Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Prius 2016 je tady: Větší rozměry a výrazný design

V Las Vegas byla v noci představena čtvrtá generace Toyoty Prius. Automobilka slibuje, že model překoná představy o hybridu a přinese nový standard v "zábavné jízdní dynamice."
Zpět na článek
9. 9. 2015 10:01
9. 9. 2015 10:19
9. 9. 2015 11:29
9. 9. 2015 14:01
9. 9. 2015 10:11
9. 9. 2015 10:17
9. 9. 2015 11:35
9. 9. 2015 12:08
9. 9. 2015 12:31
9. 9. 2015 12:44
9. 9. 2015 12:53
9. 9. 2015 13:16
9. 9. 2015 13:45
9. 9. 2015 13:54
10. 9. 2015 10:45
9. 9. 2015 17:11
9. 9. 2015 17:42
9. 9. 2015 13:02
9. 9. 2015 13:09
9. 9. 2015 13:18
9. 9. 2015 13:21
9. 9. 2015 13:45
9. 9. 2015 13:22
9. 9. 2015 14:45
9. 9. 2015 12:35
9. 9. 2015 13:23
9. 9. 2015 13:29
9. 9. 2015 13:30
9. 9. 2015 13:49
9. 9. 2015 13:57
9. 9. 2015 14:15
9. 9. 2015 14:26
10. 9. 2015 10:55
9. 9. 2015 14:28
9. 9. 2015 14:12
9. 9. 2015 14:19
9. 9. 2015 14:20
10. 9. 2015 08:08
9. 9. 2015 14:18
9. 9. 2015 10:28
9. 9. 2015 10:51
9. 9. 2015 10:56
9. 9. 2015 11:01
9. 9. 2015 12:44
10. 9. 2015 08:09
9. 9. 2015 11:04
9. 9. 2015 11:29
9. 9. 2015 11:46
9. 9. 2015 10:53
9. 9. 2015 10:59
9. 9. 2015 11:04
9. 9. 2015 11:10
9. 9. 2015 11:23
9. 9. 2015 11:28
9. 9. 2015 11:49
9. 9. 2015 12:19
9. 9. 2015 12:58
9. 9. 2015 11:38
9. 9. 2015 13:47
9. 9. 2015 11:11
9. 9. 2015 11:12
9. 9. 2015 11:17
9. 9. 2015 11:24
9. 9. 2015 14:28
9. 9. 2015 15:31
9. 9. 2015 19:23
9. 9. 2015 21:06
9. 9. 2015 21:26
9. 9. 2015 21:45
10. 9. 2015 08:30
10. 9. 2015 08:42
10. 9. 2015 10:21
10. 9. 2015 11:16
10. 9. 2015 11:41
10. 9. 2015 12:01
10. 9. 2015 12:29
10. 9. 2015 12:33
10. 9. 2015 13:33
10. 9. 2015 14:06
10. 9. 2015 14:12
10. 9. 2015 14:33
10. 9. 2015 14:45
10. 9. 2015 15:30
10. 9. 2015 15:35
10. 9. 2015 17:10
10. 9. 2015 18:52
9. 9. 2015 20:54
9. 9. 2015 18:57
9. 9. 2015 20:24
9. 9. 2015 22:59
9. 9. 2015 23:10
9. 9. 2015 23:46
10. 9. 2015 06:36
10. 9. 2015 10:22
9. 9. 2015 10:01
Pěkné ...
Ta červená mu až tak nesluší, ale jinak je to super auto a vypadá prostě jinak, což je fajn ;-)
Rozbalit vlákno
22
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2015 10:04
Re: Pěkné ...
a z niektorych pohladov a uhlov je to vyslovene az fesne a atraktivne auto [odkaz] ... cervena by mi nevadila ... naopak... paci sa mi ;-)
9. 9. 2015 10:19
Re: Pěkné ...
Ona je teď červená docela asi v módě, což jsem rád. Bílá auta nerad. Asi to bude tím, že jsem už trochu věděl, jak Prius vypadá a v přenosu z Vegas byl právě v téhle červené a nějak mi připadal takový nevýrazný ....
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2015 10:26
Re: Pěkné ...
rozumiem... ja by som tiez radsej taketo hybridne auto v inej farbe ako v tej typickej ekologickej bielej .... uvidime v akych farebnych kombinaciach bude vo frankfurte.... chce to samozrejme realnejsie fotky ako toto co tu zatial vidime... este tyzden vydrzat ;-)
9. 9. 2015 11:29
Re: Pěkné ...
Jasně ... teď mi tady pod oknem stojí Honda CRV v tmavě červené a ASX také v červené, po cestě jsem potkal CX-5 v červené, tak už jen chybí oblíbený bordo Outlander ....
9. 9. 2015 11:41
Re: Pěkné ...
jj
hybridní znamená = trocha baterek NiMH ktomu + furt popelnicový motor s furt stejnou údržbou v servise 8-s hoši a za [odkaz] +1MEGA CZK :-O
29.09.2015 = TESLA začíná dodávat MODEL X [odkaz] za +3MEGA
03.03.2016 = Vám představí MODEL 3 [odkaz] za +1MEGA a
03.03.2017 = Vám ho i dodá >:D >:D >:D to je jenom 1,5roku čekání chlapy ;-)
9. 9. 2015 11:56
Re: Pěkné ...
Kez by ho uz apson predstavili...
9. 9. 2015 12:11
Re: Pěkné ...
TYJO VÍŠ JAK SE BLBĚ JEDE NA BATERKY KDYŽ SEBOU MUSÍŠ FURT TAHAT TEN SPALOVACÍ KRÁM 8-s VÍŠ JAK JE TO KŮŮŮVÁ TĚŽKÝ ZAVAZADLO >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
9. 9. 2015 12:23
Re: Pěkné ...
Ja jsem od tebe inteligentni reakci uz z principu necekal, takze ani nejsem zklamany.
9. 9. 2015 12:40
Re: Pěkné ...
ajjvemblegléé to neřééš :-)
hele, myslíš že těm co zůstali stát na křižovatce [odkaz] litáli kamínky na sklo?? 8-s
10. 9. 2015 08:04
Re: Pěkné ...
Ta videa znam, nejlepsi jsou se zvukem :-)

Jenze Model S je pro me drahy, Model X taky, navic je moc velky, a model 3 v nedohlednu. Mozna verit, ze Nissan prijde s Leafem s vyssi kapacitou baterek za dobrou cenu.
9. 9. 2015 14:01
Re: Pěkné ...
Tohle není Plug-In, nestojí milion a Plug-In nemá NiMH.
Avatar - Dylan McKay
9. 9. 2015 19:43
Re: Pěkné ...
Kharl.SMAJLIKMANIAK, Tesla je tak na koukání dobrá, ale to je asi tak všechno. Za tu cenu bych si, ač jsem priusák, koupil raději něco od Porsche. Tesla dopadne blbě. Již brzy.
Avatar - Dylan McKay
9. 9. 2015 20:54
Re: Pěkné ...
Dotace nepůjdou do elektromobilů, ale do imigrantů... ;-)

Spíš Tesle nevěřím. Nezdá se mi jejich hospodaření.
10. 9. 2015 08:06
Re: Pěkné ...
Aha takhle, tak ja nejsem ekonom, do hospodareni se nevrtam. Tesla je mi sympaticka, jejich produkty taky, no ta doba od slibu k predstaveni a od predstaveni k produkci je neskutecne dlouha.
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 11:35
Re: Pěkné ...
Ano, z některých úhlů. Ale ta ***ička, ach ta ***ička...stylisti měli asi hodně času na překombinování...obvykle se ***ička dodělává během tea breaku... ;-)
9. 9. 2015 11:45
Re: Pěkné ...
obvykle se ***ička dodělává během tea breaku...

