Diskuse

Toyota Prius XW10 (1997-2003): První hromadně vyráběný hybrid světa má 20 let!

8.8.2017

Toyota si s předstihem připomíná 20. výročí zahájení produkce Priusu. Hybridní auto dovedla do velkosériové výroby jako první na světě...

 

  • 51 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 08.08.  19:02

    A na Slovensku

    ještě jedna do dnes jezdí, a pozor!!! zatím prodělala cca. před třemi lety první výměnu baterek. :yes:
    • 15 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 08.08.  19:15

      « Re: A na Slovensku

      Nekeceh!!!
      ...no to je teda paráda 8-s
      • 60 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 08.08.  19:23

        « Re: Re: A na Slovensku

        Tak mrkej: super video [odkaz]
        /aby tě přešla ta ironie :-) /
        • 10 Reagovat !

          foto N6600

          N6600 08.08.  20:38

          « Re: Re: Re: A na Slovensku

          Zbierka firmy AT Zilina je take male muzeum Toyoty. Nema chybu.
    • 20 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 08.08.  22:32

      « Re: A na Slovensku

      ja som taku tu prvu toyotu prius sivu u nas nedavno videl... takze podla mna ich je viac ako jedna.. ;-)

      a aj brachov byvaly spoluziak ma presne takuto jednu... takze bude ich u nas isto podstatne viac ;-) .. teda zase netvrdim ze stovky.. ale tych 10-20ks kusov na nasom uzemi je podla mna realnych
  • 20 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 08.08.  19:18

    Konečně někdo

    z ,motoristických novinářů vzpomíná Armstrong Phaeton. Ta cedulka v Porsche muzeu u hybridu z roku 1901 mi už leze krkem. >:D :-!
    Jinak
    [odkaz]
  • 32 Reagovat !

    foto MGRR

    MGRR 08.08.  21:14

    Mám Prius I. doma a funguje stále skvěle.

    Baterie jsou ve 230.000km původní a super, dokonce klimatizace je původní, tlumiče i podvozek bez vad. Jezdím mezi státy, většinou dálnice 140-170km/h a vždy se vejdu do 4,9-5,2L
    • 16 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 08.08.  22:23

      « Re: Mám Prius I. doma a funguje stále skvěle.

      A pak ses probudil....

      při tý rychlosti je ta spotřeba nemožná, hybrid ti pomáhá hlavně ve městě nebo na členitější trati. Na dálnici okolo 150kmh a víc tomu nevěřím.
      • 20 Reagovat !

        foto MGRR

        MGRR 09.08.  08:24

        « Re: Re: Mám Prius I. doma a funguje stále skvěle.

        Není můj problém co se zdá nemožné, stejně jako hloupé negativy výše :-)
      • 30 Reagovat !

        foto Dylan-McKay

        Dylan McKay 09.08.  09:33

        « Re: Re: Mám Prius I. doma a funguje stále skvěle.

        fosteku, zase zlobíš? ;-) Věř, že je to tak.

        Po letech jsem si koupil auto s klasickým spalovákem, takový obrovský kabriolet. Střídám ho s Priusem. A vnímám ten rozdíl. Je hodně situací, kdy mi baterky prostě chybí a úplně zbytečně běží motor. Hybrid je skvělá věc.
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 08.08.  22:31

    ten prvy prius

    mi dizanom kusok pripomina suzuki liana... kazdopadne bol na svoju dobu krajsi ako ten dnesny ktory uz podla mna az moc nasilu sa snazi vyzerat "futuriskticky" pritom ide defakto o uplne bezny hybrid.. ziadne scifi sa nekona ... kazdopadne gratulacia toyote .... vzdy bola v automobiloch nejaku tu dekadu pred konkurenciou bez ohladu na loga "konkurentov" ... a plati to stale :yes:
    • 14 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 08.08.  22:40

      « Re: ten prvy prius

      Ano, vždy.
      Už když v osmdesátých letech 19.století pánové Deimler a Benz začali s výrobou automobilů, byla Toyota (bez ohledu na jejich trojcípou hvězdu) nějakou tu dekádu před nimi. Pak ji v roce 1937 založili.
      Mám dneska záchvaty nezvladatelné ironie, neřeš to
      Zejtra si asi koupím svoje první japonský auto. Tak mi hrabe.
      >:D >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 08.08.  22:41

        « Re: Re: ten prvy prius

        este tu lianu som nestihol.. tak tu je [odkaz] ;-)

        v pohode... viem ze s tebou sa da pospasovat :yes:
        • 11 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 08.08.  22:43

          « Re: Re: Re: ten prvy prius

          To je hnusnej kýbl. TWL
          Pánbůh s námi a vše zlé pryč!
          ...s tímhle jezdili celebrity v top gearu - bez kecu
          • 00 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 08.08.  22:46

            « Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

            jasne aj Atkinson alias mr.Bean ale aj Hamilton z F1 ;-) .. nahodou dobre to tam s nimi v zatackach naklanalo v tom aute .. ale podla mna im taketo pojazdne drevo dali schvalne ;-) .. ukaze sa v takomto aute viac umenia aj sikovnosti aj zrucnost ako ked ta posadia do nejakej carrery...

