Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Prius: české ceny a jízdní dojmy

Toyota Prius je v prodeji na hlavních světových trzích a nyní vstupuje i na trh český. Zajímavý hybrid jsme krátce řídili už v květnu v Holandsku, proto se pojďme podívat, co hybridní automobil nabízí běžnému uživateli. Cena v ČR:809.900,- Kč.
Zpět na článek
27. 10. 2004 09:55
neregistrovaný "performer"
27. 10. 2004 10:10
neregistrovaný "anonym"
27. 10. 2004 10:25
neregistrovaný "performer"
27. 10. 2004 16:03
neregistrovaný "Tom"
28. 10. 2004 01:03
neregistrovaný "Lib"
28. 10. 2004 10:11
neregistrovaný "lonestarstate"
28. 10. 2004 14:04
neregistrovaný "cyrus smith"
28. 10. 2004 22:29
neregistrovaný "mark"
20. 11. 2004 20:01
neregistrovaný "TOGO"
28. 10. 2004 14:52
neregistrovaný "anonym"
28. 10. 2004 21:53
neregistrovaný "peeticek"
29. 10. 2004 15:11
neregistrovaný "anonym"
30. 10. 2004 11:54
neregistrovaný "peeticek"
28. 10. 2004 22:32
neregistrovaný "freeman"
29. 10. 2004 21:16
neregistrovaný "pecak"
29. 10. 2004 21:47
neregistrovaný "Gergi"
29. 10. 2004 22:10
neregistrovaný "pecak"
30. 10. 2004 11:48
neregistrovaný "peeticek"
30. 10. 2004 22:22
neregistrovaný "mara"
31. 10. 2004 10:42
neregistrovaný "peeticek"
1. 11. 2004 16:21
neregistrovaný "mates"
17. 11. 2004 09:51
neregistrovaný "Johny"
30. 10. 2004 23:11
neregistrovaný "toska"
20. 11. 2004 15:13
neregistrovaný "Mino888"
29. 10. 2004 19:03
neregistrovaný "Michal"
30. 10. 2004 12:48
neregistrovaný "peeticek"
31. 10. 2004 21:10
neregistrovaný "Mikai"
31. 1. 2021 20:59
16. 11. 2004 11:00
neregistrovaný "sonk"
13. 12. 2004 06:49
neregistrovaný "Pavka"
27. 12. 2004 09:15
neregistrovaný "Popolvr6"
3. 9. 2006 14:44
neregistrovaný "anonym"
6. 10. 2007 14:07
anonym
neregistrovaný "performer"
27. 10. 2004 09:55
21000 USD = cca 520000 Kč
Máme sice vyšší daně, ale i tak. Kdyby byl Prius za 620 000, může si Škodovka ty svoje TDI strčit do......... Ale i za těch 809900 to není špatné. Kdyby to vyrobil koncern VW (nic proti němu nemám) tak to stojí hodně přes milion......
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "anonym"
27. 10. 2004 10:10
Re: 21000 USD = cca 520000 Kč
Staci se podivat na vybavu normalni verze ... vybav takhle octavii II TDI a mam takovej dojem, ze se dostanes na stejnou castku. A to tam neni hybridni pohon Ale nepocital jsem to, je to jen odhad, to at spocita ve Skodovackym konfiguratoru na webu nekdo jinej
neregistrovaný "performer"
27. 10. 2004 10:25
Re: 21000 USD = cca 520000 Kč
asi máš pravdu, ale počítat se mi to tam taky nechce
neregistrovaný "Tom"
27. 10. 2004 16:03
Re: 21000 USD = cca 520000 Kč
Hmm, asi máš pravdu. No a jestli to je za stejný peníze, tak to si raději koupím tu Škodovku. Mám rád hezká auta. Tohle je fakt hnus a škodovka za těch pět litrů jezdí bezproblémů taky (s TDI).
neregistrovaný "Lib"
28. 10. 2004 01:03
Re: 21000 USD = cca 520000 Kč
To je zase druha stranka veci ... ze se tim (snad) podpori ceska ekonomika. Osobne si myslim o rejzich, ze maj skvely auta, ale jejich nadvladu bych nechtel, to bysme museli pod jejich vedenim jinak makat Zase nevyhoda ale zase je, ze naftaky produkujou moc svinstva (podle me vic jak ta toya)
neregistrovaný "lonestarstate"
28. 10. 2004 10:11
Re: 21000 USD = cca 520000 Kč
samozřejmě, že tohle je mnohem ekologičtější než nafťák. z TDIček lítají rakovinotvorný částice a saze jen to drnčí
neregistrovaný "cyrus smith"
28. 10. 2004 14:04
Re: !!!!!
kams dal oči??!! tohle je na rozdíl od škodovky nádherný auto s moderními dynamickými tvary, to snad musí uznat každý, kdo má aspoň trochu smysl pro estetiku! nechceš to nakonec ještě srovnávat s tou disproporční obludou toledem?!
neregistrovaný "mark"
28. 10. 2004 22:29
Re: !!!!!
podle mne designem vypada katastrofalne. Za par roku az bude jina moda se bude zaneho kazdy stydet. To je problem kazdeho pre-moderniho designu jedno ci barak, obleceni nebo auto! ty veci jsou na 3 roky.

