Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota už prodala více než 8 milionů hybridů, které ušetřily miliardy litrů paliva

Japonská automobilka Toyota si dosáhla důležitého jubilea. Prodala již více než 8 milionů hybridů, přičemž v posledních letech výrazně zvyšila tempo.
Zpět na článek
25. 8. 2015 09:20
25. 8. 2015 12:32
25. 8. 2015 12:41
25. 8. 2015 12:58
25. 8. 2015 13:42
25. 8. 2015 12:36
25. 8. 2015 12:55
25. 8. 2015 13:01
25. 8. 2015 13:44
25. 8. 2015 10:51
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 8. 2015 11:28
25. 8. 2015 11:29
25. 8. 2015 14:25
25. 8. 2015 14:34
25. 8. 2015 14:47
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 8. 2015 08:32
Jak ušetřliy ???
Když jsou staré baterky, tak to žere více.
Proto si ten titulek opravte.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Cuba66
25. 8. 2015 09:00
Re: Jak ušetřliy ???
Pepiku Pepiku...to by mě zajímalo, kolik si toho reálně s hybridem najezdil >:D
Já s Priusem cca 2.000km a žere to míň jak můj Auris 2.0 D4-D s průměrnou spotřebou dlouhodobou podle tankování 5,83. Ale nežere to samozřejmě to, co to má v papírech :-!
25. 8. 2015 14:07
Re: Jak ušetřliy ???
No nic moc 2000 km.

Důležité je projet se s Priusem i když mají baterky 5 let a již nemají žádnou kapacitu. Pak to žere hodně a mnoho lidí ty baterky včas nevymění ( nejlépe v intervalu 3 let ).

Takže se o úspoře paliva nedá hovořit.
Avatar - Cuba66
25. 8. 2015 15:18
Re: Jak ušetřliy ???
Tak se zeptám znova a naposledy Pepiku - kolik si toho najel s Priusem nebo hybridy obecně?
Já jsem těch svých cca 2.000km (podle tebe nic moc) najezdil s Priusem 3 roky starým. A nějak mi nedochází proč by Toyota dávala záruku na baterie 10 let, když by byly po třech letech na odpis..

