Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius Plug-in Hybrid: Příští rok na leasing, od 2011 v prodeji

Diskuze (3)
Toyota Prius Plug-in Hybrid, který se představil v září na autosalonu ve Frankfurtu, se dostane v příštím roce k prvním zákazníkům. Nejprve v omezeném množství formou leasingu, od roku 2011 také ve volném prodeji.

Prius Plug-in Hybrid je dalším vývojovým stupněm stěžejního hybridního modelu Toyoty. Už výchozí provedení je tzv. full hybridem, je tedy schopné jízdy v plně elektrickém módu (EV) bez asistence spalovacího motoru. Plug-in verze vybavená možností dobíjet baterie z rozvodné sítě tuto vlastnost dále posiluje, dojezd na elektrický pohon je větší.

Standardní verze je omezena bateriemi, které se dobíjí jen za jízdy, resp. při běhu spalovacího motoru. Prius Plug-in má akumulátor s výrazně větší kapacitou – jedná se o lithium-iontový s 6,5 kWh, zatímco současný Prius třetí generace má NiMH baterii s 1,3 kWh (pro srovnání Honda Insight má 0,6 kWh). Díky externímu zdroji dobíjení je proto možné využívat režim EV několikanásobně delší dobu a maximální rychlost na elektrický pohon vzrostla z 50 na zhruba 100 km/h.

Podle nové mezinárodní metodiky pro plug-in hybridy jsou emise CO2 u této verze Priusu v kombinovaném režimu dle evropských norem 59 g/km. To v přepočtu odpovídá 2,46 l/100 km.

Doporučujeme
Toyota Prius: První jízdní dojmy
Představujeme: Toyota Prius – Třetí generace

V první polovině roku 2010 Toyota k uživatelům na čtyřech kontinentech vyšle prvních 600 kusů. Zamíří do Japonska, USA, Austrálie a Evropy a budou k dispozici jen formou leasingu. Pro Evropu je určených 200 plug-in Priusů, z nich 20 poputuje do Velké Británie a zbývající počet se rozdělí mezi 10 dalších zemí. Na seznamu již nyní figuruje Francie a Portugalsko, další evropské státy budou teprve vybrány.

K širšímu okruhu zájemců se Prius Plug-in Hybrid dostane, slovy představitelů automobilky „za dostupnou cenu“, na konci roku 2011, kdy bude zahájen jeho prodej.

Toyota Prius a Prius Plug-in Hybrid - srovnání technických údajů
ModelPrius IIIPrius Plug-in
Spalovací motor 2ZR-FXE (Atkinsonův cyklus)
Zdvihový objem [cm3]17981798
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73/520073/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]142/4000142/4000
Elektromotor 3JM (synchronní, permanentní magnet)
Nejvyšší napětí [V]650650
Největší výkon [kW]6060
Největší toč. mom. [Nm]207207
PřevodovkaCVTCVT
Celkový výkon [kW]100100
Max. rychlost [km/h]180-
Rychlost EV [km/h]50100
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,4-
Komb. spotřeba [l/100 km]3,9-
Emise CO2 [g/km]8959
BaterieNiMHLi-Ion
Napětí akumulátoru [V]201,6345,6
Kapacita [kWh]1,36,5

Diskuze (3)
18. 1. 2010 16:31
4x4
ak by tam este pridali jeden elektromotor dozadu, ako ma Lexus RX400h a spravili z toho 4x4 hybrid, tak by som to bral, vsetkymi desiatimi :-)
Avatar - saldy
16. 12. 2009 17:14
platba
pouze na leasing? asi nějeká další ekofinta