Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Yaris: První jízdní dojmy

Všechny tři motory, které nový Yaris dostal, už dobře známe. Přesto platí, že ve třetím vydání prodělal zásadní charakterovou proměnu. Co od ní máte čekat?
Zpět na článek
2. 9. 2011 08:25
2. 9. 2011 09:04
2. 9. 2011 09:53
2. 9. 2011 10:05
2. 9. 2011 10:13
2. 9. 2011 10:48
2. 9. 2011 10:55
2. 9. 2011 11:13
2. 9. 2011 12:25
2. 9. 2011 11:37
neregistrovaný "Fidel1"
2. 9. 2011 11:58
2. 9. 2011 12:01
2. 9. 2011 12:12
2. 9. 2011 12:26
2. 9. 2011 12:43
2. 9. 2011 12:58
2. 9. 2011 12:18
2. 9. 2011 12:32
2. 9. 2011 11:59
2. 9. 2011 12:20
2. 9. 2011 12:31
2. 9. 2011 12:34
2. 9. 2011 12:53
2. 9. 2011 13:00
2. 9. 2011 13:09
2. 9. 2011 12:45
2. 9. 2011 14:28
2. 9. 2011 10:54
2. 9. 2011 11:14
2. 9. 2011 11:57
2. 9. 2011 12:19
2. 9. 2011 12:35
2. 9. 2011 12:40
2. 9. 2011 13:40
2. 9. 2011 13:49
2. 9. 2011 14:54
2. 9. 2011 14:29
2. 9. 2011 14:34
2. 9. 2011 14:53
2. 9. 2011 14:56
2. 9. 2011 16:17
2. 9. 2011 12:00
2. 9. 2011 13:07
2. 9. 2011 10:07
2. 9. 2011 10:42
2. 9. 2011 10:08
2. 9. 2011 11:16
2. 9. 2011 12:50
2. 9. 2011 12:02
2. 9. 2011 14:13
2. 9. 2011 13:01
2. 9. 2011 13:57
2. 9. 2011 14:05
2. 9. 2011 14:12
2. 9. 2011 16:15
2. 9. 2011 14:32
2. 9. 2011 14:55
7. 9. 2011 10:13
Avatar - 3_diamanty
2. 9. 2011 08:14
auticko je to iste kvalitne o tom nepochybujem
ale ten interier je skutocne akysi divny, ;-\
Rozbalit vlákno
4
Avatar - kari.laz
2. 9. 2011 11:49
Re: auticko je to iste kvalitne o tom nepochybujem
Tak vzhledem k tomu, že za vrchol považuješ korejské interiéry tvořené náhodně zvlněnými plasty, není se čemu divit, že se ti zdá poněkud divný.
Avatar - 3_diamanty
2. 9. 2011 14:03
Re: auticko je to iste kvalitne o tom nepochybujem
tak nove rio je skutocne lahodka a aj aveo ma krajsi interier ako yaris a to uz je co povedat,

yaris bude fajn auto, jasne ze kvalita tam je ale ja pisem cisto le nmoje dojmy z krasy nekrasy interieru a v tomto je yaris na chvoste ale zase krasa je realtivny pojem a inym sa moze pacit,