P.S.: Jo a jen tak mimochodem jsem se ptal známého v Toyota servisu jak je to s reklamacema na baterky - nijak, prostě to drží. Ale ser.u se tam jiný věci, například brzdy dostávaj zabrat, ale v opačném smyslu, hnijou, protože málo brzdí atp...
Avatar - Egi
25. 8. 2015 08:53
Já jsem nevyrobil nic
Ušetřil jsem desítky miliard litrů paliva....
Rozbalit vlákno
2
25. 8. 2015 09:17
Re: Já jsem nevyrobil nic
Kdyz si das na obed hrachovou kasi, tak vyrabis CO2 jak na bezicim pasu :-)
25. 8. 2015 12:00
Re: Já jsem nevyrobil nic
CO2 "vyrábíš" jak na běžícím pásu neustále, jak se učí děti na základní škole.
25. 8. 2015 09:20
šetřím
Já mám sterého Aurisa hybrida, jezdím cca 70km každý den do práce a mám spotřebu 5,0 litrů kdo to má ? s motorem 1.8 nádhera >:-[]
Rozbalit vlákno
25
25. 8. 2015 09:43
Re: nešetřím
Já jezdím pracovně a mám spotřebu 12 litrů, kdo to má? s motorem 2,5 nádhera >:D A moje auto má "negativní" vliv na ekologii země asi jako vliv na "slanost" Středozemního moře, když do něj vyliješ lžičku sladké vody, tzn. stejný jako tvoje ;-)
25. 8. 2015 10:07
Re: nešetřím
... auto nieje ekologický vynález. Každý má svoje priority, ja by som tiež jazdil apoň na 6 valci každý deň ale zdroje sú obmedzené :-) Ale až vyrastiem a budem bohatší bude aj to....
25. 8. 2015 10:25
Re: nešetřím
Pokud by mu nešlo o ekologii, tak by byl pro něj ekonomicky výhodnější diesel (jak pořizovací cena auta, tak i provoz, kdy s klidem můžeš jezdit i pod 5l).
25. 8. 2015 10:29
Re: nešetřím
... no nesúhlasím... prevádzka moderného dieslu nieje výhodnejšia - ani cena nieje lepšia - porovnávajme automat diesel v porovnateľnej výbave.... o jazde s dieslom ani nehovorím - myslím pocit v aute.
A k tomu pridajme nekomfort dvojspojky a jej výdrž oproti tomuto riešeniu čo je v toyotách. Mám nejaké iné automaty ale toto je komfortne najvyššie.
25. 8. 2015 11:20
Re: nešetřím
Tak třeba Focus 1,5 TDCi vychází s automatem o 20 tis. Kč míň, spotřebu má taky lepší. A jízda bude určitě (nejen pocitově) přijemnější ve 120 k turbodieslu než 100 koňovém hybridu.
25. 8. 2015 12:32
Re: nešetřím
Co je jízdně (nebo i pocitově) příjemného na nýtujícím 4válcovém sazometu pod houbnou 8-s
25. 8. 2015 12:37
Re: nešetřím
Nic moc, v obou případech to je víceméně z bláta do louže, ale určitě je třeba přijemnější předjíždět ve 120 koňovým turbodieslu než 100 koňovým hybridu nebo atmosféře ;-)
25. 8. 2015 12:41
Re: nešetřím
Pocitově bude nezvyklý asi jenom zvuk, pružné zrychlení má 100 kW (ne 100 koňový) hybrid solidní.
25. 8. 2015 12:50
Re: nešetřím
Souhlasím s Provocateurem, Prius jsem si v rámci výběru druhýho auta vzal na víkend k vyzkoušení. Nedal bych mu zvlášť kvůli akustickýmu diskomfortu přednost. Navíc jsem měl připomínky i ke kvalitě jízdy na 17" kolech. V této formě tedy pro mě ne. Naopak GS450h je jízdně skvělý (včetně pohonnýho řetězce).
25. 8. 2015 12:58
Re: nešetřím
Já nesouhlasím. Akustický diskomfort... přijdou ti 4válcové diesly v nižší střední akusticky přívětivější?
25. 8. 2015 13:04
Re: nešetřím
Ano...většina moderních R4 dieselů mě uvnitř neuráží. Zároveň nenadchnou.
Znovu, funguje GS450h nebo třeba Q50 hybrid. Tam je akustika velmi slušná.
25. 8. 2015 13:35
Re: nešetřím
a v tom forde bude aká prevodovka? Ak dvojspojka tak je to o level nižšie čo sa týka komfortu. Treba sa v tom povoziť... čo sa týka komfortu cestovania a hlavne obsluhy auta žiaden dizel s robotizovanou prevodovkou sa hsd nemôže rovnať. Tu sa diskusia ani nedá viesť. Ale samozrejme každému chutí niečo iné. Ja som bol prekvapený že ten výkon je plne dostačujúci aj na dialničnú jazdu, tých 120-130-140 bez problémov, žiaden " z posledných síl", spotreba aj na dialnici slušná. Takže za mňa je to univerzálne auto, čím viac mesto tým lepšie.
K dieslom len jednu poznámku - všetci sa chvália ako to dobre ide, ako málo žerie, ako je to spoľahlivé ale keď si otvorím nejaké forum kde sa hľadajú odpovede na chyby auta tak odvrchu po spodok dookola problémy s TDI-PD,CR,TDCi,HDI. Takže akú výhodu ponúka v sumáre diesel pre bežného vodiča čo najazdí svojich 15 000km za rok?
Avatar - Emel
25. 8. 2015 13:42
Re: nešetřím
Pokud najezdím 15t za rok, tak nebudu řešit spotřebu, ale vezmu si nějaký motor pro radost, ta cca. 1Kč/km není při takovém nájezdu argument. Pokud by to ale bylo z poloviny po městě, tak asi jo, proč ne hybrid.
25. 8. 2015 15:16
Re: nešetřím
Pokud se rád ploužíš krajinou a minimálně předjíždíš, tak budiž, v tom případě ti tvůj názor vyvracet nebudu ;-)
25. 8. 2015 13:39
Re: nešetřím
