Toyota: variabilní časování a zdvih ventilů pro nový motor 2,0 l
Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že se v nové generaci zážehového motoru o objemu 2,0 l bude instalován systém pojmenovaný Valvematic. Jde o variabilní ústrojí zdvihu ventilů vytvořené kombinací VVT-i (inteligentního proměnného časování ventilů), jež nepřetržitě řídí časování při otvírání/zavírání sacích ventilů, s novým mechanismem, který nepřetržitě reguluje zdvih sacího ventilu.
Zatímco u klasických motorů se sání vzduchu řídí pomocí škrticí klapky, Valvematic upravuje objem nasávaného vzduchu nepřetržitou regulací zdvihu sacích ventilů a jejich časováním při otvírání a zavírání. To zajišťuje optimální výkon v závislosti na provozním stavu motoru, a tím pádem umožňuje vozidlům dosahovat vyšší účinnosti i výkonu.
V případě nového 2,0litrového motoru vyvíjeného Toyotou zvyšuje Valvematic účinnost o 5 % až 10 % (podle jízdních podmínek), snižuje spotřebu a emise CO2, zvyšuje výkon o cca 10 % a zlepšuje rovněž akcelerační odezvu. TMC plánuje zavedení systému Valvematic v "nejbližší době".
Do roku 2010 plánuje Toyota zcela obměnit svou řadu zážehových motorů a převodovek.