...od pro mě nepřijatelného designu, tak mě zarazila spotřeba ve srovnání s jízdními výkony. Nebo-li svižnější X2 20d je dynamičtější a s menší spotřebou. Chápu, že se jedná o v některých režimech méně kultivovaný vznětový motor, ale tady jde o naprostou novinku. Čekal jsem tradičně horší jízdní výkony, ale zároveň spotřebu při běžné jízdě na úrovni 6l a ve městě daleko úspornější než klasický spalovák.
Věřím, že mi to někdo vysvětlí, zatím však spíš zklamání. Jak je na tom odcházející generace?
Hmotnostne nebudou daleko, X2 bude rychlejsi. Ale OK, takova x3 20d bude pro RAVku opravdu vorech. A to na ceka jeji Plugin verze.
Je trochu skoda, ze pionyr v hybridech nedokaze vytezit z nove generace vic, ne?
No ja mam z recenzii novej RAV4 lepsi dojem ako pan Bures :-) ale zistim az pri prvej jazde, podla mna je nove verzia velky skok a len jej priame porovnanie s CR-V hybridom ukaze ci je stale na vrchole.
RAV4 4x4 2019 realna US EPA spotreba (mesto/dialnica120/kombi):
benzin - 9.4 / 7.1 / 8.4 l
hybrid - 5.7 / 6.4 / 6.0 l [odkaz]
Rozdiel v meste benzin/hybrid -3.7 l. Hybrid ma tu vyhodu, ze ak vodic "chce", tak vie znizit spotrebu v meste na 6 l (pri dynamickej jazde +3l), ale benzin bez baterie to neurobi.
Realna spotreba starej RAV4 na spritmonitore 6.8l [odkaz]
Realnu spotrebu novej RAV4 sa da odhadnut z udajov Toyoty Camry Hybrid na fuelly.com (ma rovnaky novy hybridny pohon pri porovnatelnej vahe):
stara Camry Hybrid (2012-2017) - 6.5 l [odkaz]
nova Camry Hybrid (2018-2019) - 5.5 l
Da sa predpokladat, ze nova RAV4 bude mat spotrebu okolo 6 l.
Klucova vyhoda je ekologia:
- SUV 163kW 4x4 (8.1s) s NEDC 4.4 l
- NOx/castice sa blizia k nule (casticovy filter)
- mala bateria 1.6 kWh NiMh bez lithia/kobaltu
- priemerne 50% casu je spalovak vypnuty, vid. predvadzacie jazdy Toyoty v DE: stara RAV4 Hybrid, 6000 jazd (od par km do 500km), celkovo 200.000 km, podiel EV casu s vypnutym spalovakom 47%
- hybrid ma vyznam aj pri dlhych trasach (predvadzacky 500km -> EV okolo 20%).
[odkaz]
Aby sme ostali pri faktoch, EPA z daleka nie je realna spotreba, je to praveze papierovy udaj vyrobcu a highway test sa nevykonava pri 120km/h rychlosti, ale 88km/h cize nase okresky/mimomesto ;-)
Diky za poznamku. Doplnim, EPA spotreba nie je papierovy udaj vyrobcu na aky sme zvyknuty v EU. Je to test vladnej agentury EPA, ktora informuje zakaznikov v US o priemernej spotrebe, ktoru mozu skutocne ocakavat (+/- par deci). Udaje z EPA su porovnatelne s realnymi udajmi z Fuelly/Spritmonitor, preto som pisal "realna EPA", napr.
stara Camry hybrid (EPA 6.0 l, Fuelly 6.3-6.6 l)
nova Camry hybrid 2018 (EPA 5.1 l, Fuelly 5.4 l)
Fuelly [odkaz] , EPA [odkaz]
"Dialnica120" mala upozornit na nizsie povolene rychlosti v US, v reali to mozeme nazvat "Medzimesto". Detailne, test EPA sa sklada z cyklov City(max.90km/h), Highway(max.97km/h), High Speed(max.129km/h). Priemerna rychlost medzi mestami je necelych 80km/h, co odpoveda nasim okreskam a rychlostnym cestam. Treba zobrat do uvahy, ze z mesta treba najprv vyjst a potom vstupit, co znamena stratu priemernej rychlosti. [odkaz]
jj
PAPÍROVOU SPOTŘEBU BATERKAMA STÁHLI z 10 NA 7 TAKŽE REÁLNÁ JE STEJNĚ 10 KATARSKÝCH ROPNÝCH SRAČEK [odkaz] ČÍMŽ SI LIKVIDUJETE POČASÍ [odkaz] A ŽIVOTNÍ PROSTOR KOLEM SEBE ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
To přece neni o nedokáže = plug-in je cenově problémovej = proto ho Toyota dělá jen v případě Priusu
Že ho hodně automobilek zkouší nabízet a snížit si tim papírový emise a dosáhnout na dotace apod. = to je jiná věc
Tenhle pohon se už rok používá v Camry = a jak funguje se ví = amíci ho dali do TOP TEN pohonnejch jednotek. Spotřeba v SUV bude určitě vyšší = při stejný trase a stejnym čase projetí = bude mít trochu šikovnější řidič klidně i o 2 litry menší spotřebu = než Bureš
Ostatně podobně to dopadlo při představení a stokilometrovym testu spotřeby Plug-in Priusu = česká posádka byla poslední = s náskokem nejvyšší spotřebu >:-[]
Já se těšim na Camry hybrid = to by mohlo bejt zajímavý :yes:
To přece neni o nedokáže = plug-in je cenově problémovej = proto ho Toyota dělá jen v případě Priusu
Že ho hodně automobilek zkouší nabízet a snížit si tim papírový emise a dosáhnout na dotace apod. = to je jiná věc
Tenhle pohon se už rok používá v Camry = a jak funguje se ví = amíci ho dali do TOP TEN pohonnejch jednotek. Spotřeba v SUV bude určitě vyšší = při stejný trase a stejnym čase projetí = bude mít trochu šikovnější řidič klidně i o 2 litry menší spotřebu = než Bureš
Ostatně podobně to dopadlo při představení a stokilometrovym testu spotřeby Plug-in Priusu = česká posádka byla poslední = s náskokem nejvyšší spotřebu >:-[]
Já se těšim na Camry hybrid = to by mohlo bejt zajímavý :yes:
No to taky jezdí = a jak bylo po Dieselgate až v bedně nebo x-krát v tisku vysvětleno = nebejt 2 násobný dotace nafty = koukal bys na to asi i ty dost jinak
A protože hybridy sou fakt zajímavý = proto s nima před desítkama let Toyota začala = a teď jí všichni výrobci následujou = a ne naopak ;-)
Chtělo by to víc detailů k té naměřené spotřebě. Tomu co je v článku se mi moc nechce věřit. Město je zrovna režim, kde ty hybridy na spotřebu fungují - logicky, cukat v zácpě nebo nižších rychlostech bez spalováku se projevit musí.
Do větších SUV patří DIESEL ! Větší KROUŤÁK , nižší spotřeba , nižší cena..
Hybrid je slepá ulička...podpořená PR kecy ekologů z EU !
...a BYCYHŘI KUPCI...?
V reálu jich u nás zas tak moc nebude...cena je dost mimo !!
Jojo ty odborník - v takom 2017 Toyota predala tých hybridných SUV (tie ktoré sa predávajú aj u nás teda CHR a RAV4) 310 000ks [odkaz] teda tak štvrtinu z predaných áut škodovky z daného roku. Samí bykupci... Väčšina tých áut sa predala mimo EU, Prius začal v USA a Japonsku, Európa je s hybridmi pozadu... tá EU má ale lobby svojimi nariadeniami z čias podpory dieselov presadiť vývoj a predaj hybridov v Japonsku a USA...
Proste ďalší odborník, čo síce nič nevie ale musí sa vyjadriť >:D
Na to "cukanie" v zapche ma tento hybrid prilis malu bateriu. Takyto hybrid sa skor oplati pri beznej jazde v meste, ktora prebieha stylom "na zelenu zrychlis, brzdis pred dalsimi semaformi, stojis" a dokola. Pokial ma aspon daku formu rekuperacie energie pri brzdeni, tak prave v meste moze dosiahnut nizke cisla.
Ale inak teda nic moc, mna osobne tato RAV-ka nenadchla. Ak by som kupoval suv (o com teda pochybujem), tak uz radsej vezmem cx5. Nie je to sice hybrid, ale jazdi s rovnakou spotrebou (mozno este nizsou).
Jak můžou hybridy ve městě fungovat, když dokážou na plně nabitou baterku ujet po rovině stálou rychlostí 2 (slovy dva) km. ? Rekuperace je nesmysl. Ve městě většinou nejsou dlouhé kopce, kde by se dala baterie dobíjet.. a rychlým, krátkým brzděním se nenarekuperuje nic.
Rekuperace je nesmysl? Jak to myslíš? Na to přece nepotřebuješ dlouhej kopec = rychlým krátkým bržděním = se pochopitelně taky rekuperuje = jak si vymyslel že ne? :-)
[odkaz] tahle generace hybridního 2,5 litru která se už nějakou dobu prodává v Camry a Lexusu ES = zvládne na elektřinu jezdit až z 55% provozu
Doporučuji se nějakým hybridem svézt. Dlouhé táhlé kopce k rekuperaci nejsou potřeba. Paradoxně i když člověk lítá od semaforu k semaforu, tak o to víc brzdí==rekuperuje a baterky se dobijou. Z mé zkušenosti si myslím, že hybridy hodně šetří na plachtění, kdy nejede spalovák, ale posilovače a vše funguje z baterek. To pomáhání při rozjezdech a akceleracích je ve městě pro spotřebu zásadní a nízká kapacita baterek stačí.