... a o 20 000 míň je celkom slabý argument, 10 000 mi v Toyote dali dole bez toho aby som o cene začal rozprávať....
... okrem kvapalín a filtrov malo auto do 105 000km vymenené raz 4 sviečky. Pôvodné aj doštičky....
25. 8. 2015 15:17
Re: nešetřím
Slevy dávají jen v Toyotě a jinde ne? Zrovna třeba u Toyoty nebo Subaru se při slově SLEVA prodejci kroutí nejvíc :-)
25. 8. 2015 12:24
Re: nešetřím
CVT je komfortnější? V čem, v ječení při sešlápnutí plynu?
25. 8. 2015 12:36
Re: nešetřím
Jelikož má CVT hdm-měnič, tak komfortnější je jakékoliv drobné manévrování, jízda bez přeřazování nejspíš taky, ale tohle nemůžu objektivně srovnat, jediné dsg (7st, suché spojky), co jsem jel nebylo zrovna v dobré kondici. Jinak pro uvolněný jízdní styl se mi jeví cvt jako docela optimální.
25. 8. 2015 12:47
Re: nešetřím
Já jsem u DSG se šestiválcem nic podobnýho nezareagoval, dorbný cuknutí u R4 jsou pro mě daleko přijatelnější, než vytí motoru při jakýmkoliv sešlápnutí plynu.
25. 8. 2015 12:55
Re: nešetřím
Ono cvt tě odnaučí zběsile dupat na plyn, pak žádné vytí nepozoruješ ;-)
25. 8. 2015 12:56
Re: nešetřím
Zběsile? Při drobnějším zrychlení je to to samý. Prostě nefunguje to tak jak preferuju já.
25. 8. 2015 13:01
Re: nešetřím
Při drobnějším zrychlení "vyletí" otáčky z 1500 na řekněme 2800 (jestli vůbec). Jaké pak vytí?
25. 8. 2015 13:03
Re: nešetřím
A zvuk motoru? Funguje to jako vysavač, nezpochybňuju že to jiným může vyhovovat. Mě rozhodně ne. Nota bene, měl jsem leta A4 s Multitronicem na firmě. Dá se na to zvyknout, ale pokud nemusím, nekoupím to.
Avatar - Emel
25. 8. 2015 13:44
Re: nešetřím
Jezdil jsem s Multitronicem v A4 Cabrio a byly tam (asi natvrdo) předvolené stupně... je teda fakt, že se tím trošku ztrácí kouzlo plynule proměnného převodu, ale uživatelsky mi to sedí líp.
25. 8. 2015 13:42
Re: nešetřím
DSG nebude nikdy pri malých posunoch na parkovisku, pri potrebe pomalého pohybu v kopci tak plynulá komfortná ako klasický automat alebo toto eCVT v hybridoch.
25. 8. 2015 09:28
HSD vs benzín vs diesel
Ja som kúpil nedávno aurisa - jazdenka, cca 2.5 roka stará.... potrebujem automat na jazdu v meste a cca 15km okolo mesta, dialnica výnimočne, medzimesto zriedka. Výber medzi automat benzin a hybrid je jasný v prospech hybridu. Jednak spotreba v meste a paradoxne jednoduchá údržba - odpadajú starosti s automatom lebo to automat nieje, žiadne hnacie remene, tichý chod, som prekvapený že ani mimo mesto sa moje benzínové klasické automaty nechytajú čo sa týka spotreby. Berie to menej ako omnoho ľahšie auto trieby B s automatom.Oceňujem vyladenosť systému - funguje to neskutočne intuitívne, krásne. Batérie neriešim, beriem to ako niečo za niečo, áno môžu zlyhať ale aj to sa dá servisovať.
Hybrid je teda voľba pre niekoho kto potrebuje automat, nevyznáva vyslovene športovú jazdu aj keď výkonovo je to dobre nastavené hlavne rozbehy sú výborné, jazdí menej dialnice a uprednostňuje benzín.
Výhody oproti dieslom asi netreba rozpisovať.
To mám starý auris, nový poriešil miesto v kufri a zlepšil podvozok.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
25. 8. 2015 10:02
Re: HSD vs benzín vs diesel
Co se automatu týče - nějak moc se o to nezajímám, ale mám za to, že Toyota nejčastěji používá převodovky typu CVT... a ty obecně nejsou z pohledu bezúdržbovosti nic moc, obvykle se považují za méně spolehlivé než ostatní typy automatů (napříč značkami, Audi by mohlo se svým Multitronicem vyprávět). Ale je fakt, že u Priusů jsem žádné velké stížnosti neslyšel.
25. 8. 2015 10:11
Re: HSD vs benzín vs diesel
V hybridoch nieje klasický automat je to len "rozvádzač" momentu medzi jednotlivými motormi a kolesami. Žiadne lamely, žiaden HD menič. Ano, auris je aj v prevedení CVT ale presne toto vedľa HSD stráca zmysel - cena je totiž porovnateľná. Ano, klasický CVT má svoje plusy a jeden hlavný mínus - servisovateľnosť. Jednak to málokto vie servisovať a hlavne niektoré poruchy sú neopraviteľné a je nutná výmena za inú - novú-jazdenú prevodovku.
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2015 10:11
Re: HSD vs benzín vs diesel
Toyota nepoužívá klasická CVT s dvojicí řemenic, ale spíš planetové převodovky. Každá část pohonného řetězce je připojená k jiné části planetové převodovky. To je klasický HSD, typický pro Prius a menší auta.
Nevím, jak to mají velké modely a Lexus, ale mám pocit, že podobně.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 8. 2015 10:51
Re: HSD vs benzín vs diesel
