Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Prius se solárními panely

Prověřený hybridní vůz Toyota Prius dostává menší injekci v podobě přídavných solárních článků, čímž se dále snižují náklady na provoz.
Zpět na článek
6. 6. 2007 09:26
neregistrovaný "assasin-cz"
6. 6. 2007 10:06
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 09:32
anonym
6. 6. 2007 09:55
6. 6. 2007 10:05
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 10:11
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 11:39
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 11:42
anonym
6. 6. 2007 12:13
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 10:47
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 11:28
neregistrovaný "Urbi"
6. 6. 2007 11:51
anonym
6. 6. 2007 12:58
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 13:05
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 10:58
neregistrovaný "Zrout"
20. 7. 2007 20:16
anonym
6. 6. 2007 11:07
neregistrovaný "Mirda"
6. 6. 2007 11:16
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 11:22
anonym
6. 6. 2007 13:19
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 13:48
anonym
6. 6. 2007 17:24
neregistrovaný "yaroukh"
20. 7. 2007 20:11
anonym
6. 6. 2007 10:04
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 10:13
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 10:43
anonym
6. 6. 2007 10:51
anonym
6. 6. 2007 10:55
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 11:07
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 11:09
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 11:19
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 11:24
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 13:05
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 13:21
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 15:17
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 17:29
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 21:16
anonym
6. 6. 2007 16:30
neregistrovaný "yaroukh"
7. 6. 2007 11:05
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 11:02
neregistrovaný "jjk"
6. 6. 2007 11:04
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 11:14
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 11:21
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 11:27
neregistrovaný "Mirda"
6. 6. 2007 13:14
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 13:07
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 13:30
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 14:19
anonym
6. 6. 2007 15:26
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 17:27
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 15:24
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 15:34
neregistrovaný "Mirda"
6. 6. 2007 17:37
neregistrovaný "yaroukh"
7. 6. 2007 11:09
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 16:19
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 21:46
neregistrovaný "Mirda"
7. 6. 2007 11:16
neregistrovaný "LS"
7. 6. 2007 14:28
anonym
6. 6. 2007 11:18
neregistrovaný "Mirda"
6. 6. 2007 11:44
neregistrovaný "Urbi"
6. 6. 2007 11:55
anonym
6. 6. 2007 11:58
anonym
6. 6. 2007 12:23
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 14:30
anonym
6. 6. 2007 13:53
neregistrovaný "Shortař"
6. 6. 2007 14:34
anonym
6. 6. 2007 14:36
neregistrovaný "Shortař"
6. 6. 2007 16:34
neregistrovaný "yaroukh"
7. 6. 2007 08:53
7. 6. 2007 12:16
neregistrovaný "Tom"
7. 6. 2007 09:22
anonym
7. 6. 2007 12:33
neregistrovaný "Tom"
24. 10. 2007 12:03
anonym
7. 6. 2007 14:30
anonym
6. 6. 2007 20:51
neregistrovaný "XYZekolog"
6. 6. 2007 21:18
neregistrovaný "Neri"
6. 6. 2007 23:02
7. 6. 2007 01:02
neregistrovaný "Tom"
7. 6. 2007 01:18
7. 6. 2007 11:19
neregistrovaný "LS"
7. 6. 2007 18:39
8. 6. 2007 08:41
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 23:19
neregistrovaný "v0cas"
neregistrovaný "assasin-cz"
6. 6. 2007 09:26
už vidím
jakej by z toho měl Bursík orgáč >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 10:06
Re: už vidím
>:D >:D >:D
anonym
6. 6. 2007 09:32
Paráda
už jsem viděl několik laicky upravených Toyot na solár, ale vždy to bylo takové hranaté, toto je Krut, a jsem rád, že se tímto někdo zabývá, mít ty prachy, hned jdu do toho, už mě nebaví koukat na ty ceny u benzínek, Ještě by to chtělo úpravu na HDI+ elektromotor, ale snad se dočkáme
Rozbalit vlákno
0
6. 6. 2007 09:55
K nicemu...
...staci si spocitat, kolik energie je potreba k vyrobeni tech solarnich clanku na strechu, a jestli tuhle energii za cely svuj zivot tyto clanky vubec usetri. Hodne pochybuju! Tzn. zeleny ekolog v domeni, ze setri planetu, si necha energeticky narocne vyrobit solarni clanky, aby mel dobry pocit ze ulevil planete. To samy s Priusem jako takovym, mnohem lepsi jsou nizkoobjemove motory HDi ci TDI, vyroba a nasledna recyklace baterii do Priusu je silene energiticky narocna, pritom o tolik min zase tenhle "zazrak" nezije. Z pulky je to vsechno komercni trik, kdy planete se neulevi.
Rozbalit vlákno
21
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 10:05
Re: K nicemu...
:no: tak schválně zkus to spočítat ty matematiku :no:
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 10:11
Re: K nicemu...
Odkial sa tieto nazory beru? Stale to tu niekto vytahuje, ale este som nevidel aby niekto uviedol jedine cislo.
Jasne, spocitat to asi neni lahke.. a keby aj niekto dosledne zratal ekologicky dopad vyroby napr. hybridu, vcetne dlhodobych dopadov, (ne)vyprodukovanych emisii pocas celej zivotnosti vozu, recyklacnych nakladov (btw. samotne vyrobne a recyklacne naklady su samozrejme v cene vozu) a aj tak dosiel na to, ze je to momentalne menej vyhodne ako vyroba standardneho pohonu (o com pochybujem) - tak to stale neznamena, ze v pripade, ze vyroba hybridov alebo solarnych panelov bude obdobne masova (napr. 50%) tak sa pomer nezmeni. A keby aj vtedy boli klasicke pohony vyhodnejsie, stale by boli hybridy lepsie uz len preto, ze priamy dopad na cloveka je mensi a zasvinene velkomesta budu zasierat o cosi menej.
6. 6. 2007 10:35
Re: K nicemu...
