Je to velká škoda, ale je to tak.
Vypadá divně, sedan je nevyvazeny, kombi možná o trochu méně, ale co jakž takž s primhourenim oka funguje u Aurisu kombi, tak zde značně pokulhává.
Nevynika v ničem, nejzdi extra dobře, jezdí těžce průměrně (což by nevadilo, kdyby alespoň vypadal pekne), interiér je obyčejný, ani hezky, ani ošklivý.
Chybí zajímavé motorizace, benzínové auta těžce nestíhají turbokonkurenci, hybrid pokud vím chybí a diesel je spíš do počtu.
Pozitivní je jen cena, ale není zas tak nízká, aby kompenzovala za tuto cenu atmosféru motor s podprůměrnou dynamikou a ošklivé auto. Bude mi po tomto autě smutno, ale reálně bych o něm za takových reálií nemohl uvažovat.
Párkrát jsem s tím jel a musím dát za pravdu. V kontextu střední třídy byl Avensis už v době vzniku maximálně průměrné auto. A to snad ve všem. Nebylo nic o čem bych řekl - to je výborné. Ale že odejdou ze segmentu úplně, to mě překvapilo.
Kizashi, Exeo a Cromu zrovna nepovažuji za ukázku klesajícího významu D segmentu. Všechna tři auta byla od začátku propadáky, každé z jiného důvodu, vývoj trhu v tom však velkou roli nehrál. A o konci Superbu se spekuluje už od první generace, třetí vydání se však prodává nejlépe v historii.
Ano, stejne tak je kazda nova octavia pred uvedenim a chvili po nem povazovana za stredni tridu. Je to podobne, jako s korejci, o kterych uz dvacet let cteme, jak se "konecne vyrovnali zavedene konkurenci a prestali byt tercem posmechu".
stredna trieda uz dnes v eu netiahne ako kedysi... ludia si dnes za podobnu cenu proste radsej kupia nejakeho tucsona alebo CX5-ku ... a ti majetnejsi zase miesto 3ky nejaku X1 a podobne.... vidim tu uz isty odklon od limuzin k SUV ...
Zajímavý je, že kdyby se tady udělala anketa, jestli je lepší Kojota Avensis nebo VW Passat, umlátili by pravděpodobně BYkupci Avensisu pasáťáckou menšinu čepicema. :-)
Ale v reálném světě: Vo zbytečnej rejžokastrol mÍń. :yes:
Vidis a v celej diskusii sa toho Avensisa nikto neadoruje, iba ty rozpravas o tom, ako su tu davy blbov a bykupcov, ktori tu budu lyncovat chudakov, co sa zastanu Passata...
Si predstav, ze ked niekoho zabijes na ulici a budes pri tom kricat Passat je lepsi ako Avensis tak ta zavru. Problem je v tom, ze ty by si si myslel, ze za tvoj nazor.
Btw ak si len troll tak majstrovska praca :yes:
Tradicionalizmus je silný faktor. Európania kupujú európske. A to je dobre. Platí to aj opačne, stačí si pozrieť predaje v takej kórei alebo japonsku- 99% domáce značky.
Netreba však podľahnúť sebaklamu, žeby japonské autá boli horšie, než porovnateľná európska produkcia. To s tým nemá nič spoločné. Podobne ako heineken nie je najlepšie pivo len preto, že má najväčší podiel na trhu.
To by se člověk musel podívat na cla. EU není zrovna uzavřená, tvrdě si chránící domácí výrobce. Navíc řada asijských značek vyrábí i v Evropě. Ford také není evropskou značkou a do firemních flotil se dostal v nemalém množství. Nechce se mi hledat čísla, ale přijde mi, že se v 90. letech japonským automobilkám dařilo líp.
Japonsko má dost specifických modelů a setkal jsem se tam s názorem, že dovoz si kupují frajeři (ne v tom dobrém slova smyslu). Na Japonsku mi přijde zajímavé, že kolikrát ty nejzajímavější věci jsou JDM only (prakticky pouze pro domácí trh).
Teoreticky nikto nebráni európskym či americkým automobilkám postaviť fabriku v japonsku a vyrábať pre tamojší trh. V praxi to však nemá význam, lebo ako píšeš, euro autá tam kupujú len motoristickí exhibicionisti.
Ohľadom predajných úspechov by som sa vyhol subjektívnym konštatovaniam, ak nie sú podložené číslami.
