Diskuse

Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

17.9.2009

Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale dobře provedený retro-design stále táhne. Nový Trabant má pořád ještě daleko k sériové výrobě, ale i tak je jednou z hvězd letošního IAA.

 

  • 00 Reagovat !

    foto salamoon

    salamoon 15.09.2009  19:14

    Radsej nie

    nieje to velmi podarene,to radsek i20 alebo polo..... a to vw nemusim >:D
  • 00 Reagovat !

    foto jossalito

    jossalito 15.09.2009  19:15

    Tak to je nádhera

    Moc se mi líbí. Povedl se. Jen se obávám, že pro uvedení do sériové produkce bude potřbovat silného partnera. V podobě automobilky.
    • 00 Reagovat !

      foto pelikos

      pelikoš 15.09.2009  19:57

      « Re: Tak to je nádhera

      a ještě reinkarnovat rintintina >:D >:-[] >:D >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Pekelna-Micinka

      Pekelná Micinka 15.09.2009  20:10

      « Re: Tak to je nádhera

      Z hlediska designu je to docela povedené retro, ačkoli ne dokonalé. Komerční úspěch bych viděl jen, pokud by cena nešplhala přes 400tis. tedy asi cca 16 tis. Eur.
    • 00 Reagovat !

      foto vrkuboy

      vrkuboy 15.09.2009  20:15

      « Re: Tak to je nádhera

      Je opravdu krásný, nemám slov. I když interiér není nic moc byo by mě to jedno. Jako prcek sem v tomhle autě najezdil mnoho kilometrů a to auto jsem miloval, když shnila vlaštovka a auto šlo do šrotu tak sem brečel. Moje nynější a zároveň první vlastní auto je pro mě auto, ale trabi byl jako brácha :-)
      Dejte do toho "HTP", ty nejtvrdší plasty.. prostě cokoliv, ale pokud bude takto vypadat tak ho chci! Ták a teď se mě posmívejte, kdo nemě Trabiho tak nepochopí. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto jossalito

        jossalito 15.09.2009  20:41

        « Re: Re: Tak to je nádhera

        A já to chápu. ;-) :-!
        • 00 Reagovat !

          foto vrkuboy

          vrkuboy 15.09.2009  20:47

          « Re: Re: Re: Tak to je nádhera

          Měl si Trabiho že ;-) Ten náš byl kombík v okrové barvě. Podle mě tohle má velkou šanci uspět. Trabant je kult něco jako Mini a F500. Tento Trabi doslova vybízí k individualizaci něco jako nabízí Kia Soul. Ale jak píšeš bez podpory nějáke automobilky asi nemá šanci ;-) Osobně v tomto projektu vidím dobrou investici.
          • 00 Reagovat !

            foto vrkuboy

            vrkuboy 15.09.2009  20:58

            « Re: Re: Re: Re: Tak to je nádhera

            Ještě dodám, že to co podle mě na Fabii nefunguje tady plní roli na 100% myslím tím A a C sloupek a bílá střecha, ale to bude asi tím, že celkové proporce jsou podstatně vyváženější.
            • 00 Reagovat !

              foto jossalito

              jossalito 15.09.2009  23:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je nádhera

              Měl jsem blankytně sametově modrou limuzínu (sedan). Taky na něj vzpomínám. :'-( :-)
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 15.09.2009  23:59

                « Re: Tak to je nádhera

                Kombík byl ale mnohem všestranější... s tím si (třeba i postupně) odvezl "všechno"..., to auto vydrželo neskutečné věci... :yes: ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto jossalito

                  jossalito 16.09.2009  00:12

                  « Re: Re: Tak to je nádhera

                  Jo, jenže mě kombík do cesty nepřišel. Vzal sem tedy sedan. Ale i ten měl kufr o objemu 450 litrů! Akorát, že měl malou díru. ;-\ A je pravda, že to vydrželo i velmi drsné zacházení.
      • 00 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 15.09.2009  22:00

        « Re: Re: Tak to je nádhera

        Absolutne SUPER! :yes: :yes: :yes:
        Ja jsem za volantem Trabiho najezdil kdysi dohromady pres 320 tis km... Samozrejme s parkrat zgeneralkovanym motorem, druhou karoserii a taky ze zbytku toho moc originalniho nezustalo. Ony taky ale i ty silnice nebyly jako dnes.
        Tohleto mne ale chytlo za srdce! Dejte do toho prosim maly diesel VW a koupim to z fleku. Cena nerozhoduje! :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto vrkuboy

          vrkuboy 15.09.2009  23:14

          « Re: Re: Re: Tak to je nádhera

          Ten dvouválec co tu byl nedávno v tom eko autě od VW ;-) myslím, že jako elektromobil ano ale až časem. Momentáně na to není infrastruktura a tak nějaký maloobjemový oturbený benziňák nebo diesel by byla lepší volba a i prodeje s "klasickou" motorizací by byly vyšší.
          • 00 Reagovat !