Toyota byla tím, kdo s hybridy masově začal, ale dnes už jí v hybridech ujíždí vlak, být to plug-in pak možná bude mít smysl i s tou hroznou spotřebou, ale takto, jako alternativa k dýzlu zcela selhává, vysoká spotřeba, podprůměrná dynamika, vmax. 180 km/h, to je tak pro důchodce, co měl vždycky corolly a teď vezme ravku, protože se mu do ní líp nastupuje. ;-)
On tedy nikdo nechce ani Mitsubishi Outlander PHEV. Zeptejte se dealerů Mitsubishi jakou mají z PHEV coby náhrad dieselů radost.
A Porsche už taky přiznalo problém v Evropě, prodeje jim kvůli nabídce bez dieselů padají až o 58%. A přiznávají že to není kvůli re-homologaci na WLTP.
Nieco ine,mozno s niecim zaspali dobu, neviem. A konkurencia nespi. Pretoze Porsche nikdy nemalo postaveny biznis na naftovych modeloch. Mozno Panamera niekde sa tak predavala. Ak by to bolo kvoli dizlo tych 58%, znamenalo by to, ze viac ako 58% dizlov predavali, comu snad nikto neveri. A dost by ma to prekvapilo.
PHEV je kram preto ho nikto nechce, s Toyotou sa to neda porovnavat (hybrid pohon)... myslim, si ze testy ukazu lepsie spotreby ako tieto ich dojmy, to je blbost z dlhodobeho pohladu na spotrebu
A právě těchhle je nejvíc a proto je ravka s corollou nejprodávanější, takže bych úplně netvrdil, že někomu ujíždí vlak. Mohl bych dostat vysvětlení ohledně nadřazenosti plug-inu? ;-)
A jinak, bavit se o spotřebě u nové RAV asi nemá smysl
Podle Tvého příspěvku ( jak tak lehce naznačuješ, že je RAV vlastně k ničemu) soudím, že jsi v ní najel dost kilometrů...A najel? nemyslím si, tudiž vycházíš z článku, který sis přečetl. Každý člověk, který používá mozek si na článek udělá svůj názor a to asi takový, že v RAVce nebylo najeto ještě moc kilometrů, že každý redaktor může mít (má) spotřebu jinou, že to auto možná nebylo ještě ani zajeté, že v tom musíš umět jezdit ;-) Naopak člověk jako Ty tam plácne bez jakéhokoliv uvažování podobný příspěvěk Tvému. Podle mě je tohle trošku omezenost.
Celá diskuse je pod textem redakčního testu novinky, předpoklad, že někdo tím autem jel, je velmi malý. Takže co, diskutovat se nesmí?
Já za omezenost považuju, pokud někdo nerozumí psanému textu a chce odpovědi na otázky, premisy, které dává on sám.
Nenaznačuju, že je rav k ničemu, článek není o rav, nýbrž o rav hybrid. K té se na základě údajů spotřeby uvedené v textu vyjadřuju tak, že jako alternativa k dýzlu (primárně jde o snížení spotřeby) selhává. Být to plug-in hybrid, nemusí se na spotřebu nutně hledět, ptá-li se člověk po smyslu, protože tento typ hybridního pohonu se montuje i do vysokovýkonostních aut, kde o snížení spotřeby primárně nejde, a kde el. motor pomáhá akceleraci, vyhlazení děr benz. motoru, a možnost jízdy čistě na elektřinu umožňuje jak lepší náklady (na el.), tak ekologii, jízdy po městě čistě v el. režimu. Takže znova, být to plug-in možná by svůj smysl rav hybrid měla i přes tu vysokou spotřebu, jako klasický hybrid, snižovač spotřeby, evidentně (podle spotřeby v testu) nefunguje.
Vidím, že jsi z mého příspěvku nepochopil nic. Tak jenom snad to, že jestli má smysl, ukážou prodeje. A pokud měla smysl poslední generace RAV, tak současná by měla mít taky.
Hele a za kolik by podle Tebe jezdila rafka s nějakou obdobně výkonnou naftou?
Já mám na Superbu kombi TDI 103 kW dlouhodobou spotřebu 6.5 a to je nízké, lehčí a o kus slabší, s naftovou RAVkou o výkonu kolem 150 kW bych jezdil imho za podobná čísla, jaká se uvádí v článku pro hybrid.
A preto má RAV4 na spritmonitore nižší priemer ako priamy konkurent VW Tiguan 2.0TDI 140kw. Zase si použil presvedčivý argument a dôkladne ho doložil dôkazmi :yes: len tak ďalej.
podpriemerna dynamika ? >:D ukaz mi auto s lepsou dynamikou s porovnatelnym vykonom a spotrebou. Vsetci ste tu trhaci asfaltov :-! . Kde sa sa Ist dnes viac ako 180? Co je Tachometrovych cca 190 s SUV ????? Ked idem 160 tachometrovych po dialnici tak vsetkych minam v lavom pruhu ...a pridem na diskusiu a tu je kazdemu 180 malo .... do placu mi je z Vas odbornikov ......
Níže čtu, že tu těmi plamennými otazníky vlastně obhajuješ vlastní garáž, tak si to užij. ;-)
A k těm rychlostem, dvě poznámky.
- 180 km/h se dá jet na každém úseku dálnice, pokud není zrovna v uzavírce, samozřejmě v závislosti na provozu.
- Jezdit vmax je nesmysl, je to rychlost z nějakého důvodu pro auto limitní, výkon motoru, tady možná převodovka, každopádně jet déle nebo snad cestovat maximální rychlostí daného auta, je špatně, jak pro auto, tak z hlediska bezpečnosti, spousta komponentů je dimenzována přímo v návaznosti na dynamiku a vmax. 180 km/h jako maximální rychlost je prostě málo nejen pro tu hodnotu samotnou, ale také ve vztahu ke konkurenci.
trepeš somariny. Vlastnú garáž neobhajujem, nevieš čo mám ja v garáži. Týmto smerom sa uberáš zbytočne. Obhajovať, že 180 sa dá bežne jazdiť môže tak nevylietaný 18-20 ročný chalan. Pri dnešných plných dialniciach je 180 a bezpečná jazda nereálna. Navyše je to rodinné auto takže s plne naloženou rodinou nikam 180 nepôjdeš. To auto na to ani nieje stavané. Už to vidím ako všetci na Kodiaku si to vkuse režete 180 s detmi vzadu po dialnici .....aspon ked nieco pises popremyslaj co vypotis .... je mi jasné ze tvoje ego je vyssie ako tvoje IQ ..ale obhajovat ze 180 je na dnesne cesty malo no si ma pobavil. 180 je málo tak pre sportove Ferrari , Porsche, nieje pre rodinne zalozene SUV....
Že je 180 málo si myslí všichni ostatní výrobci, jejichž modely rav hybridu konkurují, mají vesměs maximálku vyšší, to, že ty nechápeš proč, nebo že pro tebe je 160 dost, to je tvůj problém a tvoje věc.
Já tu osobní preference neřeším, a plky o tom, kolik má kdo jezdit, řezání zatáček s dětmi vzadu a podobné rádobydospělácké řeči nějakého utřinosa mě neberou...
fakt nemôžem pochopit tvoju obmedzenost ..... 180 a viac po dialnici je mozne tak akurat v nejakom lepsom sedane alebo coupe ale nie v SUV strednej triedy. To auto pri tak vysokych rychlostiach nema potrebnu stabilitu, nieje to komfortne a ani bezpecne ... 180 je uplne postacujuce ... pokial si zaspal v 18 rokoch a snivas o aute s co najväcsou maximalkou je mi Ta uprimne luto .... Ostatny vyrobcovia maju take maximalky nie preto lebo si myslia ze 200 je superale preto lebo k tomu cislu dôjdu vdaka sprevodovaniu . 190- 200 ma hocijaky hatchback strednej triedy pritom ist v tom aute tolko po dialnici je strach o zivot .... cele sa to tam klepe trasie atd atd atd .... urcite je pri kupe auta kvalite auta urcujuce ci pojde 180 alebo 200 >:D to je 99 percentam ludi u * ....
Já jsem nedávno spěchal a 180 jsem tam měl skoro furt, i mimo dálnice. Jako nechlubím se tím, normálně tak nejezdím, ale okolnosti si to vynutily a byl jsem rád, že mám auto, pro které to není problém.
Musím se už konečně v nějakém hybridu povozit, asi sjedu do Toyoty protáhnout novou Camry. Parkování v Praze by se mi líbilo, tak vyzkouším, jestli to je pro mne, nebo není. :-)
ja som tiez minule ponahlal a spravil som Jihlavu Prešov za 4,5 hodiny v noci...ale taketo jazdy mam raz rocne ? Raz za 2 roky ? ...kôli tomu bude pre mna urcujuca maximalka ???? No ale mám sedan .....v Ravke by som to nedal ale ved to je diametralne ine auto ....Ravka nieje na super extra rychle presuny po dialnici ... kritizovat u nej 180 maximalku je pitomost predsa.... ak niekto lieta 300 km denne po dialnici nech si kupi V6 3,0 v nafte a nekomentuje ako je hybrid obmedzeny 180 maximalkou ....totalna pitomost...
