Diskuse

Trabant 1.1 (1988-1991): Jak chtěl být Trabant čtyřtaktem a nevyšlo mu to

6.12.2017

Trabant poháněl na konci 80. let čtyřdobý motor Volkswagen, lehce se změnila karoserie, radikálněji interiér a podvozek. Politické změny jej ale definitivně pohřbily.

 

  • 20 Reagovat !

    foto Papezja

    Papezja 06.12.  19:21

    Parametry

    30kW pri kompresi 9,5? To se mi nejak nezda, vzdyt stopetky mely vic a jezdily na Special...nesnizili pro vychod tu kompresi?

    Jinak ten litr chtela koupit i Skodovka do Favorita... Pak se zjistilo, ze archaicke OHV v porovnani s VW nebylo az tak archaicke a radeji se pristoupilo k modernizaci rady 130.
  • 10 Reagovat !

    foto macino

    macino 06.12.  19:35

    Neskoro

    Krása Trabanta bola v jednoduchosti. Proste, čím starší, tým lepší. Veľa sa o tom nevie, ale každé vylepšenie bolo dosiahnuté za úsporu niečoho iného. Najlepšie Trabanty boli podľa mňa v období po roku 1973, kedy dostal nové a účinnejšie kúrenie. Ďalšie vylepšenie kúrenia v roku 1976 (prídavný výmenník) už nebolo také účinné. Zastavať moderný motor a prednú nápravu do historického vozidla bolo bláznovstvo. Nakoniec, na toto doplatil aj nesmrteľný chrobák, ktorý v modeli 1302 a 1303 dostal vpredu modernú prednú nápravu a novú prístrojovú dosku. Napriek väčšiemu kufru to už nebol ten starý jednoduchý chrobák, a preto ho nikto nechcel. Výrobca sa s hanbou vrátil k modelu z roku 1968, ktorý považujem za najlepší ročník chrobáka ( v literatúre sa uvádza aj ročník 1967).
  • 22 Reagovat !

    foto wartas

    wartas 06.12.  20:48

    řazení

    "Řadicí páka se však přemístila konečně na podlahu".

    Měl jsem Trabanta i Wartburga. Samotné umístění řadící páky nebyl žádný problém. Naopak nechápu na současných autech, proč mám dávat ruku tak daleko od volantu. I když přiznávám, že nechápu, proč se obtěžovat v přibližovacím prostředku s řazením a nenechat řadit už dnes odladěný automat.

    Co ale byl problém, zejména na Wartburgu, byla nepřesnost řazení. Řazení bylo gumové.
    • 00 Reagovat !

      foto narona

      narona 06.12.  23:39

      « Re: řazení

      moje slova, řazení u trabanta je podle mě lepší i než průměrný automat...
    • 01 Reagovat !

      foto vabis

      vabis 07.12.  00:53

      « Re: řazení

      vidite a cast americkych vozu nebo nas s-klasse spojily obe vyhody, automat + pod volantem :yes: manual na podlaze vychazi jeste z konstrukce aut, ktera byla v dobe, kdy svetla byla jeste venku z kastle, lide to tak maji proste 100 let zakorenene ;-\ >:D
  • 20 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 06.12.  20:52