            foto jossalito

            jossalito 15.09.2009  23:57

            « Re: Re: Re: Re: Tak to je nádhera

            Jediná nevýhoda Trabiho je, že je prakticky neznámou kultovkou mimo východní blok, což třeba pětistovka a mini není. Dost ho to omezuje. Ikdyž vezmu li bývalou RVHP plus Němce (D), tak to hodí zhruba 180 mil. trh. Šanci má, jako levné a stylové vozítko, cena pod 200 tis a široké možnosti individualizace by tento projekt mohly uvést v kvalitní život.
            • 00 Reagovat !

              foto pandan

              pandan 16.09.2009  08:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je nádhera

              Já si myslím, že právě proto není špatný ten záměr s čistým elektropohonem. Znamenalo by to udělat síť dobíjecích bodů ve velkých německých městech a souměstích. Jinde nemá šanci. Pořád to bude větší trh než celé Česko.
              • 00 Reagovat !

                foto pandan

                pandan 16.09.2009  08:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je nádhera

                Ještě budu fantazírovat dál. Takové auto by se neobešlo bez dotací z veřejných peněz. To by mohlo jít přes města skrze zřízení veřejných půjčoven. Sdílením aut by město částečně řešilo problémy s parkováním, elektromobily pak s emisemi a hlukem.
  • 00 Reagovat !

    foto kerovak1918

    kerovak1918 15.09.2009  20:12

    Premrhaná šanca.

    To čo doviezli charakterizujú 3 písmená: F.u.j.

    Mini sa podarilo. Fiat 500 sa podaril... Toto ee.

    • 00 Reagovat !

      foto jirka1203

      jirka1203 16.09.2009  09:53

      « Re: Premrhaná šanca.

      presne tak, je to otrasné... na mini a 500 sa nechyta ani náhodou :no:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.2009  21:13

    Hezký, ale...

    Moc hezký, ale z bočního pohledu hrůza. Měli udělat kratší rozvor náprav a delší zadní převis.
    • 00 Reagovat !

      foto Adrian77

      Adrian77 15.09.2009  22:33

      « Re: Hezký, ale...

      Možná počítají s možností pětidveřové varianty, potom by ten dlouhý rozvor měl logiku
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 25.09.2009  16:59

      « Re: Hezký, ale...

      dlouhý rozvor proč asi? přidá místo vzadu..kola v rozích karoserie-lepší jízdní vlastnosti...nebo by jste chtěli sedět mezi podběhy?
  • 00 Reagovat !

    foto Adrian77

    Adrian77 15.09.2009  21:13

    Úplně mě padla brada...

    Myslel jsem si, že z Trabantu by retro po vzoru Mini, nebo Fiatu 500 asi nešlo. Naštěstí jsem se mýlil. Je to naprosto dokonalý, jak karosérie, tak interiér. Jen pod přední světla bych dal ještě mlhovky připomínající někdejší blinkry :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 16.09.2009  06:44

    Jedna vec

    Jedna vec by ma zaujímala - prečo je nutné každú bývalú ľudovku pretaviť do luxusnej štýlovky? Dizajnovo to nevyzerá úplne zle, ale tvorcovia sa podľa mňa mali držať viac pri zemi. Kolesá, predné svetlá, tmavé prahy, presklená strecha a celkové prevedenie interiéru vrátane sedadiel sú úplne mimo. Jediné, čo má tento výtvor s Trabantom spoločné, je inšpirácia tvarmi a nápis Trabant - nič viac.
    • 00 Reagovat !

      foto vrkuboy

      vrkuboy 16.09.2009  06:53

      « Re: Jedna vec

      Až tam bude zweitakt, pevné zadní okna, plastová měrka benzínu a volant s tenkým věncem který bude v rukách klouzat i batoleti pak to bude trabant, ale myslíš, že by ho někdo chtěl? Navíc tohle není finální podoba ;-) cílem tohoto prototypu je nalákat investory ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 16.09.2009  07:09

