Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota v USA prodala první milion Priusů, celkem už jich vzniklo 2,1 milionu

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Severní Amerika je stále ještě největším odbytištěm hybridních Priusů.

Celosvětově první sériově vyráběný plnohodnotný hybridní vůz za posledních šest měsíců překonal již třetí milník: světové prodeje modelu Prius v říjnu 2010 dosáhly hranice 2 mil. vozů a téhož roku pak mnohokrát oceněná hybridní Toyota dokázala překonat všechny dosavadní prodejní rekordy na domácím trhu, napříč všemi značkami i modely – její roční prodej v Japonsku dosáhl objemu 315.669 vozů.

Velmi dobré prodejní výsledky vykazuje Prius i v celosvětovém měřítku. Doposud se prodalo více než 2.100.000 vozů s tímto modelovým označením, z toho v samotné Evropě se na trhu umístilo přes 200.000 vozů. Objem celosvětového prodeje vozů Toyota s plnohodnotným hybridním pohonem nyní celosvětově přesahuje 3 mil. vozů.

Prius, poprvé představený na japonském trhu v roce 1997, nyní prodávaný v Evropě a USA již přes 10 let, je vůbec nejznámějším vozem s hybridním pohonem na automobilovém trhu. Osvědčený a velmi spolehlivý plnohodnotný hybridní systém pohonu, který předběhl svou dobu.

U tří generací modelu Prius jsme byli svědky nejen postupného zlepšování hnacího systému Hybrid Synergy Drive (HSD), ale zároveň i podstatného posunu ve vnímání techniky plnohodnotného hybridního pohonu na straně zákazníků.

V minulém roce Toyota představila model Prius Plug-in Hybrid v rámci globálního programu omezeného pronájmu, a dosáhla tak dalšího milníku v otázkách trvale udržitelné mobility. Počátkem příštího roku pak Toyota začne nabízet Prius Plug-in hybrid všem zákazníkům.

Toyota nabídku Priusu rozšíří o MPV Prius v, které bude dostupné i v sedmimístné variantě Prius+. Příští rok se má v nabídce objevit i městský hybrid Prius c, o něco později pak i hybridní Yaris.

Lexus nabízí hybridní modely od roku 2005. V současné době prodává velké SUV RX 450h, sedan vyšší střední třídy GS 450h a nedávno modernizovanou luxusní limuzínu LS 600h. Tyto modely doplnil novým model nižší střední třídy CT 200h.

Toyota Prius, prodej dle regionů v letech 1997-2010 [tisíce ks]
Rok/regionJaponskoSeverní AmerikaEvropaOstatníCelkem
19970,3---0,3
199817,7---17,7
199915,2---15,2
200012,55,80,70,0119
200111162,30,229,5
20026,720,30,80,228,1
20031724,90,90,443,2
200459,855,98,11,9125,7
200543,7109,918,82,9175,2
200648,610922,85,3185,6
200758,3183,832,27281,3
200873,1163,341,57,7285,7
2009208,9144,342,68,4404,2
2010*254,2105,935,55,8401,3
Celkem826,9939,1206,139,72 011,80

* - prodej za leden-září 2010

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Avatar - abacus
11. 4. 2011 09:27
Re: USPECH
Wikipédia - zdroj exaktných informácií.....
Je vidieť, že tomu rozumieš. Takže si to vysvetlíme.

Skoro celý svet používa označenie oktánové číslo, ktoré je určené meraním. RON - Research Octane Number, čiže výskumné oktánové číslo.
Oktánové číslo paliva vyjadruje percentuálny obsah izo-oktánu v zmesi izo-oktánu ( 2,2,4-trimethylpentánu) s n-heptánom, ktorá je proti samozápalu rovnako odolná ako zkúmané palivo (čistý n-heptán má definíciou určené oktánové číslo 0, čistý izo-oktán má určené oktánové číslo 100)

USA a Kanada / asi i Brazília / používajú index. AKI, čiže Anti-Knock Index. Je to INDEX, ktorý sa vypočítava ako aritmetický priemer dvoch metód určenia oktánového čísla RON a MON - motor octane number, čiže to (R+M)/2. Samozrejme, že mnohí píšu o oktánovom čísle. /rôzne spôsoby označovania ako PON-pump octan number alebo RdON-road octan number/ Ale exaktne je to priemerná hodnota - index dvoch metód určenia oktánov benzínu.

Na určenie hodnoty RON a MON sa u nás používa európska norma EN ISO 5164 a EN 25163.
Stroj na určenie okt. čísla pôvodne vyvinul Arthur W. Pope, Jr. približne roku 1930.
Spôsob určenia RON. otáčky 900 ot./min., teplota sania 148°C, časovanie premenné so základom 26°.
Spôsob určenia MON. otáčky 600 ot./min., teplota sania 48°C, časovanie pevné 13°
9. 4. 2011 18:43
Re: USPECH
Marianek má pravdu. V USA a v Európe je "oktánové číslo" počítané rôznou metodikou. U nás sa udáva ako OČ hodnota RON, v USA hodnota AKI, ktorá je pre bežné benziny o cca 5 bodov nižšia ako RON.
Hodnoty sú:
87 USA = 91 EU
89 USA = 93-94 EU
91 USA = 95-96 EU
93 USA = 98 EU
95 = 100 EU

Hodnoty s rozmedzím znamenajú, že je to hodnota niekde medzi tými číslami...
9. 4. 2011 14:09
Re: USPECH
Ne to jsem nepsal. Ja pisi o voze a ty o koze. Psal jsem o rozdilech v oktanovem znaceni benzinu v EU a v USA.
Tady mas fakta (jestli tomu budes rozumnet) [odkaz] ranni pobaveni to je, ale jen diky tve nevedomosti.
Avatar - abacus
9. 4. 2011 08:51
Re: USPECH
Fakta su tu: [odkaz]
Naštuduj, ak tomu budeš rozumieť.
Zrejme si chcel napísať, že kvalita benzínu nezávisí od oktánového čísla. Na to je dostatok iných faktorov, ktoré to určujú. Ale ako pobavenie na sobotňajšie ráno je tvoj príspevok za jedna.
8. 4. 2011 17:18
Re: USPECH
Nestrilim, ty ano? Ja znam americanu hodne (osobne). Nezavidim jim nic, koupit se da dnes skoro vsechno. Prius je v USA k smichu jen mistnim buranum (hillbilly, redneck chces-li), ostatni dnes berou ekologii velmi vazne.
Po tom, co zde dnes predvadis se ti musi smat vsichni, ty nas oktane. >:D