Dosud měla hybridní Toyota Prius poháněná pouze přední kola. Nyní dostává technologii, která z ní udělá „čtyřkolku“. Přirozeně ovšem zapomeňte na „kardan“.
I zezadu paráda [odkaz] tvar by se rozhodně neměl podřizovat aerodynamickýmu odporu = vždycky naopak ;-)
Kdo by chtěl auto co je vymyšlený na ideální poměr spotřeba výdrž v kilometrech [odkaz] má reálně fakt malou spotřebu a emise [odkaz] když může mít něco = ve všem horšího :-)
Kdo by vůbec chtěl zrovna Toyoty [odkaz] když je tolik a tolik = horších ;-)
Pokud máš potřebu reagovat, zkus něco k věci. Já (jako obvykle) dal argument - i hezký auta mají nižší Cx, kvůli lepšímu Cx není nutno stavět hnusný auta.
Ty (jako obvykle) jakýsi deb.ilní pindy s rovnátky úplně mimo téma.
Ty snad čekáš, že ti odpoví k tématu ? S ním se dá bavit jen o politice, té trochu rozumí, ale o autech většinu času jen vykřikuje nesouvisející nesmysly, nečte komenty na které reaguje a ani ty své si kolikrát nepřečte.... :-)
A ten s tim má co dělat? Krom toho že technice pochopitelně rozumí víc než ty a samozřejmě se ohledně aut shodnem = dovedeš to pochopit, že p. Vaculík p. Březina i já = vidíme techniku aut zcela jinak než ty? :-)
To ty musíš popírat nejen Vaculíkovy technický závěry, A teď bacha = co možnost že ten kdo se opakovaně plete a nechápe = seš ty? ;-)
Problém není v tom, že to vidíte jinak, ale je v tom, že vy si myslíte , že to vidíte líp... Ale za Vaculíka nemluv, ten k vaší rozdvojené osobnosti nepatří..
Takových zneuznanych génií , co neumí formulovat své myšlenky jsou plné léčebny..... Neviděl bych problém v nás s Karlem, či celé zdejší komunitě, která ti moc nerozumí... >:D
Že je tobě hnusný = to je tvoje věc = i tady na ACZ se lidi shodnou že design je individuální = mě přijde na hlavu co se líbí tobě :-)
I když tam cpu částečně techniku = ta zas nezajímá tebe ;-)
Že ty jako obvykle nevíš neznáš a jen plácáš = to už sem si zvyk. Moc aut s lepšim koeficientem neni = o 0,01 Audi A4 abych tě potěšil a Tesla 3. Díky velikosti eště o jednu desetinu BMW 5 :yes:
Ale to už sou detaily = 1 desetina Cx ušetří asi 2% paliva = my sme v setinách :-)
Nemůžu reagovat = v tvý úrovni = reaguju ve svý = kterou ty vtipně vidíš = jako hluboko pod tebou ;-)
O vzhled jde.. myslím, že mimo tebe asi většině... chápu, že ty máš auto jako MHD.. jen jako dopravní prostředek, takže tě nezajímá, jak vypadá a co vše umí na silnici a ne, jen že zareguje rychleji, než nepozorný řidič, ale já měl vždy svá auta rád a když by se mi nelíbilo, nemohl bych ho mít tak rád.
No a značky? Já pochválím ledacos.. od VW až po Hyundai... což u některých z nás nehrozí, že? >:D
Podle toho, jak se mi třeba v autech jelo, sedělo, používalo, co se mi nelíbilo, co mi v autě překáželo, chybělo.... asi tak jako to dělají lidé, kteří se o auta zajímají a nemají zaslepený pohled.
Jako že když začnu víc obrážet autosalony = budu mít větší znalosti? ;-)
Vim že nikdy nebudu jako nestrejda = zrovna mi neteta poslala fotku jak měli pučený SLR = prej větší kšunt snad neřídil >:D
Ne vážně = prej velmi blbě ovladatelný auto = a to fakt řídit umí :yes:
Vim že tak nikdy řídit nebudu. Obrážet autosalony nebo hifi studia a nic si nekoupit = to je oblíbenej typ zákazníků :-)
Názor na auta je individuální, stejně jako na na jídlo... Například ústřice je gurmány považována za luxusní jídlo.. mne nechutná, vím to, protože jsem ji několikrát vyzkoušel..... takže asi tak... a nemusíš jen do salonu, auta na rozdíl od jídla, se dají zkoušet i použitá, od kamarádů, ve firmě, v rodině... ;)
To je strašná škoda, že když už ti japonští přátelé vyvinou nějakou fakt svoji, novou a zajímavou techniku, okopčej aspoň ten název, akorát před něj daj "e-".. přitom je to úplně něco jinýho. Že to nepojmenujou třeba "žlorb"?
