Toyota si s turby pohrávala již před 35 léty. Měl jsem tu čest se svést s Coronou coupé turbo v roce 1983. Byl to vůz, který se prodával jen v Japonsku. Paráda! Věřím, že to nové turbo bude ještě lepší. :yes:
Ano, sorry, málem jsem zapomněl. Ta se prodávala i v Australii. Měl jsem pár roků její non turbo verzi s 3S GE motorem. 102kW. To bylo v roce 1986. Paráda. Před ní v roce 1977 jsem měl dvoulitrovou ST Celicu. Tu jsem dost upravil. došlo i na výměnu motoru. S 18R-C na 18R-G 8V DOHC s 2x DCOE Mikuni carburátory, které jsem časem vyměnil za 2x 45 DCOE Webery. Rád vzpomínám.....časem i fotky přidám...
pocuj deda, ty si mal tych aut (a celkom zaujimavych) celkom dost, co ta tak poslednu dobu citam ; nechces sa o tom viac rozpisat? napr. na blogu na pokracovanie...
Nesmut, urcite by si si ju aj tak nekupil ako vacsina tu truchliacich diskuterov. Kazdy sa tu hra nato ake su atmosfery fajn motory, ako je skoda ze dalsia tradicna znacka prechadza na turbo a bla bla bla....Turbo je spravna cesta, hoci tie objemy nemusia byt tak tragicky male (1,0 EB). Atmosfera je uz pomaly okrajova zalezitost (zubami nechtami sa jej drzi uz len Azia, aj to nie v top sportovych modeloch) a hocake male turbo jej natrhne *. A spolahlivost? Ak budes jazdit ako clovek tak bude tu aj ta spolahlivost.
Ja nepotrebujem turbo. Hybridny system ho v pohode zastupi. A len pre Tvoje info, ze by som si ju aj tak nekupil. Mas pravdu. Presne preto mam IS 250 a LS600h.
Jediny dovod, preco Toyota prisla s turbom su fleetove emisie. Nic viac, nic menej.
Napřed k té MPSe. Nevím jestli není na MPSu trochu pozdě, když je již skoro rok prodaná. Cosi malého jsem kdysi po koupi sesmolil, spíš to byla jen zpráva a k opravdové recenzi jsem se už nedostal. Snad jednou. ITR by byla o hodně zajímavější. Měl jsem totiž před ní ještě Integru DC-2 Vtec se 125kW, kterou jsem upravil. Mám kopec fotek, ale jaksi nenacházím čas to dát všechno na net. :-!
Na konkurenčním webu jsem se dočetl následující - cituji: Auris s tímto motorem nebude žádný rychlík, přeci jen to není zas tak mrňavé auto na 1,2 litru objemu - zrychlení na stovku má trvat 10,1 vteřiny a maximálka činí 167 km/h. Na 1.2T mne 10,1 vteřiny nepřijde tak strašné, ale maximálka 167 km/h mne trochu zaráží...
Pozeram, ze ani sama Toyota sa nevie dohodnut. V dvoch blog prispevkoch priamo z Toyota UK stranky sa uvadzaju tieto (navzajom si odporujuce) informacie:
"Driving through a six-speed manual transmission, the engine gives the new Auris 1.2T hatchback a competitive 0 – 62mph acceleration time of 10.1 seconds and a 104mph top speed."
"With a displacement of just 1,197cc, the engine delivers 114bhp (85kW) and constant torque of 185Nm between 1,500 and 4,000rpm. It will push the new Auris hatchback from rest to 62mph in 10.1 seconds. Acceleration from 50 to 75mph in fifth gear takes 13.7 seconds, and top speed is set at 124mph."
Nekomu v Toyote muselo definitivne hrabnout. Jediny duvod proc kdy kdo Avensis a podobne kupoval bylo, ze az na obcasne ulety typu priserny D-CAT 130kW to bylo spolehlive skoro neznicitelne auto s motory na ktere se dalo spolehnout. Misto toho aby v tomto trendu pokracovali, tak to ted zahodi a nacpou do toho ctyrvalcovou nemeckou srandicku a specialne od BMW, ktere za poslednich pet plus let nevyrobilo jediny motor, ktery by alespon trochu fungoval. Majitele BMW si uz tak nejak zvykly, ze se motor meni s kazdou druhou vymenou oleje (kdyz to trochu prezenu), ale pro pravoverne Toyotaky to bude sok, ktery asi nerozdychaji.
Mno, nevim jak diesel a Avensis, ale Auris s benzinem v poslednim Autotipu prohral porovnani s Astrou, Golfem a Focusem myslim. Atmo benzin mel nejvyssi spotrebu. To ze ma nejvyssi spolehlivost po 250tisic km to nezajima kupce noveho auta (ktery to driv proda) ani automobilku (ktera chce prodavat co nejvic a za levno).
