Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota zdarma nabízí patenty k vodíkovému pohonu

Japonský výrobce zpřístupnil na 5.680 svých patentů z oblasti vodíkem poháněných automobilů.
Zpět na článek
6. 1. 2015 15:40
6. 1. 2015 16:18
6. 1. 2015 15:40
Fajn
Není mi úplně jasné, jak tohle uvolnění informací přispěje k rozvoji aut jako je Mirai, ale jsem rád, že po strašně dlouhé době se konečně něco děje. Ať jsou alternativní pohony jakkoliv spojeny (zatím) s nižší úrovni uživatelského komfortu, jedna věc je úplně zásadní - nedělají hluk a nesmrdí .....
Rozbalit vlákno
0
6. 1. 2015 15:58
To asi ničemu nepomůže
Problém není vyrábět auta s vodíkovými články, to svede každá z dnešních velkých světových automobilek a GM takové auto postavil už před padesáti roky, ale problém je vymyslet ekonomicky únosný model výroby, distribuce a skladování vodíků. Takže pokud by to někdo myslel vážně, tak musí uvolnit patenty v této oblasti. Jinak je to jen plácnutí do vody, které sice vytvoří kruhy na hladině, ale ty se za chvíli rozplynou do ztracena.
Rozbalit vlákno
18
6. 1. 2015 16:11
Re: To asi ničemu nepomůže
"plácnutí do vody" to rozhodně není, čím více týmů se tím bude zabývat, tím spíš dojde k posunu, a navíc nevěřím, že vyrábět auta s vodíkovými články svede každá z dnešních světových automobilek, maximálně tak jako prototyp na výstavu ... stejně jako s hybridy, Toyota má technologický náskok o 15 - 20 let před ostatními
6. 1. 2015 16:18
Re: To asi ničemu nepomůže
Čím víc týmů se bude zabývat výrobou vodíkového auta tím větší peníze se vyhodí do luftu. Je potřeba vyvíjet infrastrukturu a ne auta, jinak se jedná o typické zapřahání žebřiňáku před koně.
Avatar - JDM
7. 1. 2015 16:20
Re: To asi ničemu nepomůže
A kdo prosimte bude budovat infrastrukturu pro neco co neexistije? Myslis ze se prvne stavelu benzinky a pak se vsichni pustili do vyvoje a vyroby aut? Prvne musi vzniknout auta , pouzitelny auta o ktery bude zajem a pak se chyti ostatni a infrastruktura tu bude natotata.
7. 1. 2015 16:47
Re: To asi ničemu nepomůže
To je hodně naivní představa. Jak chceš vzbudit zájem o tato auta, když všichni vědí, že vodík je problém, nejsou čerpačky a není ekonomicky přijatelná výroba? V době kdy nabídl Benz první auto se spalovacím motorem, tak se ropa dávno těžila a zpracovávala.
7. 1. 2015 17:50
Re: To asi ničemu nepomůže
zacatek benzinovich/naftovich aut byl snadnej a presto trval desitky let, snadnej v tom smyslu ze auto byla vpodstate novinka pro bohate, lidi nebyli zhyckani tim ze jim auto ujede na 1 natankovani 800km a tech 800km je nestoji vic nez par % z platu, navic se pro ten benzin nebo naftu dalo zajit i s kanystrem nebo lahvej od mlika, a prvni masovka v podobe Fordu T ktera vpodstate eru osobnich aut odstartovala, tak nemusela spolehat prave na ty faktory ktera mame dnes, auto je dnes spotrebnim zbozim, proto Toyota bude vyrabet a prodavat jen stovky rocne, bude to vpodstate jen takovej zberatelskej kousek pro "fanatiky" co budou krouzit okolo a na dohled cerpacek a dychtive oslavovat kazdou nove otevrenou cerpacku na vodik (mimochodem tak se skutecne deje a kazda nova cerpacka na vodik kdekoliv po svete se otvira s podobnou slavou jako kdys se nekde otvira novej obchod nejake zname znacky, takze novinari, raut a "fanatici" tam skanduji jak se zacina menit svet k lepsimu bez ropy), jenze tim tempem vystavby cerpacek na vodik co je i v planu, by solidni pokryti cerpackama, tak aby clovek nemusel kontrolovat jestli vubec nekam dojede, bude trvat tak 1000 let >:D

