Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota ProAce: Nový sourozence pro Jumpy a Expert

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Toyota představuje svůj nový lehký užitkový model ProAce, který je výsledkem již dříve ohlášené spolupráce s francouzským koncernem PSA.

Toyota ProAce je jako výsledek dohody mezi japonskou automobilkou a koncernem PSA sourozencem současných modelů Peugeot Expert a Citroën Jumpy. Její výroba bude probíhat v závodě Sevel Nord v severní Francii, kde by měla zaměstnávat 2.700 pracovníků a spolupráce PSA s Toyotou by měla trvat až do roku 2020.

Novinka japonské značky je určena pro evropský trh a stejně jako její francouzští sourozenci i ProAce bude k dispozici ve dvou délkách a dvou výškách karoserie. Za označením L1 se ukrývá rozvor náprav dlouhý 3.000 mm a celková délka 4.805 mm, zatímco L2 značí rozvor 3.122 mm a celkovou délku 5.135 mm. Délka ložné plochy je 2.254 mm, resp. 2.584 mm.

Pro určení výšky je stejně jako u francouzských verzí užito zkratky H1 (1.942 mm) a H2 (2.276 mm). Výška uvnitř nákladového prostoru je pak 1.449 mm, resp. 1.750 mm. Vnitřní šířka ložné plochy je pro všechny verze shodně od stěny ke stěně 1.602 mm a mezi podběhy zadních kol 1.245 mm.

Toyota bude ProAce nabízet v provedeních L1H1, L2H1 a L2H2, disponujících objemem nákladového prostoru 5,0 m3, 6,0 m3 a 7,0 m3. Užitečné zatížení může být až 1.200 kg a ProAce utáhne přívěs do hmotnosti dvou tun.

Přístup do nákladového prostoru umožní zadní křídlové dveře otevíratelné v úhlu až 270 stupňů a kromě nich budou k dispozici i boční posuvné dveře na obou stranách vozu.

Toyota ProAce bude kromě čistě užitkové verze k dispozici jako combi pro převoz osob a nákladu nebo jako čistě osobní model. Standardní výbavu pro všechny verze bude představovat mimo jiné ABS, ESP, airbag řidiče, světla pro denní svícení, mlhová světla, stavitelný volant, dálkové centrální zamykání a elektrické ovládání oken.

Paleta pohonných jednotek nabídne trojici vznětových agregátů. Základní motorizací bude čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 66 kW při 4.000 min-1 a točivým momentem 180 Nm při 1.500 min-1. Následuje dvoulitrový turbodiesel s výkonem 94 kW při 3500 min-1 a točivým momentem 320 Nm při 2000 min-1. Vrcholná motorizace má rovněž objem 2,0 l, ale disponuje výkonem 120 kW při 3750 min-1 a točivým momentem 340 Nm při 2000 min-1. Všechny tři motory pohánějí přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Prodej Toyoty ProAce se má rozběhnout na jaře příštího roku a dodávky prvním majitelům budou zahájeny ve druhém čtvrtletí roku 2013. Přesné specifikace pro jednotlivé evropské trhy a ceny jednotlivých verzí budou upřesněny v následujících měsících.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Misanick
30. 4. 2013 21:03
Re: Toyota (?)
Tohle bych vůbec neřešil. Co třeba P107 nebo C1. Je v nich kromě zanku nějaký díl od PSA?
Avatar - martin.filak
21. 11. 2012 16:34
Re: Toyota (?)
Ve Scudu nejsou ani motory od Fiatu, jsou to koncernové PSA.
Avatar - m.z.
16. 10. 2012 20:13
Re: Toyota (?)
Japonci dodnes nebyli schopni vyrobit pořádnou dodávku, proto jim nezbývá nic jiného...
16. 10. 2012 11:03
Re: Toyota (?)
No právě, Toyota to bude jen podle znáčku. Na rozdíl od Fiatu asi nebude mít ani vlastní motory! Dovedu ještě pochopit, že v rámci jedné automobilky vznikne třeba Rapid a Toledo, ale když se tohle děje pod znaky různých automobilek tak mě to odpuzuje daleko více. Zvláště u užitkových vozů se takových příkladů dá najít hodně.
Avatar - shamal
16. 10. 2012 10:51
Re: Toyota (?)
Tahle otázka není na místě. Samozřejmě, že nebude! Tohle auto se vyvíjelo ve spolupráci s Fiatem, ale vývoj vedl Peugeot, takže ani těch fiatích dílů tam moc není. Narozdíl od většího Boxeru, kde vývoj vedl Fiat a pro změnu tam není moc dílů pežotích. Každá z firem si dávala jen své motory.