Ale tu máš o 0,05 mm nižšie ťažisko vďaka baterkám, vďaka tomu prejdeš zákrutu o 0,5 km/h rýchlejšie ako s ne-hybridom + sa vďaka tomu nepreprevrátiš. Spotreba? Pche, už vidím madam ako píše, že redaktor s tým len nevie jazdiť, lebo z princípu to benzín vyrába a nie míňa. >:D >:D >:D
Věřím, že ti to někdo vysvětlí, protože si našel chybičku na něčem, co chyby nemá ! Vždyť i mnohem užranější turbobenzíny v takových autech nejezdí za víc a přitom mají výkon.. o naftě, s kterou srovnáváš ani nemluvě....
No praveze v tom Kodiaqu som sa viezol a to zrychlenie mi prislo otrasne v porovnani so starou RAV4, prve sekundy to nerobilo nic, tam ta okamzita (aj ked nie ziadna uchvatna) reakcia elektromotoru budila dojem lepsieho zrychlenia. Spotreba je vyyyrazne horsia ako u RAV4, myslim ta realna, nie Buresova :-) Nova RAV4 ma 163kW takze o triedu vyssie ako 140 u Kodiaqu a s tou AMS spotrebou 5,7l mi to pride ako uzasny vysledok, snad sa nam urodi viacej CSSR testov nech je ta spotreba jasnejsia.
To asi těžko, novou RAV4 asi v ČR moc lidí nejelo a na dálnici se spotřeba od běžného benziňáku moc lišit nebude. Ve městě záleží na režimu a využití, samozřejmě je pointa využívat možnosti pohonu. Spotřeba na 9l/100km je pro hybrid, ač poměrně velký/těžký, dost zvláštní. Už jen to, že dle článku tam brala víc než na dálnici. Záleží jak se s tím jezdilo, samozřejmě se taková spotřeba vyrobit dá, ale to platí i pro normální auta.
Mám 2 auta a hybridem (CHR) mimo město nejezdím, protože tam to není opravdu nic moc. Ve městě ale i k mému překvapení ten hybrid funguje dobře a má nízkou spotřebu i v zimě.
Přesně kvůli výkonu. Kdyby tam dokázal pořád táhnout elektromotor, tak by to bylo OK. Ve sportovním režimu to i tak dělá, ale baterky jsou pak vybité během chvilky a tahá to zase jen ta slabá atmosféra. Navíc CVT je sice ve městě super, ale v těch vysokých rychlostech je to otravné, protože při zrychlení třeba do kopce dává zbytečně hned vysoké otáčky, místo aby se motor postupně vytočil. Člověk tak tancuje nohou na plynovém pedálu a motor dělá "huuu huuu".
Na druhou stranu, ten Atkinson je úsporný, CHR je ale menší a má zřejmě dobře zvládnutou aerodynamiku, takže spotřeba zas tak dramaticky neroste. Já tím teda jel po dálnici párkrát a ustálenou rychlostí to bylo fajn, tam si i CVT sníží otáčky. Jel jsem pár desítek km 130-150, spotřeba byla myslím okolo 6l. Klidným stylem se s tím jezdit dá v pohodě. Ale RAVka je mnohem větší a těžší, takže tam bych tipoval asi těch 8l co je v článku a dynamika určitě bude podobná. Náhrada za diesel na dálnici to není ani náhodou. Druhé auto mám teda turbobenzín, nafta mi nevoní. Sice v Německu jezdím od benzínky k benzínce, ale co se dá dělat >:D
To ano.. tych 122k kombinovanych nie je zaidne terno, to uz 136k z Priusu 3 taha lepsie, neviem preco sli smerom dolu pri tej poslednej1.8. Som rad ze pri RAV4 sli vyrazne hore s vykonom, tam tych 222k postaci aj na sviznejsiu jazdu aspon v US youtube recenziach boli testeri nadseni. Som zvedavy na skusobnu jazdu..
Auris po FL stejný motor jako c-hr, ale od 2016 upraven soft a při zrychlování už nevylétnou otáčky hned do maxima. 120-130 na dálnici úplně normálně, spotřeba a hluk motoru vychází lépe než u druhého auta - Fabia3 MPi. RAV bych nekoupil, investovat 900 mi přijde moc.
Bez dieselu je to neprodejné. A ekologické zatížení tohoto vozu ještě zvětšuje to, že se v tom zbytečně vláčí těžký akumulátor a elektromotory. Praštěný vzhled negativní dojem jen podtrhuje. :no: [odkaz]
Tiguan 2.0TSI: 9.8l [odkaz]
Tiguan 2.0TDI 140kw: 7.6l [odkaz]
Rav4 HSD minulej generácie: 6.8l [odkaz]
(jediná vec je, že RAV 4 sa nedá dobre vyselektiť, lebo pomrvili kategórie pohonov - Ravka nemá plugin, a tak to niektorí dávaju ako plug in, iní ako benzín niektorí dávajú len výkon benziňáku, iní kombinovaný výkon).
Pokud těch 160 kW hybridní verze má opravdu problémy s předjížděním v kopci tak inženýři z Toyoty udělali někde chybu. 160 kW je 215 koní !!!
Mimochodem technické údaje hybridů stejně vypadají dost podivně. Jestli je max. krouťák opravdu jen 221 Nm, tak na ten plný výkon 160 kW se motor musí roztočit na nějakých 7000 otáček. Takže ty udávané parametry asi někdo odborně zmastil.
Presne tak, ta spotreba je uplne mimo a diametralne odlisna od ostatnych testov. Keby uviedli realnu tak by uz nebol dovod ospevovat Tiguany, Karogy, Migy, Kamigy a ine koncernovky..
uz to tu sice niekto z posmechu spominal. no to ze tie auta neboli zabehnute je holy fakt... to plati pre baterie samotne aj pre spalovaci motor, pri tom sa nie len v dlhodobych testoch alebo majitelia v diskusiach raduju, ze im po prvych tisicoch pada spotreba furt dolu... ale to je sumak cas ukaze, pochybujem ze toyo by spravila horsi hybrid ako v predoslej RAV kde to slusne islo a spotreba bola vyborna na benzin automat 4x4 a ten vykon... a hlavne to nie je diesel... aj ked ten diesel sam o sebe vykon/pruznost/spotreba je vyborny co uz
zrýchlenie 8s a max 180? to sa zas niečo stráca niekde v prevodovke? Inak tie diskusie o hybridoch mi prídu trochu divné, je jasné, že na dynamickú jazdu po diaľnici nie sú, na pinkanie po meste a okreskách s ľahkou nohou super, tak v čom je problém ak sa to auto dostane na dlhú rýchlu jazdu len občas?
tiež si myslím, že to u suv hybridu stačí, ale jak nastavené? Elektronicky obmedzené to asi nie je, tých 8 s dáva predpoklad vyššej maximálky aj keď je to suv baterkáč.
Nie je to obmedzene elektronicky. Je to jednoduche obmedzenie planetovej prevodovky ktora nema moznost pridavania jednotlivych stupnov a ich pomeru ako sa zaziada a to hlavne preto ze ani tych 180km/h ziadny majitel od RAV4 neziada.. a preto je planetova prevodovka a cele e-CVT ustrojenstvo nastavene na maximalnu efletivitu ktora sa realne ukazuje a nie na max rychlost ktoa nikoho nezaujima, asi iba diskuterov :-)
I tak je ta akcelerace celkem slabá, hybrid přeci akceleruje nejlépe ne ? Hybridní soustava má 163kw. Takový Kodiaq 2.0TSI 4x4 140kw to má za stejno, jezdí taky za 9 a bezproblémů dá 200km/h >:D
realny priemer v spotrebe bude rozdiel cca 2,5-3 litre na 100km ( na dialnici rovnako, medzi mesto RAV lepsia tak o 2 litre, mesto sa s tou skodovkou pod 9-10 nedostanes) ..... spocitaj si rocnu usporu ak najazdis cca 30 000 rocne ...a k tomu si zadaj do tabulky kolkokrat ides s rodinou po dialnici 180-200 km/h v SUV tejto triedy ...... ak mas zdravy rozum s nalozenym rodinnym autom 180 -200 nepojdes takze maximalku sme vylucili ....realna priemerna spotreba tohto auta pri GPS predpisovej kultiovanej jazde - pri ktorej niesom brzda, skôr ma zdrziavaju ostatni ucastnici je cca 5,5 leto 6,5 zima takze spotreba je tiez bonus ....o spolahlivosti a sile znacky sa radsej nebudem rozpravat .... smiesna mala Skodovka preda rocne tolko aut kolko preda len Toyota jedneho modelu Corolla..pritom je Toyota spolahlivejsia pri 10x vyssom pocte vyrobenych kusov...chod s tou svojou Skodou rozpravat detom do skolky ...mozno Ti to uveria ....
To je nezmysel. Iba elektromotor (z troch) na zadnej naprave je s kolesami spojeny bez prevodovky a ten sa pri vyssich rychlostiach vobec nepodiela na pohone.