yaris je fajn auticko drzim mu palce, japoncov aj korejcov mam rad,

rio je samozrejme interierovo inde ako yaris ale celkovym ponatim a kvalitou je yaris jednicka ;-) to uznavam
2. 9. 2011 14:11
Re: auticko je to iste kvalitne o tom nepochybujem
Ja myslim, ze by to nejdriv chtelo ta dve auta v podobne vybave vedle sebe postavit a ty interiery porovnat.
Podle fotek bych to nebral.
Avatar - kari.laz
2. 9. 2011 14:36
Re: auticko je to iste kvalitne o tom nepochybujem
Tak rio je překvapivě hodně přijatelné v interieru. Ten se jim povedl. Dokonce i picanto jak hrozně je ošklivé z venku je uvnitř pěkné. U kie s interierem problém nemají a i exterier je o něco více přijatelnější (nepočítám zrůdy picanto a hlavně sportage) než hyundai. Hyunadi je děs a bída. Viz třeba [odkaz] nebo [odkaz]
Avatar - KANKUNEN
2. 9. 2011 08:25
turbo
Včera jsem se projel Fabkou TSI a byl jsem velmi překvapen jak jezdí. Do čtyřech tisíc to jede jako můj dvoulitr v Mazdě a to jsou právě nejpoužívanější otáčky. Je v tom ticho, na pětku to točí míň než Mazda na šestku. I Japonci musí přejít na turba a nebo dělat objemově větší motory s nízkou spotřebou i za cenu menšího objemového výkonu.
Rozbalit vlákno
50
2. 9. 2011 09:04
Re: turbo
A to ja doufam, ze neprejdou na zbytecna turba. Ano zbytecna, protoze na co turbo v malem mestskem vozitku, ktere jezdi kartke trasy ? Na co potrebuju vykon dvoulitra v ranni spicce ? Stoji to za ty zbytecne problemy (v pripade TSi uz se prvni objevili po cele evrope) ? Motor 1.33 pro yarise je vice nez dostatecny a ja do maleho auta radeji zvolim bezproblemovou atmosferu s variabilnim casovanim, nez turbo.
2. 9. 2011 10:05
Re: turbo
Práve motor 1.33 je ukážkou toho, že v malom aute je turbo zbytočné.
Avatar - Choochoo
2. 9. 2011 10:13
Re: turbo
Do kramu jako fabie davat kram jako TSI. To uz je na lecbu >:D
Avatar - Stefič
2. 9. 2011 10:48
Re: turbo
úplně nesouhlasím. Chvíli jsem měl 1,2 TSI 63 kW ve služebáku a musim říct, že to jede velmi slušně. A je třeba si uvědomit, že Fábie si nekupují jen lidé s potřebou jezdit ve městě. Je spoustu mladých rodin, které si nemohou dovolit utratit 700k za auto. Takhle si můžeš koupit za relativně málo peněz auto, které i naložené jede docela schopně a udělá docela dobrou službu.
Avatar - KANKUNEN
2. 9. 2011 10:55
Re: turbo
Já mám dvě japonské auta. Nikdy bych nemohl napsat o Fabce, že je krám, protože by to znamenalo, že nepoznám dobré auto. Je jen úzká jako tramvajka. Já měl Toyotu a nikdo neumí lepší čtyřválcové atmosféry, ale 1,2 tsi pojede mnohem líp a v nižších otačkách, takže tižšeji. Pozná to každý, ale každý to nedokáže přiznat.
2. 9. 2011 11:13
Re: turbo
