Souběžně s malým crossoverem Kia Soul má v Paříži premiéru podobně koncipovaný vůz od Toyoty. Na výběr je dieselový motor 1,4 D-4D s pohonem předních nebo všech kol a zcela nový benzinový 1,33 Dual VVT-i s pohonem předních kol.
Jojo, až na pár malých změn vzhledu je to Scion xD. Pro Evropu je evidentní novinka malý motor (Scion má v základu 1,8/94 kW) a zřejmě i nová manuální převodovka. Jelikož je Scion k mání se 4-st automatem, docela předpokládám, že i U.Cruiser pro Evropu volitelně automat dostane. Do věci vnesla (záměrně?) zmatek samotná Toyota, když pod názvem Urban Cruiser vystavila v r. 2006 (nerealizovaný) koncept s obličejem želvy kajmanky ;-) [odkaz]
U.Cruiser je porovnávaný např. s novou Kií Soul, která právě kolem r.2006 označila Scion za jeden z benchmarků, se kterými se chce poměřovat. Oba modely mají hodně podobný výraz zarputilého malého SUV a prakticky totožné rozměry.
V tom pripade zak predbehl ucitele. Rekl bych, ze udelat podobne stylove auto jako Soul, se Toyote hrube nepovedlo. Po Aurisu podle mne druhe nepovedene auto.
Soul už jsem měl možnost zblízka prohlédnout, U.Cruiser/Scion ne. Celé roky sleduju dvojku Hyundai/Kia a určitě proti nim nejsem zaujatý, spíš naopak. Soul znám z obrázků od prvních konceptů (ještě před rokem 2006). Naživo teď na mě Soul ale neudělal první dojem, který bych od proklamované stylovky očekával. O Scionu xD se ví, že se prodává dobře, tak to s nepodařeností nebude tak zlé. Oba modely byly původně designem emocionálně nasměrované na US trh, transplantace do Evropy není úplně hladká věc. S hodnocením Soulu počkám - na produkční verzi a na faktické srovnání s širší konkurencí.
V USA je specialne zavedena znacka Scion, jako "levna Toyota", pro mlade. Nabizi se vselijake "tunici" doplnky primo z tovarny. Pro Evropu zustala znacka Toyota, a obrazky ukazuji absolutne konzervativni vuz vcetne konzervativnich odstinu laku. Takze se zda, ze v Evrope to marketingovci posilaji jinam.
Soul zklamal? To jsi mi zkazil cely vikend :-). Ja jsem ho jeste nevidel, snad by mohl byt pristi tyden v Praze.
Tunění z fabriky právě tak doprovází uvedení Soulu, nemají si se Scionem vůbec co vyčítat ani závidět ;-) Cílová skupina v Asii a US-Kanadě je taky prakticky stejná. A to, co ti na U.Cruiseru v evropské verzi připadá konzervativní, je imho právě důsledek odstranění dětinských doplňků, které jsou pro evropské publikum nevstřebatelné. A naprosto stejný problém musí řešit pro evropské nasazení i Soul - červeně pulzující reproduktory tady opravdu nikoho neohromí, kromě pár zajíců. Je tu jistý rozdíl - Toyota není v Evropě značkou s mladým image a prosazení U.Cruiseru jako modelu pro mladé pro ni bude trochu problém, na který možná předem rezignuje. Zatímco Kia ještě není vydefinovaná, takže má otevřenou možnost si teď definici stanovit a pokusit se nahradit americko-japonské tretky něčím jiným - proto také byla ve finále nejspíš povolána Guillaumova parta. - Jo, nerad to říkám, ale čekal jsem od Soulu první dojem nabušený emocemi. Teď si nechávám oddechový čas do dalšího setkání, abych si ty první nic moc pocity ujasnil. Takže třeba tobě se bude líbit dokonale, co já vím. Ano, bude teď o víkendu na Autoshow v Praze, i když se zatím neví, jestli zase jen předprodukční verze nebo už definitivní - to je dost důležité hlavně kvůli interiéru.
No jo. Jenomze odstranenim tech "dětinských doplňků", ktere tedy taky nemusim, se z UC stava docela obycejny navic treskute konzervativni hatchback. Podle rozmeru co pisu nize je to nachlup stejne auto jako Fabia. Jen to 4x4 je navic. Takze je to vlastne obycejny hatch se 4x4. Ohlasovano bylo neco jineho.
Co se tyka Soulu, podle toho co lze videt v prospektu doplnku pro korejsky trh, tak si zakaznik bez vkusu muze udelat ze Soulu poutove auto a clovek s vkusem decentni ale charizmaticky vuz. Jen ty pneumatiky.... Tak uvidime. Treba se dockame az s Yetim. I kdyz tam uz vim dopredu, ze si nevyberu motor a ceny bude Skoda.
Přeju tobě i sobě, abychom nebyli zklamáni. Ale docela upřímně - UCruiser a Soul mi přijdou ve výrazu hodně podobní, nevím, jestli bych já mezi nimi kopal tak hluboký příkop, jako to děláš ty. A imho stačí málo, aby se i Soul proměnil v pocitově obyčejný hatch, naživo je velký vlastně jen díky těm přehnaným 18" kolům . Kdoví, co se stane, když ho přehodíš na 15" a neolepíš ho. Yeti, no uvidíme příští rok, co zbyde z původního konceptu, toho se bojím víc než škodováckých cen. Navíc, jestli se dál prohloubí krize, může to Škoda i klidně odpískat nebo odložit. P.S. Nedej na dojmy z obrázků, dojdi se podívat i na tu Toyotu. Já půjdu určitě. A svezu se s oběma, to je nejdůležitější.
Puvodne se hovorilo o trendy aute pro mlade, podobne jako Scion v USA. Tak tohle je tedy pravy opak vozu pro mlade - ultrakonzerva dizajnem, interierem, barvami. Puvodne to melo byt kompaktni SUV-crossover. Rozmery ani svetlou vyskou se ale nelisi od maleho hatchbacku typu Fabia. Snad jen to 4x4 zustalo. Pochvala snad muze byt za usporny benzin a za to, ze konecne nekdo dal 6ti stupnovou prevodovku do zakladu i k benzinu. Jinak mi smysl toho vozu unika.
Dokud v tom nebudu sedět, tak nemůžu srovnávat. Vypadá to docela slibně. S fábií bych to neporovnával spíš se Suzuki SX4. A hlavně pro náš trh - Jaká bude cena ? Aby to na začátku nebyl úlet jako u Aurisu.
Pro srovnani uvedu rozmery - d/š/v//rozvor.
Urban C. 3930/1725/1540//2460
Fabia 3992/1642/1513//2460
SX4 4140/1755/1605//2500
Takze nemuzu si pomoct, ale rozmerove je to temer na chlup stejne jako Fabia (o co je to kratsi o to je to sirsi). SX4 je uz o pul tridy vetsi. Takze kdo chce Fabii 4x4 bude mit moznost u Toyoty. Scion v USA patri mezi levnejsi vozy. Uvidime.