            PS: vsimni si aj to rozsirenie blatnikov na liane vzadu pri kole.. presne ako na priuse ;-) .. dokonca aj pohlad do kabiny liany je velmi usmevny ... sranda.. proste je taky prius a la suzuki akurat ze plne benzinovy ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto fostek

              fostek 08.08.  22:50

              « Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

              jj člověče žasnu, jak ty vyčuchneš tyhle detaily z těch (pod)průměrnejch kár.
              Normálně to člověk skoukne, vobrátí voči v sloup, zařadí jako šrot.
              Ale ty jseš detailista :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto H-K-svwet

                H/K_svwet 08.08.  22:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                to som bol stale... a aj sam to o sebe neraz tvrdim ;-) >:D
          • 10 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 08.08.  22:48

            « Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

            Hele bacha tohle je o 5 let starší než 1. řada Top Gearu v dnešní podobě ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto fostek

              fostek 08.08.  22:52

              « Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

              Ahoj...mám něco pro tebe. Už jsem to psal. Asi si koupím zejtra kasrol na rejži.
              Chudák fostek, ten dopadl co....
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 08.08.  23:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                Nejlepší je Natural [odkaz] se vyznám ;-)

                Máš už vybranej [odkaz] ? :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto H-K-svwet

                  H/K_svwet 08.08.  23:15

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                  nejake dva tyzdne dozadu sme mali v lidli azijsky tyzden.. co zahrnalo v ponuke aj ryzu basmati ... takze aj ta moze byt dobra >:D :*)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 08.08.  23:16

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                    Jo ta je hodně populární a vůbec neni špatný = i když z Lidlu.. :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto H-K-svwet

                      H/K_svwet 09.08.  00:02

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                      potraviny v lidli akoze este ok .... ale nejake tie veci do auta alebo kupelky ci kuchyne by som tam uz urcite nekupoval.. raz som tiez kupil kalkulacku z lidla asi za 4 eura ... len tak ze fajn zide sa ... nech mam este jednu okrem tej jednej 30 rocnej este na tuskove baterky >:D ... ved moc nestala tak preco neskusit kupit ju ... ale pouzil som ju asi 3krat a potom proste uz nefungovala ...rovnako nozna pumpa ktoru som dnes uz doobedu spominal ... po dvoch pouzitiach bolo po nej .. vyhodene prachy ... uz nikdy viac tieto veci z lidla .. ani tricka .. vyperies ich dvakrat a je po nich... to aj v kdejakom cinaku su dnes uz lepsie kusky ... ja do lidla vlastne chodim len po pecivo vodu ovocie a nejeke tie syry a zmrzliny a este oriesky ok ... ;-)
                      • 01 Reagovat !

                        foto mikinko

                        mikinko 10.08.  00:04

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                        Zase splietas... z lidlu rifle monterky tricka...vsetko za realnu cenu a vydrz je nadpriemerna...
                  • 20 Reagovat !

                    foto fostek

                    fostek 08.08.  23:17

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                    Jedu v září (septembri) do Číny a Koreje....nafotím ti tam auta kámo. To si pošmákneš.
                    • 00 Reagovat !

                      foto H-K-svwet

                      H/K_svwet 08.08.  23:20

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                      >:D .. tak to bych prosil... :yes:

                      len nie ziadne predlzene Ecka ani passaty .. ale skutocnu cinu :yes:
                      • 00 Reagovat !

                        foto fostek

                        fostek 08.08.  23:23

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                        Slibuju :-)
                        A ty káry z Koreje nebzdeš znát ani ty.
                        • 00 Reagovat !

                          foto H-K-svwet

                          H/K_svwet 08.08.  23:28

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                          tak to asi nie... predsa len tam maju svoje vlastne vozy... nepoznam zase vsetko to mas pravdu... ale snad stinger by tam uz mohol byt ( aj ked ten v korei by nemal niest logo kie )
                          • 00 Reagovat !

                            foto fostek

                            fostek 08.08.  23:31

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                            Stingra určitě nedodám...
                            Jedu do KLDR. Tam budou jiný stroje.
                            • 20 Reagovat !

                              foto H-K-svwet

                              H/K_svwet 08.08.  23:32

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                              tak ved nejaky ten dalekohlad zober a uvidis az do Soulu >:D
                              • 00 Reagovat !

                                foto fostek

                                fostek 08.08.  23:34

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                                Tam se tyhle srandičky moc netolerujou.
                                Dalekohled - špionáž - lágr...
                                8-s

                                >:D >:D >:D
                                • 00 Reagovat !

                                  foto H-K-svwet

                                  H/K_svwet 08.08.  23:35

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                                  ja uz som aj chcel napisat o dva komenty vyssie ( koment s tym stingerom ) ze ma zober so sebou >:D ... este ze som to nestihol editovat ;-)

                                  PS: lebo bol som v tom ze tocis o juznej korei...
                • 00 Reagovat !

                  foto fostek

                  fostek 08.08.  23:16

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                  Něco takovýho s kolama. Asi je čas se střelit do hlavy.... >:D >:D >:D
                  • 20 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 08.08.  23:17

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                    Hele rychle než se střelíš = co to bude? >:-[]
                    • 00 Reagovat !

                      foto fostek

                      fostek 08.08.  23:20

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                      Pracovní zvíře....
                      L200
                      Takový spešl kus trochu
                      Tohle oni uměj
                      Co myslíš?
                      • 00 Reagovat !

