Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota zahájila testy hybridů s dobíjením ze zásuvky

Ondřej Láník
Diskuze (31)
Toyota Plug-in HV má dojezd na elektrický pohon asi 13 km (Prius cca 2 km), nejvyšší rychlost 100 km/h, NiMH akumulátor s kapacitou 13 Ah (jmenovité napětí 202 V) se ze zásuvky 220 V nabije asi za 1,5 h.

Toyota oznámila, že vyvinula vůz s hybridním pohonem umožňující dobíjení přímo z elektrické sítě a stává se tak prvním výrobcem, který drží osvědčení k používání takového vozu na veřejných komunikacích v Japonsku.

Automobil značky Toyota Plug-in HV – s povolením k jízdě na veřejných komunikacích od japonského Ministerstva zemědělství, infrastruktury a dopravy – používá (podobně jako dříve vyvinuté hybridní vozy Toyota) benzinový spalovací motor v kombinaci s elektromotorem. Díky vyšší kapacitě akumulátorů má však tento vůz delší jízdní dosah při jízdě pouze s elektromotorem a dobíjení akumulátorů bylo navíc upraveno tak, aby uživatel mohl vůz dobíjet přímo z elektrického zdroje v domácnosti. Takto vylepšený vůz může efektivněji fungovat v čistě elektrickém režimu bez použití spalovacího motoru, například při krátkých jízdách po městě. Výsledné zlepšení účinnosti znamená méně emisí CO2 a tedy i nižší spotřebu fosilních paliv. Dobíjení akumulátorů na noční el. proud také znamená nižší provozní náklady, což pro uživatele znamená další finanční výhodu.

Některé otázky v oblasti vývoje vozů s čistě elektrickým pohonem zůstávají nedořešeny, např. omezený jízdní dosah a vysoké náklady. Toyota nicméně vnímá hybridní vozy s možností dobíjení přímo z elektrické sítě jako slibnou technologii.

Toyota chystá zahájit testy osmi vozů Plug-in HV na veřejných komunikacích v Japonsku, kde ověří jejich akční rádius s čistě elektrickým pohonem a optimální kapacitu akumulátorů pro tyto vozy. Mezitím poskytne vládním organizacím údaje potřebné pro definování metodologie testování emisí a spotřeby paliva. Automobilka rovněž plánuje provést testy vozů TOYOTA Plug-in HV na veřejných komunikacích ve Spojených státech a Evropě.

Toyota Plug-in HV má dojezd na elektrický pohon asi 13 km (Prius cca 2 km), nejvyšší rychlost 100 km/h, NiMH akumulátor s kapacitou 13 Ah (jmenovité napětí 202 V) se ze zásuvky 220 V nabije asi za 1,5 h.

Ondřej Láník
Diskuze (31)
Avatar - Falco
27. 7. 2007 22:12
Re: I Golfika zahodno strkati do tenat rozvodove soustavy!
:yes: :yes: ;-)
Avatar - SpiderJ
27. 7. 2007 08:42
Re: ELEKTRINA
Chjo....další bez vysokooktanové DNA :-( :'-(
Avatar - SpiderJ
27. 7. 2007 08:40
Re: I Golfika zahodno strkati do tenat rozvodove soustavy!
Tak pokud ty firmičky budou Mugen, Brabus, AMG, Hamann, Techart, tak to snad nějak přežijeme... ;-) Už vidím ty srazy: spousta hluku, smradu, štěkání omezovačů v obklíčení ekoaktivistů v bzučících popelnicích, co se mi budou přivazovat k lit´ákům >:D >:D >:D
Avatar - SpiderJ
27. 7. 2007 08:37
Re: Dejepis chronologie: 1. Elektromobil 2. Spalovac 3. Elek
To se mi až nechce věřit..... :-O
27. 7. 2007 07:49
ELEKTRINA
Nebyt ropnej lobby, jazdime dnes na elektrinu vsetci. Storocie vyvoja spalovacich motorov by nebolo, celu dobu by sa vyvijala elektrika. Kde by sme dnes, boli, keby to slo tymto smerom? Vovat elektrina, len tak dalej.