Ale on ma pravdu. Vyroba fotavoltaickych clanku je energeticky velmi narocna a clanek skutecne vyrobi tu energii az za mnoho let zivota - dokonce jeste pred lety byla ta hranice ZA ZIVOTNOSTI clanku.
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 11:39
Re: K nicemu...
Podla toho co som cital ja to tak uz zdaleka nie je, preto sa pytam na tie cisla ;-)
anonym
6. 6. 2007 11:42
Re: K nicemu...
Pokud myslite par lety 20 let, pak ano. Dnes jsou clanky jiz uplne jinde.
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 12:13
Re: K nicemu...
Este cosi... aby bolo jasno: naklady na energiu fotoclanku tu porovnavame s nakladmi ma energiu benzinu a nafty (nie s elektrinou s elektrarne). Ma to ale hacik: benzin a nafta nie su obnovitelny zdroj, takisto ako sa zjavne nevie 100% obnovit kvalita ovzdusia. Takze ak chceme byt dosledny, treba v primeranom percente zaratat aj buduce dopady na ziv.prostredie, naklady s tym spojene (zdravie, glob.oteplovanie, vplyv na hospodarstvo, chaos v azii po minuti zasob ropy, atd)
Cele je to trosku zlozitejsie nez len povedat: naklady na vyrobu toho a toho su vyssie
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 10:47
Re: Hidden cost of driving a Prius
[odkaz]
neregistrovaný "Urbi"
6. 6. 2007 11:28
Re: Hidden cost of driving a Prius
Ale tady se nic o energetický náročnosti nepíše. Jenom o ceně. A celý to zní jako ekologickej žvást, kterej se vůbec nezabejvá energetickou náročností výroby baterií a elektromotorů (případně fotovoltaických článků), ale nesmyslnou přepravou surovin mezi kontinenty. Navíc se alespoň v evropě upouští od těžby surovin, protože se jich dost získává z recyklace...
anonym
6. 6. 2007 11:51
Re: Hidden cost of driving a Prius
Energeticka narocnost je vymysl ropne lobby, aby mohla celou problematiku zatemnit. Ve skutecnosti existuje jediny a kristalove cisty parametr, ve kterem je obsazena veskera energie potrebna k vyrobe, distribuci a podle dnesni legislativy i k recyklaci, a to je TRZNI CENA. A jelikoz mluvime o nedotovanem beznem vyrobku autoprumyslu, muzete tuto cenu vzit a porovnat s naklady na benzin a mate jasno. Nemusite se starat o nejake dopravy, tezby, recyklace - vse je v cene. Po 25tis km, jezdite oproti autu bez solarnich panelu kazdych 30 km denne zadarmo. Jednoduche, pruhledne.
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 12:58
Re: Hidden cost of driving a Prius
Suhlas. Snad az na to, ze aby porovnanie bolo spravodlive, aj cena benzinu/nafty (prip aj beniznovych motorov) by mala obsahovat primerane naklady spojene s dopadmi na ziv.prostrdie a z toho vyplyvajucimi dosledkami. Az potom sa mozme rozhodovat podla ceny.
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 13:05
Re: Hidden cost of driving a Prius
"Ale tady se nic o energetický náročnosti nepíše."
Ano, možná proto jsem komentář nenadepsal "Tady se píše něco o energetické náročnosti". 8-s
"Nicméně díky za upozornění."
neregistrovaný "Zrout"
6. 6. 2007 10:58
Re: Hidden cost of driving a Prius
Jestli sem nepridate cisla potvrzujici vas prispevek, pak je to jen chaby vykrik! Kdokoliv by mohl napsat pravy opak toho co vy.
anonym
20. 7. 2007 20:16
Re: Hidden cost of driving a Prius
bud v klidu on je vygumovanej. Energie spotrebovana na vyrobu solarniho clanku nemuze byt vetsi nez cena toho clanku. A cena se vrati za 2-3 roky. Takze mnohem vic energie ten clanek usetri nez se na nej spotrebuje.
neregistrovaný "Mirda"
6. 6. 2007 11:07
Re: Hidden cost of driving a Prius
Jak jsem videl nadpis, hned mi bylo jasne, ze tu okamzite hromada neznalku zace opakovat mantry PR ropne lobby, jak je solarni clanek nevyhodny drahy apod. bez toho aby se nad tim vubec zamyslela. Podle tiskove zpravy stoji panel 2 000 (přibližně 45 tis. Kč) (udaj 4tis USD plati pro sestavu s rozsirenou kapacitou baterek). Sestava za 45tis Kc ujede na jedno nabiti cca 30km. Otazka je po kolika kilometrech se naklady za nespaleny benzin vyrovnaji cene za pridany solarni panel? A zak zakladni skoly si dokaze spocitat ze pri spotrebe 7l/100 je to asi po ujeti 22tis km. Od te doby jiz budete jezdit kazdy slunecny den 30 km oproti beznemu automobilu zcela zdarma. Je to nevyhodne? drahe? neekologicke? Ale jdete.
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 11:16
Re: Hidden cost of driving a Prius
A on dotyčný mluvil o tom, že se to ZÁKAZNÍKOVI NEVYPLATÍ? 8-s To jsem asi přehlédl. (Nebo jsi chtěl reagovat na někoho jiného?)
anonym
6. 6. 2007 11:22
Re: Hidden cost of driving a Prius
Mluvime o beznem komercnim vyrobku, bez dotaci. V jeho cene nutne musi byt zapocitana veskera enegie potrebna k jeho vyrobe. Pokud by platilo, ze clanek vyprodukuje mene energie nez bylo potrebne pro jeho vyrobu, musel by se nutne zakaznikovy nevyplatit.