                        foto H-K-svwet

                        H/K_svwet 08.08.  23:27

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                        L200 je fajn... autoexpress jej udelil pred rokom titul pickup roka ... a to iste nie nahodne... do terenu snad jeden z najlepsich vozov dnes uz... vzhladom teda na odchod defederu z tohto reviru ozaj jedno z top terennych aut dneska...
                        • 20 Reagovat !

                          foto fostek

                          fostek 08.08.  23:33

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                          Hmmm
                          To nebude náhoda. Německá DEKRA mu udělila 2016 titul nejlepšího pracovního auta.
                          Já s ním do terénu moc nepojedu.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 08.08.  23:35

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                        Že sem s tim nikdy nejel = takže určitě časem napiš jaký to je :-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto H-K-svwet

                          H/K_svwet 08.08.  23:39

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                          ja som siel este aj s tou starou L200 z 90 rokov co mala 2,4 dizel 74kw... auto ale aj tak vazilo asi 2,4 tony.. ale ono to vcelku aj slo.... akurat kabina bola mala asi ako ta v dnesnom beznom malom voze .. dozadu sa vlastne ani moc nedalo sadnut.. tam bola len taka nudzova lavica ...
                        • 20 Reagovat !

                          foto fostek

                          fostek 08.08.  23:42

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                          JJ, uvidím, jestli to nasaju.
                          Když jo, dám vědět.
                          Chlapi dobrou, jdu chrápat.
                          • 00 Reagovat !

                            foto H-K-svwet

                            H/K_svwet 08.08.  23:49

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ten prvy prius

                            ja teraz po tych poobednych smenach ked pridem 22.20 vecer domov nemozem hned spat.. to sa ani neda.. lebo som tak nabudeny a rozbehany este z prace ze musim aspon dve hodky pockat kym sa telo nejako ukludni a unavi samo .. ;-\ :-)
  • 24 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 08.08.  22:34

    A ještě...

    "Vize Toyoty, která při uvedení první řady předpovídala, že hybridy budou tvořit třetinu celosvětového odbytu nových vozů právě v polovině minulé dekády, se samozřejmě nenaplnily..."

    ....co mi to jenom připomíná sakra?
    Aha!
    Ty kecy , kolik bude elektromobilů za rok, tři, pět, deset,
    Akorát dneska jsou ekofašistický paka mocnější, takže to pomalu maj chuť přikázat.
    • 30 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 08.08.  22:51

      « Re: A ještě...

      elektorautam masovym moc neverim ale hybridy su realne.. len to nejde hned ...
      • 20 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 08.08.  22:52

        « Re: Re: A ještě...

        jj mildhybridy budou hnedle
        • 13 Reagovat !

          foto -awson

          Đawson 09.08.  04:17

          « Re: Re: Re: A ještě...

          Tak nevim co je horsi, jestli era mildhybridu, nebo milfhybridu.. Auta na *, zensky na *, celej tenhle svet jde pomalu do prd*le 
    • 30 Reagovat !

      foto MGRR

      MGRR 09.08.  08:36

      « Re: A ještě...

      Toyota, Lexus... Jde o miliony aut které se prodají s hybridním pohonem. BMW ve velkém začíná používat hybridní a plug-in technologii od Toyoty Prius (výměna technologie Toyota za bohužel nekvalitní naftové motory 1.6 BMW, které Toyota nechce vyrábět), Lexus je prodán snad každý druhý-třetí hybridní. Bude toho víc a víc...

      Autem někteří jezdit musí, to je dané a je lepší, když z kopce, v situaci, kdy vám na dálnici vjíždí do cesty kamion... motor se vypíná a nesmrdí. To šetření je okrajové a příjemné u pumpy. Vidím to denně v kolonách, kdy to všude kolem hybridu vrčí, chrastí, smrdí... plýtvá se energií, Prius, nebo Lexus h tiše stojí, nevrčí a dlouho vydrží v koloně bez nastartování a smradu, přitom nemá mechanický startér.
      • 40 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 09.08.  08:38

        « Re: Re: A ještě...

        :yes: :yes: :-!
      • 01 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 10.08.  10:46

        « Re: Re: A ještě...

        Můžeš mi tu technologii Priusu v BMW ukázat? Když se podívám třeba na 330e, tak ta auta mají společného snad jen to, že obě mají Li-ion baterii. Ani počet elektromotorů nesedí. Úplně jiná převodovka (hlavní přínos Toyoty bylo řízení toho jejich systému, který je postavený kolem planetového PSD). Předpokládám, že jde o řešení od ZF.
        • 10 Reagovat !

          foto N6600

          N6600 10.08.  11:18

          « Re: Re: Re: A ještě...

          Pokial viem, tak v ramci prehlbenia dohody o spolupraci medzi BMW a Toyotou sa Toyota zaviazala o zdielani know how ohladom hybridnej technologie. zdroj: [odkaz] Takze BMW nezacala development 330e od piky. Navyse, z dovodu vyssieho vykonu, BMW ani CVT riesenie nemohlo pouzit. Dopadla by ako Audi.

