Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TPCA začne v Kolíně za dva roky vyrábět nové modely aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Toyota, Peugeot i Citroën prý počítají s výrobou v kolínské automobilce i do budoucna.

Francouzsko-japonská společnost TPCA má podle zdrojů deníku Mladá fronta Dnes už téměř před dokončením podobu nového malého auta a plánuje začít s jeho výrobou v roce 2014.

Nová malá auta vyráběná v Kolíně nahradí modely Peugeot 107, Citroën C1 a Toyota Aygo. Na rozdíl od současných trojčat se od sebe budou více lišit, píše MfD. První podobu nového vozu už podle deníku viděli dodavatelé TPCA. Ta ale k uvedení nástupce současných modelů na trh mlčí. "Nebudeme se k tomu vyjadřovat," řekl mluvčí Radek Kňava. Vozy se v Kolíně vyrábějí od roku 2005 a dosud neprošly zásadnější proměnou.

Podle zástupců dodavatelů TPCA, kteří nové kolínské modely viděli, zůstanou v kategorii nejmenších aut. Automobilka si nedávno své nejvýznamnější dodavatele sezvala a uklidnila je, že ukončení výroby v Kolíně nehrozí. O tom se spekulovalo poté, co firma začala kvůli nedostatečné poptávce razantně omezovat produkci.

V klidu tak může být i vedení kolínské radnice. Zejména v posledních měsících se při poklesu výroby městem šířily obavy, že majitelé nakonec továrnu zavřou a začnou auta vyrábět jinde. "Od začátku nás vedení ujišťovalo, že tu hodlají zůstat. Komunikace s firmou se teď velmi zlepšila," řekl MfD starosta Kolína Vít Rakušan. Automobilka má v Česku daňové prázdniny do roku 2016, na konci loňska v automobilce pracovalo 2900 zaměstnanců.

Analytici očekávají, že segment nejmenších aut stále poroste. "Důvodem růstu je zvyšování restrikcí velkých měst pro vjezd některých typů vozidel, menší auta jsou zpravidla lépe schopna vyhovět příslušným omezením," popsal deníku Jan Linhart z poradenské firmy KPMG.

Auta z TPCA zažila největší poptávku v roce 2009, kdy naopak jiné automobilky bojovaly s velkým propadem prodejů. Firmu nastartovalo především šrotovné v různých evropských zemích, které však současně vysálo poptávku na řadu let dopředu. Od roku 2009 tak výroba klesla z rekordních 332.500 vozů ročně na loňských necelých 271.000 aut. Plán na letošek počítá s výrobou 221.000 vozů.

V návaznosti na výrobu klesly loni TPCA i zisk a tržby. Zisk před zdaněním se snížil o 74 procent na 371 milionů Kč. Tržby klesly o desetinu na 39,7 miliardy korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
22. 5. 2012 23:43
statistiky spolahlivosti
prave na autach vyrobenych v koline krasne vidiet ake su statistiky spolahlivosti nezmysel.
Auta, ktore su vyrabane na rovnakej linke, rovnakymi pracovnikmi, prechadzaju cez rovnaku kontrolu kvality.....a na statistikach su rozhadzane po celom rebricku, toyota samozrejme navrchu....
Pritom by sa auta mali lisit len nejakou malou statistickou odchylkou.
Buduce roky ale predpokladam, ze francuzi pojdu vyssie a toyota nizsie, kedze japonci a korejci zacinaju byt vacsou konkurenciou pre nemecke auta a naopak francuzi maju uz tak pokazene meno, ze mozu ist kludne na vyssie priecky v tych marketingovych statistikach.