        « Re: Re: Jedna vec

        Ja sa nehádam - komentujem práve výtvor na fotkách, nie sériovú podobu, o ktorej nevieme ako bude (ak bude) vyzerať.
        Inak myslím si, že trochu preháňaš, spomínaš práve detaily, ktorými bývalý výrobca šetril náklady na výrobu. ja spomínam veci, ktoré by nemuseli vyzerať tak ako vyzerajú na fotkách. Civilnejšie, menej "rozliate" predné svetlá by prospeli, tieto vyzerajú na Trabiho až nemiestne, podobne ako prehnané kolesá a športovo čierne prahy. Veľká sklená strecha je už luxusom, podobne ako prevedenie interiéru (nie tvarové riešenie).
        Celkovo sa to dá akceptovať ako štúdia, ale nemá to ducha Trabanta, ako som už napísal, príliš megalomanské.
        • 00 Reagovat !

          foto vrkuboy

          vrkuboy 16.09.2009  08:54

          « Re: Re: Re: Jedna vec

          No mě právě ten interiér přijde celkem laciný, nezdá se mě luxusní a panoramatické střešní okno dostáváš v nižší střední za příplatek běžně, samozřejmě s odkazem na prvního trabiho to trochu nesedí, ale je jiná doba. Kdyby toto auto mělo být lowendem něco jako Dacia tak bych s tebou souhlasil na 100%, ale toto bude styovka něco jako f500, mini... atd
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 16.09.2009  09:27

            « Re: Re: Re: Re: Jedna vec

            Už si zabudol, čo som napísal v úvode. Tak ešte raz:
            "Jedna vec by ma zaujímala - prečo je nutné každú bývalú ľudovku pretaviť do luxusnej štýlovky?"
            • 00 Reagovat !

              foto jossalito

              jossalito 16.09.2009  10:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jedna vec

              Ani to nechápeš? Nepřekvapuje.
              Dělají to ze stejného důvodu jako všichni ostatní. Můžou z toho vytřískat prachy. Tak jednoduchý a prostý důvod to má.
              • 00 Reagovat !

                foto Klaudius

                Klaudius 16.09.2009  12:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna vec

                Objavil si Ameriku...
                Ak tu má niekto dlhé vedenie a nevie niečo pochopiť, si to ty. Nie je nutné, aby si reagoval na moje príspevky, beztak nemáš šajn o čom píšem. Moju otázku si pochopil a zodpovedal na úrovni školáka prvého stupňa.
                • 00 Reagovat !

                  foto jossalito

                  jossalito 16.09.2009  12:29

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna vec

                  Určitě. >:D
                  Zato tebe tady každej považuje za někoho, kdo má nevídaný přehled a jeho dedukce řeší otázky hodné tržních analytiků. >:D
                  Ty si pořád myslíš, že tvoje příspěvky obsahují něco objevného? >:D Jako jouda z učňáku leda tak. :-!
                  • 00 Reagovat !

                    foto Klaudius

                    Klaudius 16.09.2009  18:48

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna vec

                    No vida, už zase plácaš mimo...čítať nevieš a objavuješ v mojich prípevkoch niečo, čo tam nie je. Použi mokrý uterák, vraj to pomáha.
            • 00 Reagovat !

              foto Wartburg-353W

              Wartburg 353W 16.09.2009  10:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jedna vec

              Ja myslim, ze pro takove lidovky uz dnes proste neni trh. Casy se meni. Dnesni lidovka, tj auto pro mlade, chudsi duchodce a nezamestnane, je ojetina.
              • 00 Reagovat !

                foto Klaudius

                Klaudius 16.09.2009  12:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna vec

                Zachádzaš do opačného extrému. Ja by som, napríklad, predpokladal úspech Trabantu, ak by to bol praktický nezmar na každý deň, v cenách aj výbavách bežných malých áut. Rozhodne by to Trabimu sedelo viac. Image auta chudobných, na ktoré stačil leukoplast a nožničky z lekárničky, podľa mňa rozhodne nie je zárukou úspechu a nedokáže postaviť predaje na úroveň Mini alebo F500. Aj tak sa dá pochybovať o úspechu mimo Európu, resp. mimo bývalý socialistický blok...
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 16.09.2009  12:44

          « strecha

          na streche máju byť slnečné kolektory na dobíjanie aspoň tak to dávali v prvých info.... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto manetino

    manetino 16.09.2009  09:52

    Jen samé problémy

    1) Trabant nemá image, narozdíl třeba od mini.
    2) Proč nepoužijí pravé logo? Nemají práva a chtějí dělat auto?
    3) Vedle F500 a mini nemá šanci.
    Dovedu si to představit jen jako lowend VW přímou konkurenci Pandy.Za cenu pandy + tak 10 procent.
    • 00 Reagovat !

      foto jirka1203

      jirka1203 16.09.2009  10:03

      « Re: Jen samé problémy

      4) je to hnusné jak čert >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 16.09.2009  12:17

