20.1. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Toyota Verso: První jízdní dojmy

 

Faceliftované Verso přichází s novým designem, vylepšen však byl také interiér, jízdní vlastnosti a modernizace se dočkal i dvoulitrový diesel.

Nové Verso měří 4.460 mm na délku, což je o 20 milimetrů více než dříve. Rozdíl má „na svědomí“ přepracování přední a zadní části vozu, rozvor 2.780 mm zůstal zachován. Toyota pokračuje ve sjednocování tváří svých modelů, Verso se nyní po stránce designu jasně hlásí k bratrskému Aurisu. Tedy alespoň zepředu, záď zůstává bez radikálních změn.

Zákazníci budou mít na výběr ze čtyř motorizací. Základní benzinová šestnáctistovka o výkonu 97 kW útočí hlavně cenou, která začíná na 399.900 Kč. Silnější osmnáctistovka (108 kW) už i s plným autem zahýbe slušně, velká část zákazníků však bude v rodinném MPV plánovat dlouhé výlety a proto sáhne po úspornějším turbodieselu. Pilířem nabídky je inovovaný vznětový dvoulitr o výkonu 91 kW s nižší udávanou spotřebou paliva, své zákazníky si však na evropských trzích jistě najde i silnější diesel 2,2 D-CAT o výkonu 110 kW, disponující točivým momentem 340 Nm. Výkonnější modifikace tohoto agregátu (130 kW) se v ČR prodávat nebude.

Toyota Verso: Facelift od 399.900 Kč

K benzinovému agregátu 1,6 Valvematic je nabízena šestistupňová manuální převodovka i šestistupňový automat. S motorem o objemu 1,8 litru se však namísto automatu s hydrodynamickým měničem momentu pojí bezestupňová CVT. Objednat lze i s manuálně řazenou převodovkou. A aby to bylo ještě komplikovanější, dvoulitrový turbodiesel je v nabídce pouze s manuální převodovkou, zatímco vrcholný diesel koupíte jen s automatem. My jsme na klikatých okreskách v okolí francouzského Nice vyzkoušeli jak dvoulitrový diesel, tak osmnáctistovku s variátorem. Hlavní předností dieselu je nízká spotřeba, kdy i při svižné jízdě do kopce cestou na Col de Turini nerostl apetit motoru přes 9 litrů nafty na 100 km. Nástup síly probíhá plynule, ideální otáčky jsou mezi patnácti sty a třemi a půl tisíci. Směrem výš se motor sice nechá bez protestů vytočit, nicméně ani pečlivé odhlučnění už nezabrání proniknutí nepříjemného dieselového drnčení do kabiny. Ve stovce točí příjemných 1.800 min-1.

U tohoto motoru ještě chvíli zůstaňme. Jak již bylo řečeno, dočkal se poměrně rozsáhlé inovace, která měla za cíl vylepšit jak jeho charakteristiku, tak spotřebu paliva. Z provedených změn jmenujme například nové tvarování vrchní strany pístů s vyhloubením, nové turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a nižším třením, optimalizované olejové a vodní čerpadlo, dvoukomorovou olejovou vanu pro rychlejší zahřátí, vylepšenou konstrukci filtru pevných částic nebo použití umělé pryskyřice (a s tím související dílčí odlehčení motoru o 5 kg) na kryt hlavy válců, konzolu chladiče oleje či vodní potrubí. Maximum točivého momentu 310 Nm je k dispozici o 200 otáček dříve, nyní mezi 1.600 a 2.400 min-1.

Benzinová osmnáctistovka s převodovkou Multidrive S nás opravdu mile překvapila. Spotřeba byla sice při výjezdu do kopce dvanáctilitrová, nicméně při klidné jízdě ji lze držet kolem osmi litrů. Motor dokázal autu udělit dobrou dynamiku, v přímém porovnání o něco lepší než diesel. Problémem řady vozů s variátorem bývá nepěkný zvuk ve vysokých otáčkách, kde automat motor dlouhý čas „trápí“. Ve Versu je však naštěstí logika převodovky poměrně rozumná a navíc ani zvuk motoru vám uši trhat nebude.