to je na základe osobných skúseností alebo je to iba taký vtipný výstrel do tmy? :-)
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 11:56
Re: Pěkné ...
...z osobních zkušeností... :-!
9. 9. 2015 12:59
Re: Pěkné ...
tak to asi máme rozdielne osobné skúsenosti, ale to je samozrejme možné :-)
9. 9. 2015 11:50
Re: Pěkné ...
jj máš pravdu hochu...
A KONTROLNÍ OTÁZKA:
VÍŠ JAK SOU DNESKA DRAHÝ NÁHRADNÍ DÍLY NA JAPONCE ?? DYŤ DNESKA I DOŽIVOTNÍ ŘETĚZ V BRMBORÁKU ZNAMENÁ 150.000km [odkaz] NA TOŽ NĚJKÝ NiMH BATERIE..... ZLATÝ LI-IONky [odkaz] SOUDRUZI >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
9. 9. 2015 19:26
Re: Pěkné ...
Kontrolní otázka chlapče:
A víš jak jsou dneska drahý náhradní díly na americkou Teslu?
A co se týče NiMH, prodával jsem 7 letý Prius a při prodeji měla baterka 92%.
9. 9. 2015 11:45
Re: Pěkné ...
ani mne sa na tom trosku nepaci ten zahyb a hranka vpredu v strede vlavo hore z kazdeho uhla
Avatar - Atomas
9. 9. 2015 10:11
Spokojenost
Jsem rád, že nový Prius je přesně takový, jaký je. Jednoduše se u mne nedostavila žádná touha toto auto vlastnit. Za mne osobně u designu převládají spíše negativní emoce, které ovšem nejsou na škodu. Přeci jenom, potkávat na silnicích standardní, v dnešní době naprosto si podobné krabice, je poněkud nudné. Takže za mne - i když se mi Prius nelíbí, budu rád za každé setkání s ním, kdy mi na silnici bude připadat jako UFO. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
9. 9. 2015 10:17
Rendery
Některé rendery jsou fakt strašlivé - nevhodné úhly, přesycené barvy... jako by nás Toyota chtěla schválně vyprovokovat a zahnat do opozice, aby podpořila klišé o autě, které jedni milují a druzí nenávidí, jako by chtěla podpořit pocit odlišnosti a výjimečnosti, který její majitelé zažívají. No tak jo - fakt se mi nelíbí.

Se vším respektem k jejím hybridním kvalitám je pro mě nadále Auris zvenku i zevnitř mnohem stravitelnější auto. Bude zajímavé vidět, o kolik se Prius posunul technicky...
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Ozzman
9. 9. 2015 11:35
Re: Rendery
Naprosto souhlasím.... Já vím, jak tu píší někteří majitelé Priusů, vzhled je nezajímá, ale proč, proč to musí vypadat tak divně? Auris je zkousnutelný, dnes jsem si prohlížel zrovna jeden hatchback v bílé a i když bych si ho nevybral jako normální auto, tak jako hybrid, určitě zatím to lepší v poměru cena a vzhled v této kategorii.

To jsou opravdu zákazníci ochotni, nebo spíš vyžadují, aby se za každou cenu odlišili, že mají hybrid? Za mne - je to opravdu ošklivé, interiér i exteriér.
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 12:08
Re: Rendery
Proč musí vypadat Prius divně? Toyota vytvořila pro projekt Prius úplně novou divizi. Byly v ní samý mlaďoši odchovaní v době Starwars. To byl TMC záměr. Nová krev, nový směr, nové nápady...nebát se experimentovat...to bylo zadání...výsledek se docela dobře prodává na světových trzích... :-!
Avatar - Ozzman
9. 9. 2015 12:31
Re: Rendery
A prodává se proto, že je to tak dobré auto, které se líbí, nebo proto, že je dnes moderní být ekologický a v 99% si ho kupují lidé, co trochu něco znamenají (ukazují do médií, že jsou eko pozitivní), nebo se snaží být "in" ?

Nebyl by pak atraktivní i pro větší masu lidí, kdyby vypadal třeba... třeba jako Mazda?
Avatar - AUDIRS6
9. 9. 2015 12:44
Re: Rendery
"in" ?
In mozem byt v hovijakom hybride, ale nie v tomto "hybridnom hybride" >:-[]
Ten kto si toto kupi, nieje "in", ale "iny" 8-s
Avatar - Ozzman
9. 9. 2015 12:53
Re: Rendery
No, když to dovedeš do extrému, tak někteří majitelé Priusů si přijdou jako lepší lidé, protože chrání planetu a co děláš ty? Se svým ošklivým Vé osum, co žere i trávu kolem cesty a děti u školky? A nebo já se svým sazometem, který dusí všechny pravdoláskaře na 100km kolem ! >:D
Avatar - AUDIRS6
9. 9. 2015 13:16
Re: Rendery
Vdaka mojej spotrebe krmim statne rozpocty krajin, kde s nim tankujem - na daniach >:D
Takze prispievam k ich "ekonomickemu rastu" >:D Kdezto ty, len zamorujes to prostredie >:D
Ale majitelia tychto novych Priusov budu zodpovedny za infarkty tisicok ludi, ktori sa k smrti vystrasia z toho co zbadaju ! >:-[]
Avatar - Ozzman
9. 9. 2015 13:45
Re: Rendery
Já bych řekl, že živím servisy, aby měl Švihák radost, ale.... nějak ten nafťák ne a ne se rozpadat >:D Tak alespoň taky trochu do kasy přispívám, když tankuju >:D A někdy zamnou uvadaj i stromy >:D
Avatar - AUDIRS6
9. 9. 2015 13:54
Re: Rendery
Takze co to znamena vo vysledku ? My podporujeme Europsku ekonomiku ( servisy, dane z paliva a pod...) a on Japonsku ! No a potom sa cudujeme, ze to tu ide od 10-ich k 5-im... :-!
Avatar - praděda7
10. 9. 2015 10:45
Re: Rendery
Pozor! Když si koupíš v Evropě jap. auto, tak servisy, daně z paliva a pod. platíš v Evropě. Do Japonska jde čistá marže z prodeje vozu a samozřejmě tím, že kupuješ jap. auto podporuješ zaměstnanost většinově v Japonsku. Asi tak :-!
Avatar - MGRR
9. 9. 2015 17:11
Re: Rendery
No, minimálně není ovce :-)
Avatar - AUDIRS6
9. 9. 2015 17:42
Re: Rendery
heeeeej ? >:D
ale to ani ja, havw - havw >:-[]
Avatar - Emel
9. 9. 2015 13:02
Re: Rendery
Klíčová otázka - prodávalo by se to lépe, kdyby to vypadalo "normálně"? Nebo to takhle zákazníci fakt chtějí - jinakost má přednost před... řekněme líbivostí, abychom se vyhnuli diskusím o subjektivitě designu?