vodikova auta ceka mnohem, mnohem pomalejsi a mnohem narocnejsi start, nez jaky zazili a zazivaji elektromobily na baterky ;-)
Avatar - TeeJay
6. 1. 2015 16:55
Re: To asi ničemu nepomůže
Nerad ti beru iluze, ale žádný náskok v hybridech u Toyoty už není a ve vodíku ani nikdy nebyl. ;-)
7. 1. 2015 11:45
Re: To asi ničemu nepomůže
Dalsi bublina, dalsi slepa cesta :-!
Mirai (japonsky "budoucnost") bude pry stat v Kalifornii (zadny jiny stat nema infrastrukturu) $58,325. Naklady na postaveni cerpaci stanice dnes... circa U$ 1 milion. Skarede auto za moc penez, IMO.
Neeext....
7. 1. 2015 13:13
Re: To asi ničemu nepomůže
U$ 1 milion stoji 1 stojan co ani Mirai nedokaze plne natankovat (malej tlak), pritlac pritlac na cene >:D
6. 1. 2015 19:02
Re: To asi ničemu nepomůže
Muzes dat odkaz na to auto od GM stare 50 let s palivovymi clanky?
6. 1. 2015 19:59
Re: To asi ničemu nepomůže
[odkaz] neumis pouzivat Google ?
7. 1. 2015 09:02
Re: To asi ničemu nepomůže
Neminim travit cas hledanim vybuchujiciho dodavkoveho vraku. Cekal jsem tedy spise neco jako hodne drahy Murai a on je to spise drahy Ford T >:D Tohle ma hodne malo spolecneho s dnesnimi vodikovymi auty a jeji technikou.
"Toyota zpřístupňuje na 5.680 patentů, z toho 1.970 patentů je spjato s technikou palivových článků, 290 s nádržemi na vodík"
Toto muze nekterym masovym vyrobcum usetrit penize pri vyvoji a vrazit je do infrastruktury
7. 1. 2015 09:19
Re: To asi ničemu nepomůže
? ty jsi jako cekal ze nekdo pred 50 lety postavil neco podobneho Murai? oni se snad pred 50 lety delali auta ktera vypadaji a meli parametry jako dnes?
tak jen abys byl v obraze, takhle vypadali Toyoty pred 50 lety [odkaz]

jasne, takze vyrobci usetri drobne aby je vrazili do infrastruktury ktera rozhodne drobne nestoji, ze ty budes komik a pripravujes si cislo do "na stojaka" >:D
7. 1. 2015 09:50
Re: To asi ničemu nepomůže
Gvick to preci komentoval slovy ze to neni problem, ze uz to auto meli pred 50 lety >:D
Ten vyvoj palivovych clanku, nadrzi, softu atd. urcite nestoji drobne, hlavne pokud mu nekdo neveril a nezacal s vyvojem a mel by zacinat od nuly
7. 1. 2015 10:29
Re: To asi ničemu nepomůže
z globalniho pohledu a zisku automobilek to drobne opravdu jsou ;-)

Toyota ma divizy na vyvoj alternativnich pohonu od 90 let, mimo jine z jejich rukou je kuprikladu Prius, a co se da dohledat, tak investice do cela teto divize nedosahuji ani 25% z celkovich investic Toyoty, a to se bavime jen o vyvoji, nikoliv o budovani infrastruktury ktera je nasobne drazsi, jen pripominam, ze jedna cerpaci stanice na vodik s 2 tankovacimi stojany ktere by dokazal plne natankovat nadrze Mirai a za den obslouzit alespon 5-10 takovich aut, vyjde pri dnesnich cenach na cca pul miliardy korun (v cele EU je takova cerpacka jen jedna jedina a to v UK), a zadnej z tech patentu to neovlivni ;-)