Skodovka je konzervativni a podobne jako napr. stary golf bude i 10 roku prodavaci auto.
neregistrovaný "TOGO"
20. 11. 2004 20:01
Re: !!!!!
To bych neřek-koukni se třeba na focuse, když byl před několika lety novej každej mu předpovídal krátkou budoucnost kvůli extravagantnímu designu.Ale opak byl pravdou, bez vírazného faceliftu vydržel prakticky dodnes a pořád to bylo velice žádoucí auto s podle mě nejhezčím designem ve své třídě.
neregistrovaný "anonym"
28. 10. 2004 14:52
Re: !!!!!
to oktavka je designovo vyhra,co?
neregistrovaný "peeticek"
28. 10. 2004 21:53
400 Nm...
Autor píše, že tá skvelá akcelerácia pri 400Nm je len dočasná - stačí tomu pár-krát kick-downut, baterkám klesne napätie a je to v *...prečo sa nedá napr.naštartovať benzínový motor - mať ho na nejakých 1200 ot. a používať ho ako generátor? Pri veľkom odbere - kickdown by dodával priamo energiu elektromotoru a potom by mohol dobíjať akumulátory. Inak - aká je životnosť akumulátorov? Po koľkých rokoch sa musia meniť? Čo stojí výmena? Ten motor sa tiež stále zapína-vypína, no neviem. Inak je to na ***ie - Amík, čo zarába X krát viac ako ja, ho má za 520 tis. a ja za 900 tis. Keby sa podarilo stlačiť cenu na 600-700 tis., predalo by sa ich omnoho. Ohľadne designu - vyzerá veľmi dobre - a je to otázka image! 4 hviezdičky z EuroNCAP je prijateľný výsledok. Tá spotreba mohla byť nižšia! Tak 4 litre priemrne by bolo vynikajúcich - tých 5 litrov v dnešnej dobe nie je problém dosiahnuť na TDIčku...
Dúfam,že sa jej bude dariť...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "anonym"
29. 10. 2004 15:11
Re: 400 Nm...
ten akumulátor má životnost kolem 10 let.
neregistrovaný "peeticek"
30. 10. 2004 11:54
Re: 400 Nm...
Beriem späť - v EURO NCAP dosiahol PRIUS 5 hviezdičiek - 88% z frontálneho nárazu, takže sa ospravedlňujem...)
A nevie niekto, čo stojí výmena?

