Toyota prodala už devět milionů hybridů, začala Priusem

 

Toyota se chlubí devíti miliony hybridních aut, které našly svoje zákazníky. Číslo bude narůstat i nadále, protože poslední milion trval shodou okolností pouhých devět měsíců.

Toyota Motor Corporation s mírným zpožděním oznámila, že k 30. dubnu letošního roku globální odbyt hybridních vozů této značky dosáhl 9,014 milionů kusů. Za pouhých devatenáct let. O kombinaci konvenčních pohonných jednotek a elektromotorů si lze myslet cokoliv, ale u malých aut typu Yarisu určitě smysl má, tady se turbodiesel v Evropě rozhodně nevyplatí a dá se s ním jezdit pod čtyři litry. A Toyota byla první, kdo takové osobní auto dovedla do opravdu hromadné výroby. Prototyp představila už v polovině devadesátých let.

Nejstarším vozidlem této kategorie japonské značky byl ovšem v srpnu 1997 malý autobus Coaster Hybrid EV na základě třetí generace příslušné řady. Úvodní Prius byl představen o čtyři měsíce později, v prosinci téhož roku. Na starý kontinent se však prakticky nedostal a u nás není příliš známý. Toyota se pochlubila i zajímavými čísly. Její „ekologická“ vozidla vypustila do ovzduší o 67 milionů tun méně emisí CO2 než srovnatelné konvenční automobily a ušetřila 25 milionů kilolitrů (m3) paliva. Jistě, oxid uhličitý není vše...

Co na tom, že hybridy mají za sebou v současnosti 120 let vývoje? Prvním byl pravděpodobně americký Armstrong Phaeton z roku 1896, původně konstrukce vynálezce Harryho E. Daye. Pohonná jednotka, benzinový dvouválec 6,5 l, napájela přes setrvačník a dynamo akumulátor. Ten sloužil nejen pro elektrickou síť, ale také coby startér a dodával potřebnou energii ovládání spojky. Třístupňová převodovka tedy fungovala polosamočinně a řadilo se pod volantem! Ferdinand Porsche se svými pokusy pro vídeňskou firmu Lohner přišel až později, na přelomu století.

Toyota možná v současnosti zaspala v oblasti čistých bateriových elektromobilů (věnuje se také palivovým článkům), jenomže její technika je v praxi mnohem použitelnější. Hybridní systémy dnes vyrábí i v Číně. V úvodu zmíněný Prius se dočkal už čtvrté generace, plug-in hybridní verze Prime se objeví na trhu ještě letos. Pouze na elektřinu ujede 35 km a oficiální normovaný dojezd na oba druhý paliva činí 965 km. Na starém kontinentu se nabízí třeba i hybridní Auris a nově RAV4. Aktuálně Toyota prodává v různých částech světa, více než devadesátce zemí, 33 modelů. Do roku 2020 chce dosáhnout patnáctimilionové hranice, to znamená každoroční odbyt 1,5 milionu hybridů.

Tato hranice není nereálná, navíc se do celkové sumy počítá i Lexus. Starší Priusy jsou oblíbené i jako ojetiny, jenže v Evropě je jich hodně málo. Také s velkorysou sedmiletou zárukou na baterie již skončila, protože se jí výměna nevyplatila (nyní nabízí většinou pětiletou). Ale hromadná produkce logicky přinese další redukci nákladů a také pochopitelně konečných cen.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
Zdroj: Toyota Motor Corporation

Štítky Toyota Zelená auta Hybrid

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou

Toyota svolává do servisů více než 90 tisíc současných…

Toyota Prius jako atraktivní sportovec: To jako vážně? Toyota Prius jako atraktivní sportovec: To jako vážně?

Toyota Prius se ve své nejnovější generaci pyšní poměrně…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…