    Už nebudu rejpat..jen malinko

    Bubny vzadu bylo třeba měnit...změnily se štíty kvůli rozteči 4x98mm.Přední náprava měla podobné uchycení jako dvoutaktní (vlaštovka) ale byla uchycena i v plošinkách pod předními blinkry,dostala navíc stabilizátor.Zesíleny byly nejen A sloupky,ale i horní uložení tlumičů v podbězích.Změnila se motorová stěna kvůli uprostřed umístěnému vodnímu topení, změnila se táhla stěračů,kvůli umístění motorku ke spolujezdci,změnu doznalo i řízení. Změnilo se umístění vzpěry přední kapoty. Přední kapota byla upravená nejen kvůli motoru,ale i kvůli sání topení. V profilu nad zadním oknem se objevily otvory pro lepší cirkulaci vzduchu. 4taktní kübelwagen se vyrobil už v roce 1984-85 (hlava děravá nepamatuju si to přesně) a narozdíl od původních Trampů/Kübelwagenů byl skelet vyztužen trubkovým rámem, který u Trampu vypadal docela cool >:D Není pravda,že vzadu byly jen kotevní úchyty pásů...z linky sjížděly i vozy s pásy vzadu.První předsérie se lišila i vyřezaným nápisem Trabant na přední masce (viz. Trabant 1.1 kübel v August Horch Muzeu) měla jiný přístrojový štít s krycím plexi podobným polu 86c. Nultá série se také lišila ručně vyrobeným kastlíkem topení.
    Jak už jsem psal pod minulý článek...v obchodu s Trabanty z Turecka byla i česká stopa....
    Od roku 88/89 se unifikovaly formy na plechové výlisky podlahy a zadního čela,takže i dvoutaktní Trabanty měly vzadu přípravu pro nádrž (pod podlahou), vlečné oko na výztuze zadní části podlahy a v zadním čele obdélníkové otvory pro montáž plastových zpětných světlometů pro Trabant 1.1. Do té doby dvoutaktní Trabanty neměly vzadu vlečné oko a tažné lano se podle výrobce uchycovalo uprostřed v uložení listového pera.

    A ryze subjektivní názor...koncernu VW se povedl výstavní tunel...v době kdy bylo jasné že východní blok padne ještě utržil peníze za licenční výrobu motorů a po rozpadu NDR využil výrobní kamacity Moselu na výrobu Pola 86c (které se vyrábělo na lince souběžně s Trabantem 1.1) a následně tuto továrnu odkoupil :-)

    a dost informací o produkci 1.1 i se statistikou "žijících" 4taktů najdete zde [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 07.12.  11:53

      « Re: Už nebudu rejpat..jen malinko

      Zajímavé, další pěkný popis a test je třebas zde: [odkaz]
      Jednoho Polotrabanta jsem potkával, bylo to vcelku kuriózní vozidlo, Trabi bez modrého kouře...
  • 50 Reagovat !

    foto beibej

    beibej 06.12.  20:52

    mr.ky mediální

    UŽ MĚ TY VYJÍŽDĚJÍCÍ REKLAMY SER0U!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
    STRČTE SI JE DO PR.ELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 13 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 06.12.  21:22

    Auto.cz a Trabant

    Obojí se rovná svojí kvalitou.
    • 40 Reagovat !

      foto peterle

      peterle 06.12.  22:48

      « Re: Auto.cz a Trabant

      Trabantom nejazdíš, tak prečo Auto.cz čítaš?
    • 50 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 06.12.  23:19

      « Re: Auto.cz a Trabant

      Traboš bylo geniálně postavené auto pro tehdejší dobu. Ke všemu byl přístup, všechno se dalo udělat doma, v nouzi u chodníku. Popraskané, nebo proděravené duroplastové díly z městského provozu se daly snadno opravit zalaminováním poškozeného místa (zespodu) a překytováním. GO motoru (výměnným způsobem) stála cca 1400Kčs a byla žádoucí cca po 80 tisících km. Traboš měl velmi slušné jízdní vlastnosti, pokud na něm byly radiálky 145/13 a zejména na sněhu na něj nikdo neměl, protože zatáčky se s prázdným vozem daly projíždět kontrolovaným smykem všech kol (pod plynem byl nedotáčivý, bez plynu přetáčivý). Já jsem s ním najezdil 292 tisíc km a nikdy mne na silnici nenechal. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 07.12.  00:05

        « Re: Re: Auto.cz a Trabant

        Zimní provoz oproti škodovkám byl někde jinde. Start se sytičem a ihned se dalo odjet...škodovky do ohřátí prostě nejely...
      • 00 Reagovat !