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 13:19
Re: Hidden cost of driving a Prius
Když ti za 10kč prodám strom, který jsem pokácel za 5kč, a ty tím ušetříš na uhlí 15kč.. je to všechno, co nás zajímá?
anonym
6. 6. 2007 13:48
Re: Hidden cost of driving a Prius
Neni, Ale to je debata na jiny server. Ja jenom pisu, ze i po ciste financni strance se to vyplati. Pokud budeme zapocitavat jeste poskozeni zivotniho prostredi, vyhody solarniho clanku vyniknou jeste vice.
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 17:24
Re: Hidden cost of driving a Prius
Ne, není to debata na jiný server. Mluvíme o dopadech toho, že si na střechu hybridu ještě přidáš solární panel. Proč by to měla být debata na jiný server? A výhody solárního panelu vyniknou tehdy, až bude k pohonu použit POUSE ten solární panel. Zatím musíme naopak přičíst negativa spojená s jeho výrobou(*) k těm, která s sebou nese výroba klasického motoru (a spalování benzínu) a výroba baterií pro hybrid.

*) POKUD tedy nějaká negativa jsou. Ale _bez rozmyslu_ křičet "NEJSOU" prostě nebudu.
6. 6. 2007 11:55
Re: Hidden cost of driving a Prius
Ano, svým způsobem je to pravda, ovšem tento novodobý "ekologický" marketingový tah všech automobilek má smysl. Všechno se stále zlepšuje, zekologičťuje, přesto poškozujeme životní prostředí stále více, nebo minimálně stejně. Hlavní pointou je vyexpedovat tyto škodliviny co nejdále od lidí. Kdyby sis mohl v centru Prahy na magistrále otevřít v poledne okno a cítil by si čerstvý vánek z hor, určitě by tě netrápilo, že 100km za městem, kde nikdo nebydlí, se vypouští tisíce megatun škodlivin!!! :-!
anonym
20. 7. 2007 20:11
Re: Hidden cost of driving a Prius
koukam ze jsi docela vygumovanej. V textu se pise navratnost 2-3 roky. Tak hadej >:D
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 10:04
A UŽ JE TO TADY
První tři příspěvky a už je tu blud pramenící jednak z neznalosti věci a jednak z přehnaného pesimismu a nedostatku objektivity. Žvejky typu energetická náročnost, návratnost, spotřeba energie větší než energie ušetřená apod. Je třeba si uvědomit, a ti inteligentnější jsou toho schopni, že se jedná o jednu z prvních vlaštovek daného problému. Je nad slunce jasné, že ze dne na den nepřijde něco, co obrátí celý dosavadní stav naruby a změní to jako mávnutím kouzelného proutku. Je to prvopočátek, který se bude neustále vylepšovat a zdokonalovat. Nelze stavět na stejnou rovinu několik desítek let trvající vývoj spalovacích motorů a novinku, která se pokouší o zmírnění už tak dost velkých problémů se životním prostředím. Za tenhle krok patří Toyotě a spol velké BRAVO a :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
35
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 10:13
Re: A UŽ JE TO TADY
:yes:
anonym
6. 6. 2007 10:43
Re: A UŽ JE TO TADY
ty solární panely nedělá Toyota, ale jiná firma, tudíž je to dodatečná úprava...

"Kalifornská firma Solar Electrical Vehicles připravila pro vůz Toyota Prius speciální kit"
anonym
6. 6. 2007 10:51
Re: A UŽ JE TO TADY
on psal Toyotě a spol...
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 10:55
Re: dobrý žvásty
To, čemu se tu směješ, jsou naprosto legitimní připomínky, ty jásale. Takže ten "nedostatek objektivity" chápu jako tvoji sebeironii.
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 11:07
Re: dobrý žvásty
Nesměju se legitimním připomínkám, ale zaslepeným rejpancům ze strany zatvrzelých jedinců, kterým evidentně technický pokrok nic neříká.
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 11:09
Re: dobrý žvásty
To jsi před chvílí velice názorně předvedl: "Žvejky typu energetická náročnost, návratnost, spotřeba energie větší než energie ušetřená apod."
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 11:19
Re: dobrý žvásty
Sorry, ale tomu se smát musím. Z čeho vychází, že tohle píše ? Nechci jeho dojmy, ale konkrétní čísla a fakta, která mu dají za pravdu. Tvrdit, že je to nevýhodné a drahé a že se to zaplatí za x milionů km, je pouze jeden z mnoha subjektivních důjmů, ale fakta nikde. Proto ten nádech ironie. Opět opakuju, že tenhle počin Toyoty a spol. beru jako snahu udělat něco pro zlepšení a za to dávám :yes: toť vše
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 11:24
Re: dobrý žvásty
Tak až se dostaneš přes tu fázi dávání palců, a dostaneš se k tomu, že dotyčného umlčíš/přesvědčíš čísly, dej vědět.
Mě samotného by také zajímalo, jestli tenhle panel nenadělá víc bordelu než kolik ho ušetří na benzínu...
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 13:05
Re: dobrý žvásty
I mě by zajímalo, jak to s danou věcí ve skutečnosti je. A dotyčného nepotřebuju umlčovat. Nechám se případně umlčet jím, pokud bude schopen dodat fakta. Do té doby budu pokračovat v dávání palců za snahu něco s tím bordelem udělat.
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 13:21
Re: dobrý žvásty
Jo, to samozřejmě můžeš. Jen by bylo vhodné, abys na základě svých dojmů nedělal z ostatních pitomce.. (Ve skutečnosti to totiž dopadá trochu jinak.)
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 15:17
Re: dobrý žvásty
Ty máš prostě utkvělou představu o tom, že ta výroba je energetičtěji náročnější než úspora a tečka. Je to sice možné, leč dosti nepravděpodobné. Navíc spočítat to snad ani nejde a pokud ano, pak hóóóódně složitě. Takže jediný, co se dá spočítat, je ten uspořený benzín. Teď koukám, že se do stočilo někam úplně jinam než jsem původně psal.
