Diskuse

Trabant v nové době: Proč se legendu nepodařilo vzkřísit?

24.8.2016

Potenciálních nástupců slavného trabantu bylo několik. Žádný z projektů se ale dosud nedočkal realizace.

 

  • 40 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 24.08.2016  08:26

    Fajn článek...ale :)

    Designér se nejmenuje Nils Poschwatt ale Nils Poschwatta...
    A zapomněli jste na celkem zásadní milník ve Zwickau a to byl prototyp Trabant 603 který byl jedním z prvních moderních malých hatchbacků.

    A k Trabantu nT...prototyp byl postavený na bázi tehdejšího VW Polo...a dojezd 160km? Myslím že celkem fajn...s Nissanem Leaf je o nervy dojet z Prahy na sever Čech :D
  • 05 Reagovat !

    foto V6last-imil

    V6last imil 24.08.2016  08:46

    Trabant

    Neukazujte Trabanty, ale včera představili novou Scanii. Opět ticho po pěšině
  • 41 Reagovat !

    foto Johnnn

    Johnnn 24.08.2016  09:21

    Myslím že důvod neúspěchu je jiný

    Trabanty obdivují především jejich majitelé. Ve své době auto s úžasným poměrem cena/výkon a je až obdivuhodné, jak se podařilo ušetřit a zároveň vytvořit něco, v čem se dá jezdit i ve více než 2+2. nT by šel zcela opačnou cestou. Předražená stylovka, které by ale stavila na původní myšlence, kterou byl extrémně levný model pro chudé. Každej schopnej manažer si tohle dá dohromady a dojde mu, že nT nemá budoucnost. Krize tomu jen napomohla.
    • 02 Reagovat !

      foto Sky-for-everybody

      Sky for everybody 24.08.2016  09:40

      « Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

      hm...ale přesto... NT je moc hezkej. Uměl bych si NT představit jako vozítko s možností řídit od 15 let. Rozhodně by podle mě byl v takové kategorii prodejnější, než obludnosti typu Ligier apod...
      EDIT: jako elektromobil s omezovačem rychlosti by to omladině na dojíždění k rybníku a zpět určitě stačilo...
      • 10 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 24.08.2016  12:53

        « Re: Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

        jako auto od 15ti by se právě dal produkovat prapůvodní Trabant. Váhově by to bylo na limitu...s nějakou naftovou Kubotou by to bylo ideální pro mládež nebo důchodce/invalidy tak jak to je třeba v Itálii
        • 10 Reagovat !

          foto Sky-for-everybody

          Sky for everybody 24.08.2016  13:15

          « Re: Re: Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

          no, původní by asi současným crash testem neprošel. A nT by byla moc hezká stylovka před dosažením dospělosti... a pak třeba přesendout do MINI :-)
          Tím elektromotorem jsem chtěl spíš zdůraznit, že vzhledem k emisní pověsti původního Traboše by byl vytvořen zajímavý paradox.
          • 01 Reagovat !

            foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

            T.E.S.L.A už na ACZ serie 24.08.2016  21:16

            « Re: Re: Re: Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

            Vtedy sa ešte o emisiách nehovorilo, Trabant (a Wartburg) proste len dymil a smrdel...
            Inak benzínové dvojtakty trabantov neboli v tých časoch zďaleka to najhoršie. Rusi mali autobus (tuším ZIS, pár ich jazdilo aj u nás), ktorý mal naftový dvojtakt... Iný ZIS zas mal dieselelektrický pohon ako lokomotíva. U oboch spotreba 60-65 litrov...
          • 10 Reagovat !

            foto KubikCv

            KubikCv 24.08.2016  22:50

            « Re: Re: Re: Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

            nevím jak je to s crashtesty Aixamů nebo Ligierů,ale nedělám si s trubkovým rámem iluze
    • 23 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 24.08.2016  09:59

      « Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

      Naopak, kdyby vyšel projekt od Herpy, podařilo by se jim to samé, co BMW s Mini.
      • 40 Reagovat !

        foto Johnnn

        Johnnn 24.08.2016  11:15

        « Re: Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

        Mini je a bylo zápaďácké auto známe po celém světě. Trabant se vyráběl "u těch divných komoušů na východě" a je znám především v těchto zemích. Tyto země jsou stále chudé s nízkou kupní silou. Nemluvě o tom, že Mini má pod křídly zmíněné silné BMW, které značku koupilo v době, kdy ještě stále fungovala. Trabant zcela zanikl už někdy v roce 90 nebo 91 myslím.
        • 20 Reagovat !

          foto KubikCv

          KubikCv 24.08.2016  12:38

          « Re: Re: Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

          kupní síla? Minimálně v Německu docela vysoká...ale jako hlavní model se to nedá produkovat....podobné auto (Adam) si může dovolit pouze velká automobilka... Jinak reálný setkání s Trabantem nT bylo super :-)
      • 01 Reagovat !

        foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

        T.E.S.L.A už na ACZ serie 24.08.2016  21:01

        « Re: Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

        Ani omylom. Trabant bol obdivuhodný v našich zemepisných šírkach, napriek tomu si užil aj veľa posmeškov, ukazovania prstom aj pohŕdania. Trabant nebol štýlovým snom, bolo to skrátka najlacnejšie auto a kupoval ho kto ho potreboval a nemal na lepšie, proste z núdze cnosť.
        V očiach Západu bol Trabant úplným žobrákom, ktorého navyše málokto poznal a málokto ho pozná aj dnes. Nehrozí, aby sa dnes stal štýlovkou, ťažko by sa našiel dostatok kupcov ochotných platiť. Ak jeho vzkriesenie, tak možno opäť vo forme lacného autíčka za pár korún, proste niečo podobne jednoduché ale menšie ako Dacia alebo Lada.
    • 11 Reagovat !

      foto Wojta101

      Wojta101 24.08.2016  10:27

      « Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

      Tak to jsi asi nepochopil smysl stylovky a hlavně i Fiat 500 či Mini, nebo brouk byli původně koncipována jako levná přibližovadla a za kolik se dneska prodávají... Na cenu tato auta nenavazují, jsou nostalgickou vzpomínkou a módním doplňkem. Jedinej kdo si zachoval nějak cenovou dostupnost je Mustang.. :*)
      • 10 Reagovat !

        foto Johnnn

        Johnnn 24.08.2016  11:19

        « Re: Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

        Ale pochopil. Jenže Fiat 500 dále vyrábí Fiat, Brouka dále vyrábí VW. Ne nějaké jiné značky. A navíc jde o koncerny, které si mohly dovolit jít do rizika, mají prachy na masivní kampaň, mají servisní zázemí. nT nemá ani jedno z toho.
        • 10 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 24.08.2016  12:26

          « Re: Re: Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

          Máš samozřejmě pravdu, ve všem, co tu píšeš, NT je sice celkem hezké autíčko, ale ekonomicky by takový projekt nedával smysl.
          • 30 Reagovat !

            foto KubikCv

            KubikCv 24.08.2016  12:46

            « Re: Re: Re: Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

            Byl jsem v roce 2009 ve Frankfurtu a měl jsem možnost se bavit s panem Heubnerem,kterej se přímo podílel na stavbě prototypu....byli všichni plný nadšení...bohužel reálně to nedopadlo...snažili se získat investory ale marně...
        • 00 Reagovat !

          foto Wojta101

          Wojta101 24.08.2016  16:20

          « Re: Re: Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný

          Tak samozřejmě, takhle to beru, ale kolik neznámých značek jde do rizika s omezenou a drahou komoditou... Samozřejmě často sporťáky, ale je jasné, že bez silného investora a nemusela by to být automobilka, to nejde..
  • 10 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 24.08.2016  23:01

    Prospekty pro investory

    Při návštěvě IAA jsem tehdy svým bláznivým vejletem za nT Trabi dostal jednoho z konstruktérů...stánek s Trabíkem byl přímo uprostřed výstavní haly a tam právě pan Poschwatta a Sven Heubner kterej přímo prototyp montoval. Když jsem mu vysvětlil,že na IAA jedeme jen kvůli nT Trabi párkrát se otočil a pod sakem mi přinesl suvenýry...několik Herpa modelů Trabant nT a hlavně prospekt pro obchodní partnery :-) Tak mi na to jejich snažení zbyla aspoň vzpomínka.
    Jinak koncepce i když to byl elektromobil se držela původního Trabantu...vše co nejjednodušší. Akumulátor byl uložený uprostřed v tunelu a měl být snadno vyjímatelný. Navíc se mělo jednat o městský a příměstský automobil,takže ideální jako auto do práce,lieferwagen pro rozvoz atd ( v NDR sloužily Trabant kombi se zaplechovanými okny pro tehdejší poštu)
    Mnohem reálněji bych si dokázal představit výrobu odlehčené verze původního Trabanta který by se dal použít jako auto pro náctileté/invalidy protože tam je tuším vyjímka v crashtestech

    [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Severní Korea se otřásla: Způsobila to exploze, míní Čína. Norové nesouhlasí

Severní Korea se otřásla: Způsobila to exploze, míní…

V Severní Koreji bylo v sobotu zaznamenáno zemětřesení o síle 3,4 stupně, které mělo ohnisko nepříliš daleko od…

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR filmy, má to ale háček

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR…

Apple na zářijové konferenci kladl velký důraz na technologickou vlnu 4K a HDR, kterou začíná aktivně chytat a…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Dortmund dal šest gólů a dál vede ligu. Hoffenheim porazil Schalke

SESTŘIHY: Dortmund dal šest gólů a dál vede ligu.…

Fotbalisté Hoffenheimu s Pavlem Kadeřábkem v sestavě porazili v šestém kole německé ligy Schalke 2:0 a posunuli…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala v Plzni

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New Yorku 80. let

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New…

V dnešní době navštíví nejproslulejší náměstí New Yorku přes 130 milionů turistů ročně. Stojí tu obří obchod s…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

„Marino, slyšíte mne? Přijedete pro nás?“ snažím se z Moskvy dovolat do kláštera na Solovecké ostrovy…