Inak, ešte k tým5tim litrom - pri cene nafty 35,70 a benzínu 35,60 je v podstate jedno, či jazdíte 5l/100 nafty, alebo benzínu z ekonomického hľadiska - no z hľadiska hlučnosti, kultivovanosti chodu a hmotnosti je benzín omnoho lepší - aj keď v PRIEUse je aj elektromotor a generátor, takže hmosnoť je diskutabilná. Cena dieselov je o dosť väčšia ako benzínov, takže ten PRIUS až zas tak drahý nie je - otázna je však tá spoľahlivosť, aj keď ... uvidíme ako sa ujme v praxi - mohol by sa s ňou spraviť aj dlhodobý test - aspoň 100 000 km, a rozrátať náklady na prevádzku...
A videjko nebude
najviac ma sere tá cena pre USA a pre Európu - neoplatilo by sa ho doviezť z USA? Veľmi by ma zaujímala aj výrobná cena...

Majte sa
neregistrovaný "freeman"
28. 10. 2004 22:32
TDI
Mnohý automobilový novináry poukazujú nato, že technologia TDI je už vyčerpaná. Je to slepá ulička. Vraj hlavne pre hlučnosť a výkon. Ak by to bola pravda bol by VW peknom srabe. FSI je veľké * a TDI končí. Jedine čo VW má super je DSG prevodovka. To jej závidia mnohé automobily. Ale čo napojiť na supr prevodovku ? Toď otázka za milión.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "pecak"
29. 10. 2004 21:16
Re: TDI
Jestli Vám připadá 96kW u 1,9 TDI jako velké ..., tak je poznat, že asi jezdíte maximálně ve felicii 1,3 a všechny informace čerpáte z plátků jako AUTO 7 apod.

Jezdit v dieselu 96kw je asi jako jezdit s benzínem 120 kW - akorát, že benzín má min. o 3 litry větší spotřebu...

Jo jinak nevím, který inteligent tady začal srovnávat ty auta - to je nesrovnatelné...

Nikomu necpu můj názor, který je asi tokový: hnusné auto, které si tady nikdo nekoupí, u nás na emise každý sere - nevím, proč by hned všichni chtěli kupovat to auto kvůli ochraně ovzduší (???), jinak ta spotřeba není žádnou výhrou - s naftou se dá jezdit bez problému za 4-6 l - nevidím důvod, proč oslavovat tuto komplikovanou technologii vynalezenou pro stupidní američany, kteří se rádi zhostí tohoto vozu a svůj starý DODGE, který žral 20 l/100 km odloží do bazaru a budou si myslet, jak úžasně nepřispěli k očistě ovzduší a současně budou stále zapomínat na to, že spotřeba energie i vody u nich na osobu vychází 3x více, než u obyvatelstva západoevropských států...

jinak nevím, proč tady někdo plive špínu na tdi od vw - neznám lepší motory at už je to stará 66kW a nebo ty nové...