Fabia je úzka, aj v súvislosti s tým pre mňa nepohodlná na ovládanie (plus priveľký volant) a hlučná. Má silný sklon k duneniu, na zlých cestách skriňa chveje. A ešte viac je nepríjemná jazda s otvoreným oknom. Pre kratšie jazdy p meste a okolí dosť zásadné veci. Takže ja vkľude o nej poviem, že to je krám. ;-)
Motor ma nenadchne, pretože aj atmosféra ponúka viac ako dokážem využiť. Aj keď spoľahlivosť TSI ešte nie je dostatočne overená, som si úplne istý, že japonec s atmosférou vydrží viac. A tiež bude mať jednoduchší prípadný servis.
Turbo ponúka naviac to, čo nevyužijem, preto mi v malom aute príde zbytočné. Možno keby sme stále jazdili štyria-piati s batožinou alebo nejakým nákladom, tak som mal iný názor. Ale zrejme aj iné auto ako malé... ;-)
V Yarise máme trojvalček, ktorý na mesto stačí bohato. Previezol som sa aj kolegovým Yarisom s motorom 1.33 a je to príjemná a výkonná jednotka, až by človek neveril tomu objemu.
Avatar - Choochoo
2. 9. 2011 12:25
Re: turbo
1,3 atmo 100koni do maleho levneho auta supr motor :yes: Taky o ni premyslim pro mladou
neregistrovaný "Fidel1"
2. 9. 2011 11:37
Re: turbo
tak to jsem na tebe zvědavý co budeš říkat až ti na 100 tis. odejde motor. Což je u těch TSI velice reálné, ten motor vůbec nic nevydrží, takže to se té rodině určitě vyplatí.
Avatar - KANKUNEN
2. 9. 2011 11:58
Re: turbo
Já mám dvoulitr atmosféru a ten motor mi vydrží, ale nejede to. Do čtyřech tisíc je to mrtvé. Kluci doba je jinde. Mám i imprezu sti 320 koní najeto 82 tisíc a motor je stále ok.
Avatar - Stefič
2. 9. 2011 12:01
Re: turbo
tak 82k není nic. To bylo docela smutné, kdyby nebyl stále ok. Napiš až bude mít 182k ;-)
Avatar - iudex
2. 9. 2011 12:12
Re: turbo
No ale 82 tisíc s Imprezou STi bude trošku iným štýlom najazdené než 82 t s Fabiou. ;-)
Avatar - Choochoo
2. 9. 2011 12:26
Re: turbo
to je otazka podle ridice ;-)
Avatar - KANKUNEN
2. 9. 2011 12:43
Re: turbo
spotřeba 16 - 18 jednou v zimě 12 na dálkovou
Avatar - iudex
2. 9. 2011 12:18
Re: turbo
Ale o tom to je. Motoru sa musí dať to, čo potrebuje a atmosféra potrebuje otáčky. Preto ak chcem z atmosféry výkon, nebudem radiť hore pri 3000 (nech si šípka pindá, koľko chce >:-[] ). Teda pre atmosféru s výkonovým maximom pri 6000 rpm alebo vyššie sú normálne otáčky 4000 rpm, čo je pre turbo s maximom pri 5000 zbytočne veľa.
Avatar - Choochoo
2. 9. 2011 12:32
Re: turbo
Koncne nekdo kdo pri jizde mysli a rozumi technice.
Kdyz se nad tim zamyslim tak umelce(nic proti komukoliv zde, fakt ne Kankunene, jde jen o priklad) ve 2,0 ktery neradi pojede Yaris 100koni jen proto ze podradi a bude zrychlovat na 3 misto 2,0 na 6 >:D Z toho plyne ze jsou vykonejsi male objemy, pac maj lepsi zrychleni kdyz chtej >:D
Avatar - Stefič
2. 9. 2011 11:59
Re: turbo
přidej odkaz na poruchovost motorů po ujetí nějakého počtu kilometrů.. Dokud to nebude ve statistice, je to jen pindání "odborníků na všechno".
Avatar - Choochoo
2. 9. 2011 12:20