Lucifer provádí hříšníka po pekle:
"Tady je vířivka, masážní salon, z bazénu se dá připlavat rovnou k baru..."
"Hele hele, a co támhle ti v kotlích??"
"Ále, to jsou katolíci, ti to tak chtějí..."
Avatar - Ozzman
9. 9. 2015 13:09
Re: Rendery
:yes: Počkejme na Šviháka, on nám to třeba vysvětlí >:D Ale neřikej mi, že když máš milion na auto a postavíš před ty lidi Priuse a třeba ja nevim... i pěknou Oktávku, Mazdu 6 a podobně, tak pokud bys vůbec nevěděl, kdo ta auta vyrábí, co je pohání a kolik stojí.... nevěřím, že většina se přikloní k Priusu. Jen se nesměj ptát na nějakém sci-fi srazu >:D
Avatar - Emel
9. 9. 2015 13:18
Re: Rendery
Už vysvětlil - je to jako ošklivá holka, která po tobě nechce peníze ;-)
Avatar - AUDIRS6
9. 9. 2015 13:21
Re: Rendery
Hmm, tak ja radsej do "holky" "zainvestujem" par grosov, nech sa za nu nemusim hanbit... >:-[]
Avatar - Ozzman
9. 9. 2015 13:45
Re: Rendery
No... co k tomu říct >:D Radši hezkou, které za odměnu rád něco přispěju >:D
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 13:22
Re: Rendery
Možná v zadání bylo i něco o oslovení ekologicky smýšlejících zákaznících...nový niché market...new and upcoming generation... :-!
9. 9. 2015 14:45
Re: Rendery
No a pak ti pokrokoví mlaďoši vypustili do světa tohle: [odkaz] >:-[]
Avatar - Dinar
9. 9. 2015 12:35
Re: Rendery
To auto je prostě hnusné, těžko si představit, jak se zezadu blížíš ke svému priusu na parkovišti a zálibně na něj pohlédneš. Brrr, tolik disharmonie na tak malém prostoru. 8-s
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 13:23
Re: Rendery
Alespoň si ho rychleji najdeš mezi těma oktávkama... >:D
Avatar - Dinar
9. 9. 2015 13:29
Re: Rendery
Ale co třeba chudáci v Los Anděles? Tam oktávky nemají. >:D
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 13:30
Re: Rendery
LA ti může být ukradený, ty přece žiješ v Babišstánu, ne?... ;-)
Avatar - Dinar
9. 9. 2015 13:49
Re: Rendery
Může, ale prius je stejně hnusný tam, jako tady. ;-)
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 13:57
Re: Rendery
"Za nehezkým dívčím obličejem se často krásná pussynka skrývá"... ;-)
Avatar - Dinar
9. 9. 2015 14:15
Re: Rendery
Myslíte passy, pane redaktore? >:D
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 14:26
Re: Rendery
Toyota si může dovolit "a bet each way". Camry je nejprodávanější sedan v USA již řadu let. :-!
Avatar - Dylan McKay
10. 9. 2015 07:20
Re: Rendery
Když se člověk vydá do jiných končin světa, tak se nestačí divit. Světový trh opravdu není Česko. A čím dále se jede, mizí i koncernová auta: [odkaz]
Avatar - praděda7
10. 9. 2015 10:55
Re: Rendery
Na příklad v Austrálii jsou nejprodávanějšími vozy Toyota Corolla a Mazda 3. Domácí Holden Commodore, který vedl tabulky několik desetiletí, v červenci už klesl až na osmé místo. :-!
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 14:28
Re: Rendery
Po zemanovsku jo..... ;-)
9. 9. 2015 14:07
Re: Rendery
A uz vzesla nejaka automobilova krasa z Nippon? Za poslednich 5-10 let? Bradavky na Honda Civic zadi? :-!
Avatar - Emel
9. 9. 2015 14:12
Re: Rendery
Za mě Mazda 6 a MX-5... a pak třeba Impreza, NSX... FT1 by byla pecka.
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 14:19
Re: Rendery
No a kde jsi nechal GT86?
Avatar - Emel
9. 9. 2015 14:20
Re: Rendery
Hele... GT-86 je zadokolka kupé, takže sympatická slečna... ale vyloženě hezká pro mě není.
10. 9. 2015 08:08
Re: Rendery
A ta Impreza ano? Vzdyt je hnusna jak noc, krasne je na ni to, ze je to TA IMPREZA, nic vic.
Avatar - Dinar
9. 9. 2015 14:18
Re: Rendery
Mazda má svůj styl, zbytek japonských značek jede ten asijskoamerický unisex design. Toyota se jej snaží, většinou u lexe, "osvěžit" osobitým pojetím, bohužel z toho lezou spíš transformers než auta.
Avatar - KANKUNEN
9. 9. 2015 10:18
Tento design je přímo odporný,
kdyby s takovým designem vylezla třeba Mazda, tak má krach jistý. Jestli se chtějí odlišit, tak má Prius vypadat jako auto z budoucnosti a ne jako sežvýkaný sliz.
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2015 10:28
2 výhrady
chápem, že sa snaží byť scifi, ok, dá sa. Ale zadné kolečko vyzerá jak z kolobežky pri tej mase nad ním a presná maska pod logom je divná ako pootvorená pusa, ale zároveň zatvorená, nerozhodná, autu to sebavedomie nepridáva.
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2015 10:51
Vzhled
Design je samozřejmě věcí osobníhu vkusu, ale jak tady v minulých dnech pár lidí poznamenalo, Toyota má v současnosti nejhorší design ze všech automobilek. Bohužel s tím musím souhlasit, protože nejen technika je ten rozhodující faktor při nákupu nového vozu.

Působí to na mne, jako kdyby nějaký designér v roce 1960 představil svou vizi, jak budou vypadat auta v roce 2000 ... ;-\
Rozbalit vlákno
7
Avatar - KANKUNEN
9. 9. 2015 10:56
Re: Vzhled
Design je subjektivní věc pro ty, co obhajují nehezký výtvor oblíbené značky. V konkurenci design prodává. V časáku na obálce máš vžd hezké holky i když existují bizarní předělávky s umělýma rohama na čele.
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2015 11:01
Re: Vzhled
a co ako obdornik na dizajn vravis na novu elantru .. mrkni na konkurecny web ;-)
Avatar - KANKUNEN
9. 9. 2015 11:04
Re: Vzhled
Mínusáři zase jedou, zklamání z této hrůzy aspoň léčí mínusem.
9. 9. 2015 11:29
Re: Vzhled
Ano Japonci se snazi predstavit si jak budou vypadat auta v roce 2050.
Jak to asi dopadne je jasne:
[odkaz]
Realita:
[odkaz]
Avatar - Verny_2013
9. 9. 2015 11:46
Re: Vzhled
S tím naprosto souhlasím. Bohužel. Jsem zvědavý kdy chlapci a děvčata od toyoty pochopí že co se týká úspěchu na trhu podílí se na tom design možná 50%. Jak se píše v headline- design priusu je výrazný, chtělo by se mi doplnit hnusný, nebo amatérský. A to se týká nejen exteriéru ale i interiéru. Tam jde Toyota mílovými kroky vzad. Jediný pohled který se mi líbí je boční. Ta silueta má svůj půvab. Ale ten "výrazný předek" a naprosto "zprasený zadek" dojem designu úplně degraduje. Musím se smát a při tom nechápavě kroutit hlavou jak je možné něco takového vůbec pustit mezi lidi. Jak jsem se dočetl v diskuzi , kdyby s tím přišla nějaká menší automobilka tak ji to prostě položí.
Avatar - Stejsn
9. 9. 2015 10:53
A zase
hnusný auto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rimow11
9. 9. 2015 10:59
prius
:no: :no:
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2015 11:04
design
Je taky velky problem si kupit dobreho dizajnera?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2015 11:10
Re: design
prius k uspechu nepotrebuje noveho dizajnera.... ;-)
9. 9. 2015 11:23
Re: design
Takze Kia ho teda potrebuje?
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2015 11:28
Re: design
nerozumiem ti .. prepac
9. 9. 2015 11:49
Re: design
dovolím si špekuláciu. pokiaľ sa bavíme o získaní väčšieho podielu na trhu, tak toyota ten podiel má a kia sa ho snaží získať, takže podľa mňa, áno, kia toho dizajnéra potrebuje, veď pred nedávnom to ešte bola svetovo neznáma značka, zatiaľ čo toyota predáva desaťročia jedna radosť. zjednodušene povedané, hovorím, špekulácia..
9. 9. 2015 12:19
Re: design
Takze Toyota si moze dovolit predavat skarede auta a ludia to budu kupovat, ved je to zavedena znacka a ich podiel sa nebude znizovat? Nepredbehol ich uz nahodou VW na pozicii jednicky?
9. 9. 2015 12:58
Re: design
ja to extra nesledujem, ale mám pocit, že či je kto jednotka alebo dvojka záleží na metodike akou sa ten výsledok zisťuje. mne osobne to je jedno.