Nejde o žádné omezování, ale prostě fakt, že elektromotory tahají do 100km/h, pak už minimálně. Při 180km/h kdyby tahal elektromotor, tak pojede na max. výkon a vybije se během chvilky. Pomáhá jen při plném plynu, třeba při předjíždění, jinak na to nemá baterky. Plus teda je fakt, že nevím jak to tam funguje s tím eCVT a zda je možné aby elektromotor v Toyotách vůbec takovou rychlost obsluhoval.
Nie je to nezmysel MG2 (teda trakčný elektromotor) je v Priuse (a princíp tu bude podľa mňa úplne rovnaký) pevne spojený s kolesami. Tu si o tom môžeš prečítať [odkaz] a je tam aj simulátor, kedy ovládaš MG2 a ICE a podľa toho sa upravujú otáčky MG1 a rýchlosť - je to spolu spojené planétovým prevodom a tým pádom sú medzi nimi závislosti - v tomto prípade auto nemôže ísť bez spaľováka rýchlejšie ako nejakých 43 MPH, lebo pri nulových otáčkach ICE by už nestačilo otáčkové pásmo MG1. Ravka to už ale bude mať nastavené inak, lebo som niekde čítal, že môže ísť bez ICE až 120km/h
Teraz som dopozeral recenziu nemeckého Auto motor und sport. Pri mixe mesto, mimo mesto, diaľnica v Španielsku dosiahli priemernú spotrebu 5,7 l / 100 km. Neviem, kde redaktor auto.cz prišiel na tie čísla, čo uvádza v článku ;-\
Tak ono v Nemecku to určite bude viac ako tých 5,7 kvôli diaľničným rýchlostiam. Ale v našich končinách nevidím dôvod nezmestiť sa do 6 l, pokiaľ sa s tým nebude jazdiť na hulváta alebo permanentne 150 po diaľnici.
Mám novou RAV4 Hybrid AWD půl roku, najeto 25tis km a dlouhodobý průměr je do 6,5l/100km
Jezdím svižně, dálnice, okresky, zkrátka vše. Nevím, jak se redaktor dostal na taková čísla. I dovolené jsme odjeli do 6l max., 5lidí v autě, rakev na střeše a plný kufr.
Taky moc nesouhlasím s nedostatečným výkonem. Naopak předchozí Passat 2,0 tdi 140kW 4motion byl v pružném zrychlení pomalejší. Tady je reakce na sešlápnutí plynu okamžitá a hodně překvapující.
Dobrý den,
na čísla jsem jednoduše přišel, zkrátka jsem se s Ravkou projel :-) a na poměry jízdních prezentací celkem hodně, s kolegou jsme ujeli nějakých 300 km. A tuto spotřebu jsme rozhodně neměli jediní, také ostatní kolegové přiznali, že se pohybovali kolem osmi, devíti litrů.
Ještě mě napadá, že vám nějaký záškodník mohl před zkušebními jízdami přestřihnout dráty k elektromotorům ;-)
Jinak si nedovedu vysvětlit, aby vám (všem) to tam žralo o 2-3l víc, než jiným.
To nemyslím zle, ale je to hodně zvláštní.
Možno by bolo dobré zmieniť to, že minula generácia jazdí podľa spritmonitoru v priemere pod 7l. Jasné, že nie je ťažké so 160kw autom urobiť 9l/100. Tak ako s naftou tak aj s hybridom. Považovať to za prúser v spotrebe a cpať to do nadpisu je na zasmiatie. Keby ste radšej zodpovedali na otázky prečo je rýchlosť obmedzená na 180 a iné špecifiká HSD, ale čo hlavne že pár ľudí to zoberie za realitu a môžu hejtovať
Tak jestli reálně hybrid jezdí pod 7, tak to já s 2L TD jezdím za 6,6 dlouhodobě včetně německých dálnic a hodně Praha - a netahám sebou akumulátory, elektromotory + další příslušenství a samozdřejmě při koupi jsem ušetřil za elektrovýbavu.
také zlé to zas nie je, tu aj inde budú vždy nezmieriteľné skupiny za a proti hybridom, tak ako za a proti benzínom a dízlom. Tá info o obmedzení max ma tiež zaujala, to som netušil.
Ako pisem vyssie, ta rychlost je pravdepodobne sposobena zvolenim efektivnejsieho prevodoveho pomeru planetovej prevodovky. Ako citam diskusiu tak som asi v silnej mensine ludi co ani na DE dialniciach nepotrebuju ist nad 160. Nevidim v tom ziadnu zaujimavu usporu casu ale naopak ovela vacsie riziko, vyrazne vyssiu spotrebu a nepohodlie pruzenia a hlucnosti. Nastastie sa predavaju 3l diesle a nemusia sa ostatni trapit s pomalymi hybridmi :-)
No asi preto, že sú lúdia, ktorý väčšinou poskakujú krátke trasy. Ale máju aj rodiny a potrebujú mať kôli ceste na dovolenku jedno veľké auto, ktoré prekvapivo väčšinu roka tiež jazdí tie krátke trasy.
Otazka skor znie: Ak chces auto na poskakovanie po meste a okoli, preco by si vobec zvazoval SUV s AWD?
Ked ma hybrid nizky vykon, zle je, ked ma vysoky zle je.. tebe sa Toyota asi nikdy nezavdaci >:D
No... tahle otázka není na mne >:D Ja bych si takové SUV do města fakt nekoupil >:D A jsme u toho problému.
SUV - auto, které má být víceúčelové. Auto, s kterým pojedu do hor, k moři, s rodinou, s karavanem, s vlekem a člunem, sportovní výbavou. Super věc, na to se hodí asi nejvíce naftový motor, protože dodá dost síly i dynamiky ve všech režimech se slušnou spotřebou.
Do města? Yaris hybrid? Super nápad ! Ještě i ten Auris hybrid pro někoho, kdo chce větší auto, ale já jsem poznal kouzlo Bsegmentu v Praze a to nemá chybu >:D
Takže ano, Toyota se mi zavděčí, jen asi né u SUV hybridu >:D
Okrem iných zdrojov o spotrebe, čo tu už viacerí spomínali, pridám ešte jednu informáciu na priame porovnanie:
vaši maďarskí kolegovia na tom istom teste v Španielsku po niekoľkých sto kilometroch mali priemer 6,5 litra/100 km.
K čemu hybrid, je to nesmyslná cesta. Spojují nevýhody benzín a elektro, neposkytuje vyhody benzín ani elektro. Bohužel to vše směřuje k vlastnění benzínového a elektrického auta. Hysterie kolem dieselů je absurdní, ale asi diesely zabije.
Já absolutnímu zákazu dieselových motorů v dohledné době nevěřím. Lehká užitková vozidla je používají z 95% a bez nich by se zásobování asi zhroutilo... Navíc LUV mají emisní normy "měkčí", jsou rok za běžnými osobáky...
Na tento nezmysel si ako prisiel? :-) Nevyhody elektromobilov su dojazd, cena baterii, dlhe nabijanie. Ani jedna sa netyka hybridov. Naopak z benzinov si beru vsetky vyhody: kultivovanost, nekarcinogenne emisie, zvuk, nenachylne vsetrekovanie, bezproblemove studene starty, rychle zohriatie, mensie mechanicke namahanie a nepotreba turba a nezanasanie ventilov a hlavy motora uhlikom (pri pouziti aj nepriameho vstrekovania - pripad DFE pouziteho v tejto RAV4).
Elektromotor je kvoli charakteristike vykonu a efektivite idealny na pohon aut, ICE motor je oproti nemu super neefektivny a nevhodny. To co EV brzdi v masovom rozsireni (aj ked 2 miliony rocne je velky uspech) su baterie a tento "problemovy" komponent je v hybridoch zastupeny iba bateriu so zlomkovou kapacitou/vahou/cenou (tieto parametre vsak malokto ovlada) a na rozdiel od EV su vybijacie/nabijacie cykly hybridov uplne odlisne od EV a preto nemaju najmensi problem so zivotnostou alebo degradaciou kapacity a bezproblemovo dosahuju 1,5 mil km najazdy o akych sa beznym ICE autam iba sniva.. Kazde jedno brzdenie a beh motora na volnobech kvoli pohananiu roznych inych komponentov v beznych ICE autach je spolu s pridavanim dalsich nespolahlivych komponentov na plnenie stale prisnejsich emisnych noriem praveze ta nezmyselna cesta, kedy vyrobca nechava tarchu vydavkov (servisu) a starostlivosti (mocovina, DPF) na zakaznikovi, namiesto toho aby investoval do spolahlivej a overenej technologie ktora uz 22 rokov zne uspechy po celom svete (s velkym meskanim v CSSR) a 12 milionov predanych hybridov iba od Toyoty je dokaz toho ze to zmysel ma a praveze vacsi s kazdou novou normou ;-)
Mám pocit že Autor článku spíše testoval variantu s klasickým benzínovým motorem >:D
Novou Ravku máme na prodejně 4 dny. Testování, co jsem zatím absolvoval bylo asi 40 km po okreskách s průměrnou spotřebou 5,9 l.
Věřím že město bude možno kolem 5 litrů. S hybridním C-HR běžně jezdím za 3,8 - 4,5 l.