Re: turbo
Nerikam ze TSI dole nejede, ale Fabie je pripad sam pro sebe. Tuhle mi na nohy vypadl nejaky dekl z pod palubky a dat to nekam jsem si o ty ostry hrany porezal skoro ruce. Proste do Fabie patri odpovidajici motor a to je HTP ;-) Podvozkove priserny auto, mlati to, naklani se to, rizeni gumovy, priserny, 1,6TDI a ono to na 5 z 50km/h vubec netahlo vodspodu >:D Po pridani se to zaclo dusit jinak by to snad zpomalovalo.
Avatar - kari.laz
2. 9. 2011 12:31
Re: turbo
Mám pocit, že tvůj nick má počátek v jedné ordinaci u chocholouška. ;-)
Avatar - Choochoo
2. 9. 2011 12:34
Re: turbo
Ne ne to je prezdivak pro vlacek, ze jsem rychlik >:D
Avatar - kari.laz
2. 9. 2011 12:53
Re: turbo
slyšel jsem, holky říkaly >:D
Avatar - Choochoo
2. 9. 2011 13:00
Re: turbo
Kolik je vlastne tvejm holkam >:D
Avatar - kari.laz
2. 9. 2011 13:09
Re: turbo
To by jsi měl vědět ty, kolik jim bylo, když o tobě říkali, že jsi rychlík.
Avatar - Stefič
2. 9. 2011 12:45
Re: turbo
no mě to gumový nepřišlo. Řekl bych, že jízdní vlastnosti fabie nejsou vůbec špatné... Mě osobně vadí spíš dlouhé dráhy řazení, slabé brzdy a hlavně ergonomické nesmysly v interieru
2. 9. 2011 14:28
Re: turbo
Aj to sú dosť výrazné veci...
Avatar - Stefič
2. 9. 2011 10:54
Re: turbo
pokud mám rodinu, nemám tolik peněz a chci nové auto, pak je mi Yaris s motorem 1.33 na prd. Fábia kombi může být řešením. Motor TSI auto utáhne i v případě plného naložení. Což se patrně o 1,33 říci nedá. Hlavně do Yarise naložím tak igelitku s nákupem.
2. 9. 2011 11:14
Re: turbo
Ty si videl 1.33 iba na obrázku, že? A Yarisa tiež. Načo melieš, o čom nevieš?
Isteže je Fabia kombi väčšia a TSI má plochšiu krivku momentu. Ale porovnávaj porovnateľné.
Avatar - Stefič
2. 9. 2011 11:57
Re: turbo
člověče, kde tě vyhrabali... Přečti si vlákno... Řeč je o TSI ve fábce a 1,33 v Yarisu. A o čem nic nevím? O tom, že yaris je pidi auto? že se do něj s dítětem nevejdu? Že na dálnici v kopci s naloženým autem budu mít problémy?
Avatar - iudex
2. 9. 2011 12:19
Re: turbo
Mierni sa. Klaudius hovorí o Yarise 1,33 vs. Fabia (krátka!) 1,2TSI. Do krátkej Fabie sa takisto s kočíkom nezbalíš. A v Yarise 1,3 (s hmotnosťou okolo tony) dynamiku postrádať určite nebudeš.
Avatar - kari.laz
2. 9. 2011 12:35
Re: turbo
No ted nevím, kdo se ztratil ve vlákně, ale Stefič píše o tom že "Fabia Kombi může být řešením" a je to o tom, že Yaris kombi nemá.
Avatar - Stefič
2. 9. 2011 12:40
Re: turbo
konečně někdo s mozkem a schopností pochopit psaný text...
Avatar - Choochoo
2. 9. 2011 13:40
Re: turbo
Na to ti muzu rict jen to, ze pokud nemam dostatek penez a mam rodinu tak si koupim treba Kiu Ceed v kobiku.
Avatar - kari.laz
2. 9. 2011 13:49
Re: turbo
Na to ti můžu říct, že pokud nemám dostatek peněz a mám rodinu, tak si můžu koupit třeba Ibizu ST.

