20.1. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Toyota Verso: První jízdní dojmy

 

Faceliftované Verso přichází s novým designem, vylepšen však byl také interiér, jízdní vlastnosti a modernizace se dočkal i dvoulitrový diesel.

Nové Verso měří 4.460 mm na délku, což je o 20 milimetrů více než dříve. Rozdíl má „na svědomí“ přepracování přední a zadní části vozu, rozvor 2.780 mm zůstal zachován. Toyota pokračuje ve sjednocování tváří svých modelů, Verso se nyní po stránce designu jasně hlásí k bratrskému Aurisu. Tedy alespoň zepředu, záď zůstává bez radikálních změn.

Zákazníci budou mít na výběr ze čtyř motorizací. Základní benzinová šestnáctistovka o výkonu 97 kW útočí hlavně cenou, která začíná na 399.900 Kč. Silnější osmnáctistovka (108 kW) už i s plným autem zahýbe slušně, velká část zákazníků však bude v rodinném MPV plánovat dlouhé výlety a proto sáhne po úspornějším turbodieselu. Pilířem nabídky je inovovaný vznětový dvoulitr o výkonu 91 kW s nižší udávanou spotřebou paliva, své zákazníky si však na evropských trzích jistě najde i silnější diesel 2,2 D-CAT o výkonu 110 kW, disponující točivým momentem 340 Nm. Výkonnější modifikace tohoto agregátu (130 kW) se v ČR prodávat nebude.

Toyota Verso: Facelift od 399.900 Kč

K benzinovému agregátu 1,6 Valvematic je nabízena šestistupňová manuální převodovka i šestistupňový automat. S motorem o objemu 1,8 litru se však namísto automatu s hydrodynamickým měničem momentu pojí bezestupňová CVT. Objednat lze i s manuálně řazenou převodovkou. A aby to bylo ještě komplikovanější, dvoulitrový turbodiesel je v nabídce pouze s manuální převodovkou, zatímco vrcholný diesel koupíte jen s automatem. My jsme na klikatých okreskách v okolí francouzského Nice vyzkoušeli jak dvoulitrový diesel, tak osmnáctistovku s variátorem. Hlavní předností dieselu je nízká spotřeba, kdy i při svižné jízdě do kopce cestou na Col de Turini nerostl apetit motoru přes 9 litrů nafty na 100 km. Nástup síly probíhá plynule, ideální otáčky jsou mezi patnácti sty a třemi a půl tisíci. Směrem výš se motor sice nechá bez protestů vytočit, nicméně ani pečlivé odhlučnění už nezabrání proniknutí nepříjemného dieselového drnčení do kabiny. Ve stovce točí příjemných 1.800 min-1.

U tohoto motoru ještě chvíli zůstaňme. Jak již bylo řečeno, dočkal se poměrně rozsáhlé inovace, která měla za cíl vylepšit jak jeho charakteristiku, tak spotřebu paliva. Z provedených změn jmenujme například nové tvarování vrchní strany pístů s vyhloubením, nové turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a nižším třením, optimalizované olejové a vodní čerpadlo, dvoukomorovou olejovou vanu pro rychlejší zahřátí, vylepšenou konstrukci filtru pevných částic nebo použití umělé pryskyřice (a s tím související dílčí odlehčení motoru o 5 kg) na kryt hlavy válců, konzolu chladiče oleje či vodní potrubí. Maximum točivého momentu 310 Nm je k dispozici o 200 otáček dříve, nyní mezi 1.600 a 2.400 min-1.

Benzinová osmnáctistovka s převodovkou Multidrive S nás opravdu mile překvapila. Spotřeba byla sice při výjezdu do kopce dvanáctilitrová, nicméně při klidné jízdě ji lze držet kolem osmi litrů. Motor dokázal autu udělit dobrou dynamiku, v přímém porovnání o něco lepší než diesel. Problémem řady vozů s variátorem bývá nepěkný zvuk ve vysokých otáčkách, kde automat motor dlouhý čas „trápí“. Ve Versu je však naštěstí logika převodovky poměrně rozumná a navíc ani zvuk motoru vám uši trhat nebude.

