Japonská automobilka dost možná přišla na revoluční řešení, jak zlepšit výhled z vozu. Vadí vám široké přední sloupky? Dlouho nebudou, podle Toyoty uvidíme skrz ně.
No, v podstate je to princíp periskopu, ale sofistikovane aplikovaný. Používajú optické hranoly s čiastočným odrazom, ktorými obalia A-stlpik a ono to zdá sa funguje. Za ten nápad jednoznačne :yes:
Este nema, ale zacinaju len teraz patentom, tak nesudim uz teraz.
Ja len, ze niekomu ta 1,6 EB musi drzat (aspon statisticky). Teda neviem co je u teba spotrebak. U VAGu skoro vsetko.
Behal som s Focusom 1,0 a na autobahne mi to bralo o 2 litre viac ako silnejsia atmo v tazsom aute ...
"Otupeny" prvy stupen mi tiez zral nervy.
1.0EB v B-Maxe som spravil asi 500km, mal som ho z požičovne, vracal som ho so spotrebou +/-6,5L/100, mesto aj diaľnica, PL/DE.
1.6EB a problémy s ním by som rád potvrdil, ale sledujúc štyri najväčšie fóra v CZ, PL, SK - nijaké, okrém nejakej lastovičky raz za rok, nevidím. A to sú autá na cestách už šiesty rok. Takže asi máš inú štatistiku.
"Řešení by navíc oproti systému kamer bylo cenově dostupnějš"
jako fakt tohle nekdo v redakci napsal? vite kolis dnes stoji FHD kamerovej senzor s optikou a display do 6" co se tyce vyrobnich nakladu? necelich 8 dolaru pri serii nad 1000 kusu ;-) kdejaky kutil si dnes muze dodelat kuprikladu parkovaci kameru do auata za min ne $10 i s displayem nekde na palubovce, staci si proste z Ciny objednat komponenty a udelat si na ne potrebne redukce, obaly a drzaky
obdobne se chystam na zadni parkovaci kameru, kde budu ale muset jeste vyresit BT vysilac pro telefon nebo tablet, pripravu na kameru v aute mam od vyroby
ja mam na balkone takto malou kamerku (krabicka 1x1x1cm) mirici na moje zaparkovane auto, i bezna webka FHD by byla nasobne drazsi a vetsi nez to co jsem si za $6 objednal z Ciny a jen si k tomu pridelal dostatcne dlouhej kable s usb, pravda ten konektor a kabel stali asi dalsich 30 korun >:D
fakt neverim ze soustava hranolu s odraznyma plochama bude levnejsi nez kamerka a display, jeste aby nam pak taky ukazali jak uzasne to bude odrazet v realu, na patentovych nakresech vypada vsechno suprove >:D
Já ti nevím. Samozřejmě argumentuješ správně, jenže... tohle "analogové" řešení má jednu zásadní výhodu. Absolutní nezávislost na elektronice, elektrické energii...
Navíc moje zkušenost s "kamerkou" umístěnou vně automobilu je veskrze negativní... špína atd.
Veľkou výhodou tohoto optického riešenia Toyota je to, že obraz bude presne zodpovedať tomu, ktorý by vodic videl "bez stĺpika" z daného miesta, a bude sa príslušne meniť keď zmení polohu, nakloni sa alebo posunie sedačku atď. Elektronický obraz naproti tomu by sa musel nastavovať zmenou natočenia kamery, a v nejakej krízovej situácii by to mohlo spôsobiť ze uvidíš prekážku na trochu inom mieste ako naozaj je, a to by bol pruser.
Jediná nevýhoda je, že stĺpik bude automaticky dvojnásobne široký, lebo z podstaty vyplýva, že na každej strane musia byť tie hranoly rovnako široké ako polovica stlpika. Takže bude mohutnejsi, ale zase keď bude cezeň vidno, tak je to vlastne jedno. A estetika sa nejak spraví už...
no to je pekne ze jsi popsal vyhody, a jak to souvisi s mim postem kde rozporuju jen cenu?
1) kolik je hodin?
2) ty moje hodinky jsou ale zajimave vid?
1) a koli je teda hodin?
2) a vis kolik jsem za ne zaplatil?
1) super to netusim, a kolik je na nich zrovna hodin, kolik ted ukazuji?
2) no ale stejne si jeste koupim jine
>:D
Takové zamyšlení, pořád tady čtu jak která automobilka něco nového vymyslela, nové pohony, motory, bezpečnostní prvky, jde vcelku o zásadní a někdy i revoluční věci. Ale co je podivný že mezi tyto automobilky nepatří koncern vw kdy tahle společnost naposled něco užitečného vyzkoumala? Největší a nejbohatší automobilka světa ale vývojem nesahaji ani mazde po kotníky kde je chyba? Je to jejich strategie počkat co konkurence vyzkouma, počkat jestli se to osvědčí a pak to o kopírovat a nabídnou?