Pro informaci jezdím vw passat 4x4 1,9 tdi 96kW (chip na 120 kW), AUDI A4 1,9 tdi 66 kW a MITSUBISHI PAJERO 2,5 TD - na diesela nedám dopustit dokud nepřijde něco, co bude mít větší krouťák, menší spotřebu a stejně velkou životnost, o které si benzíny a tyhle hybridy mohou nechat jen zdát...
neregistrovaný "Gergi"
29. 10. 2004 21:47
Re: TDI
Diky takovym jako ty jezdim skrz celou Prahu s vnitrni cirkulaci vzduchu ... a sejdeme se vsichni za 15 - 20 let na radiologickem vysetreni - diagnoza - rakovina plic zpusobena karconigennimi sazemi z naftovych motoru. Hlavne ze jezdis za 4-6 litru nafty ...
neregistrovaný "pecak"
29. 10. 2004 22:10
Re: TDI
Každý se má řídit předpisy, které platí pro všechny... Já jsem emise samozdřejmě splnil. Nemůžu za to, že emise jsou nastaveny tak, že se po republice stále prohání trabanty, staré škodárny, avie atd. A v Praze se nevyskutuju... No a nevím, proč jsou všichni proti naftovým motorům - zdraví ti ničí i blbé pronto na nábytek a o ..., které vypouští naše slavné fabriky se ani nebavím... Jo a myslím si, že staré šunky bez katalizátoru, které žerou přes 10 litrů, naše slavné ovzduší zanášejí daleko víc - proč se neohrazuješ i proti takovým? Jestli si myslíš, že budu jezdit nějakým ošklivým hybridema nebo si koupím benzínáka a budu mít náklady na dopravu o 30% vyšší, tak se asi pleteš - abych ze sebe dělal * a denně sledoval a čichal ty hrůzy ze starých šunek - to asi nee...
neregistrovaný "peeticek"
30. 10. 2004 11:48
Re: TDI
To Pajero 2,5TD má krátke sprevodovanie/na terén super, ale dialnice sú - strašne tam chýba 6stka, alebo dlhšia 5-tka a tá stará 2,5 mala malý výkon - 99 koní je na také auto fakt málo - aj keď silu to malo slušnú, ale proste stará koncepcia! Ale myslím, že tá nová ma okolo 130 koní - no nie som si istý. Akú verziu máš?

Ohľadom tých amíkov - 100% súhlas. Toto auto bolo primárne vyvíjané pre USA! priemernýá spotreba je tam 15 litrov - a teraz tu majú vozítko, ktoré jazdí za 1/3 ceny ako ich tak oblúbené 4,6 -5,4 litr. V8čky. Navyše je to otázka prestiže - mám Prius, som veľký ochranca životného prostredia. Neodsudzujem to - v USA je registrovaných cca 260 mio automobilov! Najpoužívanejší agregát je 3,0-4,6 - skor tá 4,6 A teraz si skúste vyrátať, o koľko by sa znížila spotreba, keby len 1/3 amíkov jazdila normálnymi autami - európskymi//ale o to záujem nie je kvôli ziskom! A pritom by sa nemuseli obmedzovať - napr 2,7 CD, 2,2 dCI, ale aj európske benzínové motory sú v porovnaní s USA shitmi skutočne výkonné a úsporné - takto to bolo ale vždycky - starý kontinent bol nútený vplyvom vojen, ekonomických, sociologických a iných faktorov vyvíjať vždy úsporné a výkonné technológie - USA? Nadradená rasa s najväčšou //rozpadajúcou sa// ekonomikou a veľkými zásobami ropy //už ani nie// cenou benzínu 10Sk/l robili bežne 5-8 litrové motory s výkonmi ako V6 3,0 od BMW - len preto, aby ukázali svetu, že na to majú - a samozrejme heslo amíkov- /GM/ "Objem,ničím nenahradíš...!" V našich končinýách Prius až taký veľký úspech mať nebude, hlavne kvôli dieselom, ktoré síce produkujú svinstvo, ktoré sa nedá dýchať-ale naftu je nenáročná - jedna nádž a jeto - žiadne baterky, 2 motory, generátor atd atd -navyše nafta je všade-stačí mať známeho v SAD a je to - jazdíte za 5l/100km a neni problém - aj keď povoziť by som sa v PRIUSe chcel...


Trochu som sa rozpísal...
Majte sa.
Tak aký ma to Pajero motor?
neregistrovaný "mara"
30. 10. 2004 22:22
Re: TDI
Pajero nevim, ale BMW rozhodne V6 nema
neregistrovaný "peeticek"
31. 10. 2004 10:42
Re: TDI
To je dorbé, keď nechápem na čo naráš - a to som písal príspevok na ktorý reaguješ..