Toyota minulý rok v Európe predala približne dvojnásobný počet áut, ako zvykla v 90. rokoch. Napríklad Mazda je už 20 rokov stabilne na zhruba rovnakých číslach.
To je vždy otázka velikosti trhu (přesněji řečeno potenciálu). EU má přes půl miliardy obyvatel (nepočítaje státy EFTA) a máme celní unii. USA mají přes 300 milionů a mají dohodu o volném obchodu s Mexikem a Kanadou (NAFTA). Japonsko je citelně menší a navíc je to trh, kde bys musel tvrdě bojovat.
Díky za informace. Mé vnímání je ovlivněné situací v ČR. Předpokládám, že "na západě" byla pozice japonských značek dávno stabilizovaná. V ČR mi přišlo, že 90. léta byla pro Japonce lepší. To však nemusí nutně reflektovat prodeje (tehdy jsem je nesledoval). A trh roste.
otec mal kedysi prave aj RAV-ku ako sluzobak ( okrem L200 a navary samozrejme ) .. este tu uplne prvu RAV-ku ... mal ten kratky trojdverak ... uz vtedy mala RAV-ka 110kw 2.0 benzin.. zrychlenie 10s ... ako spolujazdec som sa na nej vzdy fajn povozil a "davali" sme na nej nejeden osobak ... :-) ... dodnes mi pride ze bola zivsia ako tie kdejake nove SUVecka ktore na papieri su docela "zdochlinky" .. zlate 90 roky.... auta z tychto rokov su dodnes neprekonane.... take casy v autach uz nebudu
RAVky boli kedysi aj u nas oblubene prave aj ako sluzobaky.... lenze to boli vtedy este uplne ine RAVKy ako dnes .... dnes ich funkciu uz prevzal duster.... a z RAvky sa stalo drahe velke "neterenne" hebedo ... ale tak tak to dnes chodi s SUVeckami... teren im uz moc nevonia
Měl jsem trochu novější (3.) verzi, r.v. 2006, ale taky 2.0 benzín. Dost nerad jsem se s ní loučil, i když jsem přesedal do maximálně vybaveného pasáta, který v ceníkové ceně stál 2x tolik než ravka .
Hlavne je to deset let stare auto zohavene faceliftem. Dneska muze konkurovat tak mozna kompaktum, ale ne stredni tride, ktera je uplne jinde. Mozna by mohli zkusit misto toho prodavat Camry.
to je jiný důvod. Je to o marketingu, jestli ti to něco říká !!! Zrušili zastoupení Toyoty v ČR v Praze, přesunuli všechno do Madarska a ejhle prodeje stoupají o 30%. Víš čím to je, každý den mě otravují nabídky emailem od Toyoty. od Mazdy bohužel ne !!! Chápeš už...
Marketing jedné nebo druhé značky v ČR má dopad na evropské prodeje asi tak podobně zásadní jako mám já na politiku Trumpa.
PS: Nemusíš používat v každé větě padesát vykřičníků, vypadá to směšně stejně jako titulky zdejší redakce.
protože VW je přece Made in Germany a Čech je z Němců pořád vysraný, že je to kvalita. Zeptej se u VW jak je to se servisem.
O prodejích ve firmách rozhodují nýmandi, kteří si myslí, že každé Japonské auto má drahé náhradní díly...tak radši koupíme Škodovku ta je levná...opak je pravdou. Respektive dejme tomu ještě díly stojí jakš takš ale pořizovačka (říkám z vlastní zkušenosti u Superbu) předražený auto s minimální výbavou.
A VW je modla to je přece nad Škodovkou tak to musí být pecka, o tom sní přece každý český pepík...mít doma passata a nejlépe s 2TDI
Kukám, že tu máme ďalší exemplár s vwelkým komplexom. Kankunen vo svojom príspevku zjavne porovnával mazdu s toyotou a márne hľadám čo si nám chcewl svojim príspevkom odkázať, resp. ako to súvisí s mojim príspevkom ;-)
Já nevím, možná ze soucitu jako sponzorský dar Japonsku na opravu Fukušimy?? Ale myslím, že se stejně vyrábí v Británii, takže maximálně tak podpora Brexilu? >:D >:-[]
Treba ze budes mit takovy auto jako jediny v kraji ?:-D ja jsem posledni avensis asi ani na silnici nevidel nebo jsem si ho proste ani nevsiml i tak me po nem smutno nebude je to proste obyc auta ze kteryho radost mit nebudes nic ti nenabizi ale abych uspokojil fostka radsi avensise nez passata bych si koupil >:D
Tak já vám řeknu, proč jsem si ho koupil já (r. 2016). Stál něco málo pod 700, protože pro některé OSVČ dávali 17 % slevu. Za ty prachy dost slušná výbava Trend + a kultivovaný benzínový dvoulitr s automatem. Nejezdí to vůbec špatně a to ticho je těžce návykové.
