Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota v Paříži 2006

Ladislav Čermák
Diskuze (4)
Stánek Toyoty se letos nesl ve znamení historického přelomu.

Stánek Toyoty se letos nesl ve znamení historického přelomu – vůz, vzešlý z konceptu Auris space chystá v dohledné době začít kariéru v kompaktní třídě a s největší pravděpodobností ukončit existenci jména se čtyřicetiletou tradicí a tou nejlepší myslitelnou pověstí – Corolla.

Auris space

Toyota Auris je 4226 mm dlouhá, 1762 mm široká a 1530 mm vysoká. Byla navržena takzvaně „zevnitř ven“, takže díky vysoké karoserii nabízí velmi prostorný a komfortní interiér, v němž byl kladen značný důraz na vysokou kvalitu. Vysoko umístěná středová konzole oplývá dobrou ergonomií a snadno dostupnou řadicí pákou. K dobrému prosvětlení interiéru přispívá panoramatická střecha.

Exteriér konceptu Auris se vyznačuje vysokou linií oken, krátkými převisy a vyváženými proporcemi. Poměrně široká a strmá příď naznačuje dynamické ambice, stejně jako koncovky výfuků, integrované do zadního nárazníku (podobně jako u Civicu) a 19-palcová kola.

Zlatá barva konceptu Auris nebyla zvolena náhodně, protože Aurum značí latinský výraz pro zlato.

Yaris TS

Sportovně orientovaná verze Toyoty Yaris s písmeny TS v názvu pod nevelkou kapotou skrývá čtyřválec 1.8 VVT-i o výkonu 97 kW, patřičné úpravy byly provedeny na podvozku i karoserii. Nejsilnější Yaris s pětistupňovou mechanickou převodovkou bude schopen nejvyšší rychlosti 194 km/h a zrychlení 0 – 100 km/h za 9,3 s, to vše při kombinované spotřebě 7,5 l/100 km. Na trh se Yaris TS dostane na začátku roku 2007 v tří- i pětidveřové verzi s bohatou standardní výbavou, v níž nechybí 17“ kola, spoilery, chromová koncovka výfuku, zatmavené přední lampy a LED – zadní lampy. Uvnitř kromě obvyklých chromových doplňků bude čekat ještě manuální klimatizace, CD-přehrávač s 6 reproduktory, dvousměrně seřiditelný volant a stabilizační systém. Na výběr bude pět barev, z toho jedna exkluzivní pro TS, za zmínku stojí také možnost vybavit Yaris TS až 9 airbagy.

Hilux

Terénního pick-up Hilux obdržel pro nový modelový rok několik nevelkých změn vzhledu i specifikací. Agresivněji vyhlížející příď doplňuje nový nasávací otvor vzduchu v kapotě a možnost výběru ze tří nových barevných odstínů. Pro nejnáročnější je k mání nová vrcholná specifikace SR-X, spojená výhradně s nejsilnějším motorem. Nabídne kožený interiér, DVD navigaci, specifický design litých kol a chromované lemování bočních ochranných lišt. V nabídce se nově objevuje motor 3,0 D-4D o výkonu 126 kW a 343 Nm a také na 88 kW resp. 325 Nm posílený diesel 2,5 D-4D. Oba motory nyní plní Euro IV. Start prodeje obou verzí je ohlášen na závěr letošního roku.

Avensis 2007

je v prodeji již od června 2006 a prošel již testem (odkaz) Auto.cz. Prostorná a bezpečná Toyota Avensis vstupuje do nového modelového roku s oživenou podobou a jedním novým motorem. Aktuálnější vzhled obstarává nový přední nárazník, inovace se dočkaly i všechny světlomety s detailněji rozvrženými plochami. Interiér oživila přepracovaná středová konzola s novým rádiem a pozměněnou topologií. Nejdůležitější novinkou se tak stává nový základní turbodiesel v nabídce. Vznětový dvoulitr, který už nějakou dobu v nabídce chyběl, protože jeho původní 85kW varianta zůstala bez náhrady, se vrací v nové výkonové variantě 93 kW, plnící Euro IV. Ta nabídne solidních 300 Nm v širokém rozsahu otáček a má předpoklady k ekonomické a klidné jízdě. Avensis s šestistupňovou mechanickou převodovkou s ním dosáhne 200 km/h a 0 – 100 km/h zvládne za 10,6 s při průměrné spotřebě 5,5 (sedan, liftback), resp. 5,7 l/100 km (kombi). Změn se dočkalo také odstupňování výbav (pro český trh). Zatímco dříve se nabízela řada Terra, Sol Technical, Sol Elegant, Exclusive, Sol Elegant + a Lux Elegant, nyní je v nabídce Terra, Sol, Exclusive, Lux, Lux +, Premium a Premium Active, přičemž poslední dvě jsou nové a na českém trhu vyhrazené pro vrchlolný turbodiesel 2,2 D-4D 180.

TF106

Nejrychlejším exemplářem na stánku Toyoty byl monopost letošního ročníku Formule 1 Toyota TF106. 4.530 mm dlouhý monopost váží s řidičem a kamerou 600 kg a pohání jej osmiválec RVX – 06 2.398 cm3 o výkonu cca 544 kW/19.000 ot., vybavený pneumatickým zdviháním ventilů, hydraulickým plynovým pedálem a sedmistupňovou, elektrohydraulickou sekvenční převodovkou se zpětným chodem. Karbonová voštinová konstrukce spočívá na karbonových dvojitých příčných ramenech s pérováním pushrod a tlumiči Penske. Na kolech BBS jsou obuty pneumatiky Bridgestone Potenza, brzdové válce a třmeny Brembo svírají celokarbonové kotouče Hitco. Subdodavatelem palubní elektroniky je Magneti Marelli.


Ladislav Čermák
Diskuze (4)
5. 10. 2006 13:10
Re: Otázka pro znalce:
Vím... :-) ;-) Ale Tom by to nepřežil :-)
Avatar - donPedro
5. 10. 2006 00:15
Otázka pro znalce:
Víte co vznikne když se hustilkou řádně nahustí Yaris?