Po Japonsku je USA dalším státem, kde dochází k citelnému zlevnění hybridní Toyoty Prius. Může za to silný tlak konkurence, jenž ovšem bohužel v Evropě zatím chybí.
je zvlastni ze vůbec něco prodaj, oba Plug-in Priusy které znam jsou dotazene z US a oba majitele natom i tak usetrili vice nez 200 tisíc i přes všechny ty naklady co stoji dotáhnout auto z US do CR a dostat to tu na znacky :-)
* ZATVRZELÝ
* KONZERVATIVNÍ
A HLAVNĚ
* ZAPRODANÝ EVROPĚ PROTLAČIT NĚCO SPRÁVNÝHO. To víš, většině by to šáhlo na příjmy jejich pohodlných životů zaprodaných ropný mašinérii, která jede ruku v ruce s evropským stylem žití na dluh.
To bude možná tím, že EVROPA NIKDY POŘÁDNĚ NETĚŽILA ROPU, tady nikdy žádná ropná horečka nebyla, Evropský království si od dob Kolumba jen nadolovala nakradla zlato zajistila kolonie a z toho dožívá a zvykla si na to a myslí si že to pojede snad věčně klidně i na dluh ;-)
Jo to ti za oceánmem, kteří hasí téměř každej průšvih světa tohle znají a moc dobře vědí jaký to je když dojede vlastní ropa na texaských polích :-) A proto chtějí využít poslední vlastní zásoby toho černýhosvinstva na Aljašce, v pobřežních vodách Mex. zálivu a plynu z břidlic k tomu, aby posunuli hru o level výš a zase měli přehled ;-)
No jo, nyní zaprodaní ropné mašinérii, ale až se v Evropě všichni zelektrifikujeme, kde si myslíš, že budeme "těžit baterky"? A z čeho tu zelenou energii vyrobíme? Myslíš, že Evropa má takový energetický potenciál? Žití na dluh..v určitých připádech má své opodstatnění, místo šetření postavíš na dluh a uživáš benefitu dané věci, kterou bys bez dluhu neměl. Půjčíš si, zainvestuješ, z výnosů splatíš, jak prosté. Tedy jak pro koho prosté, pro tebe očividně ne.
PS: Jen pro predstavu v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh
90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabytí ob 3 dny tzn 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]
KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT [odkaz]
Vyroba baterek je daleko horsi, nez vyroba spalovaciho motoru. Hlavne ta chemicka zatez u vyroby baterek je velika. Nebo mas snad predstavu, ze baterky rostou na stromech ?
výroba baterek v JAPAN JIH KOREA profi továrně není velká eko zátěž [odkaz] a chudým indiánům v Bolívii to taky neublíží, kdežto nám nebudou JEDOVATÝ DIESELY VE MĚSTĚ NA ULICI CHRLIT JEDY POD NOS K DÝCHÁNÍ = ASTMA, ALERGIE, LEUKÉMIE, RAKA [odkaz]
No a jaký je energetický potenciál ostatních Evropských zemí? Já říkám nedostatečný a můžu sem klidně napsat podobně nesmyslý propočet, jako ty předtím. Nyní jsme závislí na ropě od šejků, tak v nové éře elektromobilů budeme závislí, pro změnu, na dovozu líthia z Bolívie, hezky to máš vymyšlené >:D
A mimochodem, elektromobilům a hybridům velice fandím, zejména do měst téměř ideální, nelíbí se mi však tvůj až fundamentalistický postoj a prosazování svého.
ac s predrecnikem tak nejak nesouhlasim ve vsem, tak
zelenou energii vyrábět nemusíme, klidne at je třeba modra nebo cervena, to je celkem fuk jak se ta elektřina vyrabi, ve vyrobe elektriny totiž panujou uplne jiné emisni limity a hlavne nikdo si je tam netroufa porusovat minimalne v te Evrope :-) ale ekologii bych dotoho netahal, pokud se totiž zacnem bavit o celkovem procesu, tak vyroba elektriny = vyroba benzinu/nafty, nikoliv jejich spotřeba ve vozidle, a jen tak mimochodem, k vyrobe te nafty a benzinu se spotrebuje i nemale množství prave te elektricke energie ;-)
a baterky? a k cemu? budoucnost elektromobilu není v baterkách, ale v eleftrifikaci po vzoru OLEV, asi jen málokdo kdo na elektromobilech pracuje si mysli ze to bude jinak :-);-)
o té úspoře 200k silně pochybuji. Když započítám clo 10%, pak DPH 21% a náklady na přepravu, tak mi to moc nevychází...
Navíc náklady na přestavbu na EU předpisy a díky možným rozdílům ve vozech pro US a EU trh, bych se obával co bude se zárukou...
clo se za určitých okolnosti platit nemusi, s DPH je to pokud vim stejne, oba pokud vim dovezli auto az po vice nez 6 mesicich od porizeni, takze zadny podobny poplatky se jich netykali
Prius se velice dobře prodává ve vyspělých zemích. I v bohatém arabském světě je doslova všude.
Diskutéři, každý má právo na svůj názor, ale u automobilů by měla k názoru přispět nějaká ta zkušenost, a jak předvedl Ford Henry, především i přehled...
Je to dobře .. nemam rád tuhle dobu ve který se pomalu vytrácej pořádný motory a kdy se dělaj různý hybridy a elektromobily a podobný věci... škoda že ropa neni nevytěžitelná..
Nemám rád ekologické demagogy, kteří vidí jen finální produkt - úhledně zabalenou baterii v hybridu. Odmítají vidět, co předcházelo výrobě této baterie. Že se při ní muselo použít louhování rtutí která je, jak víme, prudce jedovatá. Tato rtuť společně s dalšími těžkými kovy se vyplavuje v ohromném množství do řek a dále do oceánů. Dostává se do potravních řetězců. Způsobuje hromadné vymírání a u lidí neléčitelná onemocnění. Na ekologické normy se kašle, nejsou peníze, protože zákazník chce svoje ekologické auto co nejlevněji.
A to vše se děje jen proto, aby si pár pozérů mohlo blahopřát, jak jsou super ekologicky uvědomnělí a jak šetří planetu.