Uznávám, konkurence umí být v leččems lepší (ale taky zpravidla o dost víc stojí). Bez té slevy by to samozřejmě nedávalo smysl žádný.
Tak zrovna o tohle bych strach neměl. Toyoty se prodávaj dobře, jednu už jsme doma měli a prodala se jedna dvě. Je jich málo, platěj za držáky, a cenu nekazí flotilový plečky.
Bezpohlavní, no tak Alfa to není, to je jasný. Toyota je spíš takovej japonskej Volkswagen, auto pro masy, co musí hlavně urazit co nejméně lidí. A je to rodinný kombík, to jaksi není auto na blbnutí někde po okreskách či okruzích.
Měl jsem Avensis před faceliftem. Byl jsem s ním maximálně spokojen. Výbava Business Navy, senzory, navigace, kamera, hands free a další a další výbava nebudu jmenovat, motor 1.8 benzín. Kvalita maximální, neměl jsem za 4 roky jediný problém. Když jsem jezdil na garančky už předem jsem se ptal kdy bude nový Avensis. Nejdříve facelift 1 na ten jsem nereagoval, změny minimální. Uběhly 3 roky a ptal jsem se znova. Jakmile přišel nový facelift 2 prodejce mě říkal jak je to skvělý, jak v tom seděl a jak je to pěkný. Když to přivezli a předem jsem viděl fotky strašně mě to zklamalo. Následně jsem viděl na živo předek auta bylo mi smutno...
Vzhledem k tomu, že jsem chtěl kvalitní auto, a kvalita z Japonska je pro mne stále na 1 místě objednal jsem Mazdu 6, automat 192 koní, benzín v plné výbavě.
Jsem tak nadšený, co všechno auto má, co všechno si mohu vyzkoušet (špičkový automat..je to návykové..hedap displey, pádla pod volantem, senzory pruhy, adaptivní tempomat, těch věcí je opravdu tolik, že u koncernového auta bych za vozidlo dal minimálně 1.5mil...respektive by mě to ani netěšilo, pořídit tak drahý auto a pak se klepat, že ti ho někdo odrbe nebo nabourá....
To je vše, co jsem chtěl napsat, jako potencionální kupec/nekupec Avensisu.
No, to jsi docela trefil >:D >:D Tak dost mě třeba oslovuje Prius. Ale když zůstaneme u střední třídy klasika, tak /neřešme teď cenu/ by horký kandidát na vítěze byla Mazda 6. Bohužel, vadí mi trochu FL přední nárazník. Ale jelikož snad došlo k výraznému zlepšení materiálů a odtlumení, tak asi Mazda 6.
Uvidíme co P508, tam mi ale vadí karoserie liftback. No, a dalším horkým kandidátem by byl nejspíš Talisman, který se mi opravdu líbí. Mondeo bohužel, interiér je zoufalý. No, a sázkou na jistotu by to byl Passat. Ale Passat není ten, co by mě přitahoval, ale zkrátka sňatek z rozumu.
:yes: M6 2,5i je dobrej kauf. O tom žádná. Ale s tím Passatem to zas tak horký nebude. Bude umět spoustu věcí, co Mazda ne, a bude umět slevu. Ale o dost dražší je, to rozhodně.
Bude umět spoustu věcí, co Mazda ne = co přesně ??
Je to strašný jak se z Passatu dělá modla nebo nějaké nadauto. Ale jaká by byla cenovka pokud by si to někdo chtěl objednat už tady nikdo neřeší. Asi vzhledem ktomu, že většina diskutujících, si v životě nové auto nekoupí a druhá polovina dostane služební.
Tím samozřejmě nemyslím tebe, myslím to obecně...