čo sa toho ostatného týka, záleží aký veľký úbytok predajov tento dizajn spôsobí, ale tipol by som si, že bude menší ako prírastok, ktorý potrebuje kia na to, aby sa stala takým významným hráčom ako je toyota. je otázka, kto si prípadný štýlový prešľap môže dovoliť viac, či kia alebo toyota a kto teda musí byť opatrnejší.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2015 11:38
Re: design
No, otázkou je jak dlouho to takhle vydrží....
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 13:47
Re: design
Toyotu znám inside out. Profitability per unit is number one. Je hezké, když zároveň prodáš i spoustu aut a dnes to již jinak nejde. Stále na konci procesu stojí marketing a accounts dept. kteří sledují jak si který model vede. Ti pak rozhodují, kam budou směřovat peníze. Kdyby jejich analýza poukazovala na chabé výsledky Priusu, tak je Prius už dávno pod drnem. :-!
Avatar - kari.laz
9. 9. 2015 11:11
ne
Tohle mi přijde, že se pokusili nutně udělat auto, co se má odlišovat. Ať si to každý zhodnotí podle svého, ale za mě tohle prostě ne. Působí to na mě jak splácanina z nutnosti. Techniku nehodnotím, někomu to může vyhovovat (po zkušenostech s Priusem a Aurisem HSD se divím i tomuhle, ale každý má rád jiné věci).
Ještě že Mazda se drží a dělá povedená auta líbivá auta.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
9. 9. 2015 11:12
Cekal jsem
více tech. dat u pohonné jednotky, a ne že jen bude lepší o 10 procent. ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 11:12
Prius
S přístrojovou deskou se zase špekuluje jako v svého času s Yarisem, aby se ušetřilo ve výrobě RHD a LHD. Pak se od toho v Yarise ustoupilo aby se to zase objevilo v Priuse. Proč asi? :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uživatel_5340709
9. 9. 2015 11:14
Re: Prius
Aby se zase ustoupilo.........?
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 11:17
Re: Prius
Jo, ach ten češtin... ;-)
Avatar - Ghostyx
9. 9. 2015 11:23
Výrazný design?
Spíš výrazná hrůza... 8-s :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 11:28
Re: Výrazný design?
Ale no tak. Pro generaci Z úplná paráda... :-)
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 11:24
Prius
Ale jinak Prius se líbí. Máme co by "pojezdový" vůz Yarise a velká spokojenost. Příští rok budeme měnit, tak se určitě s Priusem svezem. Doufám, že nebude příliš velký. :-!
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2015 11:35
Super auto...
..pro vsechny ty kulturni marxisty. Pro zbytek lidi - to je blby vtip ci co? :-!
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2015 11:40
bily plast z I, Robot
"V Las Vegas byla v noci představena čtvrtá generace Toyoty Prius."

Trefa - mesto kyce

"Automobilka slibuje nový standard v "zábavné jízdní dynamice.""

Jak toho chteji Japocici dosahnout?

"Uvnitř se vše přesunulo doprostřed, před řidičem zůstal jen volant."

A navic ten cerny bakelit z trabantu na volantu a dverich a bily plast z I, Robot.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
9. 9. 2015 11:46
Re: bily plast z I, Robot
Myslíš iRobot ;-) >:-[] ?

Zábavná jízdní dynamika je taky hezké spojení... ale tak prostě PR, tohle je vždycky stejné.
9. 9. 2015 12:20
Re: bily plast z I, Robot
Nemyslim elektromotor >:-[]
9. 9. 2015 11:42
budem uprimny...
cele dizajnove oddelenie aj s upratovackou a pre istotu aj udrzbarom, vratnikom a straziacim psom by dostali hodinovu vypoved. Potom by zacala doba skartovacia, kedy by som dal zoskartovat aj tie skartovacky
Rozbalit vlákno
2
9. 9. 2015 12:51
Re: budem uprimny...
Ja by som ich predal konkurencii s podmienkou, ze toto "dizajnove" oddelenie aj musia aktivne vyuzivat. To by bola perfektna sabotaz!

Achjo. Toyoty uz dlho neboli o dizajne, ale co sa deje posledne roky, to mi uz rozum nepobere. Este aj tie klasicky "nudne" modely (ako napr. Avensis) sa dnes spotvorili do dakych hyundaiovsko-fluidnych patvarov. Preco???

Prius, no dobre. Je to inovativny model, tak beriem ze ho chcu aj dizajnovo odlisit od mainstreamu. Hoci preto este nemusi Prius vyzerat tak aby som sa obaval na neho pozriet! A tento model je snad este hnusnejsi, ako bol ten predosly...

Ale ok, nerozsvietim v garazi svetlo, alebo nastupim poslepiacky. To sa vydrzat da. Ale cez co uz fakt neprejdem, to je vnutrajsok. Nastupim, chytim volant, a sakrafix, niekto mi ukradol pristrojovku! Kde je??? Aha, tu v strede, kde na nu dobre nevidim (ale o to lepsie na nu vidi moja polovicka, a uplne najlepsie svokra zo zadneho sedadla).

Co je to ta sranda-vec, co trci zo stredoveho panelu? Volic prevodovky, mensi ako tlacitko "start"? Dufam ze do toho nedrcnem ked budem menit nastavenie klimy. Nie, nie, nie. Tadialto cesta nevedie. Japonskym sudruhom by uz niekto mohol vysvetlit, ze "ine" nerovna sa "lepsie"...
9. 9. 2015 13:54
Re: budem uprimny...
... a pak to cele misto zasypal soli, at se tam uz nikdy nic nema sanci na rust. Ani trava! :-!
9. 9. 2015 11:44
Nová jednotka automobilové ošklivosti - 1 Prius
Zdá se, že v designérském studiu Toyoty dostaly přímo nařízeno, že musí navrhnout automobilového Quasimoda (platí zejména o zádi, i když předek je taky šílený, pochválit lze jen celkový boční profil karoserie), jinak to snad ani není možné. A přístrojová deska s výhradně středovým umístěním všech ukazatelů, to je taky naprostá katastrofa... ;-\ :'-( :-( 8-s :no: :no: :no: No pokud do něčeho takového někdo půjde, jeho věc, ale co ty chudáci, co za touto obludkou pojedou a budou se na ni třeba v koloně muset delší dobu dívat?! Těm by Toyota měla posílat nějaké odškodnění za způsobenou psychickou újmu!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dylan McKay
9. 9. 2015 11:46
Dočkal jsem se!
Teď nemůžu, napíšu později ;-) :yes:

PS: alespoň jsem dal odkaz článku na Blesk zprávy: [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
9. 9. 2015 12:01
"Uvnitř se vše přesunulo doprostřed, před řidičem zůstal jen
Dovolte mi pripomenout, ze vsechno uprostred bylo v Priusu odjakziva, takze nevim, odkud se to vsechno presunulo.

[odkaz]
[odkaz]

Moc zmen v interieru neni, takze porad takove to radoby uchylne nic, exterier, ktery u byl pro me v posledni generaci zkousnutelny, se ted dost pokazil. Nechtel bych jezdit s autem, co vypada jako vetrelcuv skateboard.