        foto vabis

        vabis 07.12.  00:59

        « Re: Re: Auto.cz a Trabant

        Nez prisla Lada, tak jsem najezdil s Wartasem asi 30tkm, byl to strasny krumpl, ale melo to neco do sebe. Policka pod pristrojovkou po cele sirce auta, diky rovne podlaze se dal snih vymest z koberecku ven. Jojo to bejvavaly casy.
      • 02 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 07.12.  07:03

        « Re: Re: Auto.cz a Trabant

        Ado, to není geniální, ale primitivní.
        • 10 Reagovat !

          foto stegi

          stegi 07.12.  07:32

          « Re: Re: Re: Auto.cz a Trabant

          pre porovnanie:
          písal sa rok 1965:
          Trabant 601
          + motor v predu, predný náhon
          + dvojtakt, šupátkový rozvod
          + karoséria túdor (limuzína >:D ) a kombi
          + pomerne jednoduchá obsluha
          - žiaľ už v roku 1980 celkom zastaralá
          - až do 1988 bez väčších inovácií
          - aerodynamika

          :-!
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 07.12.  08:30

            « Re: Re: Re: Re: Auto.cz a Trabant

            A proč máš v plusech ten dvojtakt ?
            • 10 Reagovat !

              foto JiRkA997CZ

              JiRkA997CZ 07.12.  10:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Auto.cz a Trabant

              Protože No (blue) smoke, no fun
            • 10 Reagovat !

              foto KubikCv

              KubikCv 07.12.  17:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Auto.cz a Trabant

              proč je plusem doutakt? Minimum příslušenství a dílů na motoru,pouze karbec,klínovej řemen ,dynamo/altík a elektronický zapalování. Motor má muší váhu a třeba k výměně spojky nebo celého motoru není potřeba dílenský zvedák. Ve své době to bylo nejlevnější auto s obrovskou užitnou hodnotou
          • 10 Reagovat !

            foto KubikCv

            KubikCv 07.12.  16:21

            « Re: Re: Re: Re: Auto.cz a Trabant

            a hlavně variabilita kombíku...měl jsem jen jednoho kombíka...ale co jsem se v něm navozil věcí :-) I dnes moderní dvojitá podlaha kufru...pod ní rezerva,povinná výbava a drobnosti. Kombík byl pro posádku vzadu o chlup prostornější..oproti limuzíně se sedělo nad nápravou,ne před. Hodit do kombíkový karoserie naftovou Kubotu s variátorem,tak je to NDR auto pro patnáctiletý >:D
      • 20 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 07.12.  09:31

        « Re: Re: Auto.cz a Trabant

        najazdiť na trabošovi 300tis km ,klobúk dolu
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Spratka Novotného rázně umlčeli! Má v tom prsty Kristelová s Řepkou?

Spratka Novotného rázně umlčeli! Má v tom prsty…

Internetová slovní přestřelka mezi Pavlem Novotným (36) a Kateřinou Kristelovou (38) skončila. Novotného…

Zamilovaná Moravcová: Něžnosti se snoubencem ze seznamky!

Zamilovaná Moravcová: Něžnosti se snoubencem ze seznamky!

Dlouho měla smůlu na chlapy, až se přihlásila na seznamku a potkala muže svých snů. Teď se Nikol Moravcová (30)…

 

iSport.cz

Ledecká vyhrála pro kouče, který má zdravotní pauzu: Dojalo mě, že přijel

Ledecká vyhrála pro kouče, který má zdravotní pauzu:…

Tohle nebyla ledová lady! Ester Ledeckou po vítězném snowboardovém paralelním obřím slalomu SP v italské Carezze…

Hlaváčková si upraví jméno. Italský manžel má ze změny radost

Hlaváčková si upraví jméno. Italský manžel má ze…

Tenistka Andrea Sestini Hlaváčková vstoupí do nové sezony s rozšířeným příjmením a novou parťačkou, ale opakuje…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…