Hybridy od Toyoty nepouzivaju CVT ale eCVT, co je dost zasadny rozdiel a neda sa povedat, ze eCVT je typom prevodovky CVT. To by sa potom dalo tvrdit, ze dvojspojka je typom klasickej prevodovky.
25. 8. 2015 12:11
Re: HSD vs benzín vs diesel
Převodovka v hybridech Toyoty se sice chová jako CVT, ale má úplně jinou konstrukci než typická CVT. Je to jeden planetový převod (těch má klasický automat několik, typicky jeden na každé dva stupně dopředu), v případě "vyšších" Lexusů (mimo EU možná i Toyot) pak jeden Ravigneaux (tady už je samozřejmě potřeba spojka/ brzda, podobně jako v klasické automatické převodovce). Po mechanické stránce velmi jednoduché řešení.
Avatar - Emel
25. 8. 2015 13:00
Re: HSD vs benzín vs diesel
Budu to muset nastudovat...
25. 8. 2015 10:16
jen houšť
ideální volba pro město a občasné výlety, teď má výbornou nabídku hybridu Ford Mondeo, má někdo zkušenosti s hybridem na dálnici, třeba i Lexus, jaká je spotřeba tam?
Rozbalit vlákno
7
25. 8. 2015 10:25
Re: jen houšť
spotreba bude vždy porovnateľná s podobne výkonným autom klasického pohonu resp. nižšia pretože benzínový motor hybridu je úspornejší ale "problém" je v tom že na dialnici beží len ten benzín, ten je úspornejší ale menej výkonný ako klasika v danom objeme a hlavne kedže je tam typická prevodovka motor beží vo vyšších otáčkach s typickou zvukovou kulisou hlavne pri akcelerácii. Vo vyšších Lexusoch sú zrejme silnejšie motory... neviem porovnať so slabším aurisom-priusom.
25. 8. 2015 11:28
Re: jen houšť
proč kupovat hybrid od Fordu ? Toyota tomu vévodí a má stím nejvíce zkušeností,a nejsou vůbec poruchové ! a mám známého co má nový Lexus NX 300H f sport a když chce jede kolem 7-8 litrů na dálnici. Ale je pravda že hybridní ústrojí je hlavně do měst a okolí,na dálnici moc výhod nemá
25. 8. 2015 11:29
Re: jen houšť
proč kupovat hybrid od Fordu ? Toyota tomu vévodí a má stím nejvíce zkušeností,a nejsou vůbec poruchové ! a mám známého co má nový Lexus NX 300H f sport a když chce jede kolem 7-8 litrů na dálnici. Ale je pravda že hybridní ústrojí je hlavně do měst a okolí,na dálnici moc výhod nemá ;-)
25. 8. 2015 12:52
Re: jen houšť
Jezdím několikrát za měsíc trasu Luhačovice Hradec Králové s priusem 1,8.
Jedu dva úseky po dálnici.Rozdíl mezi úspornou jízdou a (pilou) na této trase je cca 1 L benzínu.
Nelepší spotřebu mám 4,2 při průměru 72 Km za hodinu a nejhorsí 5,2 s průměrem 90 Km.
Není pravda,že prius 1,8 žere na dálnici je to tom jak se umí využít schopnost hybridu.
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2015 12:59
Re: jen houšť
Na té dálnici ale moc času nestrávíš, ne? Výhoda hybridu je pak především na plné dálnici, kde stále zrychluješ a brzdíš, protože rozjezdy jsou s asistencí elektřiny a zpomalování zase dobíjí akumulátor... Při plynulé jízdě souvislou rychlostí nad stotřicet bude hybrid spíš v nevýhodě.
25. 8. 2015 13:28
Re: jen houšť
Na dálnici Praha Zlín cca 4,8 L. Při použití tempomatu bere víc.Na běžné silnici jezdí za 4.
Čím víc je aut na cestě a jede se za tím pomalu jedoucím ve předu se dá s 1,8 i za 3,5 na sto.Stalo se mě to na cestě Luhačovice Mošnov v obou směrech.
25. 8. 2015 12:24
Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
Anglican odporuca vo videu hybrid od Toyoty, na Priuse ma za 11 rokov najazdenych 700.000 km bez vymeny baterie (tvrdi, ze bateria je ako "nova"), servis len beznych veci (olej, pneu, brzdy, stierace), ziadne zavady (okrem jedneho defektu) [odkaz]
Rozbalit vlákno
15
Avatar - rokyta.p
25. 8. 2015 12:27
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
dobrej odkaz :yes: hybrid je super, ale do města. častá akcelerace a decelerace. kdo jezdí ustálenou rychlostí po dálnici tak moc neušetří
25. 8. 2015 12:53
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
Mě moje značka nabídnout benzínový šestihrnek s hybridem, kterej dokáže ujet 50km na baterky, tak neváhám ani chvilku. I kdyby na dálnici měla zůstat spotřeba jako u konvenčního šestiválce.
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2015 12:59
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
A už to ta "tvoje značka" aspoň chystá? Nebo zatím stále tlačí naftu v tisíci variantách?
25. 8. 2015 13:01
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
Tvrdí o plný elektrice od 2017 s dojezdem 500km. To mě nechává chladným taky. Chybí infra, aby jsi měl kde nabíjet. Tzn, hybrid jaký jsem popsal je pro mě zatím v rámci snů.
A nafta v tisíci variantách? Nerozumím.
Avatar - AUDIRS6
25. 8. 2015 13:23
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
ked bude takychto ciest dostatok aj u nas.....