Bude toho umět dost. Půjde poměrně přesně nakonfigurovat, i bez prvků co nechci.Půjde třeba benzín+4x4. Má i daleko výkonější motory. A protože se rozplýváš nad výbavou - umí i širší výbavu (za mě třeba adaptivní podvozek).
To jen že ses ptal. Nepopírám, že je drahej, a vůbec netvrdím, že bych ho raději než M6. Nový fl šestky se mi moc líbí.
Karle tobě oponovat nebudu !! Ty autům rozumíš ale Passat s tím co píšeš tě vyjde na 1.5mil...to nedává smysl...dáš za to svoje peníze nedáš !!! věř tomu, koupíš si něco jiného. Mluvím ze své zkušenosti, dost bohatý soused si koupil Passata za dost peněz a fňuká, že tam nic nemá !!! Takže nakonfigurovat si můžeš vesmír otázka jestli to zaplatíš svejma penězma...a snít to můžu do důchodu ale žiješ jenom teď !!!
Nemel tady už konečně ho..na. Za pníze, co jsi dal za svůj kastrol na rejži ti nas,,,ru passatů ve stejný výbavě kolik chceš.
Už se to nedá číst, ty klaune. Prober se.
Ne, vlastně. Ještě nám prosímtě napiš, v jakým supersportu si myslíš, že jedeš, s těma svejma pádlama, ty vocase. >:D
Běž si zacvakat pádlama, ty jelito!
>:D >:D >:D
Většího klauna jsem naviděl. Pádlař Jamaha!!!
***, asi 8 let to je ve Fabii.
H0vad0 jedno. Nafackuj si sám!
Souhlasím s Karlem, s tím Passatem tady přeháníš. Určitě bude vycházet dráž než M6, ale ve srovnatelných výbavách a motorizacích ne až tak dramaticky. Zmínil jsi tu reálnou cenu a ta u Passatu bude taky nižší než vidíš v ceníku.
A pokud se bavíme o autě na 2-5 let, tak Passat má stabilně extrémně levné operáky, dostupné i FO a to s dobrými výbavami. Při nájezdu do 30t km ročně se snad ani nevyplatí kupovat auto v dané cenové hladině. Chápu, že se bavíme o zřejmě lokální nabídce financování, ale tak ve výsledku stejně jde jen o celkové měsíční/roční náklady :-)
Na Passatu je nejhorší, že na tom proděláte 2x, poprvé, když ho ve slušný výbavě za ten mega kupujete a nějakej cápek z banky to samý dostane za 700 nebo ještě za míň v rámci flotilových prodejů. No a podruhý, když ho prodáváte, a těch dalších 1000 cápků z bank, co se toho taky zbavujou vám kazej cenu.
Problém u Passatu je, že 1.8TSI už je jen s automatem... a dynamicky sice asi na tu Mazdu stačí, ale nic víc, navíc je tam jen suché DSG. Verze s manuálem a plnotučnými 320Nm byla zajímavější (a rychlejší a levnější).
odbočím, jen nevím proč se každý brání automatu. V M6 (jak víš) je automat s přepnutím na normální řazení + řazení pomocí pádel pod volantem. Soused si koupil Passata za 1.100.000 a vůbec to tam nemá, tak proč Passata. Proto, že je to Německý, vždyt už dávno není Passat kvalitní auto, zeptejte se lidí v servise VW.
Automat je naprostá bomba a spolu s pádly si připadám jak v supersportovním autě, značky nebudu psát.
Jinak ať si každý koupí co chce, mě je to jedno, vždyt ty lidi jsou uplně blbí...stačí jim že to má volant a klimatizaci a pohodlný sedačky a hlavně se do toho nastupuje pohodlně...musím se smát...
K poslednému odstavcu - prečo je niekto blbý keď citujem"stačí jim že to má volant a klimatizaci a pohodlný sedačky a hlavně se do toho nastupuje pohodlně."?
Si na fóre a sem asi človek, ktorý sa uspokojí s tebou uvedeným nepolezie, ale keď sa pozriem okolo, tak x ľuďom to stačí. Nepovažujem ich na základe týchto preferencií za blbých
Ja mel padla v Ecku. V kombinaci s deviti stupni to bylo k nicemu, clovek by se uradil a ani nevedel poradne co tam ma. Navic sport+ rezim radil sam lepe a byl asi to nejlepsi na aute. Vratil jsem se k obyc manualu a jezdi se mi s tim lip.