Avatar - da_b0mb
6. 6. 2007 16:22
Re: dobrý žvásty
OK a ted se muzem hadat o velikosti Vesmiru! Je nekonecny ? Chci nejaky cisla chlapi ;-) K veci;trosku jsem zagooglil a ejhle chteli ste cisla tak snad neco malo,cituji "Americká studie „The energy payback time of photovoltaic modules“, která čerpala data od renomovaného výrobce fotovoltaických panelů Siemens Solar Industries, došla k závěru, že na vyrobení solárních panelů pro jeden instalovaný megawatt sluneční elektrárny se spotřebuje 2325 MWh elektrické energie. Je to tak, výroba křemíkových panelů je extrémně energeticky náročná. Tuto spotřebovanou energii musel někdo vyrobit. Předpokládejme, že to byla uhelná elektrárna (mají na světě nejvyšší podíl výroby elektrické energie a těžko můžeme před ekologickým aktivistou vyslovit, že aby takovou elektřinu vyrobila jaderná elektrárna). Na jednu megawatthodinu vyrobené elektrické energie se v moderní hnědouhelné elektrárně (moderní znamená s moderním čisticím zařízením) vyprodukuje přibližně jedna tuna oxidu uhličitého (pro zjednodušení se nebudeme zabývat oxidy síry, dusíku a těžkými kovy). Jednoduchým výpočtem zjistíme, že na výrobu panelů solární elektrárny s instalovaným výkonem jeden megawatt se spotřebovala elektřina, při jejíž výrobě se uvolnilo do ovzduší 2325 tun oxidu uhličitého."
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 17:29
Re: dobrý žvásty
Jo, takový nějaký dopady jsem měl na mysli. A musim říct, že tohle zní hůř, než jsem čekal.
anonym
6. 6. 2007 21:16
Re: dobrý žvásty
Hm... nebudem sa bavit o tvojej logike, ale co to znamena "jeden instalovaný megawatt sluneční elektrárny"? (sorry, nie som z odboru..) Kolko vyrobi elektriny pocas svojej zivotnosti?
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 16:30
Re: dobrý žvásty
> Ty máš prostě utkvělou představu o
> tom, že ta výroba je energetičtěji
> náročnější než úspora a tečka.

Možná se to pomalu stáčí k tomu, o čem se snažím celou dobu mluvit... Hybridní automobil se solárními panely na střeše spojuje tři technologie, z nichž každá při výrobě stojí něco 1) na energii 2) na dopadech na životním prostředí. Ani jedna z nich nás NEZBAVUJE negativ těch zbylých dvou. Ale to už jsem psal asi 4x, a ty mi tu budeš pořád mlít o energetické náročnosti výroby nebo ušetřeném benzínu.

Až bude výroba poháněcí "technologie-X" naprosto čistá _A_ BUDE K POHONU AUTOMOBILU STAČIT, můžeme ji považovat za alternativu spalovacímu motoru. Ta doba určitě přijde, ale zatím místo emisí ve výfuku produkujeme bordel při výrobě baterií pro hybridy.
neregistrovaný "LS"
7. 6. 2007 11:05
Re: dobrý žvásty
Až bude výroba poháněcí "technologie-X" naprosto čistá _A_ BUDE K POHONU AUTOMOBILU STAČIT, můžeme ji považovat za alternativu spalovacímu motoru.... ale no tak. Přece nejsi tak naivní. Tohle nikdy nenastane a ty to víš. Ale snahy kohokoli o zlepšení a snižování spotřeb jsou prostě chvályhodný.
neregistrovaný "jjk"
6. 6. 2007 11:02
Re: dobrý žvásty
Tou novinkou myslis solarne panely? Aha, prvy solarny clanok vznikol 1883, moderny solarny clanok bol patentovany 1946 a masovejsia produkcia zacala v roku 1955. Alebo hybrid? Nabijatelne baterie od 60 rokov 19! storocia, elektromotor predstaveny Faradayom 1821. Pre porovnanie, prvy (nefunkcny) spalovaci motor 1854, diesel potom 1892. Tak o com tocis? Aby bolo jasne, hybridy a pod. sa mi pacia, len zostanme trosku v realite.
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 11:04
Re: dobrý žvásty
:yes:
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 11:14
Re: dobrý žvásty
Nevypichuj slůvka, která se ti hodí do krámku a kterými kroutíš význam těch mých. Za historii dávám :yes: btw. co myslíš tou realitou? Dle mého soudu nastává čas, aby se výrobci (nejen automobilky) začali zabývat věcmi a technologiemi, které by je před několika lety ani nenapadly. To, že je potřeba s ekologií něco udělat, je bez debat. Teď jde o to co a kolik času na to něco bude. Dřív nikoho netrápila spotřeba, účinnost, emise apod. Dneska je to o něčem jiném a pokaždé, když se objeví nějaký nápad, objeví se jeho oponenti s argumentama základní nebo spíš zvláštní školy. Připomíná mi to rakouské blokače hranic. Stojej, blokujou, melou to svoje naučený a v podstatě nemaj páru proč to dělaj.
Nejsem tak zaslepenej abych si myslel, že solární Prius vyřeší celosvětové ekologické problémy, ale je to jeden z prvních "novodobých" počinů, za který dávám :yes: howgh
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 11:21
Re: dobrý žvásty
Nebylo by lepší místo toho ponižování vyhodit nějaké tabulky a tím dotyčného umlčet? Nebo se zmůžeš jenom na omílání naučeného?
neregistrovaný "Mirda"
6. 6. 2007 11:27
Re: dobrý žvásty
Pocitano vyse - panel se zaplati pri dnesni cene benzinu po ujeti cca 20-25 tis km - podle spotreby auta na kterem je namontovan. Pri vyssi cene benzinu jeste drive. Dale uz netreba psat sve dojmy.
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 13:14
Re: dobrý žvásty
Kristepane dej si pohov, ty náš malej matematiku, tohle si dokážu spočítat tak do třetí třídy.
Já bych si byl rád jist tím, že výroba toho panelu není větší svinstvo než spálení ušetřenýho benzínu.
