Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Prius Plug-in Hybrid: Delší dojezd a rychlejší nabíjení díky lithiu a zástrčce

Prius dostal konečně lithiový akumulátor a navíc zástrčku, kterou bude možné nabíjet i z domácí elektrické zásuvky. Zatím jde o experiment s 500 vozy, ale výroba je velmi pravděpodobná.
Zpět na článek
11. 9. 2009 10:33
11. 9. 2009 12:26
11. 9. 2009 13:20
11. 9. 2009 13:53
11. 9. 2009 18:02
13. 9. 2009 20:10
12. 9. 2009 11:16
12. 9. 2009 14:49
neregistrovaný "cornelius"
Avatar - KANKUNEN
11. 9. 2009 10:33
Konečně
Teď už skutečně to má smysl. Jen pomatenec už může něco namítat, že to nemá význam. Důležité je to nabití doma v garáži a pak vyrazit kousek do obchodu a nejet na sytič.
Rozbalit vlákno
6
11. 9. 2009 12:26
Re: Konečně
Rovnako treba pripočítať, že elektrina zo zásuvky je lacnejšia než energia vyrobená z benzínu cez spaľovacím motor/alternátor.

Inak mi nedovolí neuviesť jednu poznámku. Totiž benzínové dymiace a rachotiace stroje boli terčom posmechu už pred 100 rokmi. A to nie kvôli konskému povozu, či parnému stroju. Ľudia začiatku 20. storočia boli fascinovaní elektrinou.

Napr. prof. Dr. Ing h.c. Ferdinand Porsche. Na svetovej výstave v Paríži v roku 1900 (!) bol vystavený elektromobil (!) značky Lohner s motorom Porsche. 2 elektromotory boli umiestnené v predných riadených kolesách, každý mal výkon 2,5 k. Dojazd 50 km rýchlosťou 37 km/h. Neskôr ho Porsche vylepšoval - spravil z neho hybrid, keď elektrinu dodávali 2 benzínové motory s výkonom 3,5 k. V roku 1903 už malo auto Mixte len malú batériu pre štartovanie.

Rudolf Diesel v júli 1897 vyhlásil: "Čoskoro bude koniec súčasnému plytvaniu paliva". To prehlásil v čase, keď jeho prvý motor dosiahol účinnosť 26,2 %, zatiaľčo najlepšie parné stroje dosahovali maximálne 13 %.

Hybridy ani elektromobily rozhodne nie sú výmyslom konca 20. storočia, ani Japoncov. Prichádza ich čas, rovnako ako koncom 19. storočia odzvonilo pare, či konským povozom.
11. 9. 2009 13:20
Re: Konečně
A to si ešte nespomenul Jenatzyho...
11. 9. 2009 13:53
Re: Konečně
Podle mne bude mít skutečný smysl až řešení Chevrolet Volt ve verzi plug-in. Stačí malý spalovací motůrek (250, 350, 400 ccm?), který pracuje v přesně daném režimu otáček (kde produkuje minimum spalin) a vyrábí elektřinu, která dobíjí aku. Toto doplněno o rekuperační systém je řešení, které má daleko větší smysl než primární pohon spal. motorem doplněný o pomocný elektromotor.
Avatar - radek.m
11. 9. 2009 18:02
Re: Konečně
Volt je podle me nejhorsi cesta mezi plne elektrickymi auty a hybridy.

Problem VOLTu je, ze se nedokaze znovu rozjet pokud nedobijes baterie - motor je takovy prodluzovak, ktery snizuje rycholost vybijeni baterii od urcite kapacity. Pokud tomu dobre rozumim. Takze sebou v podstate tahas motor misto vetsich baterek.
11. 9. 2009 18:11
Re: Konečně
Rozumis tomu spatne. Volt bez problemu jede i se zcela vybitymi baterkami primo na elektrinu vyrabenou motorgeneratorem. Nicmene to, ze s sebou "tahas" namisto velkych baterii motor je spravne, protoze dnes stale jeste je ten motor lehci nez baterie pro velky dojezd. Coz je mimochodem jeden z duvodu, proc je dnes plugin hybrid vyhodnejsi nez cisty elektromobil.
13. 9. 2009 20:10
Re: Konečně
Já bych takovou jistotu neměl... zákon o zachování energe platí i v 21. století, takže Volt má jen dvě možnosti:
1. bu=d velký spalovací motor o výkonu aspoň 50kW, aby auto s úplně vybitými bateriemi aspo%n trochu jelo
2. nebo má pravdu radek.m a mida a v autě bude motůrek 500ccm, který ale tím autem nepohne, když budou baterky k.o.
Avatar - Blue Sun
12. 9. 2009 11:16
:-)
Jojo, jen houšť a větší kapky. Bohužel jsou zatím tyto první vlaštovky mimo cenové možnosti většiny lidí. A i mimo možnosti nabíjení, málokdo dnes má svou garáž. Na sídlišti hybrid nenabijete, to je jediná vada.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cornelius"
12. 9. 2009 14:49
Doporucuji
Kdo zabil elektromobil?

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0