Toyota Prius Plug-in Hybrid: Příští rok na leasing, od 2011 v prodeji
Prius Plug-in Hybrid je dalším vývojovým stupněm stěžejního hybridního modelu Toyoty. Už výchozí provedení je tzv. full hybridem, je tedy schopné jízdy v plně elektrickém módu (EV) bez asistence spalovacího motoru. Plug-in verze vybavená možností dobíjet baterie z rozvodné sítě tuto vlastnost dále posiluje, dojezd na elektrický pohon je větší.
Standardní verze je omezena bateriemi, které se dobíjí jen za jízdy, resp. při běhu spalovacího motoru. Prius Plug-in má akumulátor s výrazně větší kapacitou – jedná se o lithium-iontový s 6,5 kWh, zatímco současný Prius třetí generace má NiMH baterii s 1,3 kWh (pro srovnání Honda Insight má 0,6 kWh). Díky externímu zdroji dobíjení je proto možné využívat režim EV několikanásobně delší dobu a maximální rychlost na elektrický pohon vzrostla z 50 na zhruba 100 km/h.
Podle nové mezinárodní metodiky pro plug-in hybridy jsou emise CO2 u této verze Priusu v kombinovaném režimu dle evropských norem 59 g/km. To v přepočtu odpovídá 2,46 l/100 km.
Doporučujeme |
Toyota Prius: První jízdní dojmy |
Představujeme: Toyota Prius – Třetí generace |
V první polovině roku 2010 Toyota k uživatelům na čtyřech kontinentech vyšle prvních 600 kusů. Zamíří do Japonska, USA, Austrálie a Evropy a budou k dispozici jen formou leasingu. Pro Evropu je určených 200 plug-in Priusů, z nich 20 poputuje do Velké Británie a zbývající počet se rozdělí mezi 10 dalších zemí. Na seznamu již nyní figuruje Francie a Portugalsko, další evropské státy budou teprve vybrány.
K širšímu okruhu zájemců se Prius Plug-in Hybrid dostane, slovy představitelů automobilky „za dostupnou cenu“, na konci roku 2011, kdy bude zahájen jeho prodej.
Toyota Prius a Prius Plug-in Hybrid - srovnání technických údajů | ||
Model | Prius III | Prius Plug-in |
Spalovací motor 2ZR-FXE (Atkinsonův cyklus) | ||
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1798 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 73/5200 | 73/5200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 142/4000 | 142/4000 |
Elektromotor 3JM (synchronní, permanentní magnet) | ||
Nejvyšší napětí [V] | 650 | 650 |
Největší výkon [kW] | 60 | 60 |
Největší toč. mom. [Nm] | 207 | 207 |
Převodovka | CVT | CVT |
Celkový výkon [kW] | 100 | 100 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | - |
Rychlost EV [km/h] | 50 | 100 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,4 | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,9 | - |
Emise CO2 [g/km] | 89 | 59 |
Baterie | NiMH | Li-Ion |
Napětí akumulátoru [V] | 201,6 | 345,6 |
Kapacita [kWh] | 1,3 | 6,5 |