GT86 vzhledově mohla bejt hezčí = Subaru verze se mi líbí nepatrně víc ;-)
Ale jestli se ti Toybaru líbí pojetim = nízký těžiště a tak = tak to jo :yes::-)
No Lexus to samý = pojetí je geniální = výsledný ceny včetně provozních nákladů až 4x nižších než D3 = v kombinaci s drtivě vyšší spolehlivostí než D3 = líbí se mi moc ;-)
Tuhle si u nějakýho oplíka nebo čeho nepřekous lištu = každem holt máme jiný kritéria = podle těch mejch je Prius hyper super volba = na to co denně běžnej člověk jezdí
Že ideál je k tomu na sobotu neděli třeba to GT86 nebo Supra = o tom žádná
Tak priekopnicka Toyota musela prist s tym na co vsetci pri PSA nadavaju? Mohli by sa ale u zabozrutov inspirovat najma dizajnom, Prius je hnus prvej triedy, a s tymi puklicami a stresnym nosicom by sa nepacil ani slepemu.
ocakavam aj zvyseny prilev 4koliek... nespominal som to uz? ale hej ze jo ... takze toto je za mna super sprava ale aj logicky krok ( kedze hybridne technologie razom davaju sancu na 4kolku takmer vsade a netraba tu pritom prerabat od zakladov cele auto ) ... ..
este casom dalsi hraci nech postupne prejdu na hybrid ( a casom aj na 4kolky ) az postupne 4kolka bude bezna priorita ako dnes dvojkolka .. lebo za 30 rokov budu vsetko uz za mna len 4kolky ( vsadim sa ) ...
Chlapik si kupil smrtelne drahy terenak a zaparkoval ho pri dome.
vecer ide somrak a vidi vzadu na dzipe nadpis 4x4.
dlho nerozmysla, chyta hrdzavy klinec a doskriabava: 4x4=16
rano ide majitel terenaku do servisu a dava zalakovat postihnute
miesto. dalsi den sa historia opakuje, zas a zas.cely tyzden, mesiac.
nakoniec, * majitel ide do servisu a ziada aby mu urobili
chromovany emblem "4x4=16".
spokojny sa vracia domov, parkuje terenak pri dome, spokojne ide spat.
vecer ide nacucany somrak okolo, vidi velkym chromom napisane 4x4=16.
vyberá klinec a vyrýva:
"Spravne!"
Myslím, že to byla nespravedlivá kauza. Když se opřu o _MT_, pak i na nejkluzčím ledu mají kola nějakou trakci - ani ten led neprokluzuje úplně. A ten testík, kde CRV propadlo byl o tom, že kola se zcela volně protáčela na válcích - v reálu zcela nedosažitelná situace. V této umělé situaci porazilo 4x4 z nové Insi i Quattro (torsen, ne Ultra) od Audi.
Kájo, každý den objevíš nějakou nespravedlnost, o nepochopení vtipu /třeba včera/ a urážení ostatních nemluvě, .....asi trudomyslnost. V těchto testech na válcích mají všichni stejné podmínky a quattro, x drive, nebo 4matic tam mají lepší výsledky.
Jaká zas trudomyslnost? Nezpochybňuju výsledky testu na válcích, ale to, že nevypovídají o reálném chování na kluzkém povrchu. Nebo jsi názoru, že Quattro stojí za houby?
Jestli někdo porovnával CRV na sněhu a ledu, neřeknu proti ani popel.
O nepochopených vtipech a urážkách mi tu ty nemluv. Když se podivuješ mojí reakcí na Fostka, co by stavěl odboráře ke zdi (kulka do čela), nebo ti přijde vtipný "V montovně na i30 se na WC posadím,
pindíka pracovní rukavicí pohladím.
Hnůjdí rukavička nehladí moc krásně" tak se asi nemáme moc o čem bavit.
To s tou zdí neni špatná myšlenka = spoustu z nich škodí až v neuvěřitelnym rozsahu ;-)
Nic nevypovídá o reálnym chování v reálný situaci rozhodujou naprostý detaily [odkaz] často víc pneumatika než auto. Ze lidi žijou v představách že 4x4 a SUV sou bezpečnější = to je vtip kterej se asi neomrzí :-)
Obecně = je 4x4 pro běžný silniční auta = stejná kravina jako dominance nafty v příměstskejch autech jezdících denně párkilometrový vzdálenosti nebo současná móda SUV ve všech třídách a jako univerzální náhrada všech typů karoserie >:-[]
Haldex 5 právě na válcích většinou exceluje, quattro také, nebo maximálně ztráta jedné poddisciplíny.