Toyota Corolla Verso 2013
VýbavaMotorPřevodovkaZaváděcí cena (Kč)
Power1,6 l Valvematic6MT399.900
Power2,0 l D-4D DPF6MT449.900
Active1,6 l Valvematic6MT419.900
Active1,8 l Valvematic6MT439.900
Active1,8 l ValvematicMultidrive S479.900
Active2,0 l D-4D DPF6MT474.900
Active2,2 l D-CAT6AT534.900
Style1,8 l Valvematic6MT509.900
Style1,8 l ValvematicMultidrive S549.900
Style2,0 l D-4D DPF6MT544.900
Style2,2 l D-CAT6AT604.900

Jízdně je na tom nové Verso bezesporu lépe než dříve, přepracované zavěšení kol zlepšuje zejména stabilitu v rychle projížděných zatáčkách a lépe se vyrovná s nerovnostmi. Benzinový model zatáčel o poznání radostněji, však také byl i s automatem o 95 kilogramů lehčí. V obou verzích chválíme dobře nastavený elektrický posilovač řízení a příjemný kožený volant. Zvýšila se také tuhost karoserie, 34 nových svarových míst mělo přinést dokonce 18% nárůst. Mimoto se podařilo snížit hladinu hluku na palubě, čemuž dopomáhají i aerodynamická vylepšení, jako například nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka. V tiskových materiálech jsme se dočetli, že „index srozumitelnosti řeči v kabině vzrostl z 0,76 na 0,83“. Jak přesně se k němu dopracovat nevíme, nicméně hodnota 1 znamená, že z venku do kabiny neproniká žádný hluk.

Toyota Verso 1,8 Valvematic – Miss uniVERSO

Bez inteligentního systému sedadel se dnes již neobejde žádné MPV, zde se Toyota může pochlubit svým systémem Easy Flat-7, který velmi ulehčuje manipulaci se sedadly a celkovou variabilitu uspořádání interiéru. Příplatek za sedmimístné provedení (dvě sedadla a hlavové airbagy pro třetí řadu ) je 17.000 Kč. Modernizované Verso nabídne multimediální systém s dotykovou obrazovkou Touch, případně Touch & Go s navigačním modulem. Verze Touch & Go Plus navíc umí třeba zobrazovat text e-mailů nebo SMS zpráv.

Plán Toyoty s Versem je pro Českou republiku jasný: znatelný růst. Zatímco minulý rok se prodalo zhruba 400 kusů, po omlazení modelu je plán o čtvrtinu vyšší, tedy rovných 500 aut. Na Slovensku jsou plánovači ještě odvážnější, tam by mělo Verso růst o polovinu. Lepším prodejům má pomoci nejen lákavá akční cena (platná zatím do března), ale také zvýhodněná nabídka kumulativních paketů. Za takový „Super paket“, sestávající ze tří jednotlivých paketů, například zaplatí zákazník 25 místo 38 tisíc Kč. Nejprodávanější motorizací by u nás měla být benzinová osmnáctistovka, na slovensku pak dvoulitrový diesel.

Toyota Verso na JAKE.auto.cz: Vše co víme o Toyotě Verso

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Toyota

 

Přidat názorDiskuse: Toyota Verso: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Toyota Verso 2016 má posílenou bezpečnost a hezčí interiér Toyota Verso 2016 má posílenou bezpečnost a hezčí interiér

Radikální změny nejsou potřeba, řekli si u Toyoty a Verso…

Toyota Verso s motorem BMW stojí od 479.900 Kč Toyota Verso s motorem BMW stojí od 479.900 Kč

Nový dieselový základ má objem 1,6 litru a výkon 82 kW.

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…