[odkaz]

potom mozem o tom kludne zacat uvazovat aj ja ;-)

a myslim ze aj ty a aj viaceri... ;-)
25. 8. 2015 20:40
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
Zrovna u vas si na infrastrukturu dobijecich stanic nemuzes stezovat, trochu to nastuduj ;-)
Avatar - AUDIRS6
25. 8. 2015 21:28
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
ale mne neide o staticke nabijanie, ktore ma casovo obmedzuje.
Tato myslienka - s mensimi baterkami a dobijanim pocas jazdy - sa mi paci. ;-)
Keby "tankovanie" elektriky a dojazd na nu bol dajmetomu aj len polovicne vyhodny oproti tankuvaniu "ropy", aj to berem. ( dajme tomu - 10 min. / dojazd 300 km ) ;-)
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2015 14:04
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
S naftou narážím na aktuální módu (zejména) prémiových značek dělat od střední třídy víc nafty, než benzinu.
Avatar - Emel
25. 8. 2015 14:19
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
No tak zrovna "jeho značka" má ve střední jeden naftový čtyřválec ve dvou verzích, jeden benzínový ve dvou verzích a jeden benzínový šestiválec...
25. 8. 2015 14:06
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
6 hrnek by byl, jen ten dojezd na baterku je slabe 3km a neni to Audi no >:D popravde trosicku zvazuju Passat Variant GTE, lec tam je holt jen 1.4 a tedy ne 6 hrnek, tak treba se Audi umoudri a misto toho foukanyho 4 valce do nejake budouci A6 daji i podobnou koncepci jakou ma Lexus s 6 valci a navic i ten elektrickej dojezd okolo padestaky, ..... jen skoda ze takove sny nam Audi nesplni
Avatar - AUDIRS6
25. 8. 2015 14:21
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
akoze nie ????
ved su aktualne standardizovane 2 plug-in hybridne "zostavy" pre MLB-evo :
1. 3.0 TDi 190 kW + el. motor
2. 2.0 TFSi 185 kW + el. motor

v oboch pripadoch je dojazd pre Q7 na baterky 56 km ( papierovo ), realne to ale vraj 40-50 km vie urobit - uz som niekde na nemcoch cital...

Pre vsetko od A4 hore budu v ponuke tieto plug-iny. Akurat ze v EU asi budu predavat len ten diesel-hybrid a benzin-hybrid nechaju pre US a Čínu.
25. 8. 2015 15:01
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
co Infiniti, ty by něco takovýho měli(y), ale nemaj kombík..
Avatar - MGRR
25. 8. 2015 14:45
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
Prius nepřesáhne 5L extrém na Německé dálnici při 140-180km/h 5,3L, prostě to nejde, v praxi to není možné překonat a to jsem jich vystřídal několik. Musí i ve 180km/h ubrat plyn i když jsou tady čtyři pruhy a neomezená rychlost. Jak se ubere, motor se vypíná, baterie se plní... když se sejdou tři Poláci, nebo Slováci s LKW (kamion) tak se baterie dobije jen tím dojetím ke kamionu
Avatar - Emel
25. 8. 2015 14:52
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
To je nesmysl. Ano, dá se bez problémů jezdit v průměru za pět... ale že by se nedalo za víc, to teda ani náhodou. Stačí se mrknout na spritmonitor.de... aut se spotřebou přes 5,5 jsou tam stovky (rok 2004 a novější), ojedinělé případy jsou přes 7 - v průměru, ne v extrému.
25. 8. 2015 20:42
Re: Prius 700.000 km (bez vymeny baterie)
Fakt to nejde...

[odkaz]
25. 8. 2015 14:25
Konec sporům
Nejlepší by bylo, kdyby si redakce vypůjčila používaného, 5 let starého hybrida a tu spotřebu a kapacitu baterek změřila.

Co tak vím, tak baterky po 5 letech odejdou, alespoň u noťasů.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - MGRR
25. 8. 2015 14:34
Re: Konec sporům
Máme Priusy II. ve firmě, baterie neodejdou.

Podobné řeči o úmrtnosti baterií je slyšet jen v CZ..., nikde jinde jsem to neslyšel.

Stojí tady ve firmě několik Priusů II. 2004 a baterie fungují naprosto stejně jako když byli nové. Některý Prius ujede třeba o 100m méně na baterie a rychleji se dobije, to ale neznamená, že jsou baterie špatné, stačí přehrát SW auta. To už máme vyzkoušené. Ani novinář nebude schopen poznat rozdíl, protože je zblbnutý novými auty. Navíc by s tím musel jezdit měsíc denně stejnou trasu cca 50-100km, aby se do něj vžil a pak vyzkoušel další dvě auta každé opět měsíc, aby si udělal obrázek. Na to nemají možnosti, ani čas.