Jinak co se týče poezie - do národního to není, ale jsme ve virálním prostoru, takže mě to nechává klidným. Škoda, že jsi neměl tak citlivý a objektivní morální "metr", když tu jedna nejmenovaná osoba rozpoutala na delší dobu nepříjemné temno. A i přes opakované zásahy redaktorů jsi byl ty poslední, kdo tvrdil, že je to vlastně v pořádku, nebo jsi to ignoroval.
O Haldexu jsem se nebavil. Quattro postavili vedle Insi, oba tři kola na válce. Quattro nevyjelo, resp. mělo problém, Insi ne.
Napsal jsem co jsem napsal, trvám na tom, že průser "čtyřkolka CRV nefunguje" je nesmysl. Funguje, byť není špičková. Víc k tomu nemám co dodat.
Jestli píšeš o Gilgitovi, tak lžeš.
Já nemám krátkou paměť. Jinak nebudu tu rozpoutávat nějaký flame. V poslední době mi připadáš dost podrážděný, to je celé. Nicméně i na to máš právo. Víc to asi nemá cenu řešit.
Projeď si všechny testy inteligence 4x4 topspeed.sk. Všichni mají reálné stejné podmínky a nepřipadne mi, že by zbytek světa měl potíže. A vlastně co odhalí válce, tak se vesměs shoduje s tím, co odhalí Rasťo Chvála přímo v terénu.
Rasťo v terénu - zablácený klouzavý kopec vyjel. Konstatování "není to čtyřkolka od Subaru" je nic proti ničemu - samozřejmě, že není. Je rozdíl - "není to nejlepší čtyřkolka" (to vadí málokomu a postačí většině) a je rozdíl " čtyřkolka nefunguje". To druhé je nesmysl a i Rasťo v tom tetstu odmítá test na válcích coby umělý. Situace "nula procent přilnavosti na předku" je nesmyslná.
Netvrdím, že test na válcích je všelék, ale jistou vypovídací schopnost má. Minimálně tu, že když máš 3 kola na válcích a to poslední zabere a autem pohne /což je ta nejextrémnější situace/, tak je celkem jasné, že i takto bude fungovat v terénu.
Test na valcoch (ako jeden z viacerych) vyznam ma, pretoze potrebujes auto dostat na hranu. A tam sa pekne ukaze hlavne to, ze auta nedokazu dostat dost vykonu na jedno koleso a hlavne to zadne. 3+jedno koleso so zaberom vpredu je este pre vacsinu aut ta jednoduchsia varianta.
Specialne s tymto maju tie elektro 4x4 ako je Lexus, ci Toyota problem.
Fungovat funguje, ale je to celkovo "cestne" zamerane auto, takze niektore veci nepovazovali za dolezite.
Ja som tym chcel len povedat, ze v minulosti to malo problem s beznejsimi situaciami ako bol tento specificky test.
Nějak jsem nepochopil k čemu tam je ta druhá baterka. Samozřejmě těžko obstojí tvrzení v článku že je to kvůli menšímu vybíjení hlavní baterky, nemá to celkem žádnou logiku. A proč se proboha vrátili znova k NiMH je mi už úplnou záhadou. Snad je že jim ty staré baterky ještě zbyly na skladě ....
Jo to je možné. Asi tam ten zadní pohon jen poněkud necitlivě naroubovali. A aby si ušetřili práci, nechali ho tam v podstatě jako samostatnou jednotku.
To je blbosť, lebo zadnú batériu by si potom musel nabíjať z externého zdroja. Nanajvýš si viem predstaviť, že z nejakého dôvodu by zadný motor bežal s iným napätím, ale neviem prečo by to robili.
Neznalí si myslia, že Li ma samé výhody, ale podstatnou výhodou je len MJ/kg. NiMH sú spoľahlivé a bezpečne. Batérie vyrobíš lacno, bez veľkej spotreby vzácnych kovov. LSD NiMH máju nižšie samovybíjanie a vyšší počet nabíjacích cyklov ako väčšina typov Li batérii. Toyota ma NiMH batérie zvládnuté vrátane recyklovania. Pri malej batérii ich zjavne netrápi 15-20 kg hmotnosti navyše a v objeme celej batérie by sa s prechodom na na Li ušetrilo len par litrov, lebo musíš pri nabíjaní riešiť "load balancing" a natlačiť tam ďalšiu elektroniku.
Druhá batéria ma zmysel ako buffer. Generátor ani trakčná batéria nevedia dodať dosť šťavy, aby mohol isť zadný motor na plný výkon. Priestor pre trakčnú batérie je obmedzený a nie je možné ju jednoducho zväčšiť, tak pridali druhú, pravdepodobne bližšie k motoru.
Jako spokojenému uživateli Priusů 2, 3 a Plus se mi facelift Priusu 4 líbí :yes:
Někomu k celkovému hodnocení auta stačí pár řádků a fotka. Já raději dávám na osobní zkušenosti.