Copak jsou ti Japoncici tak natvrdli? Vzdyt vehlasna italska designerska studia krachuji, nebot nemaji praci, tak at si nechaj design strihnout v itosce, to zaruci uspech po celem svete a ne jen v Asii a USA...

Ach jo...
:no:
Rozbalit vlákno
9
9. 9. 2015 12:11
Re: "Uvnitř se vše přesunulo doprostřed, před řidičem zůstal
Pravda, moje chyba, nějak jsem si neuvědomil, že to tak bylo i dříve :-)
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 12:16
Re: "Uvnitř se vše přesunulo doprostřed, před řidičem zůstal
Tak toho jsem si nevšiml ani já a měl bych. V Yarise s tím ale šibovali to je fakt. :-!
9. 9. 2015 12:24
Re: "Uvnitř se vše přesunulo doprostřed, před řidičem zůstal
Chapu, ze Prius lezi mimo oblast vaseho zajmu :-)
9. 9. 2015 14:18
Re: "Uvnitř se vše přesunulo doprostřed, před řidičem zůstal
To úplně neříkám, ale už je to nějaký pátek, co jsem v něm jel :-)
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 12:13
Re: "Uvnitř se vše přesunulo doprostřed, před řidičem zůstal
Asie a USA je dnes celý svět. Evropa přežívá jen díky prodejům v Asii. :-!
Avatar - AUDIRS6
9. 9. 2015 12:41
Re: "Uvnitř se vše přesunulo doprostřed, před řidičem zůstal
"vetrelcuv skateboard" >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Dneska by sme mali pozbierat vsetky tie brutalne prirovnania ktore sa tu objavia ! >:D
Toto je hadam este odpornejsie nez Mirai !
Avatar - JirkaVejrazka
9. 9. 2015 17:01
Re: "Uvnitř se vše přesunulo doprostřed, před řidičem zůstal
Uplne ne, ve 2. generaci je rychlomer prakticky pred ocima ridice, tady je to podle obrazku vyrazne vic uprostred auta. Jen pro info
9. 9. 2015 19:31
Re: "Uvnitř se vše přesunulo doprostřed, před řidičem zůstal
Předpokládám, že tam bude head-up, takže základní jízdní info budeš mít pořád před sebou.
Avatar - SCHROJF
9. 9. 2015 21:07
Re: "Uvnitř se vše přesunulo doprostřed, před řidičem zůstal
Uz sa mohol presunut doprostred aj ten volant... ;-)
Alebo tam uz nemusel byt vobec!
DESIGNOVY PREPADAK ROKA!
Avatar - AUDIRS6
9. 9. 2015 12:36
Žralok mlatkohlavý / kladivoun...
To je prve co ma pri pohlade z predu napadlo >:D >:D >:D >:D
Dalsie slova tu radsej publikovat neidem, ale rozum sa mi zastavuje, ze niekto si takyto s prepacenim hnus bude schopny kupit. ;-\ Ked sa chcem odlisit a poukazat na to, ze som "iny" tak hadam sa da vybrat aj nieco s lepsim dizajnom v hybride. Toto mi prijde, ze niekto potrebuje nasilu ukazovat, ze je "iny"... 8-s
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2015 12:50
Císařovy nové šaty
Jak mám Priuse rád (zkušenosti od druhé generace dále),
tak je třeba zabrzdit příznivce a narovinu si to přiznat:

"Vždyť je nahý".

Jak bylo řečeno výše: jasná volba Auris co se designu týče (i když i ten FL pokazil dost)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
9. 9. 2015 12:59
Re: Císařovy nové šaty
Co pokazil FL? Přinesl hezčí světla, ne?
9. 9. 2015 13:03
Re: Císařovy nové šaty
Mě se více líbila verze před FL:

[odkaz]

po FL:
https://www.toyota.cz/…new-cars/auris-t… />
mi vadí ten naroubovaný nárazník.

Předchozí design byl takový čistší, uhlazenější.
9. 9. 2015 15:35
Re: Císařovy nové šaty
Njn, to je prostě věcí názoru. Já naopak poslední facelifty Toyoty oceňuji, jak nový Avensis, tak Auris se mi po faceliftu opravdu hodně líbí. Ale nový Prius, to je pro mě nestravitelné auto a obávám se, že jak se mi líbila třetí generace, tak se mi tato čtvrtá bude hnusit.
9. 9. 2015 16:32
Re: Císařovy nové šaty
Je to věc názoru.
Ale ano, když se snažím a přimhouřím oko tak i ten FL si v garáži dokážu představit.
Jenže tam se tolik člověk nemusí přesvědčovat o kvalitách auta na úkor designu.

Dodnes se pousměju když si vzpomenu na trochu zkroušeného kamaráda, který zrovna vycházel z obchodu s novým párem bot a druhý mu říkal: neboj, ty si na ně zvykneš. :-)
Avatar - Dylan McKay
9. 9. 2015 13:17
BRAVO TOYOTA!
Tahle Toyota se mi líbí. Až jí budu mít, tak mi budou ukradené všechny ty poznámky neznapriusů. Třeba to není kočka, ale otočí se za ní víc lidí než za unisex olympiádou.
Prius nemůžeš brát jen podle vzhledu, ale podle celku a nakonec i praktičnosti.

Zkus tuhle toyotu srovnat s holkou. Je zvláštní, věrně ti slouží, můžeš se na ní kdykoli spolehnout a nestojí o drahé dárky v podobě náhradních dílů...

A teď se podívej ven na tu svojí olítanou naftovou děv.ku. Kolik jsi do ní letos musel nacpat peněz? Tohle že je krása? Hnusanda, kterých jsou plná parkoviště! Kdepak, s tou za mnou nechoď, odtáhni jí do áček a skoč si do toyoty pro prospekt.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Individualita
9. 9. 2015 14:51
Re: BRAVO TOYOTA!
:yes: za olítanou naftovou děfku

:no: za to ostatní
9. 9. 2015 13:21
Co k tomu napsat?
Trochu mi to připadá jako vypěstovat luxusní prasátko, udělat z něj pršut, pěkně na slabý plátky nakrájet a zabalit ho do...novinovýho papíru. Na tenhle design si nezvyknu a to předchozí prius byl z některých úhlů i celkem pohledný auto.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Dinar
9. 9. 2015 13:31
Re: Co k tomu napsat?
Ty noviny sedí, ale ten pršut moc ne, pod kapotou je to spíš bezmasá Babišova šunka. >:D
Avatar - Ozzman
9. 9. 2015 13:46
Re: Co k tomu napsat?
Zas tak zlé to nebude ne? Přecijen je to asi uvnitř kvalitnější, než Dacie >:D
Avatar - Dinar
9. 9. 2015 13:56
Re: Co k tomu napsat?
Obal jsou ty noviny, šunka je obsah, pohon, provedení. Moje shovívavost k priusu začíná a končí u jeho ceny, jeho kvality fungují jen relativně, jen při vědomí té na hybrid nízké ceny. V absolutním vnímání kvalit je to krám, který neumí nic pořádně. A o to v diskusích o něm jde, zastánci je prezentován jako nějaký etalon hybridních aut, tím není, kdysi byl možná průkopníkem. ;-)
Avatar - Ozzman
9. 9. 2015 14:42
Re: Co k tomu napsat?
No já všude čtu ódy na spolehlivost, tak možná v tom to bude trochu lepší šunka, než ta od Babiše >:D Ale vlastní zkušenost nemám.... já bych to spíš přirovnal k oné šunce, která nejenže je zabalena do novin, ale také ještě nabarvena na zeleno, protože jí ochutná jen fajnšmekr >:D
Avatar - Emel
9. 9. 2015 14:51
Re: Co k tomu napsat?
Já bych ta přirovnání k holkám a šunce moc nerozváděl, šunka je šunka a auto je auto. Toyota si jede svou lajnu, Prius byl vždycky jinej a teď je jinej ještě víc... cílovce to dle prodejů a šviháka zřejmě vyhovuje, třeba to podporuje jejich pocit mučednictví... to je nakonec jedno, nemusím rozumět všemu.