Prostě jste měl těžkou nohu, samozřejmě se člověk s hybridem musí trochu naučit a sžít.
Nová Ravka umí jet do 120 km/hod čistě na elektřinu (je to spíše na plachtění), ale i tak oproti minulé generaci bude spotřeba na dálnici o dost lepší. :yes:
Ale ako ste po okreskach isli? Mozno je trosku rozdiel testovat realne v uliciach Barcelony, kde sa jazdi a autor to tam nepozna a je rozdiel ist znamym okruhom, kde autor pozna cestu a testuje a ide 50/90/130. S novym autom ma kazdy nizke spotreby, ved sa zabieha, pomaly akceleruje a hladaju sa limity :-)
Já netvrdím že ACZ má něco proti RAVce, to auto si své klienty najde ba už i našlo.
Já jel po okreskách co znám, čili jsem si mohl s Ravkou dovolit více. Nejvíce hybridy trpí do větších kopců, které jsem v cestě měl.
Každý klient se s hybridem musí sžit, pak vím, že jsou schopni pouze nohou a zvykem, kde zabírá elektromotor dosáhnout klidně o litr menší spotřeby za 14 dnů.
Zkrátka musí se na to jinak než na turbo s DSG :-)
No ja mam z dlhodobeho jazdenia na Toyota hybride jednoznacnu skusenost ze najnizsia spotreba je dosahovana na okreskach, najlepsie na kopcovitych. Nevidim dovod preco by RAV4 mala mat v meste spotrebu 5l, teda nizsiu ako na okreskach.
Například protože při 90 km/hod už to na elektřinu (krom nový Ravky) nejede a růst spotřeby do kopce to pak z kopečka nevynahradí tak jako když člověk jede ideálně 60 km/hod po rovince nebo popojíždí po městě.
Jakým Hybridem jezdíte? :-)
Ale jede, na Priuse som siel miernym kopcom dole na dialnici aj 130 pretoze pouzitie elektromotoru sa nijak neobmedzuje rychlostou, ak nie je baterka dostatocne nabita tak sa ICE spusta aj bez prekrocenia stlacenia akceleratora za polovicu policka pri rychlosti 73km/h. V meste sa nepopojizdi, ale zrychluje a brzdi preto su vsetky MPG ratingy stale vyssie pre city a nizsie pre highway co je vlastne 88km/h a teda nase okresky/mimomesto ;) Jazdim na Priuse 3rd gen a minimalnu spotrebu som mal na okreskach 3,5 (ale celkove prevysenie start-ciel bolo minusove) a v meste sa pod 4 nikdy nedostanem.
Už sem to tu psal ale zopakuju = mám na stejný trase asi kilometr a půl rozdíl ve spotřebě 1,9 a 10 a něco :-)
To první za celej den prohřátej motor a plná baterka = nákup rohlíků a šup domu = za 1,9
To druhý honem do krámu pro kečup = studený auto venku +30°C klimatizace nadoraz a jízda tak trochu taky = spotřeba 10 litrů :yes: >:D
Řekl bych, že v tabulce je blbě maximální objem kufru - těžko to bude jen 1200l.
Když u hybridu v tabulce udáváte celkový výkon soustavy, proč i krouťák neudáváte celkový?
Na zadku má čtyřkolka elektromotor 40kw, a přesto prý umí poslat na zadek 80% hnací síly? To nějak nechápu. Navíc 40kw motor na zadku přidává celkovému výkonu jen 3kw.
Spotřeba - pokud by byla skutečně jako v testu - dělá z hybridu nesmysl. Snad je to jen běžně příliš vysoká novinářská spotřeba.
je to asi nielen novinárska spotreba, ale aj spotreba daná nehybridným štýlom jazdy, nie som hammusák, ale takýto test akurát povie, že ak niekto lieta po diaľniciach a má ťažkú nohu, nech zabudne na hybrid, ale to ešte neznamená, že je blbosť celý hybrid. Ak sa niekto motá po meste a okreskách (takých je dnes kopec), určite nebude jazdiť za 9.
No, já tam s nimi neseděl, ale píší, že dálnici jeli max 120, i míň. Pokud neustále nebrzdili a nezrychlovali, tak tam není moc prostoru pro těžkou nohu.
tak je to nakonec 1690 litrů. Některé materiály nekonkrétně udávaly oněch 1.189 litrů. To je ale pouze hodnota při sklopení sedadel po výši roletky, 1.690 litrů je po strop.
Co se týče oněch technických údajů, tak Toyota v materiálech uvádí pouze celkový výkon soustavy, nikoliv celkový točivý moment.
Jinak co se týče spotřeby, tak na dálnici jsem opravdu nejel více jak nějakých (tachometrových) 130 km/h, spíše těch 110-120 km/h. Okresky svižněji, ale zase ne vyloženě brzda-plyn, v okolí Barcelony zrovna ten den ježdění nasněžilo, tak to na nějaké blbnutí ani nebylo.
Tak koukám do českého ceníku a máte pravdu. Inu jsou to patlalové. Najít dnes na stránkách dealerů nějaké údaje je čím dál těžší.
Tak jsem vás podezříval tentokrát neprávem. ;-)
V bílé mi ty hrany vůbec nefungují a je to pro mě hnus fialovej, ta úvodní tmavá z toho dělá úplně jiný auto. Najednou se mi předek docela líbí, najednou to vypadá jak Ford. Největší problém mám s prolisy okolo C-sloupků, a v té tmavé je to daleko lepší. Tak nakonec jsem docela zvědavej na osobní dojem.
Vidím to úplně stejně, na autosalonu ve Vídni vedle sebe stály právě tyhle 2 kombinace - bílá + lesklá černá kola a lemy blatníků a ta tmavě modrá. V té modré to je o parník hezčí auto, jen bych asi potřeboval vidět i jiné kombinace, abych dokázal říct, jestli Ravce ubližuje víc bílá barva nebo ty černé lesklé nesmysly na karoserii, skoro bych si vsadil na druhou možnost.
ja si tiez protirecim, ale tieto fotky vyzeraju omnoho lepsie ako tie prve kde som komentoval ako to je hnusne a divne... na tychto zaberoch v krajine mi to pride ok, do konca som si tam nasiel aj nejake zaujimave prvky >:D
Díky masírce zdejších trollů tu někdo mohl nabýt dojmu, že nová hybridní soustava Toyoty už bude nejen úsporná, ale také sakra rychlá. Camry s tímto pohonem má posnídat naftové Passaty a Ravka strčí do kapsy všechna SUV a je jedno, jestli turbo benzín, nebo naftu.
Předně chci říct, že se mi opravdu hodně líbí interiér auta, konvenční, vypadá, že se i na materiálech nešetřilo, zkrátka tady se Toyota trefila, konečně. Škoda, že nejde položit zadní sedačky do roviny s podlahou kufru, ale jak je patrné z fotek, třeba by pomohlo vyndat hlavové opěrky >:D
Exteriér není zrovna nejkrásnější, ale asi bych si v nějaké tmavé barvě zvykl, opět velký skok kupředu.
Ale toliko slávy kolem nové hybridní soustavy a skutek utek. Nejen, že auto asi nejede na to, že by mělo mít 163 kw ( výkony na úrovni slabších dvoulitrových turbobenzinů), ale dokonce to i žere na úrovni turbobenzinů. Takže to auto je vlastně úplně na prd >:D
Možná bude daleko zajímavější konvenční 2.0atmo, která třeba nebude nejrychlejší, bude žrát, ale zase by mohly ceny základních FWD skladovek spadnout někam k 0,6M, za což se chvíli prodával i končící model, co jsem párkrát zaznamenal a tam by to mohlo být díky ceně zajímavé.
Takže , revoluce se nekoná, Diesel je pořád vhodným palivem a tipnu si, že u Camry to bude podobné, takže Passat TDI bude nadále Etalonem ;)
No, možná jsem ten úvod trochu přepálil, ale když tu rok posloucháš tahle moudra a realita je taková, holt jsem si rýpl.
Abych byl upřímný, mne by se ta pohádka o úsporném a silném hybridu taky líbila, jako alternativa k turbobenzínu, kdy turbo zasupluje elektromotor a auto pojede při nízké spotřebě. U SUV mi to ani nevadí, tam tak nějak diesel patří, hlavně k těm velikým a těžkým, na tahání přvěsu, mimo zpevněnou komunikaci, ale ta Camry, tam by to mohlo být zajímavé.... třeba ještě bude.
Proste napríklad brutálne kecáš skoro vo všetkých príspevkoch. Keď posmešne porovnávaš s 2.0TSI.
Tiguan 2.0TSI: 9.8l [odkaz]
Tiguan 2.0TDI 140kw: 7.6l [odkaz]
Rav4 HSD minulej generácie: 6.8l [odkaz]
(jediná vec je, že RAV 4 sa nedá dobre vyselektiť, lebo pomrvili kategórie pohonov - Ravka nemá plugin, a tak to niektorí dávaju ako plug in, iní ako benzín niektorí dávajú len výkon benziňáku, iní kombinovaný výkon).