protože díky bohu je na výběr.
Avatar - Choochoo
2. 9. 2011 14:54
Re: turbo
Osobne bych sel do koncernu pouze do VW a do Skody Octavie, jinak mi to prijde vse takove lacine. To uz dnes radsi toho vetsiho korejce, kdyz uz ne Japonce >:D
2. 9. 2011 14:29
Re: turbo
Už sa nebavíme o motoroch? :-O
Avatar - Stefič
2. 9. 2011 14:34
Re: turbo
ne, teď se urážíme. Diskuze skončila >:D
Avatar - kari.laz
2. 9. 2011 14:56
Re: turbo
Ted jsi to pos... Diskuze skončila a ty jsi napsal >:D ted budeme muset začít úplně znova >:D

No co se dá dělat.

takže:
Yaris nevypá špatně, vzhledově dospělejší a v interieru také zlepšení. Vrátil se ke klasickým budíkům, což je dobře........
2. 9. 2011 16:17
Re: turbo
Tú správnu bodku si napísal až ty.
Avatar - KANKUNEN
2. 9. 2011 12:00
Re: turbo
Ano je to neporovnatelně vhodnější auto pro rodinu.
2. 9. 2011 13:07
Re: turbo
To už byl 1.4 iDSI od Hondy v Jazz s 61 kW, nebo i ta 1.2 s 57 kW.
Avatar - pario
2. 9. 2011 10:42
Re: turbo
Plne súhlasím :yes: :yes: :yes:
Avatar - Choochoo
2. 9. 2011 10:08
Re: turbo
Nejpouzivanejsi otacky je zajimavy vyraz. Proc asi? Protoze ridici staci vykon v techto otackach, nic vic, nic min. Ja mam nejpouzivanejsi otacky 1500-2000 ve meste, mimo mam nejpouzivanejsi jaky zrovna chci >:D
Avatar - KANKUNEN
2. 9. 2011 11:16
Re: turbo
Jako řidič Civicu máš úplně jiné požadavky na motor, než většina řidičů, nechápu proč to nechápeš.
Avatar - Choochoo
2. 9. 2011 12:50
Re: turbo
Ja to chapu, ale nechapu ze nekdo do maleho auta da prednost nizzsi spolehlivosit a vyssi spotrebe 1,2TSI pred spolehlivejsim a uspornejsim slusnym 1,3 atmo. :-(
2. 9. 2011 11:18
Re: turbo
Velice spravna pripominka - :yes: To tady na auto cz cteme i v testech. Treba, ze motor by mel mit dostatecny moment v otackach, kde se pouziva. Presne jak pises, je to blbost. Naopak otacky se nastavi tak, aby motor mel dostatceny VYKON v dane situaci.

Ja mam pochopeni pro obe cesty. Preplnovani ma nesporne vyhody. Presto se Japoncum dari delat velmi schopne motory i bez nej. Specialne do Yarise uplne staci litr a 1.3 uz s velkou rezervou.
Avatar - KANKUNEN
2. 9. 2011 12:02
Re: turbo
Nesporně 1,33 stačí, ale 1,5ka stačí ještě víc.
2. 9. 2011 14:13
Re: turbo
1,5 je jenom pro USA .. 1.33 VVT-i motor se používá dlouhodobě u Aurise,Urbana a tam tenhle motor stačí bohatě..takže proč by neměl stačit u Yarise? :-) Osobně si myslím,že Yaris je jednoduchý a v jednoduchosti je krása.. multimediální systém u kterého můžete přes bluetooth poslat sms nebo google navigace s aktualizací map..sakra kdo tohle má? :yes:
2. 9. 2011 13:01
Podvozek
Hlavne aby to s tim pritvrzenim neprehnali, uz moc kopiruji Evropu, skoda...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pario
2. 9. 2011 13:57
Video
Pozrite si video, síce u konkurencii, ale celkom výstižné [odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
2. 9. 2011 14:05
Re: Video
rasto chvala to tam zase vychvalil >:D ale je fakt ze auticko to bude podarene akurat mi vadi trosku ten divny predok a ten interier ale da sa to vydrzat :yes:
Avatar - pario
2. 9. 2011 14:12
Re: Video
Ano, myslel som na ten jeho svojský štýl.
2. 9. 2011 16:15
Re: Video
Nové Picanto je v podobnom štýle, hlavne spredu. [odkaz]
Avatar - Starfighter
2. 9. 2011 14:55
Re: Video
Trakční kontrola u Yarise? To očekávám u AMG, 911 nebo M3, ale u auta s jedna trojkou?
Avatar - Vencos
2. 9. 2011 20:02
Laciná palubka jak noha
Teda,jestli mě něco praštilo do očí,tak je to palubka z tak lacinejch plastů,že starý Aveo by se hodně stydělo... Nebo je to v módě? A nebo to přece nevadí, protože je to "ta kvalitní Tojota"?

