Toyota Supra vs. BMW Z4: Prozkoumejte sourozence s totožnou technikou bok po boku
Není žádným tajemstvím, že modely Toyota Supra a BMW Z4 vznikaly ve vzájemné kooperaci obou automobilek. Obě strany o podrobnostech dlouho mlžily, s jistotou jsme tak věděli jen to, že bavorští chystají roadster s plátěnou střechou, zatímco Supra se o pár měsíců později představí coby sportovní kupé.
Nejprve se hovořilo o totožných pohonných jednotkách, později bylo oznámeno, že vedle nich budou oba vozy sdílet i osmistupňovou samočinné ústrojí či elektroniku. A jak ukazuje porovnání technických parametrů, rozdílů opravdu není příliš. Nejatraktivnější motorizaci tvoří zážehové třílitrové šestiválce přeplňované turbodmychadlem twin-scroll a jejich parametry jsou zcela shodné: výkon 250 kW od 5000 do 6500 otáček a maximum točivého momentu 500 N.m v pásmu od 1600 do 4500 otáček.
Oba motory se párují s osmistupňovým automatem a maximální rychlost vozů je elektronicky omezena na 250 km/h. Rozdíl najdeme v akceleraci z klidu na stovku – 4,3 vs. 4,6 s ve prospěch produktu japonské značky. BMW má totiž o 115 kilogramů vyšší pohotovostní hmotnost. Stahovací střecha se systémem otevírání si navíc ukrojila část zavazadelníku, i když rozdíl devíti litrů není fatální.
Zvenčí zůstává oběma vozům vlastní charakter, který přesně zapadá do aktuálního designové filosofie obou značek. BMW Z4 prozrazuje součinitel aerodynamického odporu 0,29 Cx s nasazenou střechou. Vzhledem k tvaru přídě nové Supry lze předpokládat, že se jí bavorského sourozence podaří v tomto ohledu překonat. Na oficiální čísla si ale ještě musíme počkat.
Naopak v interiéru se oba vozy za příbuznost vůbec nestydí. Supra totiž v kabině dostala celou řadu prvků, které dobře známe z aktuálních či starších BMW. Z těch dnešních vypíchněme volič samočinné převodovky či vedle položený otočný ovladač pro listování menu multimediálního systému. Z rýsovacích prken bavorských pochází také stojící obrazovka či panel pro ovládání klimatizace. Také tlačítka na volantu nové Supry vám jistě budou povědomá, což je trochu škoda. Všechny tyto prvky dostala Z4 v modernějším provedení.
Na to nejdůležitější si ale stále ještě musíme počkat, a sice cenové srovnání obou sourozenců. Ceník Z4 již není tajemstvím, na ceny a technické podrobnosti slabších motorizací Supry si budeme muset počkat. Avšak ne dlouho, Toyota je přislíbila ještě v průběhu ledna.
Toyota Supra (2020) vs. BMW Z4 (2020) - srovnání dvou sourozenců | ||
Toyota Supra | BMW Z4 | |
Zdvihový objem [cm3] | 2998 | 2998 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 |
Výkon [kW/min] | 250/5000-6500 | 250/5000-6500 |
Točivý moment [Nm/min] | 500/1600-4500 | 500/1600-4500 |
Převodovka | 8A | 8A |
Nejvyšší rychlost [km/h] | 250 (el. omezena) | 250 (el. omezena) |
Akcelerace 0-100 km/h [s] | 4,3 | 4,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 7,1-7,4 |
Délka [mm] | 4379 | 4324 |
Šířka [mm] | 1854 | 1864 |
Výška [mm] | 1292 | 1304 |
Rozvor [mm] | 2470 | 2470 |
Rozchod vpředu [mm] | 1594 | 1609 |
Rozchod vzadu [mm] | 1589 | 1616 |
Zavazadlový prostor [l] | 290 | 281 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1495 | 1610 |