Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota zveřejnila detaily o nových dieselech rodiny GD, mají být o 15 % účinnější

Japonská automobilka Toyota detailněji představila dva nové turbodiesely využívající pokrokovou tepelnou izolaci spalování, díky čemuž narostla účinnost i točivý moment.
Zpět na článek
22. 6. 2015 13:19
22. 6. 2015 13:59
22. 6. 2015 16:00
22. 6. 2015 17:56
22. 6. 2015 20:29
22. 6. 2015 14:48
22. 6. 2015 15:37
22. 6. 2015 16:18
22. 6. 2015 17:57
22. 6. 2015 13:19
rozvody
Podľa obrázkov to vyzerá, že prešli od remeňa k reťazi na pohon rozvodov.
Rozbalit vlákno
9
22. 6. 2015 13:59
Re: rozvody
Co už dneska bohužel není podstatná informace, po problémech VW, BMW, PSA ale i dalších výrobců s kvalitou rozvodových řetězů... záleží na použitých materiálech...
Samozřejmě nechci srovnávat tenhle motor s 1.2 TSI 8V - tak konstrukčně a materiálově zanedbaný rozvodový řetěz se už historicky nebude opakovat, to je jisté >:D
22. 6. 2015 16:00
Re: rozvody
Mam v aute retez a neslysel jsem nikde, ze by nekdo mel problemy. Proste to jen nechce o*** za kazdou cenu navrh, vyrobu a material.
22. 6. 2015 17:56
Re: rozvody
Som rad, ze nemas problemy s retazou. Faktom ale zostava, ze mnoho vyrobcov sa s tym nepopasovalo velmi dobre. Ani Mercedes ktory s tym ma naozaj bohate skusenosti neobisli problemy na motoroch 350 benzin a 400 nafta.

Pripadne SAAB 2.0 Turbo a 2.8 Turbo benziny, tiez automobilka presnula svojim preciznym pristupom k navrhovaniu aut.

Nasledna vymena (ak sa odohra mimo zaruky) finacne niekolko nasobne prevysi remen, z tohto pohladu by som pri novych, neoverenych motoroch asi vahal a pockal az ich par bude v praxi s relevantnymi kilometrami.
22. 6. 2015 20:29
Re: rozvody
Souhlas, az na to, ze to ani tak nechce overeny motor, jako overneho vyrobce. Nedavno tu kolovala tabulka s kvalitnimi vyrobci a vw mezi ne rozhodne nepatril, a to ani z pohledu spotreby oleje ;-)
Ja muzu rici, ze jsem byl nadsen, ze mam v aute retez ;-)
22. 6. 2015 14:48
Re: rozvody
Podle kterého obrázku soudíš?
22. 6. 2015 15:37
Re: rozvody
Až podľa tohoto videa je to jednoznačne reťaz:
www.youtube.com/watch?…

Čo mi však nesedí, tak sú otáčky maxima krútiaceho momentu, ktoré sú identické s otáčkami pre max. výkon.
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2015 16:18
Re: rozvody
Ajaj ale toto jsou velké čtyřválcové motory, ty nebudou vytáčeny ...
22. 6. 2015 17:57
Re: rozvody
Maximum momentu a výkonu ve stejných otáčkách se principiálně nevylučuje. Ale i tak to vidím na překlep, málokterý turbodiesel si zachová maximální moment do 3400 otáček.
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2015 16:21
A koukám ...
Piezovstřikování a nový typ čerpadla HP5 Denso.
Rozbalit vlákno
0
22. 6. 2015 17:07
kroutící moment
Kroutící moment má plochou křivku a pak rychle spadne, takže max výkon je přesně na konci této momentové křivky. V praxi se to bude projevovat tak, že motor táhne v jakýchkoliv otáčkách naplno.
Rozbalit vlákno
1
22. 6. 2015 18:23
Re: kroutící moment
No neviem, neviem.
Na nete sa objavujú tabuľky s nasledovnými rozsahmi krútiacich momentov:
[odkaz]
[odkaz]
Ktoré sú prevzaté z oficiálnej správy od Toyoty:
[odkaz]
22. 6. 2015 19:06
kroutící moment
Tady v tom mají chybu. U toho silnějšího motoru by to vycházelo při 450 Nm/3400 ot. na 160 kW. Zřejmě jsou správně otáčky 1600-2400
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
23. 6. 2015 02:19
Fysiku neohneš
Pokud zanedbáme drobnosti, tak vyšší účinnost podmiňuje vyšší kompresní poměr. Co převratého chtějí kluci šikmoocí dosáhnout s kompresním poměrem jen 15,6:1 mi není jasné. K přelomovému 1.9 TDI s kompresním poměrem 20:1 je stále ještě daleko. :no: Pamatujete na jeho reálnou spotřebu ve srovnání s dnešními nízkokompresními diesely?
Rozbalit vlákno
1
25. 6. 2015 18:50
Re: Fysiku neohneš
Ani ne, ale vybavuje se mně zoufalá kultura chodu a příšerný smrad. Takový motor dnes naštěstí už nikdo neuvede. Jo a tvoje první věta je blbost, ty náš motoráři.