Jedním 2004 jezdím často CZ-DE a funguje jako by byl včera vyrobený (schválně nejezdím do CZ novějším, aby mi jej ohleduplný Češi neotloukli :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 8. 2015 14:47
Re: Konec sporům
IN. YOUR. FACE.

Ten-Year Old Toyota Hybrid Priuses Defy Early Critics

[odkaz]

And now eat it...
Avatar - Cuba66
25. 8. 2015 15:23
Re: Konec sporům
Ach jo, srovnávat baterii v notebooku s bateriema v Priusu. Bože za co...
Chlape, když už kur.a o něčem píšu, a jak je z tvých příspěvků vidět, tak pouze teoreticky, tak si to aspoň tak někjak teoreticky naštuduju aspoň z internetu.
25. 8. 2015 20:45
Re: Konec sporům
Kdyz uz tomu nerozumis, a jen ti lezi v krku hybridy, tak na nich kritizuj neco, co za tu kritiku stoji - je toho fakt dost a dost, no baterky kazdopadne ne.
Z toho, co tu hloupe tlachas se da pochopit, ze nerozumis ani hybridum, ani notebookum.
Avatar - MGRR
25. 8. 2015 14:28
Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto nest
Když vezmu cenově dostupnější Prius II.

1. spotřeba když jej honíte nepřesáhne nikdy 5,3L a to s nimi ve firmě jezdíme denně 130-180km/h celá léta
2. nemá gum. rozvody a nevyhazujete peníze oknem
3. nemá alternátor, startér jako v běžném autě
4. menší pov. ruč. než TDi, laciné pneu, brzdy, díly stojí pakatel
5. náplň oleje v motoru 3,7L za 500kč +100kč filtr
6. okamžitě topí
7. nesmrdí
8. je v něm hodně místa se vší vážností (víc než v A6)
9. nemá dvouhmoťák, spojku... to stojí desítky tisíc
10. nemusí se řadit a užíváte si pohodu, pokud nemá šlověk podivnou potřebu kopat nohou a kvedlat pákou.
11. automat nikdy neodejde, náplň je 3,7L za 600kč (jeden šroub dole a druhý nahoře, vypustit a napustit, žádný filtr a pod)
12. jsem technik náhradních dílů a neznám v Německu nikoho komu by odešli baterie (desítky tisíc Priusů v Německu), nebo že by někdo v Toyotě o něčem takovém slyšel (na Ebay se prodávají za 400-600euro a jsou neprodejné)
13. všechny Priusy které jsme ve firmě měli, několik jich máme, jezdí a jezdit budou bez závady. Tak to prostě je a to Toyotu nemám rád, není to hezké auto, ale funguje a nestojí zbytečnou korunu.
14. Vždy můžete mít v garáži nádherné auto které Vás stojí vždy jen peníze... u TDi vstřiky, DPF, močovinu... :-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - AUDIRS6
25. 8. 2015 14:49
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Prius II som pouzival 1 den. :-!
Dakujem, ale zrovna jeho tu davat za pozitivny priklad automobilu v tom plnom slova zmysle je pre mna nezmysel. V ten den mi pribudlo viac šedín, ako za bezny kalendarny rok ! 8-s Dynamika absolutne nedostacujuca ( auto obsadene 2 ludmi ) a to sa nebavim o inych ako mestskych a kratko-primestskych "presuvackach".
Ked som ho vracal, spotreba bola 5,6 l/ 100km ale za tu "dynamiku" ... - proste absolutne to auto pre mna nedava zmysel. Prvy Cednik 115 PS CRDi dokazal za 6,3 l / 100km uplne divy oproti tomuto.
Priestor - >:D - je fajn, ale budme sudni - nalozim A6 do full a to auto pojde aj s najslabsim motorom lepsie, nez ten Prius II s 2 ludmi :-! To su fakty.
Prius III som este pod zadkom nemal. Mozno by moj nazor zmenil, ale neprekonatelna prekazka su pre mna zatial vsetky Toyotacke interiery. 8-s
25. 8. 2015 18:26
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Jednoduše s Priusem neumíš jezdit. Nic víc, nic míň.
Zůstaň u Audi.
Avatar - AUDIRS6
25. 8. 2015 18:37
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
>:D no joooo, ked to povies ty >:D >:D >:D >:D
btw., nezostal som ;-)
Ale neboj, nepohorsil som si >:-[]
26. 8. 2015 06:35
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
To se opravdu nebojím. ;-)
Avatar - MGRR
25. 8. 2015 19:24
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Většina lidí jízdu Priusem nepochopí. Místo stálého dupání na plyn, stačí lehce přidat, nebo naopak plynový pedál sešlápnout na chvilinku víc a naopak lehce ubrat. Řetěz v CVT převodovce se přesune, více se zapojí elektromotor a auto po jemném ubrání plynu naopak začne zrychlovat.

