V roce 1997 byla Toyota Prius první sériově vyráběný hybridní automobil s pohonem na benzín a elektrickou energii. Právě představená druhá generace unikátního automobilu se dostane do prodeje v USA letos na podzim.
he nebuď tak hned soudnej. Vždycky první modely čehokoliv jsou tak trochu zvláštní aby to vzbudilo patřičnou pozornost. Další modely už budou zcela normální. Na podzim bude hybridní Ford Escape (Mazda Tribute) Toyota a tuším, že snad Honda mají též připravený své SUV. Saturn připravuje svůj model VUE, který již bude zástupce II. generace hybridů. Takže pro vás co neradi extrémní designy, můžete být v klidu hybridů bude na trhu dost tak aby si vybral každý
Jo! Když už to má tak dobré zrychlení, mohlo by to taky eventuelně vypadat jako auto. Krom toho se mi zdá, že na zadní sedadla se vejdou maximálně metroví trpajzlíci (ale nevím, neseděl jsem v tom).
Vzhledem k tomu, že autor zjevně nebyl schopen spočítat kolik že to těch 50mpg vlastně je a radši nám vysvětlil co že to mpg je. Tak zde přepočet. 50mpg = 4.7 l/100. Jinak já měl taky poprvé problémy s přepočtem Přepočítává se to složitě
Tak tak pravdu máš, ostatním bych doporučil vládní server USA www.fueleconomy.gov kde jsou veškerý prodávaný auta na území USA od roku asi 1985, jejich spotřeba paliva, produkce emisí atd... jdou automobily srovnávat i side by side, tedy je to velmi přehledné a poučné. Též je tem zebříček nejlepších a nejhorších automobilů co se spotřeby týče, také velmi zajímavé. Nicméně je pravdou, že TDi Golf je tam hodně vysoko.
Jo ? Vážně ? A můžu se tě zeptat odkud máš tyto informace ? Ono totiž ne že mají USA nejpřísnější emisní limity než kdekoliv na světě (Euro normy jsou hadr), ale mají narozdíl od Evropy velmi přísné limity pro spotřebu paliva, které se samozřejmě periodicky snižují. Výrobci automobilů (narozdíl od EU) mají přesně daný limity kolik jejich automobily té dané třídy mohou mít spotřebu. Tolik projektů na alternativní pohony, které již jsou na silnici, nebo do konce roku budou o tom si Evropa může jenom zdát, tak je minimálně 15 let pozadu. V USA se začínají stavět pumpy na doplňování vodíků (Washington) a auta s alternativním pohonem se začínají prodávat - rok 2002 - asi 60 tis automobilů.
Evropa je co se týče automobilismu hodně pozadu. Jenom novináři, kteří opět neznají co se děje jinde ve světě masirují novináře o tom jak jsou naše auta úžasná. Zdaleka ne.
Asi mě chceš přesvědčit, že jejich nejrozšířenejší kategorie vozidel SUV má spotřebu pod 15 L/100 km
PS: Asi nevíš, že ty limity připravují Američany na to, že benzín nebude věčne levnější jak voda. Při současné spotřebě při nárastu cen ropy by jejich hospodářství skolabovalo. Hledej podstatu a ne obkecávačky.
No všichni jezdí v "užraných" kolosech protože jim to stát poměrně slušně dotuje a nyní, když jsi podnikatel tak dokonce od státu na odpočet daně dostaneš více než jsi za pickupa dal. Takže vlastnictvím pickupa ušetřiš nemalé finanční částky jako podnikatel. Říkají tomu farmářská dotace. No a ty užraný kolosy jsou luxusně vybavený náklaďáky se svojí zcela adekvátní spotřebou, která je státem kontrolovaná. Oni prostě twingem jezdit nebudou, oni narozdíl od nás jezdí auty. Jinak diesel ve Státech není populární, protože je stejně drahý jako benzín a ještě se nedá sehnat úplně všude tak jako benzín, tedy úspora by nebyla zřetelná a při jejich cenách benzínu, nehledě na to kdo chce dobrovolně jezdit s dieselem. Jinak ceny benzínu jsou zcela běžné jako kdekoliv v Evropě, jenom nejsou téměř zdaněné. Za což oni asi opravdu nemůžou...
Ty s tím autem máš zkušenosti ? No povídej přeháněj jak se to chová a jaká je provozní charakteristika hybrního pohonu ? Akcelerace, plynulost atd atd..
Diky za duveru.
Do prepoctu jsem se nepoustel proto, ze na konkurencnich strankach jsem se docetl o nizsich vyslednych hodnotach (v l/100 km) a v oficialnim materialu byla jen hodnota v mpg. Jisty problem muze totiz spocivat v odlisnych normach a standardech mereni spotreby paliva v Evrope a za morem.
Je pekne,ze se USA na oko snazi delat neco pro prostredi a propaguji ekologicke automobily. Bohuzel vetsina amiku jezdi v uzranych 3 tunovych kolosech, ktere si vemou klidne 15 - 20 l / 100 km . Proc by taky meli kupovat ekologicke auta i kdyby jen diesely se spotrebou 5l/100 kdyz je v USA benzin za hubicku. Mam pocite , ze vlada v USA hraje na obe strany jako vzdy
Nemám pocit, že by jich nutně byla většina, ale je pravda, že většinu času se pohybuji v Kalifornii, kde jsou o něco pokrokovější.
Ale ta spotřeba (za tu cenu) v Evropě až tak není. Ale tady i malé auto neujede většinou více než 30mpg a považuje se to zdá se za dobrý výsledek a hospodárný provoz.
Trochu se obávám, že k vysoké ceně nepříznivě přispívá i fakt, že v USA jsou hybridy dotované, takže i s mírnou úsporou paliva nakonec vyjdou stejně draho, možná i levněji. Doma se to asi sotva zaplatí, když to stojí 3x tolik co srovnatelné auto na benzín/naftu. Ale trh v USA asi stačí na služný výdělek, takže Evropa má asi zatím smůlu...
Jo, mj, hybridů je v USA více. A taky nějaké to SUV (třeba Ford Explorer).
Zdravim toyota je technicky navysi ale OPEL napr chysta motor CDTI obsah 1.3 s vykonem 82KW a max rychlost ve specialni verzi speedstru je 240 km/h a ted spotreba :)) 2.5 litru prumerna a tento motor se ma montovat do astry a corsy uz letos cauvjinak