Proste hore som ti dal 3 konkurenčné pohony a spotreby aké s nimi dosahuje 200+ ľudí. Aj ja si myslím, že hybrid bude na diaľnici užranejší ako TDI ale zo skúsenosti si myslím, že bude úspornejší ako čistý benzín. Tak načo viesť reči ako to je na*** a konečne sme sa to dozvedeli a miešať tabuľkové spotreby 2.0TSI s novinárskou spotrebou RAV4 z prezentácie?
Tak odkiaľ máš tých 9l v ravke? Minula generácia žere okolo 7. Myslíš, že v novej pridali dva litre? A Tiguan či už podľa Karla za 9,3 alebo podľa mňa za 9,8 je už celkom jedno možno vyfiltroval novšie silné verzie... Ale ja tam stále vidím 2,5l rozdiel
Áno a jazdili tam zároveň s tiguanom 2.0tsi za 9....
Je niečo nepochopiteľné na tom, že keď berem so spritmonitoru spotrebu tiguanu tak z toho istého zdroja vezmem aj spotrebu RAV4?
Je nereálne predpokladať, že nová verzia s podobnou technikou a výkonom bude žrať podobne ako tá stará, asi trochu menej?
Ak je tvojím jediným cieľom kopnúť si do hybridu používaš presne tu správnu argumentáciu, na úrovni tunajších trollov. Congrat.
Ozzman sa nemusí znižovať. On je skutočný troll fungujúci na princípe cherry picking. Vyberá si len tie články a testy ktoré potvrdzujú jeho pravdu aj keď sú výrazne v menšine a toto potom bez reálnej skúsenosti omieľa dokola. Stačí len pozrieť koľko príspevkov sem naspamuje a akú majú argumentačnú hodnotu.
Argumentuji jen na základě článku, nemám reálnou zkušenost s tímto autem, ty ano? Kdo tady z diskuze ano?
Ale vím, že za 9 litrů umím i já osobně jezdit s obdobně výkonným SUV v benzínu, natožpak v naftě. Uživatel hybridu, který napíše A i B je tu jen jeden, ten už psal výše, ostatní na to nedají dopustit. Ano, i já v naftovém kombíku umím jezdit za 10, ale je to čistě o stylu jízdy. Automobilový redaktor pravděpodobně nebude úmyslnně při testu nového auta, které právě tou spotřebou má být zajímavé, drtit rozjezdy od semaforu. A to vaše směšné kýhání, že se redaktor na spotřebu zaměřuje... tak k čemu jinému je ten hybrid dobrý, než na tohle ? Vždyť většina benzinových SUV jezdí lépe a zábavněji!
A to, že si polovina lidí fakt myslí, že se redaktoři ACZ bojí Ravky tak, že jí shodí úmyslnně >:D no.... pak kdo je tu troll >:D
Je to troll alebo len blbec :-) Argumenty ho nezaujímajú - neodpovedá na tie, ktoré sa nehodia, melie si stále dookola to svoje.
Presne novinári sú známi tým, že pri prezentáciách jazdia hlavne na spotrebu :D. Diskusiu s tebou prenechávam Hammovi, aby ste mohli viesť tie dlhé dialógy o ničom, kedy každý píše to svoje a argumenty okolia ignoruje. Ako ďalší tvoj logický krok odporúčam pod každý článok napísať hybridy sú na***. Tešilo ma.
Redaktory ACZ sú jedny z mála, ak nie jediný, kto dosiahol, takúto zlú spotrebu. A nemyslím, že to bude preto, že všetci ostatný jazdili eco relly. A ty sa chytíš presne toho, čo ti vyhovuje. Nehľadáš fakty. Neprejdeš väčšiu vzorku, ak ti ju aj niekto ponúkne (spiritmotor) tak ju ignoruješ ak ti nevyhovuje. A ďalej omieľaš svoju verziu. Čo je myslím jasná definícia trolenia. A keď sa k tebe pridá par ďalších tak cela diskusia je sprasená a škoda ju čítať, lebo nič hodnotne v nej nebude.
PS: K tomu či sa ACZ boji RAV sa nejdem vyjadrovať, ale dnes nepredáva objektivita, ale senzácia. A za každé kliknutie do diskusie in idú prachy z reklamy. Takže ak rozpútajú vojnu trollov, tak sú vysmiati.
Já ti člověče nějak nevěřím, že ten pohon je tak moc špatnej. Ono to trochu pojede, stovka za 8 není žádná bída, a tu spotřebu tu taky někteří zpochybňují, možná se někde stala chyba, mě to nepřijde moc pravděpodobný. Asi to nebude jezdit jako 3,0TDI 160kw, to ne, ale věřím, že to slušně pojede za slušnou spotřebu.
Tak 3.0TDI je přeci špatný motor, to víme oba >:-[]
Je mi to taky divné, ale když si vzpomenš na test hybridní Ravky, kterou má prodavač sluchátek, tak redaktoři naměřili podobné hodnoty, hlavně na dálnici auto jelo snad za 10 na sto. Takže pravda bude asi někde uprostřed. Diesel to nenahradí ve spotřebě a síle, turbobenzín zase v rychlosti, možná to zabijí i ta superhladceřadící eCVT, nevím.
Tak je jasný, že jet přes celý německo po dálnici - v tom hybrid nevyužiješ. Ale tady jim to žralo i po městě. Úplně vážně si myslím, že asi hybridní ústrojí nefungovalo správně.
Velké a těžké auto s automatem a pohonem 4x4 zatím nemá z hlediska efektivity provozu k dieselovému pohonu alternativu. Test z mého pohledu přinesl naprosto očekávatelný závěr: "Žere to moc benzínu".
Takt to skonci ked Toyota odstrani z RAV4 nudny design, nedynamicke jazdne vlastnosti, a nepekny interier a postavi SUV s najefektivnejsim ICE motorom s 222konmi v AWD so zrychlenim 8,1s na 100 a s vyrazne nizsou spotrebou vo vsetkych rezimoch merania ako slabsi predchodca.. co spravi ACZ? Po vsetkych tromfoch ktore im Toyota zobrala sa obuju do toho najsmiesnejsieho, spotreby >:D Nuz pani v Auto Motor und Sport ktori tiez miluju VW koncern asi dostali uplatok, spolu so vsetkymi ostatnymi testami kedze ACZ nameralo uplne odlisne vysledky ;-)
Ano, Auto.cz se roztřáslo strachy, že by češi začali houfně skupovat RAVky. Spadl jsi z měsíce?
Test je poměrně pochvalný, spotřeba - která je u hybridu poměrně zásadní - se nepovedla. Byl jsi tam, abys mohl tvrdit, že lžou?
Ozzman: Sice člověk nemá srovnávat auta, ve kterých nejel, ale tady si klidně troufnu tvrdit, že Kodiaqa RS s 500Nm tenhle výtvor Toyoty opravdu ohrozit nemůže. A to v žádném směru, nejen objemem kufru >:-[]
Si schopny pozorne si precitat diskusiu kde je minimalne 2x napisana spotreba AMS? Ak ti to nestaci mas Google a youtube kde je vela US testov ktore dosiahli podobnu spotrebu. Takze neklamem, len si nepozorny.
Rypal ako ty si to nezasluzi ale informacie treba zdielat.. (6:44) [odkaz]
Oboznam ma prosim s tym v com o Tesle som podla teba klamal.
Dokola se tu opakuje, že všichni ostatní novináři měli spotřebu nižší, netočím se na AMuS ;-)
Napsal jsi, že Tesla je v zisku. Což není pravda, pouze v jednom období se do zisku přehoupla a to nemusí vůbec znamenat, že už je obecně výroba Tesel ziskovou záležitostí a už zcela jistě neplatí, že automobilka Tesla je v černých číslech.
Samozrejme ze toyota a jej hybrid je zly. Treba si pockat pokial skodovka dostane zelenu od vw na nejaky hybrid a to uvidis potom tie clanky a nadpisy. Nebudu vediet co skor dat do toho nadpisu. Tolko pozitiv po kope este nikde nebolo.
Priklad: Podla autocz sa superb ohlucnenim moze smelo zrovnavat s konkurenciou.
Autobild pri teste ojazdenky ale oznacil odhlucnenie za nedostatocne. Tak asi sa tlmiaca hmota stratila pocas pouzivania.
Preco to len nedali do nadpisu?
Auto.cz o RAV4:
-zvenku je hezká
-uvnitř je hezká
-je prostorná
-má dobrý kufr, který neomezují ani baterie
-je dobře odhlučněná
-je velmi pohodlná
-má dobré jízdní vlastnosti
-nelíbí se spotřeba a výkon motoru
Co z toho vyrobí pomatenec který sám v tomto autě nikdy nejel? Auto.cz se snaží RAV potopit, ve strachu, že by ohrozila Škodovku.
Stacilo by aby autocz bolo trosku objektivnejsie. Vies niektori testeri bo prvych jazdach povedia ze test spotreby si radsej nechaju na domaci test. Autocz po prvej jazde zavesi nadpis akoby to bolo najzravejsie SUV na svete. Ak mas potrebu niekoho nazyvat pomatencom mal by si sa zamysliet nad sebou.