Moje příhoda s mojí ex A6 3,0TDi Quattro je taková, že jsem jezdil stabilně s novým autem za 9-11L nafty, u řidiče to bylo stísněné a vzadu mnohem méně místa než v Priusu. Ta pointa je v tom, že mi u marketu dědula s nějakou hranatou Corsou ťuknul do LP nárazníku, A6 jen zasyčela a tak nějak s poskakováním klesla. Dědula se omluvil, já volal odtahovku, protože mi urval kompressor vzduchového podvozku, poškodil xenonové světlo. Z venku nebylo vůbec nic vidět :-) Oprava s odtahem, půjčovnou a kolem a kolem stála jako starší Prius II. :-)

Musí se uznat, že jezdila skvěle, ale pořád to bylo Audi A6 které tady člověk potká každých pět minut.

Prius a Toyota celkově není a nikdy nebude hezká, nepotřebují serepetičky a cinkrlátka. Majitelé toyot jsou podle mne už někde jinde, než majitelé aut s pozlátkem kteří hledají image s prázdnou peněženkou (jelikož nemají na nové 18-19" pneu, měchy, šílený servis TDi motoru a rozvodů... to vše např. já považuji za hloupost a vyhození peněz). Že jezdím Priusy neznamená nic... efektivita, ohleduplnost, ekonomika, pro denní poskakování do 200km denně, naprosto ideální auto v CZ. Já přebytečné peníze pálil vždy o víkendu F456 V12 :-) tam jsem si užil zase jiný svět, než jsem při jednom banálním couvání spálil během tří minut spojku na zpátečku a při kontrole odhalili vadný elektronický, či jak stavitelný tlumič a na to už jsem nechtěl mít :-)

Poslední spolehlivé Audi které mi dokonale sloužilo týdně na cestách CZ-DE, byla první A8 4,2 Quattro 310PS 2001, ty ostatní A8 už stáli za houby, stále jen prachy, prachy, prachy za servis... prostě koncern to má jako Philosophy... zákazník je dojná kráva, my vyrábíme šunty a všichni to kupují. Já končil Phaetonem W12 a řekl jsem dost.... někdy je dobré udělat tlustou čáru a jít proti všem.

Můj kamarád měl sbírku nových Alpin. Dnes má se ženou dva nádherné, černé Priusy se solární střechou a MB G AMG. Ten vždy řekne, víš kolik ušetřím :-)

Občas od někoho slyším... musím mít manuál, V8, prostě auto s koulema. Já na to řikám... musíš mít koule na to jezdit Priusem :-)
25. 8. 2015 19:54
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Není nic co k tomu dodat.
Také jsem měl na předku 300 ps s váhou 1150kg a boží svezení a spoustu starostí.
Avatar - AUDIRS6
25. 8. 2015 20:15
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
pokial su tie starosti vyvazene radostami, je vsetko v poradecku ... ;-)
Avatar - AUDIRS6
25. 8. 2015 20:13
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
:-)
Pekna filozoficka uvaha, ale dufam, ze neides tu vsetkych diskuterov, ktori sa tu viac / menej priznali k nejakemu premiovemu vozeniu hadzat do jedneho vreca.
Cingrlatka / necingrlatka - presny opak je pravda toho co pises. V tom Priuse som mal oproti A6 C6 ( taku si mal, vsak ? ) praveze pocit, ze ten svet je uz moc digitalny.
Uz si ani presne nepamätam na detaily z interieru, ale mne ide o tu tvarovu zladenost, detailovu dotiahnutost, nepreplacanost, kvalitu zlicovania, kvalitu vyhotovenia daneho dielu... - toto su veci, v ktorych ma premia nad hocijakym mainstreamom stale ( a cim dalej tym viac ! ) co ponuknut.
Takze nejake tie falosne reci o setreni phm...sorry ;-) Ked som mal taku potrebu, raz som to riesil este u T 613 LPG-ckom ( viac menej zo srandy a s bavenim sa s nou...) a aj 1 A6 4.2 quattro bola na LPG. Skusil som aj iny usporny voz - Cednik 1.6 CRDi. Ale zostal som nakoniec verny mne najtypickejsej motorizacii V8 atmo - aktualne 4.8 ;-) benzin, bez LPG. Mozno casom, aj ked casom skor dufam v presedlanie na 4.0 TFSi, ale zatial mi neurobili mnou pozadovanu kombinaciu typ auta / kasna ;-\
Co sa servisov tyka - kazde auto ma obcas nejaku tu svoju muchu. Mna na Audi nahnevala na tej A6 4,2 jej automaticka prevodovka - musela sa menit, a na inych len drobnosti ktore mozem povazovat za bezny servis sposobeny opotrebovanim.
Potesil ma Cednik - na nom sa nevedelo pokazit za toho pol roka a 61 tis. km ( ano - chudacik, uzil si so mnou >:-[] ) NIČ.
Takze ano, dokazem priznat kvalitu a spolahlivost aj inemu, nielen premii - tvrdit opak by bolo klamanie si do zrkadla.
Tebou popisana porucha na tvojej A6 C6 mi je ale zahada. Tato generacia tejto Audi asi prepise historiu co do spolahlivosti. V mojom okoli ich beha velke mnozstvo v najrozlicnejsich konfiguraciach, aj ked hadam vsetky s 3.0 TDi quattrom. Ten motor zatial nepozna u nikoho koho poznam slovo problem. Vzduch. podvozok to iste. Senzory polohy, rozvodna "kocka", kompresor, mechy - vsetko o generaciu lepsie a spolahlivejsie ako na 1. allroade ( A6 C5 ). Proste nechapem :-!