          1:1 je to u Mazdy. Ta tusim pouziva uplne komplet cele riesenie Toyoty a dava do svojho obalu. BMW si to upravuje.
    • 20 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 09.08.  09:58

      « Re: A ještě...

      asi nechapes ty nova cisla, neb automobilky schvalne neuvadi ze pujde ciste o BEV, ale o elektrifikovana auta, tedy ne jen BEV, ale i plug-in hybridy a hybridy ;-) Volvo treba uvadi ze od 2019 nebude nabizet ciste fosilni motorizace, takze veskera jejich produkce bude zacinat na hybridu a koncit na BEV, to kolik z tech aut budou hybridy, kolik plug-in hybridy a kolik BEV nikde neuvadi, stejne jako VW uvadi ze do 2025 bude ctvrtina jejich aut jezdit i na elektrinu, a to neznamena ze to bude 2.5 milionu elektromobilu, ale 2.5 milionu hybridu, plug-in hybridu a elektromobilu, a vzhledem k nastolene situaci proste nemaj mpoc na vyber a za tech 8 let to nebude as tak nesplnitelne ;-) staci aby nektere vlady zvedli dane na fosilnich palivech a lidi proste zacnou kupovat alternativy mnohem vic, nektere firmy zacinaji nad hybridy a elektromobili premyslet a kupuji je jiz dnes, ted bude nasledovat par let kdy si je ve firmach otestuji a kdys zjisti nizsi naklady, tak co myslis ze se stane?

      mimochodem Toyota jiz ctvrtinu jejich aut v Evrope prodava s hybridnim pohonem
  • 16 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 09.08.  07:54

    Hybridna krasa...

    Pozriem na 20-rocny Focus a vravim si "stale je to pekne auto"...

    Pozrime na 20-rocnu Octaviu a vravim si "stale je to pekne auto"...

    Pozriem na 20-rocny Megane a vravim si "stale je to pekne auto"...

    Pozriem na 20-rocny Prius a... jdu blejt, velebnosti!
    • 40 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 09.08.  08:40

      « Re: Hybridna krasa...

      A přitom ten Prius jedinej z nich eště v pohodě jezdí a tehdy byl = jak už dneska zpětně víme = nejprogresivnější

      Ale klidně můžeš dál auta hodnotit podle vzhledu :-)
      • 04 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 09.08.  08:48

        « Re: Re: Hybridna krasa...

        Nechci ti brát iluze, ale 20 let starý Priusy jsou už vesele na šroťáku, protože servisovat něco co je komplikovaný jak kosmická loď je prakticky nemožný. Viz můj příspěvek o kus níž.
        • 20 Reagovat !

          foto marianek

          marianek 09.08.  09:32

          « Re: Re: Hybridna krasa...

          Nechci ti brat iluze, ale to auto je uzasne jednoduche. Nastuduj si nejdriv HSD, abys tu nebyl za saska.
          • 01 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 09.08.  10:25

            « Re: Re: Re: Hybridna krasa...

            Aha mild hybrid plnej elektroniky je úžasně jednoduchej, tak to pak ovšem jo. >:D
            • 10 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 09.08.  10:44

              « Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

              Mluvíš o mild hybridu = všech verzích nový A8? Nebo o hybridech Toyoty = který sou fakt úžasně jednoduchý a proto spolehlivý = viz jakákoli statistika spolehlivosti za poslední 2 desítky let?

              • 10 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 10.08.  08:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

                Prosím tě jak může být logicky mild hybrid jednodušší než normální spalovák. Vyjmenuj mi teda co ten mild hybrid nemá oproti spalováku a naopak co má navíc oproti běžnýmu spalováku. Pak se tu můžeme bavit o nějaký jednoduchosti.
                • 20 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 10.08.  09:49

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

                  Hybridy Toyota a Lexus sou jednodušší = nemaj pohyblivý díly což je to co odchází + spojku a převodovku prostě to co nejvíc zlobí na běžnejch autech

                  Mild hybrid v A8 je něco jinýho = ten bude pomáhat při rozjezdech a jako klasickej hybrid si na to rozjetí za semaforem běžnym přibržděnim na červenou na něj natankuje = což je super = ale jinak to bude běžně poruchová A8 :-)

                  Proto Priusy atd. patřej už těch 20 let k nejspolehlivějšim autum na světě a hybridní pohon Priusu kterej je i v dalších modelech = je mj díky tý absenci problematickejch poruchovejch dílů = nejspolehlivější pohon

            • 20 Reagovat !

              foto marianek

              marianek 09.08.  12:17

              « Re: Re: Re: Hybridna krasa...

              Ted se smejes jen sam sobe.... a ostatni se ti smeji take.
            • 20 Reagovat !

              foto N6600

              N6600 10.08.  08:54

              « Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

              Nechcem Ti brat iluzie, ale prave HSD je to, co robi Prius tak spolahlivym a bezporuchovym. A ked uz chces kopat do Priusu, aspon si dostuduj, ze je to full hybrid, nie mild hybrid.
        • 20 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 09.08.  10:02

          « Re: Re: Re: Hybridna krasa...

          v cem je Prius slozitej? pises tu blbosti ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 09.08.  10:33

        « Re: Re: Hybridna krasa...