Môžeš upresniť?
Dík
maj sa

PeeT
neregistrovaný "mates"
1. 11. 2004 16:21
Re: TDI
To vis pro nekoho je motor vzdy V a pro ty opravdu skalni je nejlepsi W
neregistrovaný "Johny"
17. 11. 2004 09:51
Re: TDI
No tak na toto musim odpovedat dost razne. Ja som si tiez myslel to iste. Pravda ze v USA sa jazdi na lacnejsi benzin a vacsie a objemnejsie auta ako v EU. Ale uznajme si ze uz aj one dokazu urobit dobre auta a jazdia aj na autach ako je Chevrolet Metro alebo Chrysler Neon. Naviac sposob kym su stavane cesty a ako sa jazdi je stejne ekonomickejsi. A tie obrovske motory boli prioritou hlavne v 80. rokoch. Na druhej strane to co robily soviety tiez nebol ziaden zazrak- lady, volgy... to boli spotreby a nicenie ziv.prostredia. A na velke objemy netreba ist daleko- v Koprivnicy sa do roku 99 byrabala Tatra 700(inak si mysklim zxe Tatry su super)- a uzxnajme si to su spotreby a nicenie zivotneho prostredia. A este jedno- pozrite sa na europske trendy- velkobjemove diesle su v rozvoji- 4,0 od BMW a Mercedesu, V10 od VW. A co sa tyka uspechu Priusu? Neviem nechajme sa prekvapit.
neregistrovaný "toska"
30. 10. 2004 23:11
Re: TDI
Nějak všichni zapomínáte, že PRIUS má plynule proměnlivý převod.. Takže až budete porovnávat jeho spotřebu a cenu s TDI a pod., připojte k němu (k TDI...) alespoň automat. převodovku a třeba i se superrychlými dvojitými spojkami... A za to, že u nás (nejen) auta stojí podstatně víc než v USA poděkujte všem bolševikům a jejich příznivcům - dodnes je volí 20% spoluobčanů...
neregistrovaný "Mino888"
20. 11. 2004 15:13
Re: TDI
Nazvať PRIUS "komplikovanou technologii vynalezenou pro stupidni američany" je skutočne silná káva. Akurát že Mercedes, General Motors a iné veľké automobilky sú neštastní z náskoku Toyoty v elektromobiloch? Práve v tomto roku Toyota predbehla aj Ford a je druhým najväčším výrobcom automobilov. Trúfa si poraziť aj GM do niekoľkých rokov a keď si preštudujete čo všetko má v "talóne" ja by som tomu veril. Počíta práve s rozvojom elektromobilov. Hybrid je len prechodná fáza ku čistým elektromobilom - viď koncepciu Toyota Fine S. Toto auto je o treťom tisíročí, zataľ čo tie Vaše majú zenit za sebou. Mimochodom nová trieda R Mercedesu bude mať rovnakú koncepciu pohonu ako Prius, pričom Mercedes skrátil jej uvedenie na trh o jeden rok. Skok priamo do vodíkových elektromobilov nie je možný a hybrid je ideálne riešenie. Japonci si z tých áut urobia prevažne elektorechniku a elektroniku a potom pomilujú celý svet - viď spotrebnú Audio a Video techniku po druhej svetovej vojne. Vy sám si takéto auto kúpite do 7 rokov !!!
neregistrovaný "Michal"
29. 10. 2004 19:03
Absurdni srovnani, Octavia vs. Prius
Panove, proc srovnavat Octavii a Priuse? Technologii TDI a hybribni pohon? Tyto vozy nelze primo porovnavat.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "peeticek"
30. 10. 2004 12:48
4 litre + 4,6 litra /2 = 5,7litra priemer???
"" Na pravidelném městském okruhu redakce RevueAutomobile naměřila Toyotě spotřebu rovné 4 litry benzínu na 100 km, na okruhu mimo město pak paradoxně vyšší spotřebu 4,6 l/100 km. Za celý test dosáhl Prius spotřeby 5,7 l/100 km.""

