Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota vyrobila v Evropě první milion Yarisů

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Dne 11. prosince 2006 v 18 hodin sjel z výrobní linky francouzského závodu Toyota již milióntý vůz Toyota Yaris vyrobený v Evropě.

Dne 11. prosince 2006 v 18 hodin sjel z výrobní linky francouzského závodu Toyota již milióntý vůz Toyota Yaris. Výroba v závodu TMMF (Toyota Motor Manufacturing France) soustavně roste již ode dne spuštění 31.ledna 2001 a jde ruku v ruce s rostoucím úspěchem Toyoty Yaris, který je jedním ze základních modelů automobilky Toyota navržených a vyráběných v Evropě pro evropské zákazníky. V současnosti činí výrobní kapacita TMMF na 270 tisíc vozů ročně. Tento závod zaměstnává 3950 lidí pracujících na tři směny.

Model Yaris znamenal pro Toyotu úspěch již od uvedení své první generace na evropský trh. První generace vozu oceněného titulem „Auto roku 2000“ a označeného v testech Euro NCAP jako "nejbezpečnější automobil ve své třídě" se v Evropě v letech 1999 až 2005 prodalo více než 1,4 milionu kusů.

Ukazuje se, že nová generace modelu Yaris bude ještě větším prodejním hitem. V roce 2006 se totiž očekává prodej 250 tisíc kusů. Yaris mj. získal v bezpečnostních testech Euro NCAP celkem 5 hvězdiček (35 bodů v oblasti ochrany dospělých pasažérů).

Závod TMMF (Toyota Motor Manufacturing France) najdeme nedaleko města Valenciennes na severu Francie. Celkové investice do závodu založeného v říjnu 1998 dosáhly 897 milionů euro. TMMF je svojí rozlohou velmi kompaktní, neboť celková zastavěná plocha činí 140 tisíc m2.

Cílem společnosti Toyota Motor Europe (TME) pro rok 2008 je umístit na evropský trh 1,2 miliónu vozů. Rostoucí poptávka bude uspokojována sítí devíti výrobních závodů nacházejících se ve Francii, Velké Británii, Portugalsku, Turecku, Polsku, České republice a brzy i v Rusku – celková výrobní kapacita v Evropě tak přesáhne 850 tisíc vozů. Pro rok 2006 si Toyota určila prodejní cíle v Evropě přesahující 1 milión vozů značky Toyota a 48 tisíc vozů značky Lexus. Díky rekordně vysoké výrobní kapacitě plánuje Toyota v roce 2006 vyrobit cca 800 tisíc vozů, 860 tisíc motorů a 575 tisíc převodových ústrojí.

Ondřej Láník
Diskuze (20)
13. 12. 2006 19:17
KLAMÁNÍ TĚLEM
Znáš to sám... taky občas "klameš tělem". Tady se pozvolna zabydluje názor, že totiž TTT dělá snad nějaká nadauta. A jaksi podprahově se to doargumentovává tím, že to už už už už bude světová jednička. V počtu vyrobených aut. To ano. A jaká, že to auta ta TTT vyrábí? Echt mainstream... Pro tebe je Toyota - Yaris II, výběhová Corolla, Avensis a RAV. To je těžiště produkce pro Evropu. Tak se zamysli, jestli je důležité mít auto od toho, kdo jich nejvíc vyrobí... VW je sice jedničkou v Evropě, prodala letos již přes tři milióny aut, ovšem nad tím tu přece nebudeme křepčit. Křepčit tu můžeme nad GTIčkem, nad R32 či nad Tigim, ale kolik jich vyrobí... to zajímá hlavně akcionáře, nás to pálit nemusí. Tady snad jde o konkrétní auta... Takže až si půjdeš pro Yarise (neumím si v Yarisovi představit chlapa), leč, až si pro něho půjdeš, uvědom si, že si jdeš koupit běžnou masovou mainstreamovou výrobu. Novis nahoře to píše hezky - jezdí s ním jeho žena a najezdila bez problému 17tisíc km za několik let. Tak na to je to ideální auto - pro manželku na nákupy. A toakové je v tomto segmentu každé. Takže prosím, žádné zbožšťování výrobců aut, kvůlivá počtům vyrobených kusů. To oceňujme jako úspěch (jistě) ovšem, soustřeďujme se zásadně na 4 kola a jeden volant. Nekupuješ fabriku, kupuješ auto, to měj na paměti. P.S. osobně nechápu, že někoho může přitáhnout víc Yaris, než PUNTO, ale naštěstí si každý dnes koupí to, co se mu líbí... Já bych koupil tisickrát raději Punto, a vůbec by mi nevadilo, že Fiat kvalitou prostě na TTT nemá. Protože vím, v čem nemá. A to "v čem" to není natolik fatální, abych musel měnit krásu za veverku. Ovšem jak vidíme, minimálně milión lidí to vidí v Evropě jinak... Důležité je, jací lidé to vidí jinak. Dotaz - co bys vzal raději - Yaris, nebo GRANDE PUNTO?