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 13:07
Re: dobrý žvásty
Mirda ti to spočítal a i když s tím výsledkem úplně nesouhlasím, musím říct, že je to v tuto chvíli jediný opravdu spočitatelný výsledek, takže ho můžeme brát za odrazovej můstek. Takže 25000 km. Co ty na to? >:-[]
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 13:30
Re: dobrý žvásty
Mirda mi nespočítal nic. Mirda tobě a těm, který neuměj malou násobilku, spočítal ušetřenej benzín. Mě tahle informace nezajímá, protože si nemyslím, že to je všechno. Tobě ani tomu tvýmu Mirdovi zatim nesepnulo, o čem je řeč. A jenom momentální cena benzínu za ušetřený km to rozhodně neni. Info o tom, co s sebou nese výroba hybridu, ve mě vyvolává podezření, jestil náhodou nevytloukáme klín klínem.
anonym
6. 6. 2007 14:19
Re: dobrý žvásty
Rozumim. PR ropne loby se stale pokousi vzbudit dojem, ze pri vyrobe hybridu existuje nejaka tajemna cerna dira, ktera polyka energii. A spousta lidi na tyto tajemne katastroficke dopady hybridniho motoru stale veri. Jenomze ono nic takoveho neexistuje. Hybrid ma navic el. motor o velikosti trochu vetsiho starteru (v nekterych konstrukcich se tim starter rusi) a pak uz jen baterie (jako kdyby soucasne automobily nemely baterii). Ano je trochu vetsi, ale neni to zadna energeticka cerna dira. Napr. Dizl ma navic vyrobne komplikovane vstrikovaci cerpadlo a narocne turbo. Proc se jeste nenasel nikdo, kdo by pocital jeho energetickou narocnost? Vi to nekdo jak energeticky narocne je odlevani roztavenych kovu a nasledne obrabeni? Proc stale zkoumame hybrid a dizl nic? Dokonce kdyz spocitate navratnost dizlu, i podle te vysmivane trojclenky, (rekneme ze dizl stoji navic cca 50-80tis) vyjde delsi nez navratnost solarniho panelu. Bezne se prostredky za dizl vraci po cca 30-50tis km A ted tu mame auto jezdici 30km denne bez paliva a ono Ti to stale nedochazi? Stale ti to nestaci? Stale hledas nejake tajemne problemy? Tak hledej Smudlo. :-)
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 15:26
Re: dobrý žvásty
Lépe bych to nenapsal :yes:
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 17:27
Re: dobrý žvásty
> Lépe bych to nenapsal :yes:

Ano, myslím si to o tobě i já.
neregistrovaný "LS"
6. 6. 2007 15:24
Re: dobrý žvásty
Ale ani u jiných výrob nelze zcela spočítat opravdovou energetickou náročnost výroby. Smiř se s tím. A pokud nemůžeš prokázat, že výroba toho či onoho výrobku JE ZCELA PROKAZATELNĚ energeticky náročnější nežli úspora při jeho provozu, pak nezbývá než Mirdova násobilka ušetřenýho benzínu. Jsi jak malej Jarouk, když chceš aby ti to někdo nezvratitelně dokazoval. Když už jsi to zahnal až sem, pak nezbývá než zopakovat 25000 km je hranice. (I když osobně si myslím, že je to o kousek víc - ale to už jsem taky psal)
neregistrovaný "Mirda"
6. 6. 2007 15:34
Re: dobrý žvásty
:-) Dobre jsi to napsal. Dobre jsme to napsali. >:D
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 17:37
Re: dobrý žvásty
Nahoře je příspěvek od da_b0mb, a je to o jednom z možných důsledků, o kterých celou dobu mluvím: výroba článků solárního panelu (kromě té energetické náročnosti, které se prostě nedokážete pustit) v důsledku zatím "stojí" další sajrajt ve vzduchu.
Ne netvrdim, že to tak bude pořád, ani že jsou ta čísla dokonale přesná, ale snad už aspoň chápete, o čem celou dobu mluvím...
neregistrovaný "LS"
7. 6. 2007 11:09
Re: dobrý žvásty
To je přesně ono. ZATÍM. A tady je nejspíš zakopanej hafan sporu celého našeho dopisování. Já tu chválím snaho o zlepšení, ty ji zatracuješ tím, že ZATÍM to zlepšení nenastává díky nevymakaným technologiím. Prostě jim nedáváš prostor na vývoj. To je celý. Ale přece nemůžeš chtít aby se z nuly hupslo rovnou do konečnýho stavu. :-!
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 16:19
Re: dobrý žvásty
Já ti prostě nejsem schopnej vysvětlit, že KDYŽ UŽ se máme vzdát jednoho řešení, bylo by vhodné vybrat takové, které svými negativy nevyrovná pozitiva. A to je, milé děti, za hranici finanční návratnosti v rámci životnosti vozidla nebo panelu. Nahoře jsem dával odkaz na článek o tom, co s sebou nese výroba hybridu _NAVÍC_ (v porovnání s běžným vozidlem). Takže tahle negativa existují, aniž by bylo možné škrtnout negativa původních technologií. A teď k tomu ještě připočtěme solární panel na střechu. Takže zjednodušeně řečeno: někde se těží něco, aniž by se něco jiného těžit přestalo; že na tom výrobce ani zákazník neprodělává, neznamená nic. (Viz výše příklad se stromem.)
A ještě bych upozornil na jednu věc: ozval jsem se proto, jakým způsobem se tu kdosi naváží do člověka, který vyslovil naprosto legitimní obavy o současné vedlejší efekty vrstvení ne zrovna triviálních (co do procesu výroby) technologií. (ale každý si udělá obrázek.)