Toyota Corolla Verso 2013
VýbavaMotorPřevodovkaZaváděcí cena (Kč)
Power1,6 l Valvematic6MT399.900
Power2,0 l D-4D DPF6MT449.900
Active1,6 l Valvematic6MT419.900
Active1,8 l Valvematic6MT439.900
Active1,8 l ValvematicMultidrive S479.900
Active2,0 l D-4D DPF6MT474.900
Active2,2 l D-CAT6AT534.900
Style1,8 l Valvematic6MT509.900
Style1,8 l ValvematicMultidrive S549.900
Style2,0 l D-4D DPF6MT544.900
Style2,2 l D-CAT6AT604.900

Jízdně je na tom nové Verso bezesporu lépe než dříve, přepracované zavěšení kol zlepšuje zejména stabilitu v rychle projížděných zatáčkách a lépe se vyrovná s nerovnostmi. Benzinový model zatáčel o poznání radostněji, však také byl i s automatem o 95 kilogramů lehčí. V obou verzích chválíme dobře nastavený elektrický posilovač řízení a příjemný kožený volant. Zvýšila se také tuhost karoserie, 34 nových svarových míst mělo přinést dokonce 18% nárůst. Mimoto se podařilo snížit hladinu hluku na palubě, čemuž dopomáhají i aerodynamická vylepšení, jako například nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka. V tiskových materiálech jsme se dočetli, že „index srozumitelnosti řeči v kabině vzrostl z 0,76 na 0,83“. Jak přesně se k němu dopracovat nevíme, nicméně hodnota 1 znamená, že z venku do kabiny neproniká žádný hluk.

Toyota Verso 1,8 Valvematic – Miss uniVERSO

Bez inteligentního systému sedadel se dnes již neobejde žádné MPV, zde se Toyota může pochlubit svým systémem Easy Flat-7, který velmi ulehčuje manipulaci se sedadly a celkovou variabilitu uspořádání interiéru. Příplatek za sedmimístné provedení (dvě sedadla a hlavové airbagy pro třetí řadu ) je 17.000 Kč. Modernizované Verso nabídne multimediální systém s dotykovou obrazovkou Touch, případně Touch & Go s navigačním modulem. Verze Touch & Go Plus navíc umí třeba zobrazovat text e-mailů nebo SMS zpráv.

Plán Toyoty s Versem je pro Českou republiku jasný: znatelný růst. Zatímco minulý rok se prodalo zhruba 400 kusů, po omlazení modelu je plán o čtvrtinu vyšší, tedy rovných 500 aut. Na Slovensku jsou plánovači ještě odvážnější, tam by mělo Verso růst o polovinu. Lepším prodejům má pomoci nejen lákavá akční cena (platná zatím do března), ale také zvýhodněná nabídka kumulativních paketů. Za takový „Super paket“, sestávající ze tří jednotlivých paketů, například zaplatí zákazník 25 místo 38 tisíc Kč. Nejprodávanější motorizací by u nás měla být benzinová osmnáctistovka, na slovensku pak dvoulitrový diesel.

Toyota Verso na JAKE.auto.cz: Vše co víme o Toyotě Verso

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 

Štítky Toyota

 

Přidat názorDiskuse: Toyota Verso: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Toyota Verso 2016 má posílenou bezpečnost a hezčí interiér Toyota Verso 2016 má posílenou bezpečnost a hezčí interiér

Radikální změny nejsou potřeba, řekli si u Toyoty a Verso…

Toyota Verso s motorem BMW stojí od 479.900 Kč Toyota Verso s motorem BMW stojí od 479.900 Kč

Nový dieselový základ má objem 1,6 litru a výkon 82 kW.

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře ochrnula půlka obličeje z klíštěte

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře…

Příroda se po zimě probouzí. A s ní se probouzí i klíšťata, která již nyní vykazují svou aktivitu. To se stalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…