      « Re: Jen samé problémy

      Približne tak. Mini a Fiat 500 nie sú receptom na úspech pre každého.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 17.09.2009  17:07

      « Re: Jen samé problémy

      souhlas, hlavne image...myslim ze moc lidi by se neodvazila koupit trabant...
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 25.09.2009  17:03

      « Re: Jen samé problémy

      1) nemá image?? asi jsi nebyl v Německu
      2) Pravé logo? S-Sachsenring..práva na tuto ochrannou známku má někdo jiný,HERPA vlastní ochrannou známku Trabant včetně použitého fontu
      3) Vedle Pandy(pardon 500) a mini šanci má...převážně v centrech metropolí na západ od nás,kam za pár let pustí už jen elektromobily

      Med kolem huby umí mazat jen Fiat...na podvozku auta za 130tisíc dělá stylovku za půl míče
  • 00 Reagovat !

    foto Francesco

    Francesco 16.09.2009  11:44

    Pěkný náááápad

    Myslim že to je fajn nápad, estli se jim to podařilo nebo ne je věc názoru, mě se to ale líbí, sám mám trabiho, je i na MA.cz. Lidový už tenhle nový není to je jasné, klasický trabant je už pouze historie. Každopádně tento model se naopak od MINI více designově přibližuje předchůdci.. ale pro trabantisty zajímavá výzva mít doma kus historie a kus moderního vozu v podobném obalu... řekl bych že pořád hezčí než kdejaké moderní designové paskvili které zahlcují náš trh a ty "auta" už vůbec nevypadají jak auta... eště chybí aby se řídili sami a bude to všechno už na prd:-)
  • 00 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 16.09.2009  13:31

    Pro smích

    Trabant byl pro smích. Asi měl jinou image než F 500 a Mini. To můžou koupit jen recesisti.
  • 00 Reagovat !

    foto RS

    RS 16.09.2009  14:22

    Zklamání

    Musím říct, že jsem čekal více. Jako retro je to hodně slabé, navíc to vůbec nemá rysy moderního auta. Starý trábi ocucaný dokulata ;-\

    EDIT: kdyby tam možná nebyly ty černý patlanice vespod, bylo by to lepší (prahy, nárazníky...)
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 25.09.2009  16:56

      « Re: Zklamání

      více?? přední maska...trabant..kapota..typycké záhyby kolem světel-Trabant...interiér??4ramenný volant,centrální budík..místo záslepky na autorádio je multimediální centrum...a průběžná "polička" pod palubkou?-Trabant..dokonce volič jízdních režimů je trabantí "klika od blázince". a zadní světla.....řekněte mi co je na autě netrabantí? (Pominu-li kliky,zámky...sedačky a sklápění zadních sedaček-pro prototyp dodané jako náhradní díl VW)
  • 00 Reagovat !

    foto Wick

    Wick 16.09.2009  16:45

    Jojo..

    Tráboše sem měl, ale ze všeho nejvíc se mi líbil retro desing v interiéru :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Lonestarstate

    Lonestarstate 17.09.2009  12:05

    Ovoce z lenina

    "Někteří sadaři ho mají plné sklepy. Snaží se podstrčit tomu, kdo ho nezná, jak Sněhurce převlečená kněžna." :-) Tenhle text se mi prostě okamžitě vybavil, když sem toho naleštěnýho pohrobka viděl.
  • 00 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 25.09.2009  16:53

    Autor článku

    Autorův pokus o ironii? "má karoserii navrženou designérem Nilsem Poschwattou, který se před lety vzdal práce pro Volkswagen, aby se mohl naplno věnovat zřejmě zajímavější práci na novém Trabantu"

    A umístění aku před zadní nápravou??
    To je široký pojem,akumulátory jsou ve středovém tunelu.
    Auto bude otypováno na 4+1,čtyři dospělí a uprostřed vzadu dítě,nebo sedačka.
    Troufnu si říct,že v reálu vypadá daleko líp než na fotkách..fotky z různých úhlů zkreslují
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Opilá dívka (18), která při nehodě v přímém přenosu zabila sestru (†14): Jsem nevinná!

Opilá dívka (18), která při nehodě v přímém přenosu…

Řídila opilá a předváděla se kvůli vysílání na sociální sítě. Na zadním sedadle auta přitom seděla její mladší…

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Koubek: Kadlec si to musí přebrat, o Limberském nejde pochybovat

Koubek: Kadlec si to musí přebrat, o Limberském…

Pozorně sledoval úvodní duely fotbalistů Slavie i Plzně v boji o Ligu mistrů. Trenér Miroslav Koubek, který oba…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…