Že to je jedna možných cest, jsem nikdy NEZPOCHYBŇOVAL, takže to, jak mi to tu oba podsouváte, je docela zoufalé.
neregistrovaný "Mirda"
6. 6. 2007 21:46
Re: dobrý žvásty
Tak jo. Pro mne za mne kazdy z nas muze verit cemu chce. Treba ze auto ktere vas dokaze do prace dopravovat cely rok s nulovymmi emisemi a zdarma, je ve skutecnosti ekologickou hrozbou. Konec koncu spousta z nas veri na daleko vetsi ptakoviny.
neregistrovaný "LS"
7. 6. 2007 11:16
Re: dobrý žvásty
Se nečerti. Sekne to s tebou a .... >:D už jsme si to vysvětlili ne ? Důležité slůvko ... ZATÍM >:-[]
anonym
7. 6. 2007 14:28
Re: dobrý žvásty
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Mirda"
6. 6. 2007 11:18
Je libo 30 km denne zdarma ?
Dokazu si predstavit mnoho lidi, jejichz zpusob vyuzivani auta znamena, ze s timto zarizenim budou uz nadale jezdit zadarmo. Jak jsem pocital vyse panel se zaplati po ujeti 22tis km. Od te doby muze v podstate pustit hlavy starost o pohonne hmoty kazdy, kdo pouziva auto k dennimu pojizdeni po meste a najede pri tom cca do 25 km. Kdo najede o par km vice bude mit starost, aby mu benzin v nadrzi nezvodnatel, protoze bude cerpat jednou za rok. A s rostouci ucinnosti clanku to bude uz jenom lepsi. Je libo 30 km denne zdarma ?
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Urbi"
6. 6. 2007 11:44
Re: Je libo 30 km denne zdarma ?
Tak v tom pripade nechapu, proč by tam nekdo strkal ten těžkej spalovací motor a převodovku atd. :-)
anonym
6. 6. 2007 11:55
Re: Je libo 30 km denne zdarma ?
Protoze doba svitu slunce a dnesni technologie dokaze denne poskytnout energii prave pro ujeti nejakych 40km. Vice zatim ne. To o cem pisete je tam prave pro toho, kdyz potrebujet vice energie pro ujeti delsi vzdalenosti nez dnes dokazeme za den "vydojit" ze Slunce.
6. 6. 2007 11:48
Re: Je libo 30 km denne zdarma ?
Prakticky ale stále budeš spalovat jen a jen benzín. Místo celkové spotřeby 1,5 litru za den, bude třeba jen 1,4 litru, čímž se za stejné finanční náklady ujede o 30km více. O nějakém ježdění zdarma nemůže být řeč.
anonym
6. 6. 2007 11:58
Re: Je libo 30 km denne zdarma ?
Tomu nerozumim. Hovorim o skupine lidi, ktera denne najede po meste mene nez cca 25 km - a neni jich malo. Pak muze starost o palivo pustit vicemene z hlavy. Jezdi zadarno - na Slunce.
6. 6. 2007 12:09
Re: Je libo 30 km denne zdarma ?
Nejezdí. Vzhledem k využití samotného akumulátoru bez využití spalovacího motoru jen podobu několika minut, a nehledě na to, že funguje pouze do 45km/h a ještě k tomu při každém větším šlapnutí na plyn se také zapojuje benzinový motor, není možné jezdit nikdy zadarmo. Stručně bych to viděl asi takto. Kdyby to byl normální motor, potřeboval by 8 litrů na 100km. Díky tomu, že je Prius hybrid, tedy elektromotor+spalovací motor, potřebuje jen 6 litrů na 100km. Díky tomuto solárnímu implantátu spotřeba klesne ještě o pár deci, čímž se zvýší teoretický denní dojezd. (spotřeba je vymyšlená, nevim kolik si Prius bere)
neregistrovaný "skl"
6. 6. 2007 12:23
Re: Je libo 30 km denne zdarma ?
No jo. Asi tomu neuveris, ale je naozaj dost ludi, ktori velku vacsinu casu jazdia menej ako 45 km/h a zdaleka nie na plny plyn - obzri sa napr. po centrach niektorych europskych velkomiest... Prave tito ludia su dnes zakaznikmi pre hybridy a fotoclanok moze byt pre nich naozaj vyrazna uspora.
6. 6. 2007 12:29
Re: Je libo 30 km denne zdarma ?
Nejde o plný plyn, ono stačí hodně málo a už jde na řadu spalovací motor atd. Já to nekritizuji, jen v centru evropských velkoměst to tak růžově nevidím. V Praze ve špičce to na baterky vytačí tak 200 metrů po Nuseláku a 250metrů na Barrandově ;-) Každopádně, vše co snižuje spotřebu je dobré, pokud je to někdo ochoten zaplatit!
anonym
6. 6. 2007 14:30
Re: Je libo 30 km denne zdarma ?
Nemam Priuse, ale myslim, ze v novych verzich je tlacitko "pouze elektro". Cimz to i jede "pouze elektro". Navic pokud vyrobce upravuje a posiluje elektrosoustavu auta, nedivil bych, kdyby take upravil software a posunul hranici kdy je nutno zapnout spalovak. Kazdopadne vyrobce udava, ze dojezd je cca 32KM. Nevim, zda tam jeste pridava nejake baterky navic, ale i kdyz vezmeme udaje vyrobce s rezervou tak 20km/den je pro spoustu lidi dostatecnych.
neregistrovaný "Shortař"
6. 6. 2007 13:53
Ekologie X Ekonomie
Já tohle nevidím jako špatné řešení. Samozřejmě výroba fotovoltaických článků není vůbec levná a spotřebuje se při ní spoustu energie, ale kombinace nějakého kvalitního dieslu a elektromoturu, jehož baterii by ještě přídavně dobíjely solární články, se mi velmi zamlouvá. Samozřejmě z ekonomického hlediska. Z ekologického hlediska to bude chtít nejspíš něco úplně jiného.
