Stánek Toyoty se nese zcela v duchu nového modelu Avensis, který by měl přitáhnout k vysoce kvalitnímu vozu střední třídy i trochu mladší klienty, než dosud.

I ostatní modely značí omlazování, největší japonská automobilka se ze všech sil snaží zbavit pověsti spolehlivých, ale nudných aut.

Avensis

Avensis pro Evropu už nebude nabízena s karosérií liftback, tříprostorový sedan radikálně změnil designový styl. Avensis už není barokně oblý, ale spíše ostřeji tvarovaný vůz s výraznou odtrhovou hranou na zádi. Stejně jako dosud má i nová Avensis vysoké boky a relativně nízká boční skla. Opticky velkou plochu dveří rozbíjí výrazný prolis ve spodní části. Příď je tou nejméně konzervativní partií na celém autě. Dlouhé, daleko do stran protažené a překvapivě vysoké světlomety se stanou poznávacím znakem nové Toyoty, která podle oficiální tiskové zprávy zůstane vlajkovou lodí evropské nabídky značky. Vůz byl navržen v designérském centru Toyoty ED2 v jižní Francii. Interiér je o poznání usedlejší než v aurisu. Experiment s vyvýšeným středovým tunelem se tady neopakuje, i když první snímky napovídají, že Avensis bude patřit spíše k vyšším vozům střední třídy. Přístrojová deska má konvenční uspořádání. Středový panel správně upřednostňuje navigační systém před klimatizací, takže by na něj mělo být lépe vidět než v současném provedení.

K technickým novinkám nové Avensis patří vylepšený systém řízení stability vozidla s elektronickou asistencí řízení, systém adaptivních světlometů (AFS) a přednárazový bezpečnostní systém – Pre-Crash Safety System. Karoserie se protáhla o 5 centimetrů delší a rozšířila o jeden. Zpočátku budou dodávány benzinové čtyřválce 1,6 l (97 kW), 1,8 l (108 kW) a 2,0 l (112 kW), resp. známé turbodiesely 2,0 D-4D (93 kW) a 2,2 D-4D (110 kW, 130 kW).

iQ

Toyota představila definitivní produkční verzi modelu iQ pro evropský trh. Ten je pro 3 + 1 pasažéra, za řidiče se vejde pochopitelně pouze malé dítě. Japonský mikroautomobil se vejde těsně do tří metrů., IQ je široké 1,7 m, tedy o 14 cm širší než Smart ForTwo, ale také o 4 cm nižší (1,5 oproti 1,54 m). Šířkou a výškou se může iQ měřit se současnými malými vozy. Dovnitř se bez problémů vejde i řidič s výškou 1,87 m.

Motory pocházejí vesměs z yarisu. Benzinový tříválec 50 kW průměrně spotřebuje 3,9 litru paliva na 100 kilometrů, doplní jej zážehová čtyřválcová třináctistovka 74 kW. Příznivci nafty se dočkají čtyřválce 1,4 D-4D s výkonem 66 kW (90 k). Toyota iQ má motor vpředu, i poháněná náprava bude přední. Ženy bezesporu potěší možnost zvolit automatickou převodovku, k dispozici bude později i systém Stop&Start. Hybrid dle představitelů japonské automobilky nebude, byl by příliš drahý. Ovšem ani základní verze se nebude cenou nijak podbízet, má začínat zhruba na 12.000 eurech.

Zákazníci budou moci zvolit i prosklenou střechu, kterou měl už původní koncept, iQ vyjede na šestnáctipalcových kolech, která jsou u vozu této velikosti unikátní. Sériová výroba Toyoty iQ by měla začít hned po pařížské výstavě a v Evropě se začne malá Toyota prodávat na začátku příštího roku.

Urban Cruiser 1,4 D-4D

Crossover, inspirovaný větším SUV RAV-4, je navržen převážně pro městské použití, podobně jako konkurenční Kia Soul. Délka 3930 mm a rozvor 2460 mm znamenají krátké převisy, které společně s mohutnými tvary dodávají autu bytelný vzhled. Šířka 1725 mm a výška 1540 mm nijak nevyčnívají z dnešních proporcí subkompaktních hatchbacků, přesto je interiér nadprůměrně prostorný – vnitřní šířka je 1400 mm a výška 1240 mm. Za zadními sedadly se nachází prostor pro zavazadla o objemu 314 l.

Standardem bude sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy, brzdový asistent, stabilizační systém VSC a kontrola trakce TRC. Toyota očekává zisk pěti hvězdiček v testech Euro NCAP.

Modernizovaný motor 1,4 D-4D má výkon 66 kW při 3800 ot./min a maximum točivého momentu 205 Nm v rozpětí od 1800 do 2800 ot./min. Na výběr bude buď pohon předních nebo všech kol, v obou případech se šestistupňovou manuální převodovkou. Systém 4x4 nazvaný Active Torque Control 4WD přebírá Urban Cruiser z RAV-4.

Druhou možností je nový benzinový motor 1,33 Dual VVT-i s variabilním časováním ventilů. Nejvyšší výkon je 74 kW při 6000 ot./min, maximum točivého momentu 132 Nm při 3800 ot./min. Tento motor je vybaven funkcí Stop&Start. Benzinový Urban Cruiser se bude dodávat také se šestistupňovou manuální převodovkou, ale výhradně s pohonem předních kol.

Kombinovaná spotřeba benzinového motoru je 5,5 l/100 km. Dieselový motor se ve verzi 4x2 dostává díky spotřebě 4,6 l/100 km na hodnotu 120 g CO2 vypuštěných na 1 km jízdy, verze 4x4 má kombinovanou spotřebu vyšší – konkrétně 5,1 l/100 km.

Prodej bude zahájen začátkem roku 2009. Pro příští rok Toyota předpokládá prodej 30 tisíc kusů, polovina z nich by měla mít pohon všech kol.

BM


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

 
Zdroj: redakce

Štítky Toyota Paříž 2008

 












Blesk.cz

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez šatů a nemohou si to vynachválit!

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez…

Tenhle pár je senzací internetu! Nicka a Lins z Belgie cestují kolem světa a své poznatky z cest sdílí s lidmi…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z NHL do Komety

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z…

VÍME PRVNÍ | Nečekaně krátké bylo účinkování talentovaného útočníka Martina Nečase v NHL. Dvanáctka letošního…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…