        Nemáš pravdu, pokud najdeš opravdu poctivou Oktávii I. generace s 1.6MPI, či 1.9 TDI, která nebyla 4x slepovaná, vytopená, vyhořelá, neobjela 2x kolem světa a podobně, tak je to bezproblémové auto. V loni jsme jednu takovou sehnali pro kamaráda za 25 tisíc a to auto tady ještě 10 let bude jezdit.. i když už je to v dnešním poměru vlastně plechovka :-)

        Stejně tak i zachovalý Fokus ( také ještě jsou a navíc ty staré kusy jsou opravdu řidičsky nadstandartní vozy). Kamarád má takhle I. Megana classica 1.9 Dci, 400 tisíc najeto a ten nezmar pořád jezdí a nic moc mu neni, jen je vše gumový, od volantu po řazední... >:D

        Pochybuju, že ten Prius s takovým nájezdem bude v o dost lepším stavu i když si rozhodně nemyslím, že by neměl ty km zvládnout...
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 09.08.  10:43

          « Re: Re: Re: Hybridna krasa...

          Pokud se nepletu, začínal Megane s 1.9d (atmo nafta), 1.9dT (turbo) a 1.9dTi (přimovstřik turbo). Ty první dvě 1.9 byly vlastně stejný motory jako v R19. To C v dCi znamená CommonRail a to pokud se nepletu přišlo až ve druhé generaci, první dCi motory byly v Laguně cca. 2001-2002.
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 09.08.  10:51

            « Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

            Nene, už první generace koncem výroby (snad od 2000) měly Dci (byl to facelift I. generace, II. generace začala až 2004) ;) . Ty motory byly 75kw - ty míval Megane a snad i Laguna 5kvalt a pak 88Kw, to měla Laguna II (a asi i Scenic, ale ty sem nikdy nesledoval, tak nevím), 6kvalt. Laguna II měla pak ještě větší 2.2Dci 110kw.

            [odkaz]

            Tady jeden takový kousek s Dci.
            • 10 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 09.08.  10:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

              Druhá generace začala dřív, snad 2002... ale ok, asi se tam dCi už ke konci té první generace dostalo, jen jsem takové auto nepotkal. Je možný, že kombík "přesluhoval" a vyráběl se dýl, to už si taky nepamatuju.
              • 10 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 09.08.  11:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

                Fakt 2002? To bylo spíše představení, ne? Já vím, že on má snad 2001 - Classic - což je sedan. Aha - tak to máš asi pravdu, to byly nejspíše jen 3 a 5 dv. a mezitím se ještě prodávala I. generace kombi a sedan, protože 2003 jsou ještě kusy I. generace normálně na prodej:)

                P.s. jiný kamarád měl R19 s 1.9D a to auto bylo z roku 1993, než ho předloni naboural opilec na parkovišti, tak to auto natočilo asi 350 tisíc s pravidelným servisem a bylo ve výborném stavu a hlavně ani nebylo nijak extra zrezlé.
                • 10 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 09.08.  11:06

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

                  Tak mrkni ze kdy najdeš první II, podle mě by to mělo být taky maximálně 2003, možná už 2002.

                  U R19 se mi líbil facelift. Strejda měl 1.9D před faceliftem a dost v základu a to auto si mě moc nezískalo... ale spolehlivost atmo nafty samozřejmě ok :-)

                  A u Megane I se mi naopak fl nelíbil vůbec.
                  • 10 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 09.08.  11:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

                    2002 jsou první 5dveřáky :-)

                    Jo, tak R19 je už starej škopek, ale na to, jakou měl Renault pověst, tak ta spolehlivost byla příkladná, až jsem koukal... to by dost možná většina diskutérů nevydejchala >:D

                    Megane I se mi líbí jen jako coupé, potažmo cabrio :-)
                    • 10 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 09.08.  11:21

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

                      No tak to já teda ne. Kupé bylo takový nevyvážený, cabrio... ale jo, cabrio zbastlili až v té druhé generaci s hardtopem. Za mě normálně klasické 5dv. před faceliftem, na tu dobu (1996) super. A jak už někdo napsal... Prius strčí do kapsy snad bez ohledu na generaci ;-)

                      [odkaz]
                      • 10 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 09.08.  11:24

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

                        Já ti nevím, ale pokud seženeš zachovalé něco jako tohle

                        [odkaz]

                        Tak i dnes to vypadá zajímavě

                        [odkaz]

                        Zrovna tenhle i v té barvě :-)
                        • 10 Reagovat !

                          foto Emel

                          Emel 09.08.  11:29

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

                          Zato já vím - tohle fakt ne.

                          Za prvé - nějaká snaha o přiostření hran na autě, které záměrně pracuje s oválnými tvary, je jasně kontraproduktivní. Když už, tak takhle: [odkaz] - nebo ten tvůj druhý odkaz. Jinak mě dráždí ta velká stříbrná plocha světel po fl.

