Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota S-FR dostane motor 1.2 Turbo

Michal Fokt
Diskuze (11)
Dvojče Mazdy MX-5 mělo s hirošimským roadsterem sdílet i pohonnou jednotku, teď to ale spíše vypadá na foukanou dvanáctistovku vlastní výroby.

Stala se zajímavá věc. Toyota na Tokyo Motor Show 2015 představila koncept malého zadokolkového kupé S-FR a ačkoli o něm (alespoň oficiálně) neřekla takřka nic, zdá se, že nikdo nepochybuje, že se autíčko s retro designem bude skutečně vyrábět. A to je poměrně překvapivé i přesto, že Akio Toyoda už nějaký čas vyhrožuje, že značka bude mít v budoucnu tři sportovní modely, když ke GT-86 přibude vůz větší (Supra) a menší.

Koncept S-FR má mít rozměry i váhu na úrovni Mazdy MX-5, což nebude náhoda, vzhledem k tomu, že obě automobilky už spolu nějaký čas spolupracují a logicky se objevily zvěsti, že Toyota převezme Miatu včetně pohonné jednotky 1.5 Skyactiv-G s výkonem 130 koní a točivým momentem 150 Nm. Jenže jistý vysoko postavený nejmenovaný inženýr přes motory nyní sdělil, že "se při návrhu a vývoji motoru 1.2 Turbo myslelo i na montáž do automobilů s pohonem zadních kol".

A jaký jiný vůz by dvanáctistovku s Atkinsonovým cyklem mohl dostat? GT-86 asi těžko a zprávy o zadokolkovém Aygu vypadaly od počátku dost nereálně... Malý čtyřválec aktuálně disponuje výkonem 116 k (85 kW) a točivým momentem 185 N.m a lze tedy očekávat, že by poskytl kupéčku dynamiku na velmi podobné úrovni, jako 130k patnáctistovka v MX-5 - tedy poměrně slušnou. Navíc není vyloučeno, že by Toyota mohla jednadvojku trošku přifouknout.

Zatím ovšem není jisté, zda se S-FR bude opravdu vyrábět, tím méně jaký motor dostane a i kdyby to všechno nakrásně vyšlo, nelze automaticky počítat s tím, že Toyota bude malé zadokolkové kupé nabízet v Evropě. Nezbývá tedy, než se obrnit trpělivostí, doufat a čekat. Ale "zabychařit" si můžeme - zajímalo by vás spíše kupé Toyota s foukanou jednadvojkou, nebo atmosférický roadster Mazdy?

Michal Fokt
Diskuze (11)
20. 11. 2015 09:15
Re: Turbo Toyota
ale za hodně hodně dlouho hoši. Takový motory ať si strkají do Škodovek, a v Toyotě nechají pěkně atmosféry :-) ;-)
Avatar - Individualita
13. 11. 2015 09:21
Re: Daihatsu Copen 2014 und MGTF
No je to dost jiné auto. Především má plátno a je větší, na první pohled se mi asi ani úplně nelíbí. Ještě na to kouknu detailněji...
Avatar - Ja Prvni 123
12. 11. 2015 23:09
Re: Daihatsu Copen 2014 und MGTF
Presne tak.
Avatar - MGRR
12. 11. 2015 17:22
Re: Daihatsu Copen 2014 und MGTF
Copen 2014 je fajn, ale když dostupné cabrio styl, tak skvělé je MF TF - čočky ve světlech, pérovaní s pružinam a zadním náhonem. (nebrat MGF, to mělo na podvozku poruchový Hydragas, který vždy unikl a auto lehlo). Ty auta mají pořád svůj styl.

[odkaz]
Avatar - Individualita
12. 11. 2015 14:52
Re: Divné auto... jak jsem to otevřel, tak jsem to zavřel.
Už jsem pohledal. První generace se v Evropě prodávala, druhá už ne (vyrábí se cca rok). Jinak pokud bych se do toho se svojí výškou vešel, zajímalo by mě to. Je to alternativa k Mini nebo Smartu. Tedy městský miniroadster, nenáročný na místo i finance.Navíc minulá generace nejen že je ošklivější, ale s automatem ho nenajdeš. Tedy určitě by to chtělo ten nový a tam zatím člověk narazí na nedostupnost nebo vysokou cenu kvůli dovozu a měně.