Z matiky som dosť slabý, ale nie je to nejaké popletené?
A ešte - čisto na elektromotor a batérie je schopný prejsť len 2km?!!!
To je vtip - aspoň 20km...

majte sa
PeeT
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mikai"
31. 10. 2004 21:10
Prius
Myslím, že hybridní technologie je slepá ulička, kterou se Toyota chce zviditelnit do chvíle, než klasický spalovací motor nahradí palivové články. Vzhledem k tomu, že u nás většíně lidí je ekologie šum a fuk, tak se zde moc Toyot neprodá. Všichni, co plivou špínu na TDI a spol., ať jedou párkrát do Dvora Králové n/L (ráj Wartburgů, Trabantů, starých Škodovek a spol. jezdících ne už na techničák, ale ještě větší srágory, které se zde prodávají jako mycí prostředky) a podobných měst nejen v Podkrkonoší a při zapnuté vnitřní cirkulaci (zde nutnost) budou děkovat za TDI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
1
31. 1. 2021 20:59
Re: Prius
O 16 let později...
4/10 Toyot registrovaných v roce 2020 byly hybridy.
V tom stejném období mělo 5,38 % všech nově registrovaných aut v ČR hybridní nebo mild-hybridní pohon. Pokud bychom počítali i plug-in hybridy, bylo by to 6,37 % a kdybychom se podívali na elektrifikovaná a elektrická auta celkově, bylo by to 8 %. To je oproti roku 2019 úctyhodný nárůst.
Palivové články? Vůči elektromobilům nekonkurenceschopně drahý sen, myšleno na pořízení, provoz a budování infrastruktury. Dojezdová výhoda se díky zlepšujícím se bateriovým technologiím maže a rychlost nabíjení je u povedených elektromobilů na 30minutovou pauzu každých 350 km, což rozhodně konec světa není.
neregistrovaný "sonk"
16. 11. 2004 11:00
Atkinsonov cyklus
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavka"
13. 12. 2004 06:49
Povinné ručení
Mě by zase zajímalo jak je to u nás s povinným ručením. To naše vláda stojí opravdu za starou Belu a musím za tohle autičko platit jako za každou starou škodárnu?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Popolvr6"
27. 12. 2004 09:15
Prius neprius
U nas (a v CR rovnako) dieru do sveta neurobi, ide skor o koncepciu. (napriklad vynalezcu plosneho spoja vyhodili z prace, a v historii techniky je podobnych pripadov viac nez dost) Prius nieje konecnym riesenim problemu pohonu vozidiel ale jeden z dolezitych medziclankov. A mozno si budem protirecit ale v ramci pohodlneho a usporneho vozenia by som zvolil urcite radsej TDI s automatom ako Prius. A navyse nech sa snazim ako chcem, paci sa mi vyrazne menej ako cokolvek ine v strednej triede (ciste otazka vkusu).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
3. 9. 2006 14:44
bez titulku
:-( blablabla - i když přímější kontakt s vozovkou prostřednictvím volantu bychom - co to jsou za nesmysly?
Rozbalit vlákno
0
anonym
6. 10. 2007 14:07
Toyota
Každý, kdo vlastní Toyotu nemá pochyb o tom, že kvalita je pro tyto vozy na prvním místě. Každý, kdo si jednou koupil Toyotu a měl nějaká auta předtím, už bude se rozhodovat jen v modelech, nikoli ve značce.To je můj názor. A cena, úžasná. Zisk je pro Toyotu až na druhém místě. Spolehlivé, bezpečné, úsporná a designově nadčasová auta. A když na to šlápnu, tak Octavie, VW a další jen smradí, ikdyž je ztrácím za sebou. Nechci přehánět, ale pravdou je že kdyby to auto bylo z dílny VW, tak ta cena by byla minimálně o třetinu vyšší, tak se domnívám. VT
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2021 21:02
Návrat do dávných věků
Mě si nevšímejte, jen se tu hrabu v prastarých štěrbinách internetu. :-)
Rozbalit vlákno
0