Mně se nelíbí, ale nakonec má můj respekt a jsem zvědavý, co předvede na poli techniky.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2015 17:32
Re: Co k tomu napsat?
Mučedníctvi?? Tak.... to si dokonale vystihl :d
Avatar - Dinar
9. 9. 2015 15:05
Re: Co k tomu napsat?
Buď pršut nebo šunka od Babiše, to nesouvisí se spolehlivostí. Pršut je chutný produkt, maso. Šunka z pomletých zbytků nafutrovaná vodou je hra na maso, s mdlou nijakou chutí. Tak je to myšleno. Že se taková nápodoba nacpaná emulgátory nemusí kazit, jistě, technika priuse může být odolná proč ne, ale není to chutné maso, je to náhražka. Co by na tom autě fajnšmekr ocenil, fakt nevím, chabý výkon, spotřeba běžného auta, podprůměrné jízdní vlastnosti, malý prostor vzhledem k rozměrům. Jedině prismatem "hybrid za lidovou cenu", dává jistý smysl, za předpokladu, že kupec z nějakého důvodu chce nutně hybrid. ;-)
10. 9. 2015 08:21
Re: Co k tomu napsat?
Kdyz to je tezke.
Co by na nem fajnsmekr ocenil..?
Zalezi jaky fajnsmekr to je, co je pro nej fajn smak.
Priklad: Jsi fajnsmekr na rychla auta, vezmes treba (at nelitame vesmirem) Megana RS. A budes nadsenej, jak to jede, jak to zataci, jak to haze zadkem, jak to tahne, jak to umi brzdit... Fajn. Ale pak potrbujes dat dozadu dve detske sedacky, do kufru bebechy od deti a jet nekam 800 - 900 km. A pak je po fajnsmekrovani - podvozek tvrdy jak prkno, jeho drahe tlumice a dalsi komponenty trpi pod zatezi na tankodromu D1, malo mista, vysoka spotreba...

Anebo jsi fajnsmekr na nizkou spotrebu, ekojizdu, ekologii obecne. No pak je Megane RS mimo oblast tveho zajmu, ale Prius, vyrobeny z recyklovatelnych a recyklovanych materialu, s hybridnim pohonem, kde se realne da jezdit dlouhodobe pod ctyri lity na sto (samozrejme ne po dalnici) a ktery krici do sveta, ze je jiny, te nutne musi nadchnout.

Jak Megane RS, tak Prius jsou podle meho vzhledove hnusna a podvozkove a vyuzitelnosti znacne kompromisni auta, kazde je pro jineho fajnsmekra.

...pak se ale neni co divit, ze vetsina lidi skonci v Golfu a jeho klonech :-)
Avatar - KANKUNEN
9. 9. 2015 13:59
Re: Co k tomu napsat?
Třeba hodnotit, že se ta šunka vůbec nekazí, to klobouk dolů.
Avatar - Dinar
9. 9. 2015 14:20
Re: Co k tomu napsat?
Jo, voda, sůl a éčka vydrží věky. ;-)
9. 9. 2015 16:39
Re: Co k tomu napsat?
Piplají se leta s hybridy, tak jsem to myslel. S Plug-in by to mělo dojet na baterky cca 25km, to už je slušný a oblečou to do kombinace za kterou by se nemusel stydět nejextravagantnější návrhář se spotřebou kila koksu na týden.
10. 9. 2015 08:27
Re: Co k tomu napsat?
25km je prd. Golf GTE by mel dat 50 (a tomu se da verit, VW obvykle o dojezdu keca nejmene) a bude rychlejsi (1,4 TSI ACT + 80kW el.). Cena taky kolm mega + slevy, o ktere u VW neni nouze, ato u Toyoty abys o petnik prosil... Otazkou pak bude u VW ta spolehlivost, ale prvnich cca 5 let ti kryje zaruka a pak ti to uz muze byt putna, no ne? A navic bude vypadat jako obycejny Golf, s tim ma u me velke plus.
9. 9. 2015 13:34
Dizajn kedysi a dnes...
Kedysi: hrozny, otrasny, skaredy, odporny, cudny, nesurody...
Dnes: vyrazny, napadity, osobitny, svojbytny, netradicny, urcujuci...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - praděda7
9. 9. 2015 13:50
Re: Dizajn kedysi a dnes...
...a hlavně timeless... ;-)
9. 9. 2015 15:24
Re: Dizajn kedysi a dnes...
No nevím. ;-)
9. 9. 2015 16:40
Re: Dizajn kedysi a dnes...
Škoda že to s předešlou generací vnímám jinak ;-)
9. 9. 2015 14:00
Aerodynamika a pohotovostní hmotnost verzus paralelní hybrid
Toyota se svým Priusem (či správně jazykově Priem) snažila od počátku dokázat, že paralení hybrid bude mít menší spotřebu než klasické auto. Protože zvětšení pohotovostní hmotnosti vozu vlivem komplikovaného těžkého el. přídavku s planetovou převdovkou o zhruba dva průměrné pasažery by tuto snahu mazalo - a to i ve městě, kde rekuperace měla zvláště pomoci, musela se věnovat velkému snížení jízdních odporů - a to hlavně tomu největšímu = aerodynamice karoserie. Honba za snížením Cx však v zájmu neodtržení proudnic na střeše vozu, přinesla poměrně větší výšku vozu (uprostřed střechy), a tím větší čelní plochu - a tak tedy součin Cx.S s vynikajícím Cx=0,25 tak slavný nebyl a navíc přinesl vyskoko posazenou odtrhovou hranu v zádi vozu omezující výhled. Můžeme také pozorovat, že se příčně karoserie ani moc nezúžuje přes okna (kolem hlav pasažerů), aby se čelní plocha zmenšila, a i tím je čelní plocha poměrně větší (to má jistě i nepříznivý dopad na vliv bočního větru). Tady u poslední generace už jakési příčné zúžení vidět je.

Čili, vykazuje-li vůbec Prius v kombinovaném provozu nějaké známky nižší spotřeby vůči průměru ostatních, pak to není ani tak vlivem hybridního pohonu, jako velmi malým Cx, které převažuje nad poměrně menším přírůstkem čelní plochy.

Chci tím říci, že kdyby auto s klasickým pohonem mělo místo běžného Cx=0,3 Cx=0,25, přineslo by to už samo o sobě snížení spotřeby, a tedy i snížení dnes bláznivě sledovaného CO2. Ale honba za ním není - ta ustrnula kolem 0,3 (snad se až teď začínají objevovat snahy).