Já se apriori nebráním, tím spíš u auta střední třídy... v naftě už bych se nebránil vůbec. Passat je ale speciální případ, protože tam to bylo jako u Superbu - 1.8TSI má v automatu 250Nm a v manuálu 320Nm. A to je rozdíl třídy, řečí čísel nějakých 25-30%. VW to teď "vyřešil" a manuál přestal nabízet... škoda, jedno takové auto ve firmě máme a je to moc příjemná motorizace. Mimochodem, koncová cena pod 700 vč. DPH (ale bez blbinek).
Mazda je taky zvláštní případ... ta má tak dobrý manuál, že je škoda ho nemít. Ale 2.0G je slabá, takže už jsem došel k tomu, že radši teda tu 2.5 AT.
Sice tvůj příspěvek je vlastně z větší části blábol, ale alespoň vidíme, že ani čekatel Avensise a spokojený jeho jezdec - sis ho nakonec nekoupil. To je za všechny moje&RohYpnolovi kecy. >:D:-!
tak z toho co jsi napsal, mi přišlo že oceňuješ i jiné jeho přednosti... Třeba jeden diskusní člen který měl (má?) služebního Passata by vcelku ocenil třeba tu spolehlivost >:-[];-)
Tak zase GS zacina na 1.2 milionu, zatimco Camry nema duvod stat vice, nez treba superb, nebo sestka. Navic by to byl rozumny tah z hlediska firemnich prodeju, jelikoz je Camry uz dustojne manazerske auto, takze by od Toyoty mohly brat celou flotilu. S 3.6 V6 by to taky byl jediny sestivalec v mainstreamu, ktery by mohl oslovit tech par lidi, kteri porad chteji velky motor. I ta Mazda se nejlepe prodava ve vrcholnem benzinu a to je jenom blby 2.5. A potom samozrejme vyhoda hybridni verze, vzhledem k dnesni nalade proti dieselum.
Ve státech se dá nová Camry pořídit už od cca 500 000Kč. Ale ve státech jsou všechna auta levnější než v Evropě. Myslím, že ta V6 by neprošla Euro 6d, snad ani 6 samotnou. Auto vypadá dobře až na tu nešťastnou příď. Toyotu znám až moc dobře i jejich byznys filozofii. V Evropě by prodeje nikdy nemohly ospravedlnit výdaje potřebné k zavedení modelu na zdejší trh. Je to tak prosté. Jo a pak je tu ten Lexus. To je další zádrhel.... ;-\
Preco by to mal byt zadrhel? GSko zrusia a pride ES. K tomu Toyota prida Camry. Takze tam, kde Camry skonci, ES bude pokracovat. To je ako s VW Passat a Audi A4.
Tož jednu chvíli Toyota v Česku Camry nabízela. Ale opravdu za to chtěli "balík" na úrovni Lexusu. Ano, koncern s tímto také zápasí. Rozdíl mezi koncernem a Toyotou je jednak kulturní a také fakt, že Audi byla pro VW akvizice a Audi měla svoji historii a zákazníky. Toyota Lexus vymyslela jako prémiovou divizi Toyoty relativně nedávno a proto se hned od počátku soužití těchto dvou značek snaží držet cenový a kvalitativní odstup.
To ale bylo v dobe, kdy Camry spadala do vyssi stredni. Dneska uz ji bezna stredni dorostla. Co se EURO norem tyce, pokud splni americke normy, tak s EURO nemuze mit sebemensi problem.
Tak ona de koupit i dneska [odkaz] a její návrat jako částečná náhrada za Avensis = by byla na místě. V poslední generaci výborný auto = i když by se tu asi moc neprodávalo
Tož byznys je byznys. Když se chce někdo opravdu odlišit od stáda, tak možnost tady je. Chtěl bych vidět ty protáhlé dršťky až by s tím někdo přijel k Toyota dealerovi na výměnu oleje.... >:D
No jo, ale toto je jen "wishful thinking" nějakého dealera z Polska. Oficiálně od Toyoty ani ťuk. Jo, bylo by to zajímavé, speciálně pro mě (25 let jsem pro Toyotu ve vývoji pracoval), ale "držím se při zemi"... ;-)
Pertyn je jeden z novinárov WCOTY a nie dealer z Poľska. Práve kvôli návratu Camry do Európy ju testoval. Ale samozrejme kým nie je oficiálne info a auto na predajniach, tak treba byť kľudným.
