Toyota zahájila testy hybridů s dobíjením ze zásuvky
Toyota oznámila, že vyvinula vůz s hybridním pohonem umožňující dobíjení přímo z elektrické sítě a stává se tak prvním výrobcem, který drží osvědčení k používání takového vozu na veřejných komunikacích v Japonsku.
Automobil značky Toyota Plug-in HV – s povolením k jízdě na veřejných komunikacích od japonského Ministerstva zemědělství, infrastruktury a dopravy – používá (podobně jako dříve vyvinuté hybridní vozy Toyota) benzinový spalovací motor v kombinaci s elektromotorem. Díky vyšší kapacitě akumulátorů má však tento vůz delší jízdní dosah při jízdě pouze s elektromotorem a dobíjení akumulátorů bylo navíc upraveno tak, aby uživatel mohl vůz dobíjet přímo z elektrického zdroje v domácnosti. Takto vylepšený vůz může efektivněji fungovat v čistě elektrickém režimu bez použití spalovacího motoru, například při krátkých jízdách po městě. Výsledné zlepšení účinnosti znamená méně emisí CO2 a tedy i nižší spotřebu fosilních paliv. Dobíjení akumulátorů na noční el. proud také znamená nižší provozní náklady, což pro uživatele znamená další finanční výhodu.
Některé otázky v oblasti vývoje vozů s čistě elektrickým pohonem zůstávají nedořešeny, např. omezený jízdní dosah a vysoké náklady. Toyota nicméně vnímá hybridní vozy s možností dobíjení přímo z elektrické sítě jako slibnou technologii.
Toyota chystá zahájit testy osmi vozů Plug-in HV na veřejných komunikacích v Japonsku, kde ověří jejich akční rádius s čistě elektrickým pohonem a optimální kapacitu akumulátorů pro tyto vozy. Mezitím poskytne vládním organizacím údaje potřebné pro definování metodologie testování emisí a spotřeby paliva. Automobilka rovněž plánuje provést testy vozů TOYOTA Plug-in HV na veřejných komunikacích ve Spojených státech a Evropě.
Toyota Plug-in HV má dojezd na elektrický pohon asi 13 km (Prius cca 2 km), nejvyšší rychlost 100 km/h, NiMH akumulátor s kapacitou 13 Ah (jmenovité napětí 202 V) se ze zásuvky 220 V nabije asi za 1,5 h.