Pararelní hybrid nejspíš není technická budoucnost, byť je dnes tak často vidět. Sériový hybrid se spal. motorem, použitým jen na dobíjení a bežícím tak jen v optimálních otáčkách, bude lehčí, jednodušší a vykáže o hodně menší spotřebu - příklady už jsou. To je budoucnost.
Rozbalit vlákno
8
9. 9. 2015 15:21
Re: Aerodynamika a pohotovostní hmotnost verzus paralelní hy
Sedany se také pohybují kolem téhle hodnoty součinitele. Dokonce i hatchbacky nejsou daleko, zhruba 0,28, některá provedení možná i méně. Předchozí generace C-Klasse měla myslím v nějaké té úsporné verzi 0,23.
9. 9. 2015 15:29
Re: Aerodynamika a pohotovostní hmotnost verzus paralelní hy
Ano, a nemají ty rozměrové nectnosti. Přesto Cx=0,3 a mírně nad zůstávalo do teď dlouho neměnné (až na ojedinělé lepší vyjímky). Dokonce ti lepší výrobci se začaly i zhoršovat. Až letos se začíná cosi dít, jak píšeš.
9. 9. 2015 16:10
Re: Aerodynamika a pohotovostní hmotnost verzus paralelní hy
No já nevím, ale mě přijde, že těch aut kolem 0,25 je už dlouhou dobu docela dost (můj Accord má 0,26 a to přišel na trh před 12 lety a není jediné auto té doby, které mělo tak málo, mám pocit, že céčko od Mercedesu mělo také tolik a aut s 0,27 bylo také poměrně dost).Odpor sice udělá nějaké to procento dolů, ale není to až tak extrémní, aby např. Auris Hybrid s 0,27 žral nějak dramaticky více než Prius s 0,25 (na SM mají obě auta skoro stejnou spotřebu, rozdíl méně než deci, a to tam někteří ještě započítali i plug-in verzi Priusu). Rozhodně aerodynamický odpor není to, co snižuje spotřebu Priusu, protože aerodynamický odpor Priuse není nijak výjimečný ve srovnání s jinými auty. Naopak bych řekl, že vzhledem k tomu, jak vypadá a jak je údajně optimalizován na aerodynamiku, je hodnota 0,25 docela špatná.

Dnes to jde pomalu dál, to je pravda, už i mnoho hatchbacků jde níž, tuším, že Auris, Civic, Golf a Mazda 3 mají 0,27 (sedan dokonce 0,26), Peugeot 508 pak 0,25, Mercedes S je na 0,24 a některé verze CLA mají dokonce 0,22.

Prostě ne, aerodynamika Priusu není nijak extra výjimečná (je velmi dobrá, to ano, ale nic, co by se dramaticky lišilo od konvenčních aut) a navíc ve městě se ta aerodynamika ani nemá jak projevit. Ostatně nejhůř si ve spotřebě (ve srovnání s konvenčními auty) vede Prius na dálnici, kde mu všechno hraje do karet (na hmotnosti moc nezáleží a má dobrou aerodynamiku). Ale kupodivu zrovna tam, kde by se dle tebe měla ta aerodynamika hodně projevit, ten Prius až tak nezáří.
9. 9. 2015 19:26
Re: Aerodynamika a pohotovostní hmotnost verzus paralelní hy
Nesouhlasím, že by to bylo až letos. U sedanů je to minimálně deset let. Ve výkonných verzích ta auta můžou jít přes 0,3, ale základní nebo úsporné se tam pohybují. A nepamatuji si HB z posledních pěti let, který by se pod 0,3 nevešel.
10. 9. 2015 09:23
Re: Aerodynamika a pohotovostní hmotnost verzus paralelní hy
To se pořádně rozhlídněte. Za všechny: např. BMW řady 3 se zhoršilo a HBy se začínají pohybovat pod 0,3 až v posledním roce.
Avatar - Emel
10. 9. 2015 09:50
Re: Aerodynamika a pohotovostní hmotnost verzus paralelní hy
Okolo 0,24-0,25 se pohybuje spousta aut... od Tatry 77 (některé zdroje uvádějí i 0,212) přes Teslu S až po celkem běžná auta jako P508. Aktuální Golf má 0,27, Mazda 3 má 0,26 v sedanu 0,28 jako hb...
10. 9. 2015 08:37
Re: Aerodynamika a pohotovostní hmotnost verzus paralelní hy
Kristova noho! Zvýšení hmotnosti o 150 kg! Proboha, pro porovnání si převažte Auris a Auris hybrid. Auris 1.6 Valvematic 6 M/T má 1805 kg, Auris 1.8 Hybrid Synergy Drive e-CVT má 1815 kg. Takže podle vás je průměrným pasažérem zřejmě pětikilové novorozeně >:-[] . Jaksi jste po přičtení elektromotorů, malé planetové převodovky, trakční baterie a elektroniky s jejím chlazením zapomněl odečíst startér, alternátor, spojku, velkou šestistupňovou převodovku, zmenšení baterie (protože u hybridu nic nestartuje) … A snížení spotřeby je dosažené už zvýšením účinnosti motoru využitím Atkinsonova cyklu, pak samozřejmě je zde také rekuperace a vypínání spalovacího motoru atd …
10. 9. 2015 09:44
Re: Aerodynamika a pohotovostní hmotnost verzus paralelní hy
Píšu o pohodovostní hmotnosti !
9. 9. 2015 14:28
Ano!
Prius si jede svůj designový jazyk a komu se nelíbí tak si ho nekoupí. Pak jsou tu lidé, kterým se líbí jak jeho design tak jeho vlastnosti.
Ale i když jich prodá miliony, zřejmě by Toyota při vývoji měla najmout designéry z diskutujících zde na auto.cz, protože to jsou pravé kapacity ;-)
Ale tak nějak se mi zdá, že při vývoji auta, v různých fázích, je nejen vnější design konzultován, ukazován vzorku lidí, potenciálních kupujících atd, takže výsledek není stvořen týmem idiotů zavřených 2roky v bunkru v izolaci.
Potrpím si na italský design, ale vůbec by mě neuráželo mít v garáži nový Prius.
Rozbalit vlákno
24
Re: Ano!
Absolutní souhlas. Ale na druhé strane je docela zábavné císt co nekterí plácalové sesmolí. >:D
Avatar - _Karel_
9. 9. 2015 19:23
Re: Ano!
Komu auta vývojáři ukazují nevím, ale evropanům asi ne. Nemyslím, že bys mohl komukoliv vyčítat, že se mu auto silně nelíbí.
Domnívám se, že ti, co mají Prius rádi, by schválili jakoukoliv podobu.
Pokud máš rád italský design a přesto se ti líbí nový Prius, je to dost zvláštní, ale nic proti ;-)
9. 9. 2015 21:06
Re: Ano!
Ono to moc zvláštní není, ani italský design není jednolitý. V autech třeba přístup Pininfariny a Giugiara byl víceméně odlišný, třeba v oblasti užitného zboží u italských výrobců jako nábytek, světla, doplňky atd. v rámci jedné značky najdeš hodně odlišné kolekce a koncepty. Takže tak jednoduché to nebude a určitě Prius má blíš k japonskému designu, ale to vyloženě nemusí být horší. Ve všech společnostech dnes je mix národností a hledat tam specifika je čím dál složitější :-)
Avatar - _Karel_
9. 9. 2015 21:26
Re: Ano!
Pro mě hlavně - ať auta nebo nábytek - Italové mají smysl pro krásu.
9. 9. 2015 21:45
Re: Ano!
Souhlas, i když já souhlasit musím, když jsem si dneska objednal domu italský židle :-)
Calligaris CS/1273, ať může někdo kritizovat ;-)
10. 9. 2015 08:30
Re: Ano!
To jsou ale hnusny sesle, akorat k tomu Priusu ;-)
10. 9. 2015 08:42
Re: Ano!
Díky za názor, lepší než palce dolů :-) ale na ten hnus se budu koukat každý den, takže nelituju ;-)
10. 9. 2015 10:21
Re: Ano!
Ja jsem ti je nechtel zhnusit, ale nejak si neumim predstavit, ze bych sedel v kusu plastu a potil se na tom... Ale hanit tvuj vkus nebudu :-)
10. 9. 2015 11:16
Re: Ano!
No já právě z hygienických důvodů, estetických a praktických volím plast. Navíc v kuchyni nemám saharu a tak zrovna vedro vs plast řešit nemusím i když jinde jsem s tím nikdy problém neměl. Výplet už nikdy a čalounění právě z hyg.důvodů nee. :-)
Avatar - praděda7
10. 9. 2015 11:41
Re: Ano!
Tvarově vypadají sexy, ale na delší sezení to asi nebude. Řekl bych, že i nožičky by mohly být kapku silnější. :-!
10. 9. 2015 12:01
Re: Ano!
Já si jí vyzkoušel a sedí se příjemně, má to zadní tvarování, žádný pravý úhel ;-) Nožky vypadají možná slabé, ale působí bytelně. Měl jsem větší jistotu, než v celoplastu.
Avatar - praděda7
10. 9. 2015 12:29
Re: Ano!
...s tím delším sezením bych se obával neexistující ventilace k vůli pocení...to samozřejmě platí jen pro ty individua, kteří mají s touto kondicí potíže...já jo... ;-)
10. 9. 2015 12:33
Re: Ano!
A které řešení ti ventiluje? Jak jsem psal, já měl třeba výplet ratan a už nikdy více..Navíc snad většinu potu absorbuje oblečení ne? ;-)
Avatar - praděda7
10. 9. 2015 13:33
Re: Ano!
No tak právě rattan je nejvhodnější k ventilaci. Měl jsem rattanové židle v Austrálii mnoho let a nemohl jsem si je vynachválit. Tady jsem zatím takové nenašel. Velmi podobná tady té v odkaze jenže s rattanovou výplní.