Krom tý děsně laciný palubky, a že by mě nevadila,kdyby nebyla v autě co má bejt jako kvalitní a kapku prémiový, je to jinak celkem pěkný a ii ten kulatej blázinec vevnitř je doclea pěknej. No, škoda že se envrátí krása vnitřků z 50tých let...
Rozbalit vlákno
6
2. 9. 2011 21:12
Re: Laciná palubka jak noha
Podľa čoho definuješ "lacné" plasty? Jazdím na doterajšej generácii Yarisu, plasty sú pre mnohých možno "lacné", ale nie sú nepríjemné na dotyk, nikde nemajú ostré hrany, všetko pekne lícuje, dvierka všetkých priehradiek sedia presne (a je ich dosť), nič neklepe a nevŕzga, nie sú náchylné na poškriabanie, dobre sa to čistí... Neverím, že v novom modeli to bude iné. To sú vlastnosti "lacných" plastov?
Avatar - Vencos
2. 9. 2011 21:50
Re: Laciná palubka jak noha
Jak řikám,já nejsem zastáncem ošahávání palubek a podobně,ale tohle mě prostě praštilo do očí. Nešahal jsem na ní a zlízka jsem tu palubku taky neviděl,ale ze všech těch obrázků, jak se tak prapodivně blejská, vypadá to jako takovej ten lacinej,tenkej,vrzací plast, celej ten černej, jak se táhne od leva, přes středový výdechy až na konec. Třeba to tak neni, ale podle tý blejskavosti a toho rastru bych řekl,že to bude...
Avatar - gld
2. 9. 2011 23:54
Re: Laciná palubka jak noha
Áno na niektorých fotkách vyzerá plast palubovky prinajmenšom podozrivo. Ale nebál by som sa o to. Toyota vie čo si môže dovoliť, a dať do interiéru nového yarisu bakelit medzi tie veci nepatrí.

A vôbec, neviem čo sa každý sťažuje na interiér. V tejto výbave (s farebným displejom navi) vyzerá interiér výborne. Veľká pochvala za budíky pred vodičom..slepá vývojová vetva s ukazovateľmi v strede našťastie končí.
3. 9. 2011 15:08
Re: Laciná palubka jak noha
Prečo, mne prístroje v strede vyhovujú.
Avatar - Starfighter
2. 9. 2011 23:18
Re: Laciná palubka jak noha
Jedna kvalitní Toyota je třeba tady:

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - gld
2. 9. 2011 23:57
Re: Laciná palubka jak noha
to je ešte z kampane "zabi toyotu, zachrániš americkú ekonomiku"?
3. 9. 2011 00:13
Nový Yaris
Ještě jsem interiér Yarisu naživo neviděl, (to už raději větší Auris, jehož cena je cca. o 30 t/Kč vyšší, než Top verze Yarisu, což podle mně není tak propastný rozdíl), ale podle fotografií zklamání. To i Korejci umí lépe, bohužel. Motor 1.33 bude jistě velmi dobrý, je vidět, že dobře udělaná atmosféra má smysl i dnes. Jak zde kdosi srovnával TSI s atmo-motorem od Mazdy, to jsem moc nepochopil. Ano, TSI pojede dobře v nízkých otáčkách, ale to je tak konec výhod. Malé turbomotory mají hlavně ve městě stejnou spotřebu, takže v tomto ohledu "padá" i ekonomická výhoda. Pokud se budeme bavit o Fabii, raději bych zvolil klasickou atmosféru, třeba v Mazdě 2.
Rozbalit vlákno
1
3. 9. 2011 09:25
Re: Nový Yaris
Uz jsi po meste s TSI jezdil?
7. 9. 2011 10:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0