bezpečných vozů a výrazně se promítne i do jejího hospodaření. Společnost minulý týden představila kroky, jimiž chce získat důvěru zákazníků zpět.