Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota zvyšuje prodeje v Evropě již 9 let.

Ondřej Láník
Diskuze (142)
Toyota již podeváté v řadě zaznamenala prodejní rekord na evropském trhu.

Toyota vytvořila na evropském trhu další, v pořadí již devátý prodejní rekord za rok 2005. S 964 208 prodanými vozy- - 935 431 automobilů značky Toyota a 28 777 vozů značky Lexus – zvýšila Toyota odbyt o 5 % ve srovnání s rokem 2004 a zároveň zvýšila svůj podíl na trhu o 0,2 %. Ten v současnosti činí 5,1 % a je prozatím největší v celé historii působení značky Toyota v Evropě.

Ve svých výrobních závodech ve Velké Británii, Francii, Turecku, Polsku a České republice vyrobila Toyota v loňském roce 638 000 automobilů, 588 000 motorů a téměř 337 000 převodovek. V letošním roce 2006 plánuje Toyota v Evropě prodat million vozů a vyrobit zde při plném využití všech produkčních kapacit 806 000 automobilů, 860 000 pohonných jednotek a 575 000 převodovek.

Toyota dosáhla rekordní prodeje s následujícími modely: s Toyotou Corolla (207 846 vozů, +12 %), s Toyotou Corolla Verso ( 91 354 vozů, +42 %), s legendárním Land Cruiserem (44 894 vozů, +7 %) i s hybridním Priusem (18 758 vozů, +130 %). V roce 2005 přesáhl celosvětový prodej hybridních vozů značky Toyota již hranici 500 000 kusů.

Rovněž značka Lexus zaznamenala vloni rekorní prodej na evropském trhu. Prodala zde 28 777 automobilů, což bylo o 16 % více než v roce 2004, a to především díky rekordnímu odbytu modelů GS (6 144 vozů, +721 %) a RX (14 474 vozů).

V loňském roce utvořila Toyota nový prodejní rekord ve Velké Británii (138 534 vozů), která zůstává i nadále jejím největším evropským odbytištěm. Druhým největším trhem je Itálie s rekordním prodejem 130 507 vozů (+1 %), těsně následována Německem, kde Toyota vloni rovněž zaznamenala prodejní rekord ve výši 130 275 vozů (+8 %). Na dalších místech se umístila Francie (92 024 vozů, +15 %) a Španělsko (65 498 vozů, +16 %), v obou zemích vytvořila Toyota rovněž prodejní rekord. Rusko se stalo nejrychleji rostoucím trhem v Evropě (64 102 vozů, +40 %).

Loňský rok uzavřel úspěšnou dekádu růstu prodejních a výrobních aktivit značky Toyota v Evropě. V roce 1995 prodala Toyota v Evropě pouhých 384 102 automobilů a měla zde jen dva výrobní závody ve Velké Británii (Burnaston a Deeside), jejichž produkce představovala 85 000 modelů Carina E a 88 000 pohonných jednotek.

V současné době evropské prodejní rekordy Toyoty odrážejí rekordní evropskou produkci značky. Všechny nejdůležitější modely – Aygo, Yaris, Corolla, Corolla Verso a Avensis – jsou vyráběny v Evropě a o stoupající výrobní kapacitu, která se vyšplhala až na 830 000 automobilů, se podílí celkem osm závodů v šesti zemích (Velká Británie, Francie, Polsko, Turecko, Portugalsko a Česká republika). Toyota zaměstnává v Evropě přímo či nepřímo 55 000 lidí a její investice od roku 1990 přesáhly 6 miliard eur.

I v loňském roce si Toyota udržela vynikající renomé ve špičkové kvalitě svých výrobků. Její modely získaly prvenství v pěti kategoriích ze sedmi v německé studii spokojenosti zákazníků J.D. Power´s 2005 Germany Customer Satisfaction Index – samotná značka Toyota se v této studii umístila na prvním místě v celkovém hodnocení. Lexus obsadil první místo v J. D. Power´s 2005 U.K. Customer Satisfaction Index, zatímco Toyota byla čtvrtá celkově.

Bezpečnost vozů Toyota si rovněž vysloužila vloni patřičnou pozornost evropských zákazníků: nový model Yaris získal v prestižních bariérových testech Euro NCAP pět hvězdiček v hodnocení ochrany dospělých cestujících, nová Toyota AYGO získala ve stejném hodnocení čtyři hvězdičky a v ochraně dětí skvělé tři hvězdičky.

Loňský rok opět potvrdil vedoucí pozici automobilky Toyota ve vývoji a využití vyspělých technologií vstřícných životnímu prostředí. Toyota Prius byla podle německého autoklubu ADAC již podruhé v řadě vyhlášena nejekologičtějším vozem v Evropě. V témže testu ADAC udělil vozu Toyota Avensis 2.0 D-4D D-CAT cenu pro nejlepší vznětový motor. Systém pohonu Hybrid Synergy Drive modelu Prius zvítězil ve dvou kategoriích International Engine of the Year Award 2005.

Ondřej Láník
Diskuze (142)
15. 1. 2006 01:04
Re: To jo, ta.....
;-) :yes:
15. 1. 2006 00:24
Re: Jen tak dál!
VW pracuje na svém místě v USA... určitě to zvládne. Nenechá si ujet vlak.
14. 1. 2006 23:46
Re: Jen tak dál!
Ano, souhlasím... přesto... zdá se mi, že cena například VW... není nikde moc jinde od Toyoty... A trend VW, tedy snižovat náklady, snižovat počet zaměstnanců... představ si, až to proběhne... proto tu VW bude jedničkou ještě dlouho... Ale nechme už spát výrobu... opěvujme výsledky... a ty jsou u VW opravdu vynikající. Toyota má problém - je bez jiskry... přitom, jak vidíš, umí Yarise omladit s velkým švihem... ovšem... podívej se na 207... a opět je Evropa roky vpředu... jak je to možné, viď...
14. 1. 2006 23:39
Re: To jo, ta.....
:-) :yes:
14. 1. 2006 22:57
Re: To jo, ta.....
>:D >:D :yes: P.S. Toyoty nežeru... miluju stejky... VWstejky :-)