Nesúhlasím. Mňa konkrétne pri kúpe nového auta jeho spoľahlivosť zaujímala asi viac ako spotreba nameraná testerom z Autotipu, preto som kúpil atmobenzín od toyoty. Či som výnimka potvrdzujúca pravidlo?
Věř AutoTipu :-) Jak můžou uvádět pružné zrychlení z 80-130 na šestku, když to auto má rádce řazení a při 80 na šestku to řve PODŘADIT! Prostě test na h-vno. A podvozkově? Svezl jsem se s Peugeotem 308 a hned potom s Aurisem. Podvozek Peugeotu na nerovnostech odskakoval jako prase, Auris na stejném místě držel.
Test byl v AutoTipu, to jest z NSR, a tam jak známo nemají na silnicích nerovnosti.
Motor - jasný 120HP diesel v Peugeotu táhne pěkně, proti 1,6 v atmo benzínu je to drak, ale na normální ježdění je i 1,6 OK.
Nutno se povozit a udělat si názor. Astra je mimochodem s motorem 1,6CDTI podle mého fakt vychytaný auto, taky jsem s tím jezdil a čtvrté místo bych jí teda nedal. Jo a v tom testu byla s 1,4T, no to je motor, který jsem si projel jen ve slabší verzi. Táhne subjektivně hůř než Auris...
Ani se jim nedivím, že ve vývoji dieselů hodily ručník do ringu, vždyť vyrobit spolehlivý diesel, který by plnil Euro 6 už snad ani nejde... než platit enormní náklady na vývoj něčeho, co stejně nebude fungovat (a prodává se jen pro Toyotu na okrajovém evropském trhu), tak to raději koupí od BMW. Logické rozhodnutí.
Toyota ovšem solidní a takhle výkonný dieslový motor nemá. D-CAT, jak píšeš, nebyl žádná hitparáda (ať už ve 110 nebo 130 kW), o 2,2 D-4D jsem taky nic moc slavného neslyšel a současný povedený dvoulitr má 91 kW (dříve 93). Jestli budou bavorácký dvoulitr nabízet místo 2,2 a souběžně se svým dvoulitrem, tak v tom moc problém nevidím.
Nemáš pravdu. Současný diesel s 91kW už není současný, ale minulost, bohužel.
Teď už jen toto a zatím jen v Avensisu (nevím zatím, jestli je to evoluce 1AD-FTV motoru, nebo to má něco společnýho s BMW):
NEW 2.0 D-4D:
The new, Euro 6 compliant 2.0 litre D-4D
engine shares the low fuel consumption
and emissions efficiency of its 1.6 litre sister
unit, but has been tuned to offer drivers
a stronger focus on performance.
Developing a maximum 143 DIN hp/105
kW at 4,000 rpm and a generous 320 Nm of
torque from 1,750 to 2,500 rpm, the new
2.0 litre engine’s linear torque build-up and
willingness to rev gives the new Avensis particularly
strong in-gear responsiveness and
acceleration. It will accelerate from 0-100
km/h in 9.5 seconds and has a top speed of
200 km/h.
No jen v tom, že dvoulitr s 91kW už Toyota nabízet nebude, že už je to minulost. Proto ten můj povzdech "bohužel".
Sám ten motor mám, ve verzi 93kW. Je naprosto v pohodě, hlavně zátah je lineární. Ve verzi 91kW z posledních verzí by měl být ještě přepracovaný, například dvojstupňové olejové čerpadlo, upravené písty atd. Ale právě nevím, jestli ten D4-D 2.0 co je ve faceliftovaném Avensisu s výkonem 105kW je upravený původní 1AD-FTV, nebo jestli to je zase derivát BMW. Osobně bych byl pro a více by se mi líbilo, kdyby to byl motor Toyota.
Tak asi tak, snad už víš, jak jsem to myslel ;-)
Jinde jsem se docetl, ze 2l, ktery ma ted 124k zustane a bude updatnuty na 142k a prizpusobeny Euro6. Zbytek bude od BMW. A pokud to je pravda, pak je dobre, ze si ten motor nechali, pac je vyborny. K Avensisu vytecna volba (mam na nem najeto 150k za 3r). I ty motory od BMW nejsou ciste BMW. Toyota si je upravuje. Ale je smutne, ze BMW diesly pujdou i do LC. Snad to nenacpou i do Hiluxu.
Co jsme si zvolili, to máme. Eurošiml řehtá blahem, jak se mu ty papírové emise hezky snižují. Arab taky řehtá blahem, protože ropy našimi vstřikovači proteče ve skutečnosti stejně nebo více... A všichni jsou spokojeni... nebo ne?