problem vodikovich aut nejsou samotna ta auta ktera jsou dnes na dobre urovni a plne konkurenceschopna, ale schazejici infrastruktura vodikovich cerpacich stanic ;-) a nic nenasvedcuje tomu, ze by se to melo v pristich 20-30 letech zmenit, ba naopak podle cifer co jsou k dispozici na internetu to o moc lepsi nebude, treba v Kalifornii ktera za vodik lobuje asi nejvice na svete, tak dnes ma 60 vodikovich stanic (2 umej natankovat Mirai do plna) a behem pristich 10 let ma pribejt dalsich 100 vodikovich stanic (kolik z nich by dokazalo naplnit i Mirai uvadene neni), a jen aby byli cifry uplne, tak jen v Kalifornii je neco prez 10 tisic beznych cerpacich stanic, takze za 10 let as tech vodikovich bude treba tech 160, tak to bude znamenat ze tech vodikovich jeste porad nebude ani 1% a to v oblasti co se o vodik zasazuje nejvic na svete ;-)
6. 1. 2015 20:32
Re: To asi ničemu nepomůže
Ano,GM už před padesáti roky auto s vodíkovými články měl.Jenže se také podívej na parametry.
Spalovací motory už jsou tady delší dobu. Dieisel,benzín,přeplňované...a umí je vyrobit kdekdo.Takže také stále stejné,bez vývoje...?
Jinak samozřejmě infrastruktura je zatím problém.Ovšem nemusí to platit vždy a hlavně všude.Co je nepřekonatelný problém u nás,může být řešitelné jinde.
6. 1. 2015 21:33
Re: To asi ničemu nepomůže
Palivové články za 50 let udělaly pokrok a dnešní parametry vodíkových aut všech výrobců jsou zcela dostačující, min. 100kW výkon, dojezd 400-600km tam prostě není žádný problém. Problém je vyrobit, přepravit a skladovat a to vše za ekonomicky přijatelné náklady, takže jestli Toyota dá nebo nedá své patenty neurychlí zavedení vodíkových aut ani o den. Řešení je možná to, co píše dole megacruiser, to co dělají automobilky je jenom reklama.
7. 1. 2015 09:47
Re: To asi ničemu nepomůže
Cena vyvoje a vystavby techto reaktoru bude obrovska. Uz dnes si nas stat nemuze dovolit postavit tlakovodni rekator VVER. Nemci se jadra zbavuji atd. Takze vyroba je i tady asi trochu problem. Dale to neresi skladovani a prepravu. Toyota preci uvolnila nejake patanty ohledne nadrzi, ne? To ze Toyota neco uvolnila je jen dobre a urcite to necemu pomuze a ne ze ne. Porad se palivove clanky vyviji, takze minimalne muzou vyrobci porovnat a pripadne nektere myslenky vyuzit.
To ze melo GM nepouzitelnou a nebezpecnou techniku pred 50 lety je k nicemu. Je to neco jako rikat, ze neni problem postavit A380 kdyz uz pred 50 lety mel Tleskac plany na letajici kolo ;-)
7. 1. 2015 10:59
Re: To asi ničemu nepomůže
Vždyť píši, že hlavní problém je výroba, distribuce a skladování. Nikoliv z technického pohledu, to je zvládnuté už sto let, ale z ekonomického pohledu. Možná ty reaktory jsou řešení a ekonomicky to nakonec vyjde pro vodík příznivě, ale to dnes nikdo neví a dříve jak za 20-30 let se to nikdo nedozví. A patenty Toyota uvolnila na nádrže v autě, což je sice hezké ale výše uvedenému problému to nepřispěje vůbec ničím. Nehledě na to, že Honda, VW/Audi, GM umí totéž a žádné patenty od Toyoty nepotřebují.
To že mělo GM před 50 lety vodíkové auto je stejně k ničemu, jakože jej má dnes Toyota, Honda nebo VW, protože primární problém není auto, ale řetězec výroba, distribuce a skladování jako před těmi 50 lety. Je jedno jestli mám žárovku na bázi LED nebo nedokonalou žárovku z doby Edisona (prototyp GM), když bych neuměl vyrobit a distribuovat el. energii za ekonomicky přijatelných podmínek, to si pak tu LED žárovku mohu "vetknout" však víš kam. A kdyby v nějakém výhledu byla levná výroba vodíku, tak GM prostě vyrobí auto s palivovými články na úrovni doby aniž by potřebovalo jediný patent. Takže posmívat se 50 let starému autu GM klidně můžeš, ale je to stejně chytré jako posmívat se 50 let staré Toyotě s benzínovým motorem a porovnávat ji se současným autem GM.
Avatar - VL4D
6. 1. 2015 16:18
Proč ne?
Nemyslím si, že Toyota chce v dnešní době vyrábět auta na vodíkový pohon ve velkém.

Všichni samozřejmě víme, jak je to s výrobou a vůbec dostupností vodíku pro automobilový pohon a provoz.