Rozbalit vlákno
3
anonym
6. 6. 2007 14:34
Re: Ekologie X Ekonomie
No ja nevim jak draha a energeticky narocna je vyroba, ale cena je cca 45tis Kc. Zkouma snad nekdo jak draha a energeticka narocna je vyroba auta? Ne proste v krame stoji xy a vsechny "energeticke narocnosti" jsou v cene obsazeny. Stejne tak tyto clanky.
neregistrovaný "Shortař"
6. 6. 2007 14:36
Re: Ekologie X Ekonomie
Měl jsem na mysli spíš dopad na životní prostředí. Co se ceny týče, ta je samozřejmě zahrnuta v ceně vozu.
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 16:34
Re: Ekologie X Ekonomie
Na jednu stranu se všichni dopady na životní prostředím zaklínají, a pak mají problém v diskusi pochopit, že ten dopad může existovat i při výrobě "čistých" pohonů. Jen se v tom procesu přesouvá z konce na začátek. (A z stávající situace se vlastně jenom přidává, nepřesouvá.)
neregistrovaný "Tom"
6. 6. 2007 13:55
DISKUSE PLNÁ KECŮ, PLKŮ, MLŽENÍ A TOTÁLNÍ NEZNALOSTI
Neplatí to pro všechny diskutující, ale stejně jsem tuhle diskusi ani nedočetl.. pánové, takovej soubor plnej mentálních sra-ček jsem už dlouho neviděl :no: Když o to nic nevíte, tak a) buď se zeptejne otázkou, b) nebo o tom radějni nepiště!!! To jste takový mimoni nebo to je tím teplem? Jaká vysoká energetická náročnost? Jaká náklady náklady na recyklaci? Kecy a totální neznalost! Tohle všechno je přeci obsaženo v jediném, lehko pochopitelném a interpretovatelném parametru - TRŽNÍ CENA!!!
Rozbalit vlákno
14
6. 6. 2007 14:46
Re: DISKUSE PLNÁ KECŮ, PLKŮ, MLŽENÍ A TOTÁLNÍ NEZNALOSTI
To chce prášky proti vzteklině. btw: Jen aby to nebylo stejně jako poplatky za elektroodpad, který končí stejně v klasické popelnici a nikomu to žily netrhá ;-)
anonym
6. 6. 2007 15:42
Re: DISKUSE PLNÁ KECŮ, PLKŮ, MLŽENÍ A TOTÁLNÍ NEZNALOSTI
Zalezi na systemu. Ale i dnes se za likvidaci autovraku plati a presto to neznamena zadne masove povalovani vraku kdekoliv. Proc by to zrovna u hybridu melo byt nejak vyrazne jinak.
neregistrovaný "Tom"
6. 6. 2007 16:07
Re: DISKUSE PLNÁ KECŮ, PLKŮ, MLŽENÍ A TOTÁLNÍ NEZNALOSTI
Přesně tak :yes:
neregistrovaný "Tom"
6. 6. 2007 16:06
Re: DISKUSE PLNÁ KECŮ, PLKŮ, MLŽENÍ A TOTÁLNÍ NEZNALOSTI
;-) /// To už není problém výrobce ale spíše "systému" a vymahatelnosti práva respektive možností udělit adekvátní trest
neregistrovaný "yaroukh"
6. 6. 2007 16:36
Re: DISKUSE PLNÁ KECŮ, PLKŮ, MLŽENÍ A TOTÁLNÍ NEZNALOSTI
Nj, když jde o Toyotu, měli bysme si dávat pozor na to, co říkáme, aby se nám Tomík nerozhněval. >:-[] Opovažte se někdo upoornit na potenciální rizika technologie, kterou s Toyotou někdo spojil. >:D
neregistrovaný "Tom"
6. 6. 2007 17:47
Re: DISKUSE PLNÁ KECŮ, PLKŮ, MLŽENÍ A TOTÁLNÍ NEZNALOSTI
Potrefená husa nejvíce kejhá? >:D 1) Kdyby se obdobná diskuse objevila pod hybridním Civicem (nebo kdekoli jinde), tak napíšu to samé, 2) Kritika Toýoty mi nevadí (nikdo není dokonalý), ale musí mít "hlavu a patu"
6. 6. 2007 23:35
Re: DISKUSE PLNÁ KECŮ, PLKŮ, MLŽENÍ A TOTÁLNÍ NEZNALOSTI
Krome vykriku, nejaky argument nemas? Nikdo netvrdi, ze tohle auto je spatny, pro americky megapole je 100x lepsi nez jejich trucky, ale jeho vyroba je silene energeticky narocna - a energie na vyrobu Priusu pochazi vetsinou z neobnovitelnych zdroju. Fandim hybridum, ale jeste vic Saabu EcoPower, kde 100% vykonu jak z tryskace dodaly brambory! Kombinace hybrid a etanol, to je cesta. Vodik je omyl, solarni clanky jakbysmet.
neregistrovaný "Tom"
7. 6. 2007 01:00
Re: DISKUSE PLNÁ KECŮ, PLKŮ, MLŽENÍ A TOTÁLNÍ NEZNALOSTI
Argument je jasný - po ekonomické stránce je vše vyjádřeno tržní cenou, a proto tu nemá cenu plkat o nákladech na "kdo ví co" - to je zohledněno v ceně. Co se týče ekologie, to je jiná otázka. /// Výrobě ethanolu fandím, má však jednu zásadní nevýhodu - není dost místa na to, aby se mohlo vypěstovat dost zdrojů pro celý automobilový svět = ethanol je "lokálním" řešením - třeba pro Brazílii či Severní Evropu, ale svět spasit nedokáže (maximálně ve formě E85 apod.)