                          Za druhé... proporce. Ne že by to bylo úplně špatné, má to něco do sebe... ale taková ta klasická vyváženost kupé jako u 406 (vím, jiná třída... a taky mi už je blbý vytahovat pořád totéž) tam prostě není - dlouhý předek, kolo vzadu, skoro žádný zadní převis... něco mě tam ruší [odkaz]
                          • 10 Reagovat !

                            foto Ozzman

                            Ozzman 09.08.  11:35

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

                            Tak 406 bez diskuzí, ale mne tenhle počin Renaultu nepřišel zlý... záleží i na kolech, barvě atd... :-) Ono, pokud se neomezíme na Renault, tak v té době najdeme i zdařileší auta, třeba Astra Coupé :-)
      • 01 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 09.08.  10:42

        « Re: Re: Hybridna krasa...

        nielen priusy ale ono este aj tie 20 rocne octavky v pohode jazdia... v 90 rokoch sa vyrabalo mnostvo nesmrtelnych vozov.... stale ich vidim spustu tych prvych generacii octavii ... rovnako otec ma 18 rocne polo a poviem ti je v pohode... jasne bolo nadstadardne udrziavane aj garazovane u tety a nema ani moc najazdene ale tieto vozy z tych rokov proste stale este jazdia a preziju viac ako tie nove dnesne uz ... stretnut dnes 20 rocne golfy pola felicie octavie stale nie je ziadny problem ;-) ...
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 09.08.  10:51

          « Re: Re: Re: Hybridna krasa...

          Uff... fakt jsem čekal, že napíšeš, že dvacetiletý Golf 7 jsi ještě nepotkal, což je jasný důkaz upadající kvality :-)
      • 10 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 09.08.  14:33

        « Re: Re: Hybridna krasa...

        Nechcem ti do toho kecat ale skoc niekedy mrknut na balkan. Co tu vsetko este jazdi...:)
    • 21 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 09.08.  08:46

      « Re: Hybridna krasa...

      A co teprve takový 20 let starý BMW to je panečku nestárnoucí design. ;-)
      • 11 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 09.08.  10:47

        « Re: Re: Hybridna krasa...

        take bawo 7 z 90 rokov je dodnes neprekonane.... krajsi sedan uz bmw asi nikdy nespravi....
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 09.08.  10:56

          « Re: Re: Re: Hybridna krasa...

          E46? E39 ? :-) Pro mne je tohle těžké rozhodování, které je nej :-)
          • 10 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 09.08.  14:38

            « Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

            5er od Bangla je najsamkrajsie BMW zvonku ever.
          • 10 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 10.08.  08:35

            « Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

            E46 má jednu obrovskou nevýhodu, že nejnovější jsou z roku 2005. Škoda, že je nevyráběli o pár let dýl. Hned bych si jedno koupil. Je to naprosto dokonalý auto. Jen nezbytný minimum elektroniky, bytelný, opravitelný a jízdně naprosto dokonalý.
    • 00 Reagovat !

      foto MGRR

      MGRR 09.08.  08:46

      « Re: Hybridna krasa...

      Vidím Focus, Oktávku, pane bože Megan :-) Nikdy by mne nenapadlo, že jsou něčím zajímavá... jsou stejná, i když každé vypadá jinak. Nenabízí nic navíc, je to jen přesunovadlo.
      • 03 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 09.08.  08:49

        « Re: Re: Hybridna krasa...

        No taková O1 RS je pořád krásný auto a dokonce daleko šmrncovnější než O2 RS.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 09.08.  10:22

          « Re: Re: Re: Hybridna krasa...

          Focus ST je také zajimavý... :-)
          • 01 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 09.08.  10:28

            « Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

            S tím rozdílem, že jak FST1 tak FST2 jsou krásný a jízdně výborný auta.
            • 10 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 09.08.  10:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

              Ano, rozhodně, ale věřím, že ten Prius bude sloužit ke svému účelu velmi dobře. Já si ale radši vyberu to hezčí a lépe jezdící auto :-)
              • 10 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 10.08.  08:36

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

                No s Priusem teda moc legrace neužiješ a že by bylo nějak krásný tak to snad ani ne.
    • 20 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 09.08.  10:01

      « Re: Hybridna krasa...

      vcera jsem se svezl se 7 let starym Focusem, a rozhodne jsem si nerikal ze je to pekne auto >:D

      20 let stara OCtavka, Megan fakt nejsou pekny auta, mozna pro tebe, ale pro me zase treba ne, holt 100 lidi 100 chuti ;-)
      • 11 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 09.08.  10:28

        « Re: Re: Hybridna krasa...

        Svezl jsem se 15 let starym Fokusem někdy v loni... říkal jsem si, sakra to je ale dobře jezdící auto ! A to mělo "blbou jednašestku" :-)
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 09.08.  10:39

          « Re: Re: Re: Hybridna krasa...

          Jj, Focus 1.6 74kW je klasika, hodně dobrá ojetina.
          • 01 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 09.08.  10:40

            « Re: Re: Re: Re: Hybridna krasa...

            Až mne překvapilo, jak dobré auto. Přemýšlím o něm na popojížďky >:D
    • 10 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 09.08.  10:03

      « Re: Hybridna krasa...