Seš tu první den? Jak dlouho už tu jsou bulvární nadpisy? Tohle jsou první jízdní dojmy. A je zcela běžné, že se v nich zmíní i o spotřebě. Ještě jednou: ty dojmy jsou- až na pohon - velmi pochvalné, vč. závěru. Co bys chtěl víc? Z nějakýho, nevím jakýho důvodu, jezdili s hroznou spotřebou.Tvrdí, že i ostatní novináři. Spotřeba je podle mě téměř alfou a omegou hybridů- na co jiného si kupovat hybrid? A jim kupodivu úsporně nejezdil. Možná to neumí oni (viz prodejce z diskuze- musí se to "umět"), možná chyba v autě. Velmi nedávno jezdili s podobně výkonnou hybridní CR-V a kupodivu ji za spotřebu velmi pochválili. Máš vysvětlení? CR-V ohrožuje Škodu míň?
Jízdní dojmy s CR-V : "Tichý společník uspoří hlavně ve městě" - tam ti kupodivu spotřeba v nadpisu nevadila. Tam asi nebylo Auto.cz neobjektivní.
Definice objektivity: pochválí mé oblíbené auto.
Karle... je to marné..... Hybrid je prostě nejlepší ! Nemá žádné negativa... musíme to přijmout, ACZ lže, všichni lžou.... no já si počkám na prodeje, ale ty budou taky zmanipulované, což? >:D
Ale neptal sem se na tvoje zaseknutí u nafty = která jinak dává samozřejmě smysl u nákladních aut při netuplovanym dotování = až tak někde od velký Range Roveru nahoru. Ptal sem se proč ten příspěvek z 8:24
Ravka v testu žrala jak protržená, sám na dálnici potvrzuješ, že spotřeba není až taková růžová. Ok, dejme tomu, že ACZ s Ravkou jezdilo jako prase, ale i tak na tom asi něco bude, počkejme si na to.
Takže jsem jen podotkl, že do SUV je lepší nafta a testovaný hybrid jezdí jak dvoulitrové TSI v Kodiaqu. A to jsem troll?
Ano, jezdím 2x dotovanou naftou... chovám se tržně... zemědělci taky pěstují to, co je nejvýhodněji dotované....lidé kupují také to, co je výhodné... je to divné? Mě to nepříjde :-)
Troll si = ale z jinejch důvodů = viz níže. A víš že to vim = tebe to prostě baví
Sem ekonom z ekonomický rodiny = takže jo přijde mi to totálně absolutně na hlavu = milionum lidí sponzorovat provoz ;-)
Emisně konstrukčně i údržbově = problematičtějšího typu motoru
Spotřeba RAVky bude nejspíš stejná = teda podobná. Vyšší výkon + vyšší účinnost = zhruba stejná spotřeba. Myslim že nejde jen o to jezdim jak prase = ale s hybridem to chce jezdit malinko jinak. Proto sem níž napsal = stejnej úsek za stejnou dobu = ale ne stejnou rychlostí
Tahle nová generace s účinností 41% se už rok používá v Camry = a viz níž reálná spotřeba je super
Správně a to chování spotřebitele = je právě úmyslně pokřivený tou nesmyslnou dotací = bez ní by to tu bylo jako na ostatních kontinentech planety.. ale to víš sám
Camry je velká akorát = prostě levná mainstreamová 5er, XF, A6, E-Klasse atp.
Pointa ale byla že tenhle zcela identickej pohon se v ní už chvíli prodává = a ví se jakou má spotřebu. Tolik k místnim jízdnim dojmum ;-)
A to že při stejný výsledný rychlosti = myšleno ca stejnym čase dojezdu do cíle trasy = se dá s hybridem jet klidně o 2 litry na 100 jinak = to je realita. ACZ jako většinou = zvolilo.. no věřim že v případě hybridů od Škodovky se vztah k hybridum dost zlepší :-)
Sorry Kylie , hybridy jsou na prd ve větších autech..
A v malých fungují dobře , jenže ji nikdo nechce protože jsou drahé.
Škodovky s hybridem nechci úplně stejně jako japonce.
Takže na Toyotu se nesmí napsat nic do mínusů? Aha, já třeba minimálně od stolu nemohu rozhodně souhlasit s pěkným designem. Nevím, kde to redakce vzala. Měla by se za to omluvit tvůrcům opravdu pěkných SUV.
minulé verze hybridní RAV4 napsal Mička.
Rostoucí chuť řidiče po rychlosti způsobuje také vír v nádrži. Na výše zmíněných 6,5 litru v takovém případě zapomeňte a připravte se spíše na devět, což ostatně odpovídá také provozu na dálnici. Při ustálené „stotřicítce“ jsem naměřil okamžitý odběr 9,3 l/100 km, který nelze snížit ani výběrem ekonomického jízdního režimu. V drtivé většině času totiž pracuje pouze benzinový motor, pro který je taková porce zcela běžná. Navíc ne každý má v dnešní době čas brát ohledy na potřeby hybridního systému a jezdí s hybridem podobně jako s turbodieselem – a s takovým přístupem se „Ravka“ nebojí říci ani o deset litrů benzinu.
Na dialnici sa u kazdeho SUV-cka prejavi jeho slabina: vysoka stavba, a z toho vyplyvajuci velky odpor vzduchu. S tym sa skratka neda nic spravit. Kto chce jazdit SUV-ckom casto po dialnici, pre toho ma diesel stale vyznam. A naopak, hybrid na dialnici svoj vyznam uplne straca...
Je fUK co kdo po chvilkovym vyzkoušení napíše = po roce = de to za míň než 6 i víc než 12 litrů na sto. To druhý je fakt maximum pod 6 se dá jezdit když se naučíš využívat hybrid = to chce praxi
Končící generace má 197 koní tahle 222. Tahle nová generace 2,5 litru má vyšší účinnost = 41% = a v Camry už ověřenou slušnou spotřebu
Rozptyl spotřeby u hybridu je z principu větší = zkušenější řidič projede stejnou trasu za stejnou dobu, schválně nepíšu stejnou rychlostí, klidně s o 2 litry menší spotřebou
Len chcem podotknúť, že hodnota okamžitej spotreby v prípade hybridu nemá takú výpovednú hodnotu, ako pri konvenčnom aute. To je logický dôsledok toho, ako hybrid funguje. Relevantný údaj je priemerná spotreba, ktorá by sa ale mala na diaľnici podľa správnosti merať na dlhšom úseku tam a späť.
Pohonné ústrojí testovaného vozidla je totožné s Lexusem NX300h, který už je na trhu nějaký ten pátek. Na spritmonitor kombinovaná 7,5 litru... "Respondentů" je tam sice pomálu, ale rozhodně s autem ujeli víc než pár set km...
Minulá generácia RAV4 HSD zas podľa spritmonitoru jazdí za cca 6.8 [odkaz]
(222 áut). Tak to asi také tragické nebude.Ale tunajší diskutujúci dostali možnosť si kopnúť tak to nešlo nevyužiť...
ok takže oni vyrobili něco, co je horší než předchozí generace? můžu se mýit, ale žádné zásadní rozdíly bych nečekal...
jinak přiznávám, že jsem střílel od boku...
NXko oproti Ravce bylo těžší a spotřeba byla vyšší. Jízda po dálnici v minulé generaci byla celkem utrpením. Při 130 byla spotřeba kolem 8,5 l, při 150 bylo lepší nehledět na spotřebu. :-)
S novou Ravkou při 110-120 byla jízda kolem 6ti litrů. Auto není zajetý a venku byly -2 stupně.
Jiný, atmosférický 2,5litr. Ten má nějakou spotřebu, a se následně sníží hybridním pohonem. Nečekal bych zásadní rozdíly ani proti předchozímu, ani proti Lexusu NX...
chvalim dvoliter benzin s moznostou 4 kolky ako aj hybrid s moznostou 4 kolky... je fakt z coho vyberat ( na rozdiel od nejakeho P5008 ) .... osobne by som uz bol za hybrid u takehoto krasneho SUV od toyoty ale tak samozrejme cena nie je zrovna ludova.... ale aj ten 2 liter v 4 kolke moze byt nadalej velmi solidna volba ak zvazime pomer vykon cena a celkova uzitkova hodnota ( aj ked skoda ze zrovna tu nie je active vybava dostupna... jak naschval )
konkurencia RAV-ky? urcite hybridny outlander.. pripadne klasicky outlander s dvojlitrom a potom nove CR-V ... bud ako hybridne alebo s tou preplnovanou 1,5tkou ... osobne by som vyberal medzi outlanderom a RAV-kou co sa motora a dizajnu tyka ... ale je jasne ze najvacsi konkrent je pre RAV-ku je tak ako vzdy proste CR-V :yes:
zrovna kodiaq popravde nie je z globalneho hladiska ziadny velky super pre RAV-ku ktora sa predava vyborne po celom svete od aljasky cez afriku az po novy zeland.... napriklad kodiaq o hybride zatial ani nepocul a zije si vo svojom vlastnom dizlovom svete ktory je uz na okraji priepasti ... ale tak tam proste cas bezi inak a hodne pomaly na rozdiel od japoncov
PS: aj ked prva RAVka je podla mna dodne najkrajsia a vzdy sa mi vybavi ako prva .... tak tato nova RAV-ka ma zaujima snad najviac zo vsekkych doterajsich generacii a to som toyoty kedysi moc nemusel... ale casy sa menia... a dnes toyoty mam cim dalej tym radsej ( je to aj vdaka dnes uz daleko zaujimavejsiemu dizajnu aj vdaka jej hybridnym technologiam ) ... RAV4 :yes:
Musím souhlasit, RAV4 první generace top, druhá se mi taky líbí, potom to šlo trochu dolů. Současná generace ravky je oproti minulé velký skok, pro mě k lepšímu.