Ako teda nas "problem" uzavriet ?

Ak si sa uspokojil s Toyotou - tvoja vec. Ja si este stale potrpim na interier ( aj ked aktualne nie Audinacky a ano - musim obcas prizmurit oko...) ale auto pokial ma byt pre mna moj dopravny prostriedok, tak sa v nom musim citit dobre. No a to sa mi vo vela autach nedari...
Ale kazdy ma ine priority. ;-)
Tvoje negativne skusenosti s tvojimi Audinami ma mrzia, ja som ich nemal bud take zle, alebo som bol k nim benevolentnejsi ( vymena prednych ramien po 80 tkm proste byt musela - bral som to ako - ked treba, tak treba...).
No a tym Phaetonom si si teda fakt "polepsil" :*)

Ale neidem ti tu rozoberat cely tvoj motoristicky zivot, to by som si nedovolil. ;-)

Prajem teda stastnejsiu ruku pri vybere noveho stroja ;-) :yes:

PS: A nezanevri na "mojich" - stale sa zlepsuju ;-)
Avatar - Emel
25. 8. 2015 20:52
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Jakože u Priusu neplatí rovnice "čím víc šlapeš na plyn, tím víc auto zrychluje"?

Mít koule na ježdění Priusem je jako mít koule na obědy v tržnici - když ti jde jen o naplnění žaludku, tak v tržnici ušetříš. Když ti jde jen o přesun z A do B, tak s Priusem ušetříš. No a to je všechno.
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2015 21:19
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Je snad dnes potřeba něco více? Pro sportovní požitky sednu na bajk nebo půjdu s autem na okruh. V provozu závodí jen blb.
25. 8. 2015 22:01
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Proč do toho hned taháš závodění? Co takhle odhlučnění, nebo provedení kabiny? Auto nemusí být sportovní.
Avatar - Emel
26. 8. 2015 09:06
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Tahle diskuse už proběhla mockrát. Není potřeba nic více než Sandero v základu. Pokud ale jsem ochoten vydat víc peněz, tak můžu více dostat - více prostoru, více pohodlí (ať už ve smyslu podvozkového komfortu nebo výbavy), více dynamiky, více řidičských zážitků, více image, více bezpečí, více designu (vím, poslední dvě jsou těžko měřitelné, ale všichni asi cítíme že to funguje).

Priusem jsem dlouho nejel, ale z toho co si pamatuju tak nemůžu říct, že by Prius v čemkoli z toho nějak vynikal. Jo, prostor je solidní, výbava slušná... ale toť vše.

No a na druhé straně zůstávají provozní náklady, nebo pokud chceš tak třeba TCO nebo něco takového... ale kvůli té druhé straně by se nemělo zapomínat na tu první :-)
25. 8. 2015 21:29
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Jaký řetěz by se měl v převodovce přesouvat, to by mě tedy zajímalo.

Naštěstí hybridy Toyoty nezastupuje jen Prius. Pokud chceš HSD, můžeš vzít třeba GS. Z mého pohledu mnohem vhodnější náhrada za A6.
26. 8. 2015 01:42
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Svata pravda, mal som tu cest sa previest v is300h a ok, vzadu je malo miesta, ale inak je to genialne auto, aj ten automat by som mu odpustil ako zastanca manualu...

Tichucke, interier premiovy, napriek F Sport dost pohodlne, neobkukane, nema ho kazdy pubertiak, da sa maximalne vyuzivat jazdu na elektriku v rezime eco ale aj zrychlenie v rezime sport, spotreba 5.6 litra, zrychlenie 8.3, bral by som ho vsetkymi desiatimi, je to fakt jeden vydareny hybrid.

A to GS so silnejsim hybridom musi byt este lepsie. Prestupit z A6 do priusa, ako keby neboli vhodnejsie hybridy...