Toyota v roce 2006: rekordní evropský prodej podesáté v řadě
Poprvé ve své historii prodala Toyota více než 1 milión vozů v širším regionu Evropy, což představuje nárůst o 11 % proti roku 2005. U značky Lexus byl nárůst ještě významnější, neboť prodej vzrostl o 76 % a poprvé byla prolomena hranice 50 tisíc prodaných vozů. Díky těmto výsledkům se podíl značky Toyota na trhu zvýšil o 0,5 procentního bodu na 5,84 % – to je historicky nejvyšší podíl této značky na evropském trhu. Cílem pro rok 2007 je 1,22 mil. prodaných vozů v Evropě.
Růst firmy Toyota na evropském trhu je založen na výrobě v Evropě. Přibližně 70 % všech vozů prodaných v Evropě se zde také vyrábí. V roce 2006 to představovalo 808 463 vozů, 863 507 motorů a 568 212 převodovek vyrobených ve Velké Británii, Francii, Turecku, Polsku a České republice. V roce 2007 budou výrobní kapacity všech závodů opět vytíženy a na konci roku bude dokonce otevřen nový závod v ruském Petrohradu.
Rok 2006 byl ve znamení řady novinek; Toyota úspěšně zmodernizovala dva své klíčové produkty, modely Yaris a RAV4. Yaris se opět ukázal jako nejúspěšnější produkt Toyoty v Evropě, neboť prodeje zde dosáhly hodnoty 250 880 vozů (+17 %) a Toyota RAV4 se opět stala nejoblíbenějším vozem s pohonem všech kol v Evropě s nárůstem počtu prodaných vozů o 23 % na výsledných 126 210 vozů. Rekordních prodejů dosáhla automobilka i v případě modelu AYGO (97 526 kusů,+ 315 %), Corolla Verso (95 684 ks, +3 %), Hilux (20 066 ks, + 87 %) a Prius (22 778 ks, +21 %).
Na růstu prodeje značky Lexus se podílelo představení čtyř nových modelů: GS450h, RX350, IS220d a LS460. V roce 2006 se nejlépe prodávala modelová řada IS (21 772 ks, +275 %) následovaná řadou RX (19 543 ks, +35 %). Hybridní modely představovaly 26 % všech prodaných vozů Lexus a společně s modelem Prius se podílely na celkovém počtu 36 016 prodaných hybridních vozů, což představuje nárůst o 54 %.
V roce 2006 bylo pro Toyotu největším trhem Německo, kde se prodalo 141 097 vozů (+8 %), za nímž těsně následovala Velká Británie (140 075 ks, +1 %) a Itálie (138 199 ks, +6 %). Nejvýznamnější růst byl zaznamenán v Rusku (+63 %), kde se prodalo celkem 108 959 vozů (!). Ve Francii byla poprvé překonána hranice 100 tisíc prodaných vozů – celkem 103 538 ks (+13 %).
V roce 2006 se Toyota ukázala jako nejrychleji rostoucí automobilová značka ve Francii, Španělsku, Nizozemí, Portugalsku a Řecku. Toyota obsadila vedoucí místo na trhu v sedmi evropských zemích, včetně Řecka, Irska a Finska.
Toyota má v plánu prodat v roce 2007 na evropském trhu 1,22 mil. vozů, z toho 1,16 mil. pod značkou Toyota a 56 000 vozů Lexus. Očekává se, že počet prodaných vozů s hybridním pohonem dosáhne hodnoty 44 500 ks.