      No ale taky si můžeš říct... stále stejně divné auto :-)

      Za mě - třetí generace nejlepší, čtyřka jedině jako plugin hybrid.
  • 03 Reagovat !

    foto ryccardo

    ryccardo 09.08.  08:44

    1997

    Jeden zajímavý poznatek k tomuto japonskému šlapohybu. Při pohledu na tipcars jsou nejnovější kusy z let 2004-2005 z čehož vychází, že delší dobu ty auta asi nedožívají. To je fakt ikona dlouhověkosti. Zákazník si to koupí a pak už jen vyhlíží kdy to hodí do šrotu, že by to třeba ještě mělo po 8-9 letech používání nějakou zůstatkovou hodnotu na to moc sázet nejde. Není nad to pořídit si takovou super komplikovanou exotiku >:D >:D
    • 30 Reagovat !

      foto MGRR

      MGRR 09.08.  08:49

      « Re: 1997

      To je marné :-)
    • 30 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 09.08.  08:54

      « 1997

      Nebo z toho vychází že 1. generace tu nebyla ani jako nová = pokud se nepletu vůbec se tu neprodávala = to na nás tehdy bylo příliš :-)

      Super komplikovanou? Snad přesně obráceně ne? Proto i s nejnovějšíma najezděj taxikáři milion kilomentrů = proto je to nejspolehlivější pohon = protože je to jednoduchý jak to jen de = všechny ty sra.ky co odcházej v běžnejch autech = tam nejsou ;-)
      • 03 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 09.08.  09:03

        « Re: 1997

        Jsou tam všechny ty sračky co v běžným spalováku plus elektromotor a baterky plus hromada elektronických nesmyslů, který ve spalováku nejsou a tady umožňují rekuperaci brzdný energie a vzájemnou spolupráci spalováku a elektromotoru. K tomu si připočti totálně plný motorový prostor, takže cokoliv potřebuješ udělat kolem motoru, tak se k tomu nedostaneš leda za ceny rozebrání půlky auta. Pak v tom pár let pojezdíš a zjistíš, že propad ceny z 800-900 tisíc prakticky na nulu je sakra rychlej.
        • 40 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 09.08.  09:29

          « Re: Re: 1997

          No právě že ne = co ti odchází u atmo benzínovejch motorů? ;-)

          Neni tam spojka, turbodmychadlo, filtr pevnejch částic = eCVT je nejspolehlivější automat

          Baterky a elektoromotor neodchází = odchází pohyblivý části = proto všechno sou Priusy tak spolehlivý častokrát [odkaz]

          Netušim co bys potřeboval dělat kolem motoru a co rozebírat?

          Propad na nulu? To máš z jakejch zdrojů?
        • 20 Reagovat !

          foto marianek

          marianek 09.08.  09:37

          « Re: Re: 1997

          Jeste jednou tady. Ocividne nevis o HSD zhola nic a tak placas nesmysly. Prius je jedno z poslednich aut postavenych aby vydrzelo. Znam nekolik spokojenych majitelu a zadny by nemenil.
      • 10 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 09.08.  10:27

        « Re: 1997

        To je dobrý postřeh, první generaci skoro neznám, až od druhé jsou vídány na domácím hřišti. Navíc, těhle aut se tenkrát prodalo tak málo (myslím na trzích v ČR a okolních, odkud se sem třeba tahají), že jich v bazaru pohledáš, nebo zůstávají sloužit v rodině.

        Oktávka TDI má jiný život. Po 3-5 letech jde z firmy do rukou bohatších kupců, či odkoupena zaměstnanci, pak putuje do další ruky střední třídy, po dalších 3-5 letech a nakonec skončí za 40-50 tisíc na vesnici, kde pomáhá egu a postavení místního "borce" :-) Pak se tenhle kolotoč opakuje s další generací a i ti vesničtí borci se s 15tiletým zpožděním dočkají výkřiku moderní techniky a povýšení statusu >:D

        Proto je logické, že Oktávií je vidět nejvíce :-)
        • 02 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 09.08.  10:33

          « Re: Re: 1997

          První generace se v Evropě prodává od roku 2000

          No tohle u Oktávky platilo ovšem jestli tenhle životní cyklus bude platit i s O3 to bych si nebyl úplně jistý. Kvalitativně šly ty auta dolů. Před měsícem jsme dávali pryč firemní O2 TDI rv 2009 a začínaly tomu kvést blatníky a spodky prahů. U tak mladého a nebouraného auta něco nevídaného.
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 09.08.  10:36

            « Re: Re: Re: 1997

            Jo, to ukáže čas, jak mu odolají novější Oktávky. Kamarád má O2 TDI 2006 a taky rezne :-) Ale myslím, že má nějakou nešťastnou sérii, která měla špatně ošetřené podběhy, či tak... v práci máme taky 2009 TDI - zítra s ní jedu zase po roce >:D - a sice vrže, ale jinak vypadá zachovale :-)
            • 10 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 10.08.  08:28

