Stánek Toyoty se nese zcela v duchu nového modelu Avensis, který by měl přitáhnout k vysoce kvalitnímu vozu střední třídy i trochu mladší klienty, než dosud.

I ostatní modely značí omlazování, největší japonská automobilka se ze všech sil snaží zbavit pověsti spolehlivých, ale nudných aut.

Avensis

Avensis pro Evropu už nebude nabízena s karosérií liftback, tříprostorový sedan radikálně změnil designový styl. Avensis už není barokně oblý, ale spíše ostřeji tvarovaný vůz s výraznou odtrhovou hranou na zádi. Stejně jako dosud má i nová Avensis vysoké boky a relativně nízká boční skla. Opticky velkou plochu dveří rozbíjí výrazný prolis ve spodní části. Příď je tou nejméně konzervativní partií na celém autě. Dlouhé, daleko do stran protažené a překvapivě vysoké světlomety se stanou poznávacím znakem nové Toyoty, která podle oficiální tiskové zprávy zůstane vlajkovou lodí evropské nabídky značky. Vůz byl navržen v designérském centru Toyoty ED2 v jižní Francii. Interiér je o poznání usedlejší než v aurisu. Experiment s vyvýšeným středovým tunelem se tady neopakuje, i když první snímky napovídají, že Avensis bude patřit spíše k vyšším vozům střední třídy. Přístrojová deska má konvenční uspořádání. Středový panel správně upřednostňuje navigační systém před klimatizací, takže by na něj mělo být lépe vidět než v současném provedení.

K technickým novinkám nové Avensis patří vylepšený systém řízení stability vozidla s elektronickou asistencí řízení, systém adaptivních světlometů (AFS) a přednárazový bezpečnostní systém – Pre-Crash Safety System. Karoserie se protáhla o 5 centimetrů delší a rozšířila o jeden. Zpočátku budou dodávány benzinové čtyřválce 1,6 l (97 kW), 1,8 l (108 kW) a 2,0 l (112 kW), resp. známé turbodiesely 2,0 D-4D (93 kW) a 2,2 D-4D (110 kW, 130 kW).

iQ

Toyota představila definitivní produkční verzi modelu iQ pro evropský trh. Ten je pro 3 + 1 pasažéra, za řidiče se vejde pochopitelně pouze malé dítě. Japonský mikroautomobil se vejde těsně do tří metrů., IQ je široké 1,7 m, tedy o 14 cm širší než Smart ForTwo, ale také o 4 cm nižší (1,5 oproti 1,54 m). Šířkou a výškou se může iQ měřit se současnými malými vozy. Dovnitř se bez problémů vejde i řidič s výškou 1,87 m.

Motory pocházejí vesměs z yarisu. Benzinový tříválec 50 kW průměrně spotřebuje 3,9 litru paliva na 100 kilometrů, doplní jej zážehová čtyřválcová třináctistovka 74 kW. Příznivci nafty se dočkají čtyřválce 1,4 D-4D s výkonem 66 kW (90 k). Toyota iQ má motor vpředu, i poháněná náprava bude přední. Ženy bezesporu potěší možnost zvolit automatickou převodovku, k dispozici bude později i systém Stop&Start. Hybrid dle představitelů japonské automobilky nebude, byl by příliš drahý. Ovšem ani základní verze se nebude cenou nijak podbízet, má začínat zhruba na 12.000 eurech.

Zákazníci budou moci zvolit i prosklenou střechu, kterou měl už původní koncept, iQ vyjede na šestnáctipalcových kolech, která jsou u vozu této velikosti unikátní. Sériová výroba Toyoty iQ by měla začít hned po pařížské výstavě a v Evropě se začne malá Toyota prodávat na začátku příštího roku.

Urban Cruiser 1,4 D-4D

Crossover, inspirovaný větším SUV RAV-4, je navržen převážně pro městské použití, podobně jako konkurenční Kia Soul. Délka 3930 mm a rozvor 2460 mm znamenají krátké převisy, které společně s mohutnými tvary dodávají autu bytelný vzhled. Šířka 1725 mm a výška 1540 mm nijak nevyčnívají z dnešních proporcí subkompaktních hatchbacků, přesto je interiér nadprůměrně prostorný – vnitřní šířka je 1400 mm a výška 1240 mm. Za zadními sedadly se nachází prostor pro zavazadla o objemu 314 l.

Standardem bude sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy, brzdový asistent, stabilizační systém VSC a kontrola trakce TRC. Toyota očekává zisk pěti hvězdiček v testech Euro NCAP.

Modernizovaný motor 1,4 D-4D má výkon 66 kW při 3800 ot./min a maximum točivého momentu 205 Nm v rozpětí od 1800 do 2800 ot./min. Na výběr bude buď pohon předních nebo všech kol, v obou případech se šestistupňovou manuální převodovkou. Systém 4x4 nazvaný Active Torque Control 4WD přebírá Urban Cruiser z RAV-4.

Druhou možností je nový benzinový motor 1,33 Dual VVT-i s variabilním časováním ventilů. Nejvyšší výkon je 74 kW při 6000 ot./min, maximum točivého momentu 132 Nm při 3800 ot./min. Tento motor je vybaven funkcí Stop&Start. Benzinový Urban Cruiser se bude dodávat také se šestistupňovou manuální převodovkou, ale výhradně s pohonem předních kol.

Kombinovaná spotřeba benzinového motoru je 5,5 l/100 km. Dieselový motor se ve verzi 4x2 dostává díky spotřebě 4,6 l/100 km na hodnotu 120 g CO2 vypuštěných na 1 km jízdy, verze 4x4 má kombinovanou spotřebu vyšší – konkrétně 5,1 l/100 km.

Prodej bude zahájen začátkem roku 2009. Pro příští rok Toyota předpokládá prodej 30 tisíc kusů, polovina z nich by měla mít pohon všech kol.

BM


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard

Pohledávky loni narostly kvůli úrokům a posílení dolaru…

Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině

Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni…

Největší čínský operátor si loni polepšil Největší čínský operátor si loni polepšil

Největší čínský telekomunikační operátor China Mobile…

Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné

Účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET)…

 
Zdroj: redakce
 













Blesk.cz

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi, dobrá pro diváky

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi,…

Zvědavě hltáme novinové titulky, které informují o vesmírných objevech. Tak - je tam život, nebo ne? Nyní můžete…

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR, denně tu proteče 307 milionů litrů vody!

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR,…

Neuvěřitelných 307 milionů litrů vody denně proteče pražskou Ústřední čistírnou odpadních vod, která je největší…

 

iSport.cz

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku zklamání, řekl Jankto

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku…

Fotbalový svátek, na který se těšilo celé město. Nebo ne? Česká fotbalová reprezentace poprvé zavítala do Ústí…

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

 

Reflex.cz

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Pacu Jawi, populární svátek, za kterým se na indonéskou Sumatru sjíždí každým rokem více zvědavců. Kraví dostihy…