V Camry je nový motor 2.5i s výkonem 203hp řady Dynamic Force, který plní normu Super Ultra Low Emission Vehicle, která má limit pro CO 1,0 g/míli = 0,625 g/km (norma Euro 6 má 1,0 g/km) a PM 10 mg/míli = 6,25 mg/km (Euro 6 = 5 mg/km).
Motor se tam dává samostatně nebo ve spojení s hybridní technikou (pak má 208hp).
Motor 3.5 V6 plní normu Ultra Low Emission Vehicle II s limitem CO na úrovni 2,1 g/míli = 1,3125 g/km (Euro 6 = 1 g/km) a PM stejně jako 2.5 na úrovni 6,25 mg/km.
Takže si myslím, že by prošli oba motory i přes Euro 6. Navíc V6 bude nahrazen novým V6 řady Dynamic Force (stejně jako V8), které budou dávat i do Lexusů.
presne tak.... ved uz corolla je dnes v podstate skoro tak velka ako avensis .... ono celkovo ludia uz dnes moc strednu triedu nekupuju... a uz som to spominal ze je to iste aj pre jej uz prehnanu rozmerovu absurdnost.... ved astra kombik ma dnes uz vyse 4,7m ... takze ten kto jazdil kedysi vectrou si dnes kludne kupi radsej astru ako insigniu a stejne dostane vacsie auto ako mal kedysi.. insignia je uz odsudena tym padom len kdesi na flotily ... ale beznym smrtelnikom 5m jachty pred sidliskom ozaj netreba ... a z toho tazia prave SUVecka... alebo lepsie povedane aj toto im okrem ineho hra do karat.... stredna trieda si tak dala v eu v podstate vlastny gol ...
Nejen velikostně, podvozek aktuální Corolly tuším že i přímo vychází z Avensisu. Tak jako tak souhlasím. Část zákazníků má Corollu, část RAV4 a zbytek už stejně odešel, protože současný Avensis už je tu moc dlouho...
To klidně může, ale zaměření auta je úplně jiné... Corolla je lowcost... v dobrém, proč ne, ale jestli Avensis v motorech (benzínových) zaostal za D segmentem, tak Corolla nestíhá (a ani nechce) ani C segment.
BTW... čekal bych Avensis multilink a Corolla torzka... ale vlastně nevím.
Jo Corolla ma vpredu napravu z Avika a vzadu torzku. Az taky lowcost to nie je, skor trpi na to, ze je uz dlho na trhu, teda jej chybaju niektore prvky vybavy - ale s Rapidom alebo Tipom sa to neda porovnat.
Mám Avensis po posledním faceliftu. Padající prodeje jsou primárně způsobeny tím, že to je koncepčně staré auto (minimálně o generaci), což pozná každý, kdo do něj sedne. Výmluvy Toyoty proto nejsou na místě - jako největší automobilka na Světě by v Evropě měla mít auto ve střední třídě.
Koupili jsme ho za velmi dobrou cenu, což byl primární důvod koupě - hledali jsme bezpečné, pohodlné kombi střední třídy do kterého lehce nasuneme kočárek.
Největší pozitiva jsou robustnost, bezpečnost (podle nových NCAP), jednoduchost na ovládání, prostornost (vzadu se sedí moc hezky, kufr je na dnešní standardy malý na výšku, ale nevím co bychom tam museli narvat, abychom se nevlezli), spousta výbavy za tu cenu, nenápadnost (tohle auto vám opravdu nikdo neukradne), komfort cestování a odhlučnění, a taková nějaká upřímnost (auto si na nic nehraje).
Hlavní mínusy jsou: tuhost karoserie (vevnitř neskutečně vrže například obložení oken na nerovném povrchu, celé auto se proti dnešním vozům hrozně kroutí, jak z másla), zastaralost koncepce, pocit velmi těžkého vozu (v našem případě vepředu zatížená dieslem), extrémně slabé brzdy, nedotáčivost.
Celkově si k autu tak nějak nemůžu najít vztah a na jízdu v něm se nětěším. Myslel jsem, že mi to nebude vadit, je to přece jen o dopravě. Ale vadí. Příště už bych to neudělal.
Každopádně mírně ojetý Avensis, ideálně s motorem 1.8 benzín, bych srdečně doporučil každému, kdo hledá ideální poměr cena/výkon a je mu vcelku ukradené, jak se bude cestou bavit (a to nemyslím nijak povýšeně).