[odkaz]
10. 9. 2015 14:06
Re: Ano!
Tak tahle konstrukce do U ke mě nesmí! >:D moje babička má ratanová křesla asi 50let stará a drží..nám rupla jedna židle po 2letech. Mě vadí ty zvuky a časem se "vytahají". Ale jako nábytek ven na zahradu proč ne... :-)
Avatar - praděda7
10. 9. 2015 14:12
Re: Ano!
No nevím, Měli jsme na nich polštářky, podsedáky a žádné zvuky nevyluzovaly. Vytahat se vytahají, to je pravda, ale dají se zase vypnout nebo výplň vyměnit za novou. No nám moc vyhovovaly a i návštěvy si je pochvalovaly. hlavně to pérování. :-!
10. 9. 2015 14:33
Re: Ano!
To už se tvarování (aut) dostalo někam daleko.

Jedno je jisté: základní tvar všech Priusů (spíš správně Priů) je zatím vždy tvořen v duchu přísné aerodynamiky dle prof. Kammy. To mu nápadně "kouká všude z očí". Protože tohle laický zákazník až tak nevidí, myslí si, že nízkou spotřebu má na svědomí onen hybridní pohon - to je záměr Toyoty i ostatních výrobců. Ono to je ale všechno ještě jinak. O tom viz můj příspěvek "Aerodynamika a pohotovostní hmotnost verzus paralelní hybridní pohon"
Avatar - praděda7
10. 9. 2015 14:45
Re: Ano!
Dobrý, ale co ty naše židle? ;-)
10. 9. 2015 15:30
Re: Ano!
Jo pérování mají nezaměnitelný ;-)
Některý plasťáky mají polštáře na suchý zip, ale to se mi nelíbí.
Avatar - praděda7
10. 9. 2015 15:35
Re: Ano!
OK! Good luck with your chairs......... :yes:
Avatar - _Karel_
10. 9. 2015 17:10
Re: Ano!
Hele, fakt hezký, ale jakej k tomu stůl? Sklo? (taky to teď řeším).
10. 9. 2015 18:52
Re: Ano!
stůl hliník sklo. jen řešíme jestli bílé sklo, nebo transparentní. My vybrali židle kouřové, záleží na barvě jaké budeš mít židle ;-)
Avatar - miromen
9. 9. 2015 20:54
Re: Ano!
Rad bych viděl toho komu se ten hnus libi. Tenhle vzhled dělal nějakej ožralej Japonec nebo ditě z mateřske školky. Jinak si to neumim vysvětlit. I kdyby to jezdilo zadarmo tohle bych před barak kvuli ostudy nepostavil.
Osobně nechapu od některych to obkecavani že to jaksi neni pěkne. Zde už jde diplomacie stranou.
Avatar - Dylan McKay
9. 9. 2015 15:34
Už jsem ho ukázal doma
Žena si vybrala tu modrou barvu. V pondělí už jí uvidím živě! ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Atomas
9. 9. 2015 16:22
Re: Už jsem ho ukázal doma
No super, čím jsi dosáhl toho, že ti zmodral? A ženu uvidíš naživo až v pondělí? >:-[]
Avatar - AUDIRS6
9. 9. 2015 16:28
Re: Už jsem ho ukázal doma
>:-[]
9. 9. 2015 16:42
Re: Už jsem ho ukázal doma
>:-[] :yes:
Avatar - Dylan McKay
9. 9. 2015 17:15
Re: Už jsem ho ukázal doma
Sousede? ;-)
10. 9. 2015 08:31
Re: Už jsem ho ukázal doma
>:D :yes:
9. 9. 2015 16:41
Re: Už jsem ho ukázal doma
Bavíš se o Priusu? ;-)
10. 9. 2015 08:32
Re: Už jsem ho ukázal doma
Skoda, ze jsem tu vcera nebyl, mohli jsme to zase hezky zvrhnout >:-[]
Zajímavé auto
Zajímavé auto, design který polarizuje, hybrid - príjemné obohacení trhu. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
9. 9. 2015 18:57
Interiér
Design kastle raději ponechám bez komentáře, a interiér? Silně ve mě evokuje nějakou Aigo, neboli infantilní hračku pro mladou kočenu. Není ošklivý, ale působí jak z autíčka za 200t.
Koncept Priusu (spolehlivé auto téměř bez servisních nákladů a s nízkou spotřebou) je úžasný, téměř na nobelovku. Obal je oduzující. Nemohu souhlasit s výše uvedeným "Toyota má nejhorší design ze všech automobilek", protože Toyota podle mě už design nemá - "Cílem designu je co nejúčelněji propojit funkční a estetickou stránku navrhovaného předmětu či systému. Vyžaduje proto jak technické, tak výtvarné schopnosti a znalosti a v současné době úzce souvisí také s propagací a reklamou."
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
9. 9. 2015 20:24
Fuj
Velebnosti to je hnus a jdu blejt. To co předvadi Toyota za posledni roky je jedna velka designova hruza. :no:
Rozbalit vlákno
5
9. 9. 2015 22:59
Re: Fuj
Toyota není přeci o kráse jako koncernový fešáci, ale o kvalitě. Kdy vám to tu konečně dojde :-(
Avatar - pumpkin
9. 9. 2015 23:10
Re: Fuj
Asi ale nie je reč o kvalite dizajnu...
Avatar - miromen
9. 9. 2015 23:46
Re: Fuj
Toyota a kvalita no ja ti nevim ta bude podle mě taky na straně koncernu. Otazka však ktereho......
Avatar - _Karel_
10. 9. 2015 06:36
Re: Fuj
Je kvalita a kvalita. Jízdní vlastnosti, interiér, design, výkony- tady se asi Toyota na kvalitu koncernu nechytá.
Schopnost postavit auto, který nejen jede, ale nemívá i fatální problémy, tam je to zase spíš naopak.
10. 9. 2015 10:22
Re: Fuj
Nazveme to "kvalita" a "spolehlivost" :-)
11. 9. 2015 13:53
...za mě teda...
Uchylný tvary,nepochopitelně rozložena palubovka,samy displej a nesmysly kolem,,prostě strašnej otřesnej paskvil..FUJ.........Na co se to vůbec vyrábí a plýtvá se energií???To je hrozný,,,
Rozbalit vlákno
0