Diskuse

Trabant 1.1 (1988-1991): Jak chtěl být Trabant čtyřtaktem a nevyšlo mu to

6.12.2017

Trabant poháněl na konci 80. let čtyřdobý motor Volkswagen, lehce se změnila karoserie, radikálněji interiér a podvozek. Politické změny jej ale definitivně pohřbily.

 

  • 20 Reagovat !

    foto Papezja

    Papezja 06.12.2017  19:21

    Parametry

    30kW pri kompresi 9,5? To se mi nejak nezda, vzdyt stopetky mely vic a jezdily na Special...nesnizili pro vychod tu kompresi?

    Jinak ten litr chtela koupit i Skodovka do Favorita... Pak se zjistilo, ze archaicke OHV v porovnani s VW nebylo az tak archaicke a radeji se pristoupilo k modernizaci rady 130.
  • 10 Reagovat !

    foto macino

    macino 06.12.2017  19:35

    Neskoro

    Krása Trabanta bola v jednoduchosti. Proste, čím starší, tým lepší. Veľa sa o tom nevie, ale každé vylepšenie bolo dosiahnuté za úsporu niečoho iného. Najlepšie Trabanty boli podľa mňa v období po roku 1973, kedy dostal nové a účinnejšie kúrenie. Ďalšie vylepšenie kúrenia v roku 1976 (prídavný výmenník) už nebolo také účinné. Zastavať moderný motor a prednú nápravu do historického vozidla bolo bláznovstvo. Nakoniec, na toto doplatil aj nesmrteľný chrobák, ktorý v modeli 1302 a 1303 dostal vpredu modernú prednú nápravu a novú prístrojovú dosku. Napriek väčšiemu kufru to už nebol ten starý jednoduchý chrobák, a preto ho nikto nechcel. Výrobca sa s hanbou vrátil k modelu z roku 1968, ktorý považujem za najlepší ročník chrobáka ( v literatúre sa uvádza aj ročník 1967).
  • 22 Reagovat !

    foto wartas

    wartas 06.12.2017  20:48

    řazení

    "Řadicí páka se však přemístila konečně na podlahu".

    Měl jsem Trabanta i Wartburga. Samotné umístění řadící páky nebyl žádný problém. Naopak nechápu na současných autech, proč mám dávat ruku tak daleko od volantu. I když přiznávám, že nechápu, proč se obtěžovat v přibližovacím prostředku s řazením a nenechat řadit už dnes odladěný automat.

    Co ale byl problém, zejména na Wartburgu, byla nepřesnost řazení. Řazení bylo gumové.
    • 00 Reagovat !

      foto narona

      narona 06.12.2017  23:39

      « Re: řazení

      moje slova, řazení u trabanta je podle mě lepší i než průměrný automat...
    • 01 Reagovat !

      foto vabis

      vabis 07.12.2017  00:53

      « Re: řazení

      vidite a cast americkych vozu nebo nas s-klasse spojily obe vyhody, automat + pod volantem :yes: manual na podlaze vychazi jeste z konstrukce aut, ktera byla v dobe, kdy svetla byla jeste venku z kastle, lide to tak maji proste 100 let zakorenene ;-\ >:D
  • 20 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 06.12.2017  20:52