Co se týká konkurence, v třídě RAV hybrid asi největší kia niro a outlander s podstatně nižšími prodeji, ve vyšším segmentu x5,MB, xc 60 atd. Ty se naopak k lexusu moc neblíží.
Porovnávám s hybridy, u x5 píšu v jiném segmentu. Takže v případě RAV4 hybrid asi moc lidí neváhá v porovnání s jeho přímou konkurencí. Což samozřejmě X5 není. Té by měl konkurovat Lexus rx, i když je x5 plugin (podle mě ztrácí smysl), myslím, že moc lidí neváhá které z nich koupit.
Existuje urcita skupina ludi, ktori jazdia na co najnizsiu spotrebu. Mozno ich kazdy zazil, ze idu po okresnych cestach 70, po dialnici 110, aby usetrili. Ci musia, ci nie, robi im to dobre. A prave tychto ludi pravdepodobne pritahuje hybrid s udavanou nizkou spotrebou a tito si to kupuju. Potom aj dosahuju nizke spotreby a chvalia sa tym na spritmonitore. Co je v poriadku a dosiahnutelne, len musia ist pomaly :-)
Nejnizsi spotreba se dosahuje konstantni rychlosti 85-90, co se tyka dalnicnich temp je to 120-125. Jelikoz to tak konstrukteri navrhli, ono to moc ani nejde, jinak by to vubec nejelo. Je to fyzika a chemie a tak to je, je to proste urcity pomer a vychazi z nej takovato krivka :-) Delam v tomto oboru, tak vim sve :-)
Nechce se mě věřit,že RAV má věčí spotřebu jako moje GS 450H F.Zatím mám najeto 15155 km a celkem 1086,95 l benzínu= 7.172 průměr.Rozhodně nejsem brzda provozu.
tak to jazdis ako prase .... lebo 7,5 to mi to dalo ked som siel 5 v aute a plny plyn na dialnici co to len dalo ....to znamena nad 160 km/h v kuse ......beznou rychlejsou trasou mame priemerku dlhodobu 4,5-5 litrov ....rozdiel je leto zima.....
Těch 7,5 je samozřejmě výmysl = myslim doslova = vymyšleno abych pomluvil
Záleží na počasí a spoustě dalších věcí ale jezdim nejčastějš za 4,6 - 4,7 litru. Když jezdíš jako totální prase a máš to jako služebák což teda já taky ale to je trochu něco jinýho :-) tak se s tim dá jezdit za 6 možná jemně přes 6. Za víc to víceméně nejde
Jestli je design hezky, necham na posouzeni kazdeho. Me osobne se ze vsech RAV4 libi jen 3. generace. Ovsem za dnes jiz vzacnou moznost kombinovat benzin, 4x4 a manualni prevodovkou davam nove Toyote :yes:
Zminena spotreba je podle me naprosto v poradku.
Ovela lepsie auto ako skatula kodiak, preto ho trebalo dat dolu... len ako? to vazne takou debilinou ako velkou spotrebou? ved vybornou spotrebou su hybridy od TT zname a overene zname!!! co si tam mal zatiahnutu rucnu? marketingovy “riaditel” škodofky... N
Cenový rozdíl mezi hybridem a benzinem (ve čtyřkolce v automatu - což požaduju) je 80.000,- Kč v neprospěch hybridu.... V jedné recenzi na YT se zmiňují horší schopnosti hybridu v terénu, protože na zadní kola se nepřenese (kvůli slabším elektromotorům) tolik síly jako u benzinové verze.... + s sebou u hybridu člověk táhne 100 kilo v bateriích... rozdíl ve spotřebě litr nebo dva.... to má zachránit? Nevím....
No právě = přes tvuj >:-[] je to jednoznačně výhodnější [odkaz] ropy neni nekonečno a na pohon běžnejch přibližovadel jí nepotřebujeme. Na tisíc jinejch věcí = naprosto nutně
Co se týče designu, proti opravdu ošklivé předchozí generaci je její nástupkyně o parník dále. Sice se nemusí líbít vše, má ale nepřehlédnutelný "drsňácký" styl, co to je u Japonce fakt výjimka. Také interiér se evidentně povedl. Ale co je to všechno platné, když zoufale schází silná naftová verze s takovými 350-400 N.m? :-O8-s ;-\ 8-s:no:
stále používají těžší a prostorově náročnější NiMH baterky? Hmotnost auta je tím pádem velká, kapacita baterky 6,5 kWh malá a bezemisní dojezd je tudíž hodně omezený.
Levnější bývaly, po poklesu LI-ion v posledních 2 letech už bych si na to nevsadil.. NiMH degradují rychleji, mají větší paměťový efekt než Li-ion takže s počtem nabíjecích a vybíjecích cyklů klesá jejich kapacita rychleji než u Li-ion. Typicky se uvádí, že Li-ion snese dvakrát tolik cyklů než NiMh.
[odkaz]
No na mě to spíše dělá dojem, že si v minulosti Toyota zarezervovala někde kapacitu NiMH a prostě je bude používat dokud jí "nespotřebuje". Trochu mi to připomíná situaci, kdy donedávna dávali do spousty modelů digitálky ze sedmdesátek, které působily jako pěst na oko a přesto "vydržali" a ještě nedávno tento "skvost" zdobil jejich palubky. Na druhou stranu určitě vědí, že Li-ion jsou lepší a do vlajkového Priusu Li-ionky už dávají. Ty nabíjecí proudy nemohou být problém, dnes jsou elektrý s li-ion schopné nabíjet výkonem až 350kW a to žádný motor v RAV nemá a nikdy mít nebude a rekuperace od brzd takový výkon také nemůže vyrobit, takže v tom to nebude.
To čo popisuješ platilo pre pôvodné NiMH dnes už je doba inde. LSD NiMH batérie v mnohých praktických vlastnostiach prekonávajú Li-ion. Nízke samovibajenie, žiadny pamäťový efekt a vyšší počet nabíjacích cyklov. Pri dobrom manažmente vydržia prakticky naveky. A sú bezpečne pri poškodení. Objemová energetická hustota NiMH nie je o veľa horšia ako pri Li-ion.
NiMH batérie má aj Lexus. Li-ion je len v ich jedinom plug-in hybride a pred tým ešte v Prius+. Toyota NiMH batériám dosť verí a s Panasonicom do ich vývoja investovala nemalé prostriedky. A skúsenosti za 20 rokov praxe ukazujú, že vedia čo robia.
PS: Tie digitalky mal len Auris/Corolla. Nebola tam žiadna náväznosť na predošlú generáciu.
Ešte nedávno sa motoristickí redaktori predbiehali, kto v testoch napíše, že jazdili dokonca pod laboratórnu spotrebu a porazí tak konkurenčnú redakciu. Zároveň si tým nakloní danú značku, aby inzerovala. A darilo sa im to. A zrazu bác! Ožiarila ich pravdovravnosť!
P.S. Počkám si, ako to budú zvládať pri VW a škodovke? ;-);-)
Jsem spíš japoco/korejcofil cose designu týká, ale toto už je silná káva i na me. Designera draftovali ze SSang Yongu? Jestli je tohle bude nový styl Toyota, tak potěš koště.
Krome toho, že to podle redaktora houby jede a dost žere. Hybridní zázrak...
O hybrid nestojím, spotřeba bude v pohodě, respektive v průměru, ale ten design je super, bomba, člověk pod povrchem vnímá pokrevní spřízněnost s Lexem, ale navzájem si nekonkurují, každý má svoji osobnost ... jsem zvědavý jak bude nová RAVka vypadat naživo, nevím o hezčím současném SUV. :yes:
Myslim, ze v tomhle pripade je lepsi se drzet normovane spotreby, nez novinarskych dojmu.
ANO, do teto kategorie totiz clanek spada: "jizdni dojmy" ;-)
Spotrebu, obzvlaste u hybridu neni mozne urcovat podle toho, co aktualne ukazuje palubni pocitac :-) Jelikoz existuje mnohem vic faktoru, treba stav nabiti baterie, ktere spotrebu ovlivnuji.
Myslim, ze v realu to bude zhruba odpovidat. To znamena, ze nejuspornejsi bude hybrid a nejzravejsi benzin.. Samozrejme snad kazdy v diskuzi vi, ze hybrid stlacuje prumer spotrebou ve meste.
A diesel zase spotrebou na dalnici.
PS Kdybych jezdil vic po dalnici, tak radsi vyberu Camry :-)
Toyota se hodně zlepšila. RAV4 se mi extrémně zamlouvá. Skvělé zpracování, skvělé materiály, konečně i skvělý design. Ano, takto má vypadat SUV. Smekám :-!
Je to identickej pohon co se už rok používá v Camry = v RAV bude mít trochu vyšší spotřebu = ale Burešova spotřeba bude ne průměr ale spíš někde u maxima
Toyota vypadá hodně dobře. Líbí se mi hlavně ten vnitřek. My jsme si nedávno kupovali nové auto. Máme malé dítě, tak jsme potřebovali větší auto a narazili jsme na pěknou toyotu zde: [odkaz] , ale tato by se mi líbila ještě víc.