Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius dostane sportovní „kit“ od TRD! Zlepší aerodynamiku, ale co výkon?

Tomáš Dusil
Diskuze (17)
Hybridní Toyota Prius je v zásadě přesným opakem toho, co si představujeme pod pojmem sportovně laděné auto. Ani sportovní paket od TRD na tom mnoho nezmění.

TRD je zkratka Toyota Racing Developement. Jde o sportovní divizi japonské značky, která má za úkol připravovat sportovní modely, případně verze jednotlivých modelů Toyoty a také Lexusu. Jako zatím poslední podstoupila péči TRD modelová řada Prius.

Mnozí si řeknou, proč má být hybridní Toyota sportovní, když jejím posláním je „chránit planetu“ a šetřit kapsu svého majitele. Jenže Toyota je poněkud jiného názoru, a tak i Prius bude více sportovní. V čem konkrétně?

Paket od TRD ukázala Toyota na modernizovaném Priusu na uplynulém autosalonu v Los Angeles coby koncept. V lednu příštího roku se však v Tokiu ukáže sériová verze, tudíž bude možné si úpravu od TRD objednat. Zatím ale pouze v Japonsku

Prius od TRD se na první pohled odlišuje od sériové verze aerodynamickými doplňky karoserie. Jde zejména o přední spoiler, lidově nazývaný lízátko a umístěný pod předním nárazníkem a dále tvarování zadní části vozu pod zadním nárazníkem, které má tvar difuzoru. Podobný najdete také v zadní části svažující se střechy vozidla. Toyota mluví o takzvaném CFD (Computaion Fluid Dynamics), které uvedenými prvky zlepšilo aerodynamiku vozidla.

Zájemce o Prius TRD bude mít na výběr z rozličných tvarů kol o průměru od 15 do 18 palců. Za pozornost dále stojí dvojité vyústění výfukového potrubí umístěné do středu zádě vozidla.

Také v kabině auto prodělalo změny, třeba v podobě startovacího tlačítka v červené barvě a chybět nemají ani další doplňky v podobě příslušenství. Například efektní polepy pod vnějšími klikami dveří.

TRD se však v případě Priusu neomezilo pouze na design a zlepšení aerodynamiky karoserie, ale rovněž na techniku. Zatímco pohonná jednotka zůstala stejná, podvozek vozu dostal dodatečné výztuhy, které mají zlepšit ovladatelnost vozu v zatáčkách. Pokud by se vůz objevil na americkém trhu, o čemž ještě není rozhodnuto, očekává se jeho cena ve výši 27.300 dolarů, tedy přibližně přes 700.000 korun. Rovněž není jasné, zda se paket TRD na Priusu objeví také v Evropě.

Tomáš Dusil
Diskuze (17)
Avatar - Emel
31. 12. 2018 11:01
Re: Neuvěřitelně trapné...
Ups, odkaz mi požral tečku za odkazem a nefunguje, školácká chyba :-)
[odkaz]
Avatar - Dylan McKay
30. 12. 2018 14:47
Re: Neuvěřitelně trapné...
Facelift Priusu IV taky prospěl, ale zadní světla se mi líbily víc původní.
Avatar - Hammunasakra
30. 12. 2018 13:22
Re: Neuvěřitelně trapné...
Jj design plug-in verze je v detailejch jinej = a sakra mu to prospívá

V místnim článku to klasicky chybí = ale do Priusu by měl dorazit i novej hybridní systém 177 koní
30. 12. 2018 11:39
Re: Prius to je moje
Já bych taky dal přednosti stočtyřiadvacítce, nejlépe Abarth - mnohem povedenější design a mnohem více točivého momentu, parádní zvuk... ;-)
Avatar - Dylan McKay
30. 12. 2018 04:55
Re: Prius to je moje
Mám benzínovou zadokolku bez střechy, ale Mazda to není. Na MX-5 mám vzpomínku ze Spořilova. Někdy kolem 2007 jsem si jí chtěl půjčit a nevešel jsem se do ní. Nová generace je určitě někde jinde. Ale jako Fiat se mi líbí o něco víc.