    Už nebudu rejpat..jen malinko

    Bubny vzadu bylo třeba měnit...změnily se štíty kvůli rozteči 4x98mm.Přední náprava měla podobné uchycení jako dvoutaktní (vlaštovka) ale byla uchycena i v plošinkách pod předními blinkry,dostala navíc stabilizátor.Zesíleny byly nejen A sloupky,ale i horní uložení tlumičů v podbězích.Změnila se motorová stěna kvůli uprostřed umístěnému vodnímu topení, změnila se táhla stěračů,kvůli umístění motorku ke spolujezdci,změnu doznalo i řízení. Změnilo se umístění vzpěry přední kapoty. Přední kapota byla upravená nejen kvůli motoru,ale i kvůli sání topení. V profilu nad zadním oknem se objevily otvory pro lepší cirkulaci vzduchu. 4taktní kübelwagen se vyrobil už v roce 1984-85 (hlava děravá nepamatuju si to přesně) a narozdíl od původních Trampů/Kübelwagenů byl skelet vyztužen trubkovým rámem, který u Trampu vypadal docela cool >:D Není pravda,že vzadu byly jen kotevní úchyty pásů...z linky sjížděly i vozy s pásy vzadu.První předsérie se lišila i vyřezaným nápisem Trabant na přední masce (viz. Trabant 1.1 kübel v August Horch Muzeu) měla jiný přístrojový štít s krycím plexi podobným polu 86c. Nultá série se také lišila ručně vyrobeným kastlíkem topení.
    Jak už jsem psal pod minulý článek...v obchodu s Trabanty z Turecka byla i česká stopa....
    Od roku 88/89 se unifikovaly formy na plechové výlisky podlahy a zadního čela,takže i dvoutaktní Trabanty měly vzadu přípravu pro nádrž (pod podlahou), vlečné oko na výztuze zadní části podlahy a v zadním čele obdélníkové otvory pro montáž plastových zpětných světlometů pro Trabant 1.1. Do té doby dvoutaktní Trabanty neměly vzadu vlečné oko a tažné lano se podle výrobce uchycovalo uprostřed v uložení listového pera.

    A ryze subjektivní názor...koncernu VW se povedl výstavní tunel...v době kdy bylo jasné že východní blok padne ještě utržil peníze za licenční výrobu motorů a po rozpadu NDR využil výrobní kamacity Moselu na výrobu Pola 86c (které se vyrábělo na lince souběžně s Trabantem 1.1) a následně tuto továrnu odkoupil :-)

    a dost informací o produkci 1.1 i se statistikou "žijících" 4taktů najdete zde [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 07.12.2017  11:53

      « Re: Už nebudu rejpat..jen malinko

      Zajímavé, další pěkný popis a test je třebas zde: [odkaz]
      Jednoho Polotrabanta jsem potkával, bylo to vcelku kuriózní vozidlo, Trabi bez modrého kouře...
  • 50 Reagovat !

    foto beibej

    beibej 06.12.2017  20:52

    mr.ky mediální

    UŽ MĚ TY VYJÍŽDĚJÍCÍ REKLAMY SER0U!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
    STRČTE SI JE DO PR.ELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 13 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 06.12.2017  21:22

    Auto.cz a Trabant

    Obojí se rovná svojí kvalitou.
    • 40 Reagovat !

      foto peterle

      peterle 06.12.2017  22:48

      « Re: Auto.cz a Trabant

      Trabantom nejazdíš, tak prečo Auto.cz čítaš?
    • 50 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 06.12.2017  23:19

      « Re: Auto.cz a Trabant

      Traboš bylo geniálně postavené auto pro tehdejší dobu. Ke všemu byl přístup, všechno se dalo udělat doma, v nouzi u chodníku. Popraskané, nebo proděravené duroplastové díly z městského provozu se daly snadno opravit zalaminováním poškozeného místa (zespodu) a překytováním. GO motoru (výměnným způsobem) stála cca 1400Kčs a byla žádoucí cca po 80 tisících km. Traboš měl velmi slušné jízdní vlastnosti, pokud na něm byly radiálky 145/13 a zejména na sněhu na něj nikdo neměl, protože zatáčky se s prázdným vozem daly projíždět kontrolovaným smykem všech kol (pod plynem byl nedotáčivý, bez plynu přetáčivý). Já jsem s ním najezdil 292 tisíc km a nikdy mne na silnici nenechal. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 07.12.2017  00:05

        « Re: Re: Auto.cz a Trabant

        Zimní provoz oproti škodovkám byl někde jinde. Start se sytičem a ihned se dalo odjet...škodovky do ohřátí prostě nejely...
      • 00 Reagovat !

        foto vabis

        vabis 07.12.2017  00:59

        « Re: Re: Auto.cz a Trabant

        Nez prisla Lada, tak jsem najezdil s Wartasem asi 30tkm, byl to strasny krumpl, ale melo to neco do sebe. Policka pod pristrojovkou po cele sirce auta, diky rovne podlaze se dal snih vymest z koberecku ven. Jojo to bejvavaly casy.
      • 02 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 07.12.2017  07:03