Jo a je to made in UK, což je na kvalitě bohužel vidět....
S tou montáží v UK Toyota "střelila kozla". V UK jsou moc silné odbory, tak se tam pracující nemusí moc "snažit" a na kvalitě aut je to potom vidět. Známá věc.
No možná kdybyste si místo toho koupil benzín... My máme tutéž generaci 2.0 benzín v automatu a na jízdu si opravdu nemohu stěžovat, ta kultivovanost je silně návyková. Ne, dvoulitrovému turbobenzínu se to rovnat nemůže, nicméně mezi těmi "standardními motorizacemi" 2,0 TD 110 kW, nebo 1.6 turbobenzín s přehledem.
Mne osobne najviac vadi na Toyote ten design . Ked vidim napr. novy Prius zo zadu tak ten vyzera ako po tazkej havarke. Asi budu kvalitne a hlavne Hilux a Cruiser ktore brazdia Afriku a dalsie kontinenty . Radek pise ze to vrze to ma hodne prekvapuje u Toyoty. Ja som naposledy jazdil na Japoncoch uz hodne davno a boli to Nissany napr. Primera GT r.v. 92 rad na to auto spominam .
Nie len auta... tu najst poriadneho delnika da zabrat uz mi nejaka stovka presla rukami...od brexitu sa to este zhorsilo . je tu malo kvalifikovanych ludi a to plosne vo vsetkych odvetviach neratam akoze odbornikov. dalsia vec su odbory a lenivost ,spatny pracovny pristup ktory je v ludoch. mas tu narodnosti z celeho sveta a to znamena rozne kultury , rozne spravanie a pracovne navyky ktore si doniesli vo svojich mozgovych batohoch...Takze montaz Toyoty v UK = draha pracovna sila = predrazeny a nekvalitny finalny produkt vdaka hore uvedenym faktom. Toto vsetko znamena len jednu vec to ze koncovy zakaznici to pocituju . ceny idu plosne hore a kvalita plosne dole to nie je dobry ekonomicky graf.... >:D
Ve většině států, kde Toyota auta montuje, TPS (Toyota Production System) funguje. Vyjímkou bylo UK. Měl jsem přístup k výsledkům Toyota World Quality Audit, který Toyota pravidelně prováděla a UK bylo ve výsledcích vždy "na chvostu". ;-\
mnohí, čo jazdili strednou, jazdia dnes suv, preto trh so strednou zmenšil a prežijú len najlepší, všelijaké paškvily ako avensis, či kizaši nemajú šancu. Logický koniec.
Predaje Avensisu sice idu dole ale podla mna je to do velkej miery tym, ze za svoju cenu je to uz dost stare auto. Kazdopadne nahradit ho SUV, a celkovo prechadzanie z tohto segmentu automobilov na SUV vnimam ako velku skodu. V tejto kategorii uz pomaly nebude z coho vyberat. Toyota by mala do Europy privies aspon Camry. Urcite by o nu bol vacsi zaujem ako o vybehovy Avensis.
Camry je moc velké. Corolla je ta správná velikost. Auris se dokonce prodává na některých trzích jako Corolla. Corolla v Evropě nemá zatím H/B verzi. Snad tohle?[odkaz]
Je to škoda, SUV nikdy nemůže dosáhnout praktičnosti a jízdních vlastností kombíku střední třídy (a o jízdních vlastnostech sedanu už ani nemluvím). Já to vidím jako módu, která je dočasná. Chápu důchodce, co se jim blbě sedá dolu nebo někoho, kdo fakt potřebuje občas mimo silnici. Ale kupovat si to ve FWD do města ekonomicky ani technicky smysl nedává a jednou tahle móda musí odeznít.
Je to zial tak. Ak chcem auto s prakticky vyuzitelnym kufrom, kombik strednej triedy je urcite lepsia volba ako SUV v rovnakej cenovej kategorii. Ak by som chcel velky kufor pri SUV tak musim ist do cenovo vyssej kategorie ako je napriklad Mondeo alebo Passat. Nehovoriac o jazdnych vlastnostiach. Velka skoda, ze sa v Europe nepredavaju auta ako Toyota Camry, Honda Accord alebo Nissan Altima. Ak skonci Avensis a casom aj Mondeo, tak v danej kategorii pomaly ostane len koncern. ;-\