7. 6. 2007 08:53
Re: Ekocar
Bavime se ale jen o ekologii. A o blouzneni lidi - o tolik zase ten prius min nezere, aby vynahradil zivotnimu prostredi to, co mu vzal svoji vyrobou, to uz lepsi k zivotnimu prostredi je 1.3 Multijet s filtrem. Ruzne kombinace plynu, hybridu, etanolu, a treba i ropy z uhli je reseni, vodik ani nahodou. Pokud napr. Polsko, Ukrajina nebo Rusko zacnou vyuzivat svuj zemedelsky potencial na urovni zapadnich zemi, tak uzivi pres etanol pulku evropy.
neregistrovaný "Tom"
7. 6. 2007 12:16
Re: Ekocar
To by se muselo fakt "odborně" propočítat, navíc hybridní technologie je furt ještě v zárodku svého vývoje.. těžko hodnotit kam až se její potenciál jednou dostane. /// Co se týče toho ethanolu, je třeba si uvědomit 2 věci: 1) Co by asi udělal OPEC a jemu podobní, kdyby USA a EU vyhlásili masivní přechod, podporu a dotace využití ethanolu? 1a) zvednou ceny, 1b) sníží investice do těžby ropy = méně ropy na trhu, další raketový růst cen ropy = to se nám vůbec nemusí vyplatit.. 2) Pokud bude produkce plodin pro ethanol dotovaná, tak se klidně může stát, že se prostě nebude vyplácet pěstovat plodiny pro jídlo.. ty se sice mohou dovážet, ale může přijít neúroda a pak budou potřeba i vlastní zdroje - které by ale nemuseli být k dispozici a to by se nám mohlo slušně nevyplatit..
anonym
7. 6. 2007 09:22
Re: Ekocar
Nikdy nerikej nikdy. Predstavte si ze nastupuji technologie pro biopaliva druhe generace, ktere dokazi vyrabet palivo z veskere zelene hmoty s dvojnasobnou vyteznosti nez dnes (tyto technologie se jiz zkousi poloprovozne v Brazilii - zadna scifi). Predstavte si, ze nove motory na biopaliva dokazi pomoci turba a primeho vstrikovani stlacit spotrebu lihu podobne jako dizl stlacuje spotrebu ropnych paliv ( zadna scifi - Saab jiz na tom pracuje). Nebo jeste lepe, ze se konecne zacne pouzivat metanolovy palivovy clanek, jehoz ucinnost je vyrazne vyssi nez spalovaciho motoru, coz vede k cca polovicni spotrebe (zadna scifi v Japonsku se s timto clankem zacinaji vyrabet skutry).
Predstavte si ze cena baterii poklesne tak, ze nebude problem mit v aute elektrickou "nadrz" davajici ekvivalent dojezdu dnesni benzinove nadrze. Potom, pokud treba tyden nikam nepojedete dokaze vam slunce naplnit celou nadrz az po okraj a co nedobije slunce muzete docerpat ze site (zadna scifi - pocatek teto technologie mate moznost zahlednout v tomto clanku). Podtrzenosecteno jsem si temer jisty ze v blizkem budoucnu do 20ti let bude konstrukce auta postavena na baterii, ktera bude dobijitelna ze site, ze slunce a pro dluhe dojezdy spalovacim motorem. Potreba kapalnych paliv tak poklesne a spolu se zdokonalovanim vyrobni technologie biopaliv dokazi tato paliva vyresit v podstate vsechnu potrebu kapalnych paliv pro dopravu. Mozna se to nekomu zda nesmyslna vize, ale ja bych na to vsadil.
neregistrovaný "Tom"
7. 6. 2007 12:33
Re: Ekocar
Ano, je to teoreticky možné.. ovšem opakuji svou otázku: Co tomu asi tak řekne OPEC a jemu podobní? Opravdu se jen tak nechají připravit o své příjmy? ;-)
anonym
24. 10. 2007 12:03
Re: Ekocar
milý anonyme
říká Vám něco petrolejový a metanolový extrakt,který je obsažen v listech Holodisc discolor????, česky Celoterčník různobarvý.(obsahují b-sitosterol, taraxasterol, luteolín-7-O-glukosid). Nebo jsem text z internetu pochopila špatně. Moc mě to zajímá.
Prosím napište do Vy o tom víte.
Děkuji, Děkuji, Děkuji. Dana Lempersová
anonym
7. 6. 2007 14:30
Re: Ekocar
super :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: super :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: super, super super super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - da_b0mb
6. 6. 2007 17:48
ČTI MĚ ČLOVĚČE
[odkaz] CSVTS - český svaz vědeckotechnických společností takže asi to nepsal nějakej moula ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "XYZekolog"
6. 6. 2007 20:51
bordel
pekelnej bordel při výrobě+menší bordel při provozu+bordel při likvidaci=nemá to co dělat s ekologií.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Neri"
6. 6. 2007 21:18
Šikmáči
No jo no někdo holt nekousne, že nejenom TOYOTA, ale i ostatní japonští výrobci jsou o pár let dál že?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Falco
6. 6. 2007 23:02
Re: Šikmáči
V čem? Hybrid měli Němci první, jen ho nedokázali dobře prodat...veškerá inovace pochází z Evropy, většina patentů pochazí z Evropy. Evropa přinesla světu auto, motocykl, letadlo, benzín, diesel, abs, esp, seriový airbag atd....
neregistrovaný "Tom"
7. 6. 2007 01:02
Re: Šikmáči
To je furt to samé dokola - nestačí vynaleznout, je nutné umět dostat to do praxe!
Avatar - Falco
7. 6. 2007 01:18
Re: Šikmáči
To je furt to samé dokola, když to nikdo nevynalezne, tak to nikdo nedostane do praxe!!!
neregistrovaný "LS"
7. 6. 2007 11:19
Re: Šikmáči
Jó a taky první světovou a druhou světovou a ... :no:
Avatar - Falco
7. 6. 2007 18:39
Re: Šikmáči
A Japonci byly vždy hodně mírumilovný, viď! Chce to trochu si zopakovat dějepis.....Číňani by mohli vyprávět...
neregistrovaný "LS"
8. 6. 2007 08:41
Re: Šikmáči
To netvrdím. Jen jsem reagoval na jednostranně orientovaný blábol.
neregistrovaný "v0cas"
6. 6. 2007 23:19
garaz
a co kdyz s tim budu chtit parkovat v garazi???
Rozbalit vlákno
0