Pokud má Toyota prostředky na výrobu aut s vodíkovým pohonem a bude je nabízet jako alternativu, tak v tom nevidím nic špatného.
Rozbalit vlákno
0
6. 1. 2015 20:59
Rozvoji bude stále bránit
energeticky velmi náročná výroba vodíku elektrolýzou nebo neekologická výroba z fosilních paliv. Jinak řečeno, auto na vodík se dnes nevyplatí provozovat - je to ekonomická i ekologická sebevražda. Dotace problém nevyřeší, je nutné investovat do vývoje jaderných reaktorů 4. generace, kde bude vodík defakto odpadním produktem. Tím pádem se jeho cena řádově sníží a vodíkové hospodářství se bude moci rozjet naplno. Snad v tomto směru Číňani, Indové a Rusové brzo pokročí nebo se k vývoji přidají i další státy.
Rozbalit vlákno
2
6. 1. 2015 22:12
Re: Rozvoji bude stále bránit
Otázka co je dneska ekologické...reaktory 4. generace vyřeší více problémů...otázka je proč dávají vlády do víceméně zbytečností stovky mld. a do toho co by změnilo svět k lepšímu žití do toho dávají drobky....
7. 1. 2015 08:18
Re: Rozvoji bude stále bránit
jaderne reaktory 4 generace spasou pro osobni dopravu co se vodiku tyce fakt nebudou, uvadi se vodikove hospodarstvi, ale pak se staci podivat na dalsi fakta, zaprve u vsech 6 "planovanych" typech tech reaktoru by byl vodik jen jako moznost, jen u 3 z 6 parametry danych elektraren umoznuji vyrobu vodiku termochemicky nebo vysokoteplotni elektrolyzou, ve vsech pripadech se da ale jak ta vyrobena energie, tak to teplo zuzitkovat i jinak, takze vyroba vodiku je tam jen zvazovana alternativa, spise se uvazuje o vodiku jako o mediu pro uskladneni energie

ale porad jsou tu nekolik dalsich ALE, zaprve infrastruktura pro cerpani vodiku (neskutecna financni darda kterou by dnes nemohl financovat zadny koncern, ani vsechny koncerny dohromady, nezvladli by to ani staty s jejich rozpocty), zadalsi jadernich reaktoru 4 generace se dockame mozna tak za 30-40 let, a to v kusovem mnozstvi, tedy vodik mozna tak lokalne pro urcita mista, a jeste by se par ALE naslo :-)

takze fandeme vodiku, drive nez za 30-50 let to proste bezna alternativa k nafte/benzinu proste nebude, bude to jen a jen malej projekt s par, mozna tisic az desitek tisic aut rocne celosvetove pro fandy tohoto typu pohonu, ale garantuju ti, ze ani za 10 let s vodikovim autem pohodlne neprojedes napric Evropou

Toyota to claci z nekolika duvodu, zaprve je to neco cim se zviditelnuje tedy PR, ma nato dotace od Japonske vlady tedy ji to zas tak moc nestoji, a zatreti je to mechanicky narocnejsi na udrzbu, tedy neco cim si prilakaji zakazniky do servisu ikdyby jen na beznou kontrolu, oproti cistemu elektromobilu maji vodikova auta jen mensi baterky, ale zato maji navic slozite ustroji citajici palivove clanky, elektroniku a nadrze, ktere potrebuji pravidelnou udrzbu a revize, pro jakoukoliv automobilku ktera nemuze vydelavat na servisu daneho auta, je takove auto skazou dobudoucna ;-)
Avatar - rokyta.p
6. 1. 2015 21:36
toyota je špice
Gesto zajímavé, možná větší než si myslíme, otázka co tím Toyota sleduje. Třeba přišla na to že je vodík do budoucna mrtvý a zatím pracuje na něčem jiném? Nebo opravdu jsou velkorysí? Těžko říct, každopádně v Toyotě jsou machři.
Rozbalit vlákno
2
7. 1. 2015 06:55
Re: toyota je špice
Japonci... velkorysí... k ostatním...
Ha Ha Ha...

Prostě je to každopádně něco, co jim nepřineslo konkurenční výhodu. Bylo li by to naopak, nikdy by to k dispozici nedali.

Je to plácnutí do vody, jak zde již bylo zmíněno.
7. 1. 2015 08:21
Re: toyota je špice
je to normalni reakce na konkurenci, posledni dobou tohle dela mnoho firem po celem svete, zaprve je to pro ne pozitivni PR a zadruhe tim nic neztrati, vodik stejne nema pristich 30-50 let sanci uspet nad ramec procent proto ze proste "neni" kde vodik natankovat, a dokud se tohle nezmeni, tak je a bude vodikove auto spise raritou