        « Re: Re: Auto.cz a Trabant

        Ado, to není geniální, ale primitivní.
        • 10 Reagovat !

          foto stegi

          stegi 07.12.2017  07:32

          « Re: Re: Re: Auto.cz a Trabant

          pre porovnanie:
          písal sa rok 1965:
          Trabant 601
          + motor v predu, predný náhon
          + dvojtakt, šupátkový rozvod
          + karoséria túdor (limuzína >:D ) a kombi
          + pomerne jednoduchá obsluha
          - žiaľ už v roku 1980 celkom zastaralá
          - až do 1988 bez väčších inovácií
          - aerodynamika

          :-!
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 07.12.2017  08:30

            « Re: Re: Re: Re: Auto.cz a Trabant

            A proč máš v plusech ten dvojtakt ?
            • 10 Reagovat !

              foto JiRkA997CZ

              JiRkA997CZ 07.12.2017  10:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Auto.cz a Trabant

              Protože No (blue) smoke, no fun
            • 10 Reagovat !

              foto KubikCv

              KubikCv 07.12.2017  17:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Auto.cz a Trabant

              proč je plusem doutakt? Minimum příslušenství a dílů na motoru,pouze karbec,klínovej řemen ,dynamo/altík a elektronický zapalování. Motor má muší váhu a třeba k výměně spojky nebo celého motoru není potřeba dílenský zvedák. Ve své době to bylo nejlevnější auto s obrovskou užitnou hodnotou
          • 10 Reagovat !

            foto KubikCv

            KubikCv 07.12.2017  16:21

            « Re: Re: Re: Re: Auto.cz a Trabant

            a hlavně variabilita kombíku...měl jsem jen jednoho kombíka...ale co jsem se v něm navozil věcí :-) I dnes moderní dvojitá podlaha kufru...pod ní rezerva,povinná výbava a drobnosti. Kombík byl pro posádku vzadu o chlup prostornější..oproti limuzíně se sedělo nad nápravou,ne před. Hodit do kombíkový karoserie naftovou Kubotu s variátorem,tak je to NDR auto pro patnáctiletý >:D
      • 20 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 07.12.2017  09:31

        « Re: Re: Auto.cz a Trabant

        najazdiť na trabošovi 300tis km ,klobúk dolu
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Absolonová pár dnů po porodu zazdila svého snoubence! Co se stalo?!

Absolonová pár dnů po porodu zazdila svého…

Před více než týdnem se Monika Absolonová (42) stala dvojnásobnou matkou a naplno si to užívá. Každou chvíli se…

Vyděšení manželé: Koho jsme to vychovali? Syn nás bije! Kvůli majetku...

Vyděšení manželé: Koho jsme to vychovali? Syn nás…

Dům plný nenávisti! Jak přiznávají manželé Stanislav (80) a Jana (75) Svitákovi, nedokážou  pochopit, koho to…

 

iSport.cz

SE SIMONOU: Ve školce se Sičákem a Beránkem. Proč nemohli říct pokřik?

SE SIMONOU: Ve školce se Sičákem a Beránkem. Proč…

Na jedné straně defenzivní zkušenost, na druhé dravé ofenzivní mládí. Vladimír Sičák a Ondřej Beránek, kteří…

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak odešel z lavičky!

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak…

Má za sebou první sraz u slovenského národního týmu, a hned aby řešil náladovost svých hráčů. Lavičku, které…

 

Reflex.cz

Zdravotní stav Babiše mladšího by mohli prošetřit Švýcaři. Na kauze pracuje policejní tým i soudní znalec

Zdravotní stav Babiše mladšího by mohli prošetřit…

Na kauze zavlečení Andreje Babiše mladšího na Krym pracuje podle náměstka policejního prezidenta Martina…

100 let nezávislosti Polska: Poláci jsou jiní, než si většina Čechů myslí

100 let nezávislosti Polska: Poláci jsou jiní, než…

Přestože je Polsko náš důležitý soused, převládají o něm i jeho obyvatelích v Česku často zvláštní stereotypy.…