Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota: variabilní časování a zdvih ventilů pro nový motor 2,0 l

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Největší automobilka světa vyvíjí novou generaci systému regulace ventilového rozvodu. Valvematic kombinuje VVT-i a zdvih ventilů, kterým má být nahrazena funkce škrtící klapky.

Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že se v nové generaci zážehového motoru o objemu 2,0 l bude instalován systém pojmenovaný Valvematic. Jde o variabilní ústrojí zdvihu ventilů vytvořené kombinací VVT-i (inteligentního proměnného časování ventilů), jež nepřetržitě řídí časování při otvírání/zavírání sacích ventilů, s novým mechanismem, který nepřetržitě reguluje zdvih sacího ventilu.

Zatímco u klasických motorů se sání vzduchu řídí pomocí škrticí klapky, Valvematic upravuje objem nasávaného vzduchu nepřetržitou regulací zdvihu sacích ventilů a jejich časováním při otvírání a zavírání. To zajišťuje optimální výkon v závislosti na provozním stavu motoru, a tím pádem umožňuje vozidlům dosahovat vyšší účinnosti i výkonu.

V případě nového 2,0litrového motoru vyvíjeného Toyotou zvyšuje Valvematic účinnost o 5 % až 10 % (podle jízdních podmínek), snižuje spotřebu a emise CO2, zvyšuje výkon o cca 10 % a zlepšuje rovněž akcelerační odezvu. TMC plánuje zavedení systému Valvematic v "nejbližší době".

Do roku 2010 plánuje Toyota zcela obměnit svou řadu zážehových motorů a převodovek.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Avatar - skejpa
15. 6. 2007 22:12
lepsi casy ?
ze by se konecne zase neco hnulo u benzinaku ? :) uz delsi dobu se benzinaky nepohli o mnoho dopredu (btw: ja benzin preferuju) a ted konecne neco slusnyho ? mozna je to taky tah od toyoty :) ono kdyz se rekne ze to prevzalo od VVT-i a dalo tomu este neco navic, zni to celkem dobre, ne ?