              « Re: Re: Re: 1997

              Nemyslím, že má nešťastnou sérii. Škodovka i VW v letech 2005-2006 začala odrbávat antikorozní úpravu. Kolega má Passata taky 2009 a hnije to víc jak moje O1 z roku 2003 a to nebyl bořenej. To je vlastnost ne vada.
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 10.08.  11:15

            « Re: Re: Re: 1997

            V kterých státech a kolik se jich tu prodalo? Nedivil bych se, kdyby to tu bylo celkem vzácné auto a dnes spíš v rukách nadšenců. Nemyslím si, že jsem ho kdy v EU na silnici potkal. Zatímco druhou generaci jsem potkával i v ČR, když to ještě byl aktuální model (zřídka, ale potkával).
            • 10 Reagovat !

              foto N6600

              N6600 10.08.  11:31

              « Re: Re: Re: 1997

              Prvu generaciu si tu nemohol stretnut, pretoze sa ofiko nepredavala. Vsetko bol len privatny import. To plati aj pre kus, co ma AT Zilina. Rovnako tak prva generacia Toyoty Hilux, ktoru ma AT Zilina v garazi.
              • 10 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 11.08.  17:44

                « Re: Re: Re: Re: 1997

                Pokud vím, v roce 2000 začal oficiální prodej. Ale nevím, kde všude ho nabídli. A vzhledem k tomu, že tu (v EU) nějaké kusy jsou (ať už individuálně, nebo oficiálně dovezené), tak jsem ji potkat mohl, že.
            • 01 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 11.08.  13:20

              « Re: Re: Re: Re: 1997

              Ano ono je to auto vzácné k vidění i dnes. Zřejmě jen pár lidí sežralo kecy z reklamních letáků, že se jedná o mimořádně výhodnou koupi. >:D Je s podivem, že tolik zákazníků nepochopilo jak je výhodný vlastnit Prius, protože náklady na provoz jsou v porovnání s jinými vozy s tradičním spalovákem daleko menší díky jednoduchosti auta.
          • 10 Reagovat !

            foto N6600

            N6600 10.08.  11:29

            « Re: Re: 1997

            Kolosalna kravina.

            Prva generacia sa v kontinentalnej Europe nikdy oficialne nepredavala. Cela produkcia sla totiz do USA, UK, JP, AU a NZ. Do Europy sa dostala jedine ako privatny import.

            V Europe sa zacala predavat az druha. Toz tak.
            • 10 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 10.08.  20:12

              « Re: Re: Re: 1997

              Bacha po faceliftu v roce 2000 už jo = je to taková skoro jedenapůltá generace = ta dostala i jiný označení = NHW11. Neprodávala se samozřejmě u nás ale do pár států západní evropy se vozila [odkaz]
              • 10 Reagovat !

                foto N6600

                N6600 11.08.  11:02

                « Re: Re: Re: Re: 1997

                Ano, ale to nebola ta uplne prva generacia, ale v principe facelift. Za dalsie, pokial viem, slo len o zapadnu Europu a do krajin V4 sa stale jednalo o dovoz. Predaj hybridov totiz zacal az v roku 2004.

                Ostatne, predaj 1. generacie + FL v Europe bol nasledovny:

                2003 779
                2002 828
                2001 2.295
                2000 693
                1999 1
                • 10 Reagovat !

                  foto ryccardo

                  ryccardo 11.08.  13:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: 1997

                  No tak se nakonec prodávala, že? ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto N6600

                    N6600 11.08.  23:32

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1997

                    V kontinentalnej Europe az faceliftovana verzia NHW11, ale to nie je prva generacia. Tou je NHW10. A v CR, bola na dovoz pre sukromne zbierky, kde aj ostala. Takze ju na tipcars nenajdes. Na rozdiel od dalsej generacie, ktora uz oficialne kupit sla.
    • 10 Reagovat !

      foto N6600

      N6600 10.08.  09:01

      « Re: 1997

      Zabit cas napisanim nezmyslov a v tolkych vetach... A pritom by stacilo napisat, ze pri pohlade na Tipcars su najnovsie kusy z 2004-2005, z coho vyplyva, ze starsie generacie sa u nas nepredavali.

      Jedina komplikovana exotika si tu Ty, ked nedokazes pochopit rozdiel medzi mild a full hybrid a robis zavery z nezmyslov, bez realnej skusenosti.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Zášť v rodině Wabiho Daňka (†70) napravila až smrt! Stihl se zpěvák usmířit s dcerou?

Zášť v rodině Wabiho Daňka (†70) napravila až smrt!…

Léta mezi nimi panovaly napjaté vztahy, nakonec se ale Wabi Daněk (†70) stihl před smrtí smířit s dcerou…

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na zámek, kde se natáčeli »Básníci«!

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na…

Snad proto, že jsi na zámku... Tak začíná básnička, na niž Pavel Kříž ve filmu Jak básníkům chutná život balí…

 

iSport.cz

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by gól dal, řekl

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by…

Nesmazatelně se zařadil mezi významné osobnosti historie Bohemians 1905. Josef Jindřišek odehrál proti Liberci…

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět slaví. Liberec bere bod

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět…

Fotbalisté pražské Dukly odčinili debakl se Slavií, když v 15. kole HET ligy porazili na svém hřišti Mladou…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…