a to je potřeba do toho hned rejpnout...?? Já si přečet Toyota.. a vidím Toyota... přečtu a vidím příspěvek.. a nebyl to příspěvek ale blud... že by se chybička vloudila..?!?
Docela by mě zajímalo, jak je na tom koncern VW v oblasti vývoje alternatiních pohonů? Nevíte o tom někdfo blizší informace? Jen aby si VW nemuselo za pár let POTUPNĚ koupit vodikovej pohod od Toyoty, to by byla ostuda Porsche už s tím začalo se svým Cayenne, tak že se nabízí otázka jestli něco podobného neudělá VW s Touaregem..
Mééééééé já prostě nechcu jezdit na vodík!!!!! Dovede si představit, jak budou naše děti vrčet až si budou hrát na auto. Nic se zvukem nevyrovná americkýmu big blocku, nebo vysokootáčkovýmu italovi!!!!
Me by spis zajimaly nejake analyzy na nasledujici temata: 1) "Jake bude mit 'prepnuti na vodik' dlouhodobe ekologicke dopady." (Prece kazda ruze ma sve trni.) 2) "Jake bude mit 'prepnuti na vodik' dlouhodobe politicke dopady." (Nektere staty stoji skoro vyhradne na vyvozu ropy. Co se stane, az jeji cena zacne klesat? Jsou na to dotycne staty pripravene?)
Co se týče ekologie je největším trnem vodíkové růže to, že nejlevněji ho lze získat chemickou cestou ze zemního plynu. A to i s emisemi vodíkových plynů. Výroba elektrolýzou je zatím příliš nákladná a náročná. Na plné pokrytí nároků na pohon všech aut v čr by zdaleka nestačil ani Temelín (ani 10 Temelínů) natož pak obnovitelné zdroje energie. Ale záměrně píšu zatím.
Co se týká polityky ... státy OPEC ždímaly celý svět už dost dlouho... ať si taky zvykaj vydělávat si na chleba vlastní hlavou popř. rukama... to jim jen prospěje. Vyděračům...
Charger mě designem zrovna nechytnul. Z nových dodgů se mi líbí jen Durango. Ale Hemi je Hemi. Co se týče těhle pořízků, tak vede CTS-V. Jen čekám, až mi do něj dají Hydra-matic namísto toho německýho kvrdláče.
Nevím, jak moc je vyměklej, třeba se technicky povedl, zatím nevím, ale veteráni...to je otázka multimilionářství a sbírání aut. To zatím ještě nepromýšlím.
Nemáte někdo podrobnější informace, jak je to s lihem? Nedávno jsem četl informaci, že Saab vyvíjí pohon na 15% benzínu a 85% ethanolu. Nebo lépe řečeno, už jí vcelku bezproblémově testuje. Motor má dokonce o ždibec vyšší výkon než při spalování čistého benzínu. Není tohle schůdnější cesta?
No my máme u víka nádrže dokonce napsáno, že lze též dovnitř tankovat čistý líh. A to je to obyč. laciný OHV šestiválec. Podnětný článek je k tomu tady: [odkaz] Je tam i seznam aut, které na ethanol jezdit mohou už dnes.
Vždyť přece výroba lihu může fungovat na téměř čistě přírodní bázi. Litr lihu nezatížený spotřební daní je za 15 Kč v plastové láhvi vyráběný v relativně malém množství. Kdyby se výroba navyšovala, hnojáci by měli radost, EU by zrušila kvóty na cukr a kvasilo by se vesele ve velkym. Přiznávám, že netušim, jestli se teď líh vyrábí rafinací ropy nebo ne...
Jo, bohužel je tu to kdyby. A jak jsem se díval, tak v současnosti je u nás na litr čistého lihu spotřební daň 265 Kč! Takže do svýho auta přecejen lejeme ten benzín. V USA mají asi tohle lépe legislativně vyřešeno.
Jo, máš pravdu, že asi na něj bude mnohem nižší daň. Zatím jsem ale někde našel 1 litr za 45. Ještě to prozkoumám. Kam se pak bude hrabat ten chlápek, co tam leje olej od hranolků.
Toyota je vazne cool ze vyviji takove vozy a urcite kdyz prijde cas tak si takovouhle Toyotu koupim, iste neprohloupim!!! Ropa bude jen asi do roku 2010 a potom uz